Nog steeds?
-
- Motorloos
Nog steeds?
In 2012 trok Ed Smits, journalist, de volgende conclusie over de NT700V Deauville.
Veertien jaar na lancering van de eerste NV650T staat de Deauville nog steeds als een huis. De motor, die zes jaar geleden tot NV700T werd getransformeerd, Honda Deauville Club Edition 2012is misschien niet de meest flitsende fiets uit het motorpark en zal met z’n 65,6 pk niet echt tot de verbeelding spreken, maar doet wat ie moet doen wel onopvallend goed.
Ben je op zoek naar een langeafstandstoerist en hou je ervan om tempo te maken, dan is deze Deauville waarschijnlijk niet aan je besteed. Zijn topsnelheid van net geen 190 lijkt nog geeneens verkeerd, maar in de praktijk zal je een kruissnelheid van 140 niet snel te boven gaan. Interesseren die snelheden je echter niets, of ben je bereid om bij tempo 160 wat comfort in te leveren, dan heb je aan deze Deauville waarschijnlijk een perfecte kameraad
Wat vinden jullie hier anno 2014 van?
Ed's hele testverslag kun je hier lezen...
http://honda-deauville.nl/Testverslagen.php#" opent="in(nieuw);venster;
Veertien jaar na lancering van de eerste NV650T staat de Deauville nog steeds als een huis. De motor, die zes jaar geleden tot NV700T werd getransformeerd, Honda Deauville Club Edition 2012is misschien niet de meest flitsende fiets uit het motorpark en zal met z’n 65,6 pk niet echt tot de verbeelding spreken, maar doet wat ie moet doen wel onopvallend goed.
Ben je op zoek naar een langeafstandstoerist en hou je ervan om tempo te maken, dan is deze Deauville waarschijnlijk niet aan je besteed. Zijn topsnelheid van net geen 190 lijkt nog geeneens verkeerd, maar in de praktijk zal je een kruissnelheid van 140 niet snel te boven gaan. Interesseren die snelheden je echter niets, of ben je bereid om bij tempo 160 wat comfort in te leveren, dan heb je aan deze Deauville waarschijnlijk een perfecte kameraad
Wat vinden jullie hier anno 2014 van?
Ed's hele testverslag kun je hier lezen...
http://honda-deauville.nl/Testverslagen.php#" opent="in(nieuw);venster;
Groetjes,
Ed
Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt
Ed

-
- Triumph Trophy SE
Re: Nog steeds?
Klopt wel. Maar het is wel een verdraaid fijne fiets. Doet niks verkeerd en blinkt vooral uit in bagagecapaciteit, gemak, handelbaarheid en handeling.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
NT650VBennos schreef:Is het nou een NT650V of een NV650T?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Marcel
- Honda NT700VA
- Contacteer:
Het klopt als een bus maar het belangrijkste (volgens mij) wordt nog vergeten.
Wil je je motor, met cardan en ruime geintegreerde bagagemogelijkheden, voor woonwerk gebruiken, dan is de Deauville de enige in z'n soort en prijsklasse.
Wil je je motor, met cardan en ruime geintegreerde bagagemogelijkheden, voor woonwerk gebruiken, dan is de Deauville de enige in z'n soort en prijsklasse.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- PtrO
- Honda NT650V
Leuk de ""Test Honda Deauville NTV650V 1998 Moto 73"" te lezen waar ik als newbie ook al snel het volgende ontdekte:
"De spiegels zijn niet
honderd procent trillingvrij, maar het
zicht erin is over het algemeen wel goed
en ze bieden een redelijk goed blikveld.
Voor mensen met brede schouders
hadden ze nog een centimeter
verder naar buiten kunnen staan."
Uiteindelijk moet je er mee leven en iets zien is beter dan niets waarbij je altijd nog kan omkijken.
Ook het volgende wist ik niet en heb & zie helemaal geen afdichting (meer).....
De koffers zijn
trouwens perfect waterdicht, al moet
je wel af en toe de rubbers terug in de
sleuf duwen, want die laten los.
Bengt mij bij het onderhoudsinterval, volgens de moto73 test , is/wordt 12.000km genoemd.
Mijn dealer wil mij (natuurlijk) graag terugzien op 6000.
Wat is de nuchtere wijsheid ?
"De spiegels zijn niet
honderd procent trillingvrij, maar het
zicht erin is over het algemeen wel goed
en ze bieden een redelijk goed blikveld.
Voor mensen met brede schouders
hadden ze nog een centimeter
verder naar buiten kunnen staan."
Uiteindelijk moet je er mee leven en iets zien is beter dan niets waarbij je altijd nog kan omkijken.
Ook het volgende wist ik niet en heb & zie helemaal geen afdichting (meer).....
De koffers zijn
trouwens perfect waterdicht, al moet
je wel af en toe de rubbers terug in de
sleuf duwen, want die laten los.
Bengt mij bij het onderhoudsinterval, volgens de moto73 test , is/wordt 12.000km genoemd.
Mijn dealer wil mij (natuurlijk) graag terugzien op 6000.

2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__
(Deauville)
(Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
__

2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
-
- Motorloos
Als je een nieuwe motor hebt is het verstandig je aan de voorgeschreven onderhoudsintervallen te houden ivm mogelijk verlies van garantie. Als je de garantietermijn uit bent is het geen enkel probleem de onderhoudsintervallen 6.000/12.000 op te krikken naar 10.000/20.000 .
Bougies, olie en filters kunnen dat wel aan.
Vervangen hydraulische vloeistoffen gewoon op max 2 jaar houden.
Inspectie remblokken gewoon vaker doen. Het is een visuele inspectie die zonder sleutelwerk uitgevoerd kan worden. Inspectie is hier gericht op de dikte van de blokken. Schijven moeten overigens wel gemeten worden. Het meten zou ik om de 5.000 doen.
Remwerking controleren doe je in de praktijk als je rijdt. Daarbij let je er natuurlijk ook op dat de remblokken niet blijven "kleven" , maw of de remblokken na het remmen weer goed vrij komen.
Bougies, olie en filters kunnen dat wel aan.
Vervangen hydraulische vloeistoffen gewoon op max 2 jaar houden.
Inspectie remblokken gewoon vaker doen. Het is een visuele inspectie die zonder sleutelwerk uitgevoerd kan worden. Inspectie is hier gericht op de dikte van de blokken. Schijven moeten overigens wel gemeten worden. Het meten zou ik om de 5.000 doen.
Remwerking controleren doe je in de praktijk als je rijdt. Daarbij let je er natuurlijk ook op dat de remblokken niet blijven "kleven" , maw of de remblokken na het remmen weer goed vrij komen.
Groetjes,
Ed
Ed

Vergeet niet naast het km interval ook een jaar-interval te noemen voor hen die weinig km's maken.
Yup, hetgeen eerst bereikt, de kilometers of het jaar.
Bij auto's niet anders.
Bij auto's niet anders.