Motor importeren uit Belgie, Duitsland of UK

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
willeke

Motor importeren uit Belgie, Duitsland of UK

Bericht door willeke »

Hallo mensen -
Al bijna 25 jaar mijn motor rijbewijs, en nu de kids wat onafhankelijker zijn wil ik eindelijk ook mijn droom realiteit maken. Een mooie NT700 Deauville lijkt me te gek!! Inmiddels zijn de opwarm lessen achter de rug, zit ik weer lekker op de motor en is het pak kompleet met helm en schoenen in huis. Maar achterop zitten ben ik nu wel zat......

Ik heb gezien dat er meerdere forum leden motoren uit Belgie of UK hebben.
- Zijn die door jullie zelf geïmporteerd?
- Een motor uit 2007/2008, welke kosten kan ik verwachten?
- Ik kan heel goedkoop naar een buitenlandse bestemming vliegen - Kan ik de motor zelf naar NL rijden?
- Ik heb eea inmiddels al wel bij de belastingdienst/ RVD gevonden, maar ben op zoek naar persoonlijke ervaringen.
- Websites, links, hints, tips - alles is welkom!

Ik hoor het heel graag!

met vriendelijke groet -

Willeke
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Re: Motor importeren uit Belgie, Duitsland of UK

Bericht door Cor »

:wn1 Ik heb geen ervaring maar informeer even bij Bert :lol: . Die heeft nog een hele mooie staan. Over de prijs kan je onderhandelen :vrb .
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
BertG

Bericht door BertG »

Dank je Cor, ik heb Willeke een PB'tje gestuurd.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Over de kosten die je kan verwachten valt alleen te speculeren. Dit is ook afhankelijk van je persoonlijke smaak. Kijk, ik wil graag wat meer controle over mijn motor, dus moet ik wat aanpassingen doen zoals:
- progressieve voorvorkveren
- instelbare prolink vering achter
- staalomvlochten remleidingen
En dat soort zaken.
Nu wil ik graag ook dat m'n reis zo comfortabel mogelijk verloopt, dus zijn er een aantal dingen die ik daarmee ook kan doen, zoals:
- Comfort zadel (Corbin, Top Sellierie)
- Stuurverhogers
- Handvatverwarming
- Handkappen voor op de deauville
- Hogere ruit
Dat zijn allemaal dingen die ik graag zou willen op m'n volgende motor. Echter, ik weet ook dat dat niet allemaal tegelijk kan, dus moet ik het rustig aan opbouwen.
Natuurlijk zit je met regulier onderhoud en dit is zowel van de kilometerstand als de leeftijd afhankelijk. Waar je zoal rekening mee moet houden is allemaal beschreven in het bestandje op de gewone site. Met enige handigheid is het ook mogelijk om op de techniekdag zelf te klussen voor de meeste zaken. Verwacht niet dat we een cilinderkop kunnen reviseren of de nokasketting kunnen vervangen, maar een 12v aansluiting, remmelarij verversen, olie, cardanolie en aansluiten van GPS behoren allemaal tot de mogelijkheden.
Mijn korte tip is dan ook: Ga vooral na bij jezelf wat je wil en laat je goed informeren over onderhoudskosten bij een dealer.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Don

Bericht door Don »

Zelf terugrijden kan, maar dan moet je een voorlopig kentekenbewijs regelen en moet je verzekerd zijn.
Als je zulke goede banden hebt met een vliegmaatschappij, Kun je de motor dan niet beter over laten vliegen ?

Bedenk ook dat je accessoires moet opgeven bij de berekening van het aan de NL-se overheid veschuldigd bedrag.

Er zijn bureau's die tegen betaling de hele procedure voor je regelen.

Voor import van auto's bestaan 2 regelingen naast elkaar, zo heb ik me laten vertellen.
Een regeling gebaseerd op de catalogusprijs en een regeling gebaseerd op de CO-uitstoot.
Of dit bij motorfietsen ook zo is weet ik niet.
Het kan behoorlijk wat geld schelen of je vlg. de ene of de andere regeling werkt.
Maar misschien wist je dit al. Je hebt immers op de site van de belastingdienst zitten grasduinen, schreef je.

De belastingdienst maakt je hierbij niet wijzer dan nodig. Ze maken het niet gemakkelijker :( en ook niet leuker.
Stel je voor zeg, iemand die minder belasting wil betalen, zo maar tekst en uitleg geven :shock:
Als je bij de belastingtelefoon om nadere uitleg vraagt, dan word je met halve waarheden afgescheept.
Aan de andere kant van de lijn zitten Jan Doedels, of Blonde Mariekes of Joep Meloenen, die je met alle plezier
van de wal in de sloot helpen. Maar je moet blijven proberen totdat je een deskundige ambtenaar vindt.
(dit is GEEN contradictio in terminis) die genegen is je WEL te helpen.
Het is een uitstervend ras, dit soort ambtenaren, maar als je met een vergootglas zoekt, zijn ze wel te vinden.
Waarschijnlijk mensen van de oude stempel, die tegen hun pensioen aanlopen.

Misschien kun je eerst experimenteren met de invoer van een oude motor ter waarde van een paar honderd Euro ?
Het zal je de kop niet kosten, maar je krijgt wel ervaring met de hele procedure.
Succes.
henkbontekoe

Bericht door henkbontekoe »

Informeer eens bij Gert Altena motoren in Kamerik, nabij Woerden. Hij heeft veel ervaring met dit soort zaken en je krijgt je motor afgeleverd inclusief een beurt en alles rijklaar! Succes ermeer.
Henk
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”