Echt te gek voor woorden

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
WilcoD

Echt te gek voor woorden

Bericht door WilcoD »

Echt te gek voor woorden dat er zo'n onderscheid word gemaakt. Kan nergens meer posten en sommige onderdelen niet eens lezen omdat ik geen 3 euro betaal. Geloof dat dit het enige betaalde forum van Nederland is, heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt terwijl ik toch al ruim 18 jaar bezsig ben met forums ed. voorheen bbs

Een forum is een medium wat overal gratis is omdat een forum het principe kent van informatie uitwisselen waar je elkaar mee kunt helpen/adviseren ed.

Ik wil van zo'n club geen lid worden. Ga van de zomer toch (gezien mijn gezondheid iets verbeterd) wat toeren maar met een andere club wat normale regels heeft m.b.t. hun forum en dan ook waarschijnlijk andere zaken.

Ik houd het vanaf nu echt voor gezien hier.

Waarom is de optie Profiel verwijderen uitgeschakeld?! Deze optie behoord open te staan zodat personen hun privé gegevens kunnen verwijderen wanneer ze dit wensen.
.
Wil een admin mijn profiel verwijderen aub.

Succes allemaal
Ed Vissers
Motorloos

Re: Echt te gek voor woorden

Bericht door Ed Vissers »

Met bijzonder veel genoegen :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
BertG

Bericht door BertG »

En we zwaaien met zijn allen :b :b :b :b
Johan1968

Bericht door Johan1968 »

Maar hij heeft wel gelijk!
Laatst gewijzigd door Stephan op 24 mar 2014, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Ed Vissers
Motorloos

Dan mag jij ons als bestuur uitleggen wie voor de rekening van de provider op mag draaien :)
Er is geen forum ter wereld dat gratis is. Er valt altijd ergens een rekening op de mat. Dat welhaast alle forums gratis te gebruiken zijn is een ander verhaal. Dat is bij ons ook. Alleen is een deel alleen toegankelijk voor HDC-leden. Die mogen van dat aparte deel gratis gebruik maken. :)dat aparte deel is echter niet toegankelijk voor niet leden. Dat aparte deel is te beschouwen als het clubhuis van de HDC.
Groetjes,

Ed

Johan1968

Bericht door Johan1968 »

Ten eerste begrijp jij best waarom ik zo reageer. Maar dat terzijde.

En ten tweede; vrijwel alle forums waarvan ik lid ben bekostigen de kosten van de provider etc. uit donaties en b.v. een webshop. Dat is een veel opener manier om een community op te zetten en te onderhouden dan een groot deel van het forum alleen beschikbaar te stellen voor betalende leden. Zoals ik je al eens eerder heb gezegd, in een pm, "men vangt meer vliegen met stroop dan met azijn".

Voor de goede orde, ik ben wel betalend lid, en het gaat me ook niet om die paar euro's, maar wel om het principe.
coeny

Bericht door coeny »

Ik heb begrepen dat de banditos nog opzoek zijn
naar nieuwe leden :pro
Ed Vissers
Motorloos

Op zich is dit natuurlijk een interessante discussie die we als bestuur zelf ook al eens gevoerd hebben. Hoe ga je de kosten verdelen die ontstaan als gevolg het bestaan van een club. Wij als bestuur hebben besloten die kosten te verdelen over de leden. We wilden niet afhankelijk zijn van donaties. Op onze webwinkel wordt geen winst gemaakt. Inkomsten uit banners vonden we ook niet juist. We willen een reclamevrij forum. We zijn begonnen om deelnemers van toerritten te laten betalen, maar dat vonden we toch al snel geen goede keuze. Dus restte de optie om de leden te laten betalen. Die betalen niet alleen voor het forum, maar ook voor andere kosten. Denk aan bankkosten. Kosten website etc.
Dit hebben we een aantal keren uitgelegd. Daar kun je het om welke reden dan ook niet mee eens zijn, dat verandert vooralsnog niets aan het beleid dat wij voeren. Echter... Als wij de indruk hebben dat wij ol de verkeerde wegvzijn zullen we ons beleid beslist herzien.
Vergeet bij alles niet dat we als Deauco,s voor een structuur gekozen hebben die het bestaan van de club op lange termijn waarborgt. De club is niet meer afhankelijk van slechts 1 persoon met maar 1 portemonnee. Het is juist het belang van de leden die bij ons voorop staat. Daar zetten onze vrijwilligers en ook wij als bestuur ons voor in.
Groetjes,

Ed

Johan1968

Bericht door Johan1968 »

Tuurlijk moet het geld linksom of rechtsom binnenkomen, dat is duidelijk. Dat is ook de afweging rondom advertentieruimte verkopen of niet. Zelf heb ik niets tegen advertenties, en ze leveren toch (wat) inkomsten op.

Ik ben het met je eens dat de zaak meerdere kanten heeft, en ik ben ook blij met het goed onderbouwde antwoord. Zelf zou ik een andere keuze hebben gemaakt (meer onderdelen van het forum openbaar, en andere mogelijkheden voor donaties en aankopen via het forum), maar ik zit dan ook niet in het bestuur :D
BertG

Bericht door BertG »

De argumenten van de klagers kloppen niet.

1. Ik kan nergens meer posten en sommige onderdelen niet eens lezen omdat ik geen 3 euro betaal.
2. Geloof dat dit het enige betaalde forum van Nederland is.
3. heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt terwijl ik toch al ruim 18 jaar bezsig ben met forums ed. voorheen bbs
4. Een forum is een medium wat overal gratis is omdat een forum het principe kent van informatie uitwisselen waar je elkaar mee kunt helpen/adviseren ed.

1. Nergens posten? Ik betaal ook niet en kan nog steeds posten.
2. Geloof wat je wilt maar ik geloof dat er op bepaalde manieren altijd betaald wordt voor forums. De schoorsteen moet overal roken.
Met je privacy, met reclame of gewoon door te betalen.
3. BBS´en waren ook niet altijd gratis. Veelal via betaalnummers waar de PTT een deel afstond van de geìnde belkosten.
4. Binnen een paar zinnen is "ik geloof" veranderd in zeker weten.

Feit blijft dat niemand je dwingt hier te zijn en we je graag helpen.
Ook als dat de weg naar de uitgang is.

Als je je zo boos kunt maken neig ik ernaar te geloven dat je hier toch graag kwam of iets zocht wat je dacht alleen in het besloten deel van het forum te vinden.
Anders kan ik me die ophef en opwinding niet voorstellen.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Johan1968 schreef:andere mogelijkheden voor donaties en aankopen via het forum
Voorheen werden de kosten gedragen door de Deauco's en enkele (tientallen?) forumleden die vrijwillig een zelf gekozen bedrag overmaakten.
Dat kan nog steeds, en bij een donatie vanaf 3 euro krijg je een jaar lang gratis lidmaatschap :tg

Aankopen via het forum lijkt me vrij bewerkelijk, omdat je dan ook een betaalsysteem oid moet gaan implementeren.
Dat kost zoveel (tijd, moeite én geld) dat de kosten waarschijnlijk niet opwegen tegen de baten.

De meest gebruikte manier om bij fora geld binnen te krijgen zonder de gebruikers te laten betalen is reclame. Persoonlijk vind ik het een grote plus dat er niet constant van die schreeuwerige reclames voorbij komen. Ik zou willen dat dit bij de televisie ook kon. Dat zou me best 3 euro per zender per jaar waard zijn ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos

Ook al zouden we het forum volhangen met banners dan zouden de opbrengsten minimaal zijn. Het aantal bezoekers is daarvoor te laag.
Groetjes,

Ed

BertG

Bericht door BertG »

Ik snap zowiezo die discussie niet.

Je MAG hier komen, je MOET niets.
Als je hier komt heb je je aan de huisregels te houden.
En als je je hier niet prettig voelt ga je een deur (forum) verder.
Zijn er voor jou zwaarwegende argumenten dat niet te willen zul je moeten afwegen: weegt je argument op tegen het houden aan de regels.
Gelukkig kun je er niet omheen: waar je moet betalen kom je niet binnen zonder te betalen.

Ik vind het een ongehoorde brutaliteit dat je denkt jouw argumenten hier op te kunnen leggen omdat je vindt dat de beheerders een onjuiste keuze hebben gemaakt.
(Dat mag je wel vinden maar m.i. niet als argument gebruiken om iemand terecht te wijzen.)

Alsof jij bepaalt dat je door mijn woning mag lopen omdat jij er een kijkje wilt nemen (om welke reden dan ook).
En ik als eigenaar/beheerder zou daar niets over te zeggen hebben.
In dit geval hebben de beheerders besloten dat je bijna overal gratis mag rondkijken en voor sommige vertrekken moet je iets extra's betalen.

In Rotterdam staat een Kijkkubus tussen de Kubuswoningen. Entree kost €2,50.
Er staan er zo'n 37 omheen daar mag je ook niet zomaar binnenlopen.
Zelfs niet als je er een paar Euro voor over hebt. :D
Ik vraag me af of iemand op het idee zou komen bij 1 vd 37 overige Kubuswoningen aan te bellen en te verlangen om voor €2,50 rond te moeten mogen kijken :wn1
Ook moet je bij de kijkkubus je houden aan regels en openingstijden. Daar kun je ook niet je eigen regeltjes op los laten.

Te lage frustratie-tolerantie van huis uit aangeleerd gekregen denk ik dan maar :wn1
Ed Vissers
Motorloos

Ach Bert, Wilco is "een oude bekende" :)

http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... 410#p89410" opent="in(nieuw);venster;
Groetjes,

Ed

BertG

Bericht door BertG »

Ja leuk ben jij, ik kan (nog) niet in het afgesloten gedeelte. :mrgreen:
Ik vind dat uitlokking van je. :mrgreen:

Dat is wel een nadeel: als je een linkje plaatst om een ander te wijzen op iets moet je eerst weten (controleren) of diegene voldoende rechten heeft.
Dat is niet aan jouw geadresseerd in deze discussie maar in algemene zin is het een nadeel van deels besloten en deels open forum.

Ik zal mijn penningmeester eerdaags eens wat munten laten overmaken.
Want bij mij gaat het niet om geld of principes maar om laksigheid.
Ik beheer mijn eigen geld niet en heb weinig tot geen ervaring met internetbankieren anders had ik het meteen gefixt.
Ed Vissers
Motorloos

Maar je hebt wel een punt Bert. Ik heb het bewuste onderwerp ook verplaatst. Nu zou je het moeten kunnen zien :)
Groetjes,

Ed

roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

geweldig toch? democratie!! goede uitleg Ed!!
:up
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
takeldoos
Honda ST1300

Bericht door takeldoos »

:tg :tg :tg :tg :tg :tg :up :up
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
Hennie
Honda ST1300

Bericht door Hennie »

Wat is het toch jammer dat enkele mensen zo'n punt maken van die paar euro's. Dat er hele discussies moeten komen voor zo'n luttel bedrag! Dat lidmaatschappen daarvoor worden opgezegd. Velen geven al meer aan fooi als ze een hapje gaan eten! Zou al het werk,dat ervoor gedaan moet worden om die paar noodzakelijke euro's voor de club binnen te krijgen, niet meer geld kosten in arbeid? Nee, dat is vrijwillige, onbetaalde arbeid om de club in stand te houden en de kosten eerlijk te verdelen.

Jongens, waar zijn we nu mee bezig! We zijn aangesloten bij een gezellige club en hebben daarmee veel plezier, nuttige info en nieuwe, gelijkgestemde contacten. Laten we daar van genieten.

groet Hennie
Na ruim een jaar zeer tevreden op m'n Deauville gereden,
ga ik nu fluitend door het leven op m'n Pan.
jouke breitsma

Bericht door jouke breitsma »

Hennie,je had mijn gedachten hierover zeker aangevoeld.

ook ik vind dat we alleen maar geweldig veel waardering voor
de mensen die deze club op poten hebben gezet en in stand
houden moeten hebben.

Om met Barry Stevens te spreken: DOORGAAN !!!

Groet, jouke, :b :brm
benniehof
Yamaha FJR1300

Bericht door benniehof »

Als ik ook effe een duit in t zakkie mag doen, 3 euro/principe :evil: ?... kom op voor dat bedrag krijg je net een bakkie pleur en appelgebakje bij de Hema.... pffff de halve wereld brand af maar goed die 3 euro is dan toch best wel heel belangrijk :?

Ben nog maar een paar maanden "betalend" lid en heb de nodige hulp al gekregen hier
en die was bij de plaatselijke motorboer duurder geweest.

Zoals al gezegt als je zakgeld op is ga dan een deur/forum verder :b
Yamaha FJR 1300 ABS 2007
Honda Deauville 1998
Missy
Honda NT650V

Bericht door Missy »

Ed....? Deauco's.....?
Op het moment dat er gekozen gaat worden om inkomsten te verwerven middels reclame(banners)... dan ben ik ;ce weg.

DIT is zo onderhand nog de ENIGE site waar je niet kapot gegooid wordt met reclame. En daar heb ik gráág mijn hardnodige Euries
voor over hoor. :P

No pun intended, just sayin'
"Er zijn van die dagen waarbij je de koffiepoeder gewoon direct door je neus
naar je hersens wilt snuiven"
"You're young only once, but you can be immature forever"
Johan1968

Bericht door Johan1968 »

Zucht ... nogmaals, het gaat me niet om het bedrag, en ik heb die paar euro's ook gewoon betaald. Het boeit helemaal niet of het om 3 euro of 30 euro gaat.

Sinds wanneer tellen meningen alleen wanneer het om grote bedragen gaat?

Zoals ik heel duidelijk heb aangegeven; ik ben een sterk voorstander van een model waarbij de informatie binnen de community voor alle leden zichtbaar is, en alle geregistreerde leden ook een inhoudelijke bijdrage kunnen leveren. Waar het om financiën gaat zou ik een voorstander zijn van sponsorship (ik ben ook al jaren donateur van MF), en b.v. inkomsten uit een webshop of reclames. Een andere grote, zelfs wereldwijde, community waar ik lid van ben, betaalt ook op die manier de inkomsten, en heeft op het forum geen scheiding qua toegang tussen gedeeltes voor betalende en niet-betalende leden.

Nogmaals ten overvloede; van die 3 euro word ik niet arm, en ik heb die ook gewoon betaald toen ik lid werd. Het gaat me dus ook helemaal niet om de hoogte van dat bedrag. Het principe staat me tegen.

Edit: de jaarlijkse sponsorbijdrage van MF is een veelvoud van die 3 euro, en die betaal ik ook zonder problemen ... daar zit een heel ander, voor mij veel sympathieker, verdienmodel achter.
benniehof schreef:Als ik ook effe een duit in t zakkie mag doen, 3 euro/principe :evil: ?... kom op voor dat bedrag krijg je net een bakkie pleur en appelgebakje bij de Hema.... pffff de halve wereld brand af maar goed die 3 euro is dan toch best wel heel belangrijk :?
Inderdaad ... want het gaat er helemaal niet om of het 3 of 30 euro is! Zal me worst zijn wat je daarvan kunt kopen bij de HEMA (pun intended).
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 28 mar 2014, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van een niet meer bestaand bericht verwijderd
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

te veel woorden worden hier aan besteed, het is zoals het is en eenieder mag er een mening over hebben, het veranderd er niet door.
er blijft dan slechts de keuze om te blijven of iets anders te zoeken.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”