Pagina 5 van 5

Geplaatst: 17 jul 2010, 22:42
door Koen
Nope, die "luxe" heb ik niet meer. Toch heb ik nu meer vrijheid dan toen. Kan nu gemakkelijker 's een dagje vrijnemen (of bijna 4 maanden uit de roulatie zijn als ik van de motor wordt gereden :() en dan met de baas regelen dat ik vanuit huis wat dingen doe...

Geplaatst: 17 jul 2010, 22:44
door wendy
slim ja
het heb altijd een goede en een mindergoede kant
eigen baas = geen verantwoording afleggen
baas = altijd iemand die over je schouders mee loert
ik zou het wel weten hoor

Geplaatst: 17 jul 2010, 22:46
door Koen
Ik ook, liever iemand die meekijkt en meedenkt (zo'n baas heb ik nu tenminste) dan (toch wel) verantwoording afleggen door middel van de omzetcijfers. Ook "eigen baas zijn" moet geld opbrengen ;)

Geplaatst: 17 jul 2010, 22:50
door wendy
ja dat zeg ik
2 vrouwen als baas valt ook niet mee hoor
de enen is heel kundig en de andere weet niks
ik lig nogal eens in een deuk

Geplaatst: 20 jul 2010, 11:52
door Claudia
Ik lees net een stukje in de Telegraaf van vandaag.

Klik hier maar eens ;)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7207 ... tml?p=17,2

Geplaatst: 20 jul 2010, 13:46
door Koen
Aan het aantal reacties te zien is het een onderwerp wat heel Nederland bezig houdt. Ben zelf ook voorstander van verplichting maar snap dat handhaving dan lastig is. En inderdaad: hoe doe je het vervolgens met wielrenners, snorfietsers, brommers enz.?

Op zich zie ik de (veel geopperde) suggestie om bepaald letsel uit te sluiten van de verzekering als er geen goede kleding wordt gedragen ook wel zitten. Dan pak je alleen degenen die anders voor torenhoge kosten voor de maatschappij zorgen in hun portemonnee en heb je verder geen gedoe over handhaving e.d.

Wie onderuit gaat moet gewoon kunnen aantonen over de juiste bescherming te hebben beschikt en dan keert de verzekering gewoon uit. Zo niet, dan heb je zelf een probleem, iedereen roept toch dat het zijn/haar eigen verantwoordelijkheid is? Neem die dan ook op zo'n moment.

Geplaatst: 22 jul 2010, 12:01
door Koen
BertG schreef:Alleen als je een heeeele sterke maag hebt (scroll naar onderste foto, klik daarop voor vergroting): ik verklaar dat ik een sterk maag heb
Dit is er ook een uit die categorie, laat zien waarom ook goed schoeisel niet mag ontbreken bij de standaard-uitrusting van een motorrijder...
ik verklaar dat ik een sterke maag heb

Geplaatst: 22 jul 2010, 12:51
door MaHeDu
Dat ziet er wel heel erg uit.

Ook al rijd ik maar een klein stukje. Het pak, laarzen en handschoenen gaan altijd aan hoewel de verleiding met het warme weer groot is.

Wie draait er op voor onverantwoordelijk gedrag (in casu zonder beschermende kleding rijden) juist wij met zijn allen wat zich vertaalt in hogere (ziektekosten-) premies ed.

Groet,
Marcel

Geplaatst: 22 jul 2010, 13:29
door Koen
MH schreef:Ook al rijd ik maar een klein stukje. Het pak, laarzen en handschoenen gaan altijd aan hoewel de verleiding met het warme weer groot is.
Vergeet je helm niet ;)

Geplaatst: 22 jul 2010, 15:46
door MaHeDu
:oops: :oops: vanzelfsprekend..........

Groet,
Marcel

Geplaatst: 22 jul 2010, 21:20
door Marcel
Vandaag weer iemand in een motorpak gezien. Jas, broek, helm, handschoenen, bijna compleet.

Allen had ie i.p.v. motorlaarzen gewone schoenen aan die normaal onder een pak niet zouden misstaan.
Kijk.... dat snap ik nou weer niet.

Een paar schoenen neem je dan toch gewoon in een rugzakje mee?

Vriendelijke groet.
Marcel

Geplaatst: 22 jul 2010, 21:28
door Koen
mp1963 schreef: Een paar schoenen neem je dan toch gewoon in een rugzakje mee?
Die gaan bij mij standaard in de topkoffer mee, al bieden de zijkoffers ook zat plaats. Op m'n werk aangekomen schoenen eruit en helm erin...

Geplaatst: 23 jul 2010, 15:05
door roelof
ik heb ook wel eens de keuze op mijn wandelschoenen laten vallen ipv de motorlaarzen.
de schoenen zijn van meindl en bieden zeker dezelfde bescherming zoniet meer dan de motorlaarzen.
niets mis mee!!

Geplaatst: 23 jul 2010, 15:42
door Catbustingdog
mp1963 schreef:Alleen had ie i.p.v. motorlaarzen gewone schoenen aan die normaal onder een pak niet zouden misstaan.
Kijk.... dat snap ik nou weer niet.
Marcel
Als je effe rondkijkt in motorspeciaalzaken dan vind je tegenwoordig zat (motor)schoenen die dezelfde (of meer) bescherming bieden dan motorlaarzen en die je praktisch helemaal niet meer van de klassieke schoen kan onderscheiden en dus best ook onder een pak kan dragen.

Zelf grijp ik ook wel eens terug naar mijn "stapschoenen", als die voor paracommando's genoeg bescherming bieden, dan ... :up

In ieder geval beter dan de "slofjes" die ooit bij LIDLL verkocht werden! :sh :mrgreen:

Geplaatst: 23 jul 2010, 20:17
door Catbustingdog

Geplaatst: 23 jul 2010, 20:55
door Koen
Vooral de reacties onder dit artikel ook even lezen ;) Die zeggen genoeg...

Geplaatst: 23 jul 2010, 21:50
door Marcel
CaveyH schreef:
mp1963 schreef: Een paar schoenen neem je dan toch gewoon in een rugzakje mee?
Die gaan bij mij standaard in de topkoffer mee, al bieden de zijkoffers ook zat plaats. Op m'n werk aangekomen schoenen eruit en helm erin...
Ik heb gewoon een paar schoenen op mijn werk staan.
Dat gaat al jaren goed. Wel wissel ik ieder half jaar van paar.

Groet

Marcel.

Geplaatst: 24 jul 2010, 07:39
door ikkieman
Ik heb op dit moment ook een paar schoenen in m'n kluisje staan. Makkelijk genoeg.