helm met knipperlichten

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Plaats reactie
Don

helm met knipperlichten

Bericht door Don »

Kijk op volgende link:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... IiLKjXO5hQ" opent="in(nieuw);venster;

vlg. de wet mag dit niet, maar misschien moet de wet maar aangepast worden ?
bslefevre

Re: helm met knipperlichten

Bericht door bslefevre »

Jaa ik ben helemaal fan van zulke dingen! :mrgreen:
Er zijn in Engeland al een aantal modellen van beschikbaar welke ook voor en achter verlichting units leveren!
Deze gasten zijn ook geniaal (even wat anders dan in de helm)
Nadeel alleen van die DORA (hehe) is dat de helm zwaar is :(
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: helm met knipperlichten

Bericht door Koen »

Ik vraag me af of het er allemaal wel veiliger op wordt met allerlei verschillende verlichting.
Nu kun je nog redelijk inschatten of er een fiets, brommer of motor komt aanrijden in het donker:

fiets: los van een enkele reflector die er nu eenmaal op zit: compleet onzichtbaar, op die enkeling na die verlichting aan heeft.
brommer: die hoor je voordat je 'm van de verkeerde kant met te hoge snelheid ziet naderen
motor: goede verlichting voor, binnenkort natuurlijk allemaal mét "running lights" voor extra herkenbaarheid :)

Als er straks allerlei extra lampen en lampjes overal worden aangebracht, denk ik dat je meer tijd kwijt bent met inschatten wat iets is, vervolgens welke snelheid je daarbij kunt verwachten en als je daarna nog moet anticiperen op de situatie, ben je denk ik al vrij laat...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
bslefevre

Re: helm met knipperlichten

Bericht door bslefevre »

Je hebt inderdaad gelijk Koen, maar als de fietsers (die nogal vaak over het hoofd gezien worden) maar iets meer zichtbare dingen hebben op en/of aan hun fiets hebben dan lijkt me dat al wel erg veel schelen!
BertG

Re: helm met knipperlichten

Bericht door BertG »

Zoals gezegd: verboden in NL.

En fietsers die te beroerd zijn om € 5,00 uit te geven voor een setje fietslampjes
zijn heus te beroerd om meer dan € 100 uit te geven voor een FIETShelm met lampjes.

Laat staan dat ze dat ding daadwerkelijk opzetten.
Bovendien: je hoofd draait nogal dus de kans dat iemand je richtingaanwijzing niet ziet
of door het bewegen ervan niet juist inschat is denk ik groot.

Bovendien kan ik me vergissen...
volgens mij moet een fietser altijd zijn HAND uitsteken om richting aan te geven.
stxrider

Re: helm met knipperlichten

Bericht door stxrider »

:sh , is het niet waard om de wet hiervoor te veranderen.

Je wilt toch niet met zon kermisattractie gezien worden....... Daarbij wijzen die pijlen niet naar links of rechts maar langs het hoofd naar voren = dus heel verwarrend voor de automobilist.
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Re: helm met knipperlichten

Bericht door roelof »

die helm vind ik niet echt wat, maar die revo lights op de fiets is echt geweldig!!
de fietser valt zeker op en het schijnsel is ook nog goed om wat te zien.
dit zou ik zeker op mijn fiets willen voor een goede prijs, hier niet te koop? dan bestel ik het wel in het buitenland!!
:up
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Don

Re: helm met knipperlichten

Bericht door Don »

Ik wil best wel met zo´n kermisatractie gezien worden.
Als er dan ook nog eens een action-camera ingebouwd wordt is het helemaal top.

Op licht gebied staat ons trouwens nog heel wat te wachten, zie vlg. link

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... im1to-alnw" opent="in(nieuw);venster;
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”