en als ie rijdt?Frank schreef:Sorry de mijn loopt 1:17,5
een motor die NIET KAN OMVALLEN
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
Grtz! Koen




- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
Ja Koen je bent weer scherp!
Maar om niet veder af te dwalen van het onderwerp, brandstof verbruik heeft een eigen rubriek
Maar om niet veder af te dwalen van het onderwerp, brandstof verbruik heeft een eigen rubriek

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
-
Don
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
Groot gelijk Jack,
Ik heb nog een vraag over trikes, je hebt trikes met de twee wielen aan de voorkant en trikes met de twee wielen aan de achterkant. Elke constructie heeft zijn voor- en nadelen, maar bij de trikes zou ik het niet weten. Weet iemand het hier wel ?
Ik heb nog een vraag over trikes, je hebt trikes met de twee wielen aan de voorkant en trikes met de twee wielen aan de achterkant. Elke constructie heeft zijn voor- en nadelen, maar bij de trikes zou ik het niet weten. Weet iemand het hier wel ?
-
jack-f
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
Ja, 1 wiel voor, gewone stuurconstructie zoals bij onze motoren, twee wielen voor, moeilijke parellellogram constructie ,zie bijv. de Piaggio MP3 of de CanAm.
- MrSkippy
- Motorloos
- Berichten: 864
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
- Locatie: Zwolle (NL)
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
Hier zie je hoe gevaarlijk 1 wiel voor en twee achter is...
(M.I.A.).
a.k.a. Jaap-Hein-
ikkieman
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7232
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
In mijn ogen is het mogelijk dan bij een Can-Am Spider het achterwiel kan gaan liften in hoge snelheidsbochten.
Aangezien het zwaartepunt redelijk ver naar voren lijkt te zitten (blok zit op dezelfde plaats als bij ons) en er weinig massa boven het achterwiel zit kan het achterwiel liften lijkt me.
Hierdoor kun je dus gaan spinnen op de weg (draaien, Koen. Niet met een spinnewiel). Lijkt me erg gevaarlijk.
Tenzij er dus trucjes zijn uitgehaald waar ik geen weet van heb (heel goed mogelijk) ben ik er geen voorstander van. Oh, en het ding schuint niet af! No go voor mij, want dat vind ik juist zo leuk. Oh, en natuurlijk aansluiten in de file.
Ook het kantelen zoals die Reliant Robin is hierbij mogelijk, maar wel gelijk een stuk lastiger.
Aangezien het zwaartepunt redelijk ver naar voren lijkt te zitten (blok zit op dezelfde plaats als bij ons) en er weinig massa boven het achterwiel zit kan het achterwiel liften lijkt me.
Hierdoor kun je dus gaan spinnen op de weg (draaien, Koen. Niet met een spinnewiel). Lijkt me erg gevaarlijk.
Tenzij er dus trucjes zijn uitgehaald waar ik geen weet van heb (heel goed mogelijk) ben ik er geen voorstander van. Oh, en het ding schuint niet af! No go voor mij, want dat vind ik juist zo leuk. Oh, en natuurlijk aansluiten in de file.
Ook het kantelen zoals die Reliant Robin is hierbij mogelijk, maar wel gelijk een stuk lastiger.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
Gelijk heb je Jeroen, juist het afschuinen in de bochten en het tussen de file door rijden maken het motorrijden leuk én praktisch. Voor mij dan ook geen trike, reversed of niet.
Grtz! Koen




- MrSkippy
- Motorloos
- Berichten: 864
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
- Locatie: Zwolle (NL)
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
Enige driewielers die voor mij een optie zouden zijn: zijspan (oude russische dnepr oid) of een MP3 (als ik in Parijs of Rome zou wonen).
(M.I.A.).
a.k.a. Jaap-Hein-
Don
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
Ik kies ook alleen maar voor een driewieler als het derde wiel een RESERVE-wiel is. 
-
Jos Fupi
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
Het lijkt me best geinig om deze kitcar obv een 2CV eens uit te proberen => is ook 3-wieler 


-
Don
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
Die autojournalist heeft wel een dikke kop gekregen.MrSkippy schreef:Hier zie je hoe gevaarlijk 1 wiel voor en twee achter is...
-
Gustaf Larson
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
Ach, 1 x op de bok zetten terwijl hij nog in de 1 staat, 1 x evenwicht verliezen omdat ik nou eenmaal 1,5 meter hoogteverschil en een haakse bocht op een tuinpaadje moet overbruggen voordat ik in de schuur sta, 1 x ver-remd op een druk kruispunt in een file situatie waar ik schrok van een auto verstopt achter een vrachtwagen, 1x omgevallen bij een tankstation omdat naar een 11 urige werkdag de jiffy niet ver genoeg uit stond, en 1x vlak voor kerst omdat, wonend op een heuvel, een ijslaagje onder de sneeuw niet zo best werkt op een hellend wegvlak.RonalT schreef:Karin had het na 3 keer gezien met haar Do-Viel. 2 maal tijdens een vakantie in Italië op een pas en de laatste keer toen we uit Friesland kwamen en op 500 meter van huis.
Dus dat wasDeauville.
Nu rijdt ze een PAN 1300 en die geeft haar het gevoel dat ie niet om kan vallen.
DUS:
1 x schrikreactie
3x in (bijna) stilstand (icm moe/dom)
1x glad wegdek
Als je er maar van leert
Dit lijkt me ook wel wat:
http://www.webroad.ch/monotracer/" opent="in(nieuw);venster;
Laatst gewijzigd door Stephan op 08 feb 2013, 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast.
Reden: Quote aangepast.
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
HuhGustaf Larson schreef:it lijkt me ook wel wat:
http://www.webroad.ch/monotracer/" opent="in(nieuw);venster;
Grtz! Koen




-
Gustaf Larson
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
JA zijwieltjes! Die net als een landingsgestel in en uitklappen!
-
Don
Re: een motor die NIET KAN OMVALLEN
Schaam je maar niet Gustaf en Karin, De Deauville heeft nu eenmaal een HOOG ZWAARTEPUNT.Gustaf Larson schreef:Ach, 1 x op de bok zetten terwijl hij nog in de 1 staat, 1 x evenwicht verliezen omdat ik nou eenmaal 1,5 meter hoogteverschil en een haakse bocht op een tuinpaadje moet overbruggen voordat ik in de schuur sta, 1 x ver-remd op een druk kruispunt in een file situatie waar ik schrok van een auto verstopt achter een vrachtwagen, 1x omgevallen bij een tankstation omdat naar een 11 urige werkdag de jiffy niet ver genoeg uit stond, en 1x vlak voor kerst omdat, wonend op een heuvel, een ijslaagje onder de sneeuw niet zo best werkt op een hellend wegvlak.
DUS:
1 x schrikreactie
3x in (bijna) stilstand (icm moe/dom)
1x glad wegdek
Als je er maar van leert![]()
Op paadjes met kiezelstenen, of op nat gras of op modderige (camping)paden is hij dan moeilijk hanteerbaar en moeilijk recht te houden. Ondanks het nog hogere gewicht van de PAN, heeft de PAN toch minder de neiging om om te vallen, vanwege zijn lager zwaartepunt. Voor beide modellen hebben we hier een duidelijk verbeterpunt voor de volgende versie: flink afvallen !! minimaal 50 kg.
Laatst gewijzigd door Stephan op 08 feb 2013, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast.
Reden: Quote aangepast.
-
BertG
Nog zo eentje van Toyota
http://www.telegraaf.nl/s/21358883" opent="in(nieuw);venster;
Op 2:52 (tot 3:46) begint het onderwerp.
Men noemt het een auto maar lijkt nog het meeste op de vroegere Carver.
Op 2:52 (tot 3:46) begint het onderwerp.
Men noemt het een auto maar lijkt nog het meeste op de vroegere Carver.