Duitsland flits nu ook van achteren!

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
BertG

Duitsland flits nu ook van achteren!

Bericht door BertG »

Van het GS forum:

http://www.aachener-zeitung.de/lokales/ ... otorraeder" opent="in(nieuw);venster;

localhorst schreef:
Genau. In der Nordeifel werden nun auch Fotos von hinten gemacht um die Kennzeichen der Motorradfahrer zu haben.
Demnach wird der Fahrer von vorne und von hinten fotografiert:
Eén voordeel: de bedragen zijn om te lachen (in verhouding tot Nederland) :mrgreen:

Aanvulling: wat ook gedaan wordt is de radarpalen observeren of 'aftappen' met een monitor.
Wordt je van voren geflitst als motor dan worden de gegevens van de flitskast via een portofoon doorgegeven aan een controle post verderop die je uit het verkeer haalt.
Dat aftappen is een kwestie van een kabeltje aansluiten en uitrollen en in de struiken (of het comfort van een dienstauto) positie innemen.
Laatst gewijzigd door BertG op 11 okt 2012, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Jos Fupi

Re: Duitsland flits nu ook van achteren!

Bericht door Jos Fupi »

Gelukkig zijn wij een toer-groep die zich (bijna) altijd, als groep voorbeeldige toeristen, aan de max. snelheid houdt ;)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Inderdaad.

Ben er zelf voorstander van dat elke lantaarnpaal of bij onverlichte wegen, elk reflectorpaaltje, standaard wordt uitgerust met een snelheidscamera. En dan niet direct bij élke camera een dikke boete, maar een soort bonus-systeem: 3x geflitst = prijs, 5x geflitst is dubbele prijs ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Bericht door stxrider »

:vrb Huh,

:evil: Werk je ook bij de overheid Koen?

Voor meerdere prijzen ga ik wel naar de schietent op de kermis. Dan heb ik er nog een beetje lol van.....
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Arno,

ik werk niet bij de overheid, al heb ik soms wel het gevoel (als ik zie wat er allemaal van m'n salaris wordt ingehouden) dat ik vóór de overheid werk ;). Ik heb alleen een hekel aan mensen die zich niet aan de regels houden en er vervolgens mee wegkomen.

Als iemand persé te hard wil rijden, prima, maar dan mag daar best voor betaald worden. Of dat een boete is of voor mijn part een soort tol waarmee hardrijders exclusief gebruik mogen maken van de linker-rijstrook oid. maakt me dan niet uit. Ik doe m'n best me altijd aan de geldende verkeersregels te houden en heb er dan ook geen enkele moeite mee dat de boetes elk jaar hoger worden. Heb er nog nooit last van gehad en ben van plan dat ook zo te houden.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

stxrider schreef::vrb Huh,

Voor meerdere prijzen ga ik wel naar de schietent op de kermis. Dan heb ik er nog een beetje lol van.....
Nee, bij een fabrikant van camera's. :tg
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
paulB

Bericht door paulB »

Trouwens, behalve het 'flitsfeit' nog die andere / trieste informatie in het stuk gelezen ?
123 verongelukte motorrijders in de Stadsregio Aken in 2010 en 161 in 2011, en in Düren 76 en 88 !!!
Daar wordt je wel even stil van :cry:
BertG

Bericht door BertG »

Koen schreef:ik werk niet bij de overheid, al heb ik soms wel het gevoel (als ik zie wat er allemaal van m'n salaris wordt ingehouden) dat ik vóór de overheid werk ;).
Ik heb altijd al gevonden dat ik dubbel gepakt werd. :mrgreen:
jack-f

Bericht door jack-f »

Met andere woorden,

Ga je in Aken op de bon, dan ben je...
"Van voren en van achteren genomen". :tg

OP de foto dus....
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 15 okt 2012, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst aangepast
Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

Aan de zuidkant van Aachen begint de Eifel.
En zogauw dan menig motorrijder aan de bochtige wegen begint schiet de snelheid al aardig omhoog.
Geen wonder dat daar zoveel doden vallen.
Als je je aan de normale snelheid houdt word je links en rechts gepasseerd.
Het is niet alleen Aachen maar meer in het bijzonder het buitengebied (richting Kornelimünster usw)
In de weekenden kom ik daar al niet meer.
Ik zal wel weer een van de weinigen zijn, maar die camera's mogen er van mij gerust komen.
Natuurlijk ben ik ook niet roomser dan de paus, ik rijd ook wel eens te hard.
Maar ik kom s'avonds nog steeds graag thuis.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
limbohoward

Bericht door limbohoward »

stxrider schreef::vrb Huh,

Ik ben werkzaam bij Justitie maar dat zegt niets over mijn standpunten hoor :vrb

Ook ik rij wel eens te hard of hou me niet aan de regels... Ben net een mens hoor :D
limbohoward

Bericht door limbohoward »

paulB schreef:Trouwens, behalve het 'flitsfeit' nog die andere / trieste informatie in het stuk gelezen ?
123 verongelukte motorrijders in de Stadsregio Aken in 2010 en 161 in 2011, en in Düren 76 en 88 !!!
Daar wordt je wel even stil van :cry:
Als er zoveel doden vallen is dat juist een reden om te flitsen. Mensen moet je blijkbaar tegen zichzelf in bescherming nemen
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”