Tip 1 voor dummies ( ikzelf dus)

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
ericdekort

Tip 1 voor dummies ( ikzelf dus)

Bericht door ericdekort »

Tip 1 van een nog zeer onervaren Deauville rijder.
- controleer altijd of de zijkoffers op slot zitten. Ontdekt dat die door het rijden vanzelf opengaan. Je merkt er niks van tot je een hoek omdraait en de onderkant van het deksel over het asfalt schuurt. Gevolg: een gelukkig ,licht, beschadigd deksel.
En ja, er mag gelachen worden met de stommiteiten van een rookie. Maar ik heb gisteren een heerlijke maidentrip gereden, ondankst het nare leermoment. I'm sold. :D
Hans van D
Motorloos

Re: Tip 1 voor dummies ( ikzelf dus)

Bericht door Hans van D »

Eric, jammer van de beschadiging. Verder veel plezier met je motor.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
BertG

Bericht door BertG »

Oh... komt jouw deksel tot op de rijbaan?

De mijne heeft van die vangkoordjes.
Die gaan maar open tot horizontaal.
ericdekort

Bij het rechtdoor rijden raken de deksels de grond niet. Het is pas bij het nemen van een scherpe bocht of een hoek om dat het deksel de grond schuurt.
Vangkoordjes, dat is een goed idee. Bedankt voor de tip.
Ed Vissers
Motorloos

Bericht door Ed Vissers »

Ik heb wel eens een agent aan de kant gezet :)
Dat was op de a12. Hij reed op een Deauville en gezien het onderwerp kun je raden wat er aan de hand was. Hij verloor allerlei papieren.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Cloesoo BE
Honda NT700V

Bericht door Cloesoo BE »

Voor zover ik weet kan je de sleutel toch niet uit het slot nemen als de koffers niet dicht zijn?????
cu on the road
ericdekort

Bij mij gaat dat dus wel. Ik sluit gewoon de koffer, zonder sleutel. Het deksel klikt dan vast, maar niet slotvast. Daarna kan ik de koffer openen door aan het klepje te trekken. Vandaag uitvoerig getest, sluiten met de sleutel is de enige manier om echt afgesloten te zijn. Bouwjaar 1999.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ook bij de mijne kun je de sleutel eruit halen als de koffers open zijn. Soms wel handig: ik moest voor een onderhoudsbeurt de deauf een keertje bij m'n broertje in de tuin proberen te krijgen. Met een port van amper 80 cm. was ik blij dat ik de koffers kon demonteren en zo de motornaar binnen kon rijden. Duwen was daar wat lastig gezien de drempels e.d. dus had ik de sleutel wel in het contact nodig ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ed Vissers schreef:Ik heb wel eens een agent aan de kant gezet :) ......
STOER!!! Een agent aan de kant zetten.

Er is een duidelijk verschil tussen de 650 en de 700. Honda heeft wat dat betreft wel wat geleerd en verbeteringen doorgevoerd.
Bij de 700 is het praktisch onmogelijk om de koffers te sluiten indien er iets tussen zit. Zo nauwkeurig is het sluitingsmechanisme. Wanneer 1 van de koordjes ertussen zit dan gaat de koffer nog wel dicht maar krijg je je sleutel er niet uit. Mooie beveiliging dus.
Overigens legt soundtechguy op youtube behoorlijk goed uit hoe de koffers en het sluitingsmechanisme werken.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
edwinm

Bericht door edwinm »

Dat de koffers soms niet helemaal goed sluiten heb ik tijdens mijn vakantie naar Denemarken ontdekt. Gelukkig op de terugreis, nadat een automobilist druk gebarend naast me kwam rijden op de snelweg. Opeens snapte ik de lichtseinen van een auto eerder ook (had verlichting al gecontroleerd, hoofdreden voor seinen in Denemarken). Het enige dat ik verloren heb waren wat boodschapjes.

Oplossing: het bijstellen van de haak waarmee je koffer vastklikt. Als deze niet helemaal goed zitten, gaan je koffers niet goed open of juist niet goed dicht.

Groetjes,
Edwin
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Ach, sommige mensen verliezen hele koffers.
Ik zal geen namen noemen maar het begint met de letten K en eindigt met de letter oen :tg

sorry, flauw grapje :en1
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Maar wel waar Ronald ;)
en slordig...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”