Het onderstaande las ik op facebook:
Goed nieuws en slecht nieuws qua kaartupdate:
Het goede nieuws: voor de toestellen met NTU kaarten (3xx-serie, 590, BMW Nav5 en de nieuwere Nuvi's) komt naar verwachting aanstaande woensdag de CN NT 2015.1 uit.
Het slechte nieuws: voor de toestellen met NT-kaarten (zumo 220, 550, 660, oudere nuvi's en 'losse' CN's) wordt de 2015.1 overgeslagen. De eerstvolgende update voor de NT kaarten wordt de 2015.2 en die komt naar verwachting eind juli/begin augustus.
Over dat laatste heb ik wat 'mixed feelings'.
De reden is niet duidelijk, maar het zal vast met kosten te maken hebben. Garmin stelt echter bij de lifetime 'maximaal vier updates per jaar' - wat dat betreft past dit binnen de 'afspraak'.
Tegelijk vind ik het vreemd om dit onderscheid tussen NT en NTU te maken. Het gaat niet alleen om de 'afspraak' maar ook om de gewekte verwachting. Temeer omdat de Zumo 660 (met NT) nog nieuw verkocht wordt imho een wonderlijke keuze.
Ik vrees dat een deel van de garmin rijders, om het eufemistisch uit te drukken, toch 'ietwat teleurgesteld' zal zijn.
Maar, als gezegd, mixed feelings. Want, ik roep het wel vaker, eigenlijk is het heel vreemd dat we tegenwoordig onze kaarten liefst dagelijks willen updaten. Terwijl we slechts een paar jaar geleden pas een nieuw shell stratenboek kochten wanneer dat definitief uit elkaar viel.
Dat viermaal per jaar updaten is veelal meer 'omdat het kan' dan dat het echt nut heeft. Eenmaal per jaar is ruim voldoende; tweemaal ook prima.
Pratisch gevolg is echter ook dat we nu niet meer kunnen roepen "de route is gemaakt in het nieuwste kaartmateriaal. Zorg dat je dat hebt en je zit goed met deze club-route". Naast NT versus NTU ontstaat er nu ook versieverschil.
In dat verband attendeer ik dan ook nog eens op de alternatieve methode de track als routebasis te gebruiken (zie http://youtu.be/AtS3UV5moCg" opent="in(nieuw);venster;).
Enfin, velen kennen me als behoorlijk Garmin-adept. Maar ik ga niet rechtpraten wat krom is. En deze keuze vind ik een best wel 'curvy road'....
Update van kaarten en de oudere zumo's
Van alles over navigatie en communicatie op de motor
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7201
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Update van kaarten en de oudere zumo's
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Terug naar “Navigatie en Communicatie”
Ga naar
- Het forum
- ↳ Nieuwe forumgebruikers
- ↳ Mededelingen over het forum
- ↳ Forum tips & tricks
- De Honda Deauville Club (HDC)
- ↳ De eerstvolgende activiteit van de Honda Deauville Club is :
- ↳ Lid worden van de Honda Deauville Club
- ↳ Vragen over de Honda Deauville Club
- ↳ Mededelingen over de Honda Deauville Club
- ↳ HDC blogs en magazines
- HDC-activiteiten
- ↳ HDC-activiteitenoverzicht en agenda's
- ↳ Activiteiten 2025
- ↳ Activiteiten voorgaande jaren
- ↳ Activiteiten 2024
- ↳ Activiteiten 2023
- ↳ Activiteiten 2022
- ↳ Activiteiten 2021
- ↳ Activiteiten 2020
- ↳ Activiteiten 2019
- ↳ Activiteiten 2018
- ↳ Activiteiten 2017
- ↳ Activiteiten 2016
- ↳ Activiteiten 2015
- ↳ Activiteiten 2014
- ↳ Activiteiten 2013
- ↳ Activiteiten 2012
- ↳ Activiteiten 2011
- ↳ Activiteiten 2010
- ↳ Toeren met de HDC
- ↳ Algemeen
- ↳ HDC toerritten
- ↳ Deelnemers
- ↳ Deelnemers voorgaande jaren
- ↳ Samen oprijden
- ↳ Foto's
- ↳ Downloaden van de ritten
- ↳ Archief toerritten HDC
- ↳ HDC Landmark Challenge 2025
- ↳ Introductie en spelregels HDC Landmark Challenge 2025
- ↳ Landmark informatie 2025, per maand en tussenstanden
- ↳ Overige activiteiten
- ↳ Clubdiners
- ↳ Techniekdagen
- ↳ Overige activiteiten
- Algemeen
- ↳ Praatcafe
- ↳ Rijvaardigheid
- ↳ Helmen, kleding en bagage
- ↳ Navigatie en Communicatie
- ↳ Camera's
- ↳ Poll's
- Toeren
- ↳ Het HDC-treffen
- ↳ Het HDC-treffen voorgaande jaren
- ↳ HDC Goede Doelen ritten
- ↳ HDC Goede Doelen ritten voorgaande jaren
- ↳ Toerritten algemeen
- ↳ Toerriten algemeen voorgaande jaren
- ↳ Deauville Meets Deauville
- ↳ Deauville Meets Deauville voorgaande jaren
- ↳ Reisverslagen
- ↳ Motorhotels, motorcampings etc.
- ↳ Wat mag wel en wat mag niet in het buitenland?
- ↳ België
- ↳ Duitsland
- ↳ Frankrijk
- ↳ Groot Brittanië
- ↳ Italië
- ↳ Oostenrijk
- ↳ Zwitserland
- ↳ Overige landen
- Techniek
- ↳ Aanschaf van een Deauville
- ↳ Techniek Deauville diversen
- ↳ Techniek Algemeen
- ↳ Techniek Banden
- ↳ Techniek Remmen, Remschijven etc.
- ↳ Techniek Verlichting
- ↳ Techniek Montage Navigatie
- ↳ Techniek NT 1100
- ↳ Techniek NT700V Deauville
- ↳ Overige Technische Zaken NT700V
- ↳ Koffers van de NT700V
- ↳ Techniek NT650V Deauville
- ↳ Overige Technische Zaken NT650V
- ↳ Benzinepomp, Kontaktpunten, Diode
- ↳ Windschermen NT650V
- ↳ Techniek NTV650 / Revere
- ↳ Techniek andere motoren
- ↳ Motorgedeelte
- ↳ Rijwielgedeelte
- ↳ Kuipwerkgedeelte
- ↳ How To's Honda Deauville en NTV650
- ↳ Gebruikershandleidingen
- Te koop aangeboden/te koop gevraagd
- ↳ Advertentieregels. Lees dit eerst alvorens een advertentie te plaatsen!
- ↳ Te koop aangeboden: m.b.t. Honda Deauville NT650V
- ↳ Te koop aangeboden: Honda Deauville NT650V
- ↳ Te koop aangeboden: Accessoires/onderdelen voor de Honda Deauville NT650V
- ↳ Te koop aangeboden: m.b.t. Honda Deauville NT700V
- ↳ Te koop aangeboden: Honda Deauville NT700V
- ↳ Te koop aangeboden: Accessoires/onderdelen voor de Honda Deauville NT700V
- ↳ Te koop aangeboden: Algemeen
- ↳ Te koop aangeboden: Motorkleding, helmen en laarzen
- ↳ Te koop aangeboden: Sloten, camera's, intercoms, gps, onderhoudsproducten e.d.
- ↳ Te koop aangeboden: Motoren (géén Deauville's)
- ↳ Te koop aangeboden: Accessoires/onderdelen voor overige motoren (géén Deauville's)
- ↳ Te koop gevraagd
- Diversen
- ↳ Honda nieuws
- ↳ Links naar leveranciers - fabrikanten