Ter info:
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/xenonver ... toegestaan" opent="in(nieuw);venster;
Xenon op de motor niet overal in Europa toegestaan
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
Xenon op de motor niet overal in Europa toegestaan
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt

Re: Xenon op de motor niet overal in Europa toegestaan
De motor staat in Nederland geregistreerd en moet aan de daar gelden technische regels voldoen dus die strijd zou ik best aandurven als ik zou worden aangehouden.
Een in India geregistreerde Tata Nano mag volgens mij hier ook gewoon de weg op terwijl er geen Europese typegoedkeuring voor is en zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen. Denk bijvoorbeeld nog eens aan de regelgeving voor trekhaken: de USA manier met een enkele pijp mag hier ook niet worden gemonteerd terwijl ze er in de US rustig 5500kg aan hangen. Via (grijze) import rijden hier zat pick-ups met originele trekhaak rond van bijv. stratenmakers met zwaar materieel op een (waarschijnlijk 3500kg) aanhanger erachter.
Een in India geregistreerde Tata Nano mag volgens mij hier ook gewoon de weg op terwijl er geen Europese typegoedkeuring voor is en zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen. Denk bijvoorbeeld nog eens aan de regelgeving voor trekhaken: de USA manier met een enkele pijp mag hier ook niet worden gemonteerd terwijl ze er in de US rustig 5500kg aan hangen. Via (grijze) import rijden hier zat pick-ups met originele trekhaak rond van bijv. stratenmakers met zwaar materieel op een (waarschijnlijk 3500kg) aanhanger erachter.
Re: Xenon op de motor niet overal in Europa toegestaan
Wat er eigenlijk staat is:
Als je ACHTERAF iets aan een voertuig veranderd op de punten van het Voertuig Reglement,
moet je een RDW keuring laten uitvoeren. Dat is in NL niet anders.
Een ieder die standaard al XENON had kan daar natuurlijk mee naar het buitenland zonder vrees.
In NL zijn we verwend met gedoogbeleid en krepeersterkte en matige opleiding op gebied van verkeerszaken bij de politie.
De burger denkt dat alles maar onder gedoogbeleid moet vallen. Vooral datgene wat hem/haar raakt.
De krepeersterkte leidt ertoe dat er alleen op grove overtredingen en misstanden wordt gelet.
De matige opleiding leidt ertoe dat alleen de gene met genen op gebied van verkeer verder kijken dan hun neus lang is.
In Dld. en Frankrijk is waarschijnlijk alles verboden wat niet is toegestaan.
In NL is alles toegestaan dat niet is verboden.
In Dld. mag je alleen datgene aan je motor schroeven dat een eigen TÜV keurmerk heeft.
Zonder keurmerk moet je je voertuig inclusief accessoire(s) bij de TÜV ter keuring aanbieden.
Kennelijk in meer landen zoals Frankrijk en Oostenrijk is men strenger dan in NL.
Daarmee is de vergelijking van land van toelating gelijk overbodig en niet aan de orde.
In NL mag je je voertuig ook niet straffeloos aanpassen of veranderen
Als je ACHTERAF iets aan een voertuig veranderd op de punten van het Voertuig Reglement,
moet je een RDW keuring laten uitvoeren. Dat is in NL niet anders.
Een ieder die standaard al XENON had kan daar natuurlijk mee naar het buitenland zonder vrees.
In NL zijn we verwend met gedoogbeleid en krepeersterkte en matige opleiding op gebied van verkeerszaken bij de politie.
De burger denkt dat alles maar onder gedoogbeleid moet vallen. Vooral datgene wat hem/haar raakt.
De krepeersterkte leidt ertoe dat er alleen op grove overtredingen en misstanden wordt gelet.
De matige opleiding leidt ertoe dat alleen de gene met genen op gebied van verkeer verder kijken dan hun neus lang is.
In Dld. en Frankrijk is waarschijnlijk alles verboden wat niet is toegestaan.
In NL is alles toegestaan dat niet is verboden.
In Dld. mag je alleen datgene aan je motor schroeven dat een eigen TÜV keurmerk heeft.
Zonder keurmerk moet je je voertuig inclusief accessoire(s) bij de TÜV ter keuring aanbieden.
Kennelijk in meer landen zoals Frankrijk en Oostenrijk is men strenger dan in NL.
Daarmee is de vergelijking van land van toelating gelijk overbodig en niet aan de orde.
In NL mag je je voertuig ook niet straffeloos aanpassen of veranderen
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Re: Xenon op de motor niet overal in Europa toegestaan
BertG schreef:In Dld. en Frankrijk is waarschijnlijk alles verboden wat niet is toegestaan.
In NL is alles toegestaan dat niet is verboden


Grtz! Koen



