Flopkoffer
Re: Flopkoffer
Hoest met de nieuwe koffer nu dan?
Blijft alles op z'n plek? (dicht, droog etc. etc.)
Blijft alles op z'n plek? (dicht, droog etc. etc.)
- Koen
- Honda Goldwing
Goed om te horen!
Als je een duorijder hebt, kan die dan ook rustig tegen topkoffer aanzitten, of is dat gewoon spelen met vuur?

Als je een duorijder hebt, kan die dan ook rustig tegen topkoffer aanzitten, of is dat gewoon spelen met vuur?
-
- Triumph Trophy SE
Meestal gaat dat wel goed, Björn. Ik heb er op de deauville nog nooit problemen mee gehad. Overigens zit een vast gemonteerde topkoffer (Goldwing) of sissybar toch een stuk lekkerder. Helemaal als je een rijder hebt die houdt van hard op koppel rijden (m'n stiefvader op z'n R1150RT). Dan ben je blij met handvaatjes op de motor als de topkoffer thuisgelaten is.
Overigens is voor motorrijden een riem met handgrepen ook perfect.

Overigens is voor motorrijden een riem met handgrepen ook perfect.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
Ik rij nauwelijks met duo, maar als er een keertje iemand meerijdt kan de koffer best als ruggesteuntje worden gebruikt.
Het ding is stevig genoeg en ze verkopen niet voor niets rugkussentjes voor op deze (en andere) topkoffers.
Het ding is stevig genoeg en ze verkopen niet voor niets rugkussentjes voor op deze (en andere) topkoffers.
Grtz! Koen

Anita zit altijd heel relaxed tegen die lekkere ruggesteun van de topkoffer aan.

Tja, kwestie van uitleg. Even advocaat van de duivel spelenKoen schreef:Ik rij nauwelijks met duo, maar als er een keertje iemand meerijdt kan de koffer best als ruggesteuntje worden gebruikt.

De een (betuurder/passagier) zegt: het is een kussentje om het leunen comfortabel te maken.
De ander (fabrikant?) zal zeggen: het is om bij onvrijwillig contact (tussen rug en koffer) geen letsel te doen toekomen.
Althans, als je leunt en het gaat stuk en je stelt de fabrikant aansprakelijk dat het ding niet doet wat je ervan verwachtte.
Het blijft immers een koffer met een kussentje en geen rugleuning met opbergmogelijkheid

- Koen
- Honda Goldwing
Als elke fabrikant/leverancier ze aanbiedt als "rugsteun" of "rugkussen" in plaats van als "rugbeschermer", zal het lastig zijn om achteraf vol te houden dat de koffer niet was bedoeld om tegenaan te zitten. Ik zou zo'n discussie met de fabrikant/leverancier wel aandurven. Hoop het alleen nooit mee te maken, heb voorlopig m'n buik vol van losse koffers e.d. 

Grtz! Koen

Bij mij zeiden ze dat de koffer niet geschikt was om tegenaan te leunen.
Aangezien de koffer maar maximaal 10kg mee kan nemen, kan ik me ook wel voorstellen dat wanneer je er met 60+ kg tegenaan leunt en je optrekt waardoor de duwkracht (nM) er voor zorgt dat je er tegenaanzit, dat het misschien niet al te prettig is voor het bevestigingsplaatje.
Binnenkort maar eens 'testen'!
Aangezien de koffer maar maximaal 10kg mee kan nemen, kan ik me ook wel voorstellen dat wanneer je er met 60+ kg tegenaan leunt en je optrekt waardoor de duwkracht (nM) er voor zorgt dat je er tegenaanzit, dat het misschien niet al te prettig is voor het bevestigingsplaatje.
Binnenkort maar eens 'testen'!