Een paar weken terug heb ik samen met mijn Deau helaas een schuiver gemaakt. Onderuit geremd nadat ik een bocht in zijn drie inzette in plaats van de twee waarin ik dacht dat de motor stond, de vangrail op mij af zag komen en besloot dat zo langzaam mogelijk vallen een beter alternatief was dan recht op die vangrail te rijden. Eigenlijk een heel stomme fout van mijzelf: ik had moeten proberen harder te sturen, maar goed, in die nog geen halve seconde die je hebt neem je niet altijd de beste beslissingen.
Ik en de fiets zijn er best redelijk vanaf gekomen. Ik had niets anders dan een hele dikke bult op mijn bovenbeen en wat stijve ledematen. Mijn Deau had een licht kromme remschijf, een niet goed functionerende bediending van de handvatverwarming (!), wat krassen en wat te vervangen kuipdelen. Oh ja, en een breukje in de bevestiging van mijn rechter knipperlicht. Nu dus maar eens op zoek naar een vervangende linker middenkuip en afdekking van de valbeugel. Die laatste heeft veel ellende voorkomen, zeg. Mijn garagist heeft de remschijf vervangen, het schakelpedaaltje goed vastgelast en de fiets helemaal nagekeken: verder geen rare dingen kunnen vinden.
Zodirect maar weer eens het eerste echte ritje maken. Ik hoorde toen ik van de garage naar huis reed een rare tril bij 2500-3000 toeren, dat moet ik nog even uitzoeken. Zal wel een stuk kuip zijn dat wegens gebrek aan stevigheid is gaan trillen.
Groetjes,
Edwin
Boem...
- Stephan
- Moto Guzzi Stelvio
Re: Boem...
Altijd vervelend dit soort gebeurtenissen. Sterkte met het herstel en de reparatie!
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. 

- lexter
Erg vervelend om te lezen (...weet een beetje hoe het voelt).
Veel succes met de zoektocht naar onderdelen, lang leve het internet.
Groet,
Alex
Veel succes met de zoektocht naar onderdelen, lang leve het internet.

Groet,
Alex
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300
'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
16-10-2024 Black Gloss - 2020 Honda Forza 300
'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
- Claudia
- Kawasaki Versys
Vervelend om te lezen Edwin.
Wens je veel succes met het zoeken naar nieuwe onderdelen.
Wens je veel succes met het zoeken naar nieuwe onderdelen.
Enjoy the little things 
Groetjes,
Claudia

Groetjes,
Claudia
- Koen
- Honda Goldwing
Balen Edwin... hoop dat je alle puzzelstukjes kunt vinden om 'm weer tiptop in orde te maken.
Grtz! Koen

- Frank
- Honda ST1300
- Contacteer:
Dat is inderdaad balen. Succes met het repareren! 

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gelukkig (bijna) alleen maar materiële schade, dat had makkelijk slechter kunnen aflopen, Edwin.

Jammer Edwin, maar ik ben er zeker van dat 't allemaal weer goedkomt!
(alles gaat voorbij)

(alles gaat voorbij)