De zendontvanger is de Kenwood TM-D700E.
Daar kan je onder (veel) meer APRS (Automatic Position Reporting System) mee doen.
Daar heb je een GPS voor nodig. Aanvankelijk gebruikte ik daar een meer dan dertien jaar oude waterdichte Garmin gps 35-hvs voor. Het lijkt wel wat op een computermuis met een draadje.
Maar ik had ook nog een 20 kanaals Geosat 5 met Sirf Star III chipset liggen. Deze heeft een extra data in- en uitgang en is uitermate geschikt voor gebruik met de TM-D700.
Voordeel van de Geosat 5 is dat het de posities van andere zendamateurs toont die ook met aprs (op de motor) onderweg zijn of thuis een baken versturen.
Voor de montage in de topkoffer heb ik aluminium U-profiel genomen, daarop is de TM-D700, de Geosat 5 en de 12 Volt plug op gemonteerd.
De topkoffer wordt op de motor met onder andere vier bouten vastgezet. Die heb ik vervangen door vier langere rvs bouten die nu lang genoeg zijn om aan de binnenkant het U-profiel met deze drie onderdelen mee vast te zetten.
De TM-D700 heeft een los bedieningskastje en is, ook met U-profiel en gebruik makend van de bestaande bouten waarmee het rugkussen op z'n plaats wordt gehouden, tegen het deksel gemonteerd.
Het teveel aan lengte van de aansluitdraden heb ik zo vlak mogelijk opgerold en is met dubbelzijdig klevend plakband gefixeerd en onder een (glasvezel) bodemplaat gelegd.