Muziek op de motor.

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Duiffie schreef:
ikkieman schreef:Sinds vandaag heb ik een AKG koptelefoon gesloopt en deze in m'n helm verwerkt. Aangezien bij stilstand de muziek echt gruwelijk hard staat gaat dit prima bij 120 km/u. Heb het net even getest en het gaat prima. Zowel met relaxte muziek als Vivaldi als ook met System of a Down gaat het prima.
Dan heb je kennelijk toch veel dB op je oren staan.
Vergeet de oordoppen niet. :roll:
Klopt. Heb ik inderdaad ook. Echter, ik heb mezelf (tot de otoplastieken binnen zijn) een paar simpele stoppers van de HEMA aangeschaft. Deze doppen dempen ongeveer 35 dBa. Werkt prima. Overigens, de dB's vallen nog prima mee door de oordoppen. Geen gepiep, geen hoofdpijn na een paar uur rijden. In ieder geval niet met wind. Als ik met 120 km/u rijdt hoor ik de muziek nog lekker op de achtergrond. Dat wil zeggen dat de muziek ook bijna niet boven de wind uitkomt. Daaruit concludeer ik dat ik weinig kans tot gehoorschade oploop wanneer ik muziek luister icm snelwegrijden. Mocht iemand daar anders over denken hoor ik dat graag.

Wat mijn muziek smaak betreft: Ik heb een tijd lang van alles en nog wat door elkaar gedraaid. Het enige waar ik absoluut niet van houd is R&B. Echter, dat is een smaak voor eenieder zelf. Het hangt ook van m'n humeur af wat ik wil gaan draaien. Als ik een klotehumeur heb ga ik natuurlijk niet K3 opzetten. Daarentegen, als ik een goeie bui heb ga ik geen Bullet for my Valentine opzetten.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Hans V.

Bericht door Hans V. »

ikkieman schreef:Als ik een klotehumeur heb ga ik natuurlijk niet K3 opzetten.
Als ik zo'n humeur heb ga ik natuurlijk K3 opzetten. Dan schiet ik vanzelf in de lach... ;)
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

Ik moet vreselijk lachen om al die " muziek" .

Maar ben blij dat ik jullie niet hoor "mee zingen" op de motor :lol: :lol:

Maar goed zolang je niet net als ik een keer op je schouder getikt word met de woorden "als je voor mij zingt dan hoeft het niet" is er niks aan de hand toch?

(ik had niet gezien dat ik nog een passagier had en mn MP3 voluit staan met within temptation)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Lolbroek Smurf schreef:ik had niet gezien dat ik nog een passagier had
:?: :vrb :cf1 ??? was ie stiekum achterop gekropen of zo??? :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
mototaz

Bericht door mototaz »

Vaak heb ik gewoon relaxte muziek (damien rice en dat soort rustige muziek) of oude rock (ac/dc, led zeppelin) opstaan. De laatste tijd vaak rustige muziek omdat ik merk dat heftige muziek ervoor zorgt dat ik harder ga rijden :roll:

Zo ben ik laatst naar huis gereden met evanescence, within temptation en alestorm op... wat is het dan moeilijk om normaal te rijden :P
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Het nadeel van veel stukken klassiek op de motor is dat het zo subtiel is dat je er bij snelwegsnelheden niet echt van kan genieten, want te weinig hoort. Moderne muziek met een duidelijk ritme werkt dan beter.
Ik draag mijn Philips mp3speler met Sennheiser dopjes onder mijn gele-hesje en kan door het hesje heen naar het volgende nummer zappen en enigzins de volume regelen bij wisseling bebouwde kom-snelweg.
Voorkomt nare situaties in de bebouwde kom.
Gustaf Larson

@ CaveyH

Beterschap met je dochter!
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

mototaz schreef:Zo ben ik laatst naar huis gereden met evanescence, within temptation en alestorm op... wat is het dan moeilijk om normaal te rijden :P
Raak je zo opgefokt van My Immortal? ;)
Gustaf Larson schreef:@ CaveyH

Thanx, het gaat gelukkig alweer een stuk beter. Nu moet ze nog d'r eetlust terugkrijgen en dan gaat het helemaal goed komen ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Lolbroek Smurf

Om even antwoord te geven op Cavey zn vraag?

Ik rij nooit met iemand achterop. :oops: :oops:

Maar ik was met een 12 meter voertuig op pad waarvan ik dacht dat ie leeg was, en dat was dus niet zo er zat nog iemand in een hoekje dat ik niet kan zien.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Lolbroek Smurf schreef:Maar ik was met een 12 meter voertuig op pad waarvan ik dacht dat ie leeg was, en dat was dus niet zo er zat nog iemand in een hoekje dat ik niet kan zien.
Da kennook natuulluk ;) Grappig :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
mototaz

Bericht door mototaz »

CaveyH schreef:
mototaz schreef:Zo ben ik laatst naar huis gereden met evanescence, within temptation en alestorm op... wat is het dan moeilijk om normaal te rijden :P
Raak je zo opgefokt van My Immortal? ;)
Gustaf Larson schreef:@ CaveyH

Thanx, het gaat gelukkig alweer een stuk beter. Nu moet ze nog d'r eetlust terugkrijgen en dan gaat het helemaal goed komen ;)
Dat is een van de weinige nummers die in mijn playlist "soft" staat :P
Catbustingdog
Motorloos

Bericht door Catbustingdog »

Lolbroek Smurf schreef: er zat nog iemand in een hoekje dat ik niet kan zien.
een verstekeling of misschien wel "een blinde passagier" ...
sportieve groet :blg
Noël

Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Inmiddels heb ik wat muziek op de Zumo gezet.

Bevalt prima zolang:
1) je geen routes rijdt want dan komt Miep er telkens tussendoor,
2) je niet te hard gaat (>110 Km) op de snelweg want dan hoor je het niet.
3) je geen Within Temptation op hebt staan, want daar ga je van scheuren,
4) je geen behoefte hebt aan een radio want die zit niet op de Zumo.

De hardheid van de muziek is op 2 manieren te regelen:
A) via de mixer van de Zumo
B) via de headset op de helm

Nu nog de rest van de MP3 op de zumo zetten.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Mijn iPhone en headset communiceren met bluetooth. Via de iPod (App op telefoon die in contact staat met server thuis) kan ik alle muziek afspelen die ik thuis heb (veel nummers die m'n zoon er op heeft gezet). Dit kan ook in de auto (eveneens met bleutooth carkit).

Ik kan veel soorten muziek waarderen. Zelfs house (als ik met m'n zoon ergens naar toe moest, waarbij de auto's in de achteruitkijkspiegel op de maat van de muziek leken te dansen :roll: ). Veel Hollands, maar ook jazz en latin. Klassiek minder en ook niet in de auto (teveel bijgeluiden). Draai de laatste tijd veel van Simply Red.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Gustaf Larson

Duiffie schreef:Mijn iPhone en headset communiceren met bluetooth. Via de iPod (App op telefoon die in contact staat met server thuis) kan ik alle muziek afspelen die ik thuis heb (veel nummers die m'n zoon er op heeft gezet). Dit kan ook in de auto (eveneens met bleutooth carkit).
Heb dit 3 keer doorgelezen voordat ik hier een beeld van had gevormd... Wist niet eens dat dat allemaal kon...
:shock:
Hans van D
Motorloos

Heb ik ook niet allemaal van mezelf :oops: Zoon is hier wel in thuis. :go
Dus heb ik hem gebombardeerd tot mijn systeembeheerder. :apl
Groeten,
Hans

Gustaf Larson

Ah... Nou mijn zoon moet nog geboren worden dus misschien over een jaar of zestien kan hij dat ook voor mij doen :D
Hans van D
Motorloos

Gustaf, hij is pas 30 geworden en werkt in de ICT.
Groeten,
Hans

ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Duiffie, Gustaf. Probeer eens spotify te regelen. Is iets van €10 per maand en je hebt mobiel onbeperkt je muziek bij de hand. Zelfs al heb je de muziek niet op je pc staan kun je er zo bij via internet. Ongelimiteerd muziek luisteren. En dat voor 'maar' een tientje per maand.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Moet je mobieltje wel continue internetverbinding hebben... da "kost ook duur" (sorry taalpuristen ;))
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Moderator-ingreep: Onnodige quote verwijderd. Zie forumregels
Kost nie duur met een iPhone. Betaal je gewoon bij je abbo in.
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Dat bedoel ik, ik vind zo'n abonnement met internet erbij te duur. Gebruik m'n mobiel nauwelijks dus heb ik geen abonnement meer. Prepaid verbel ik ongeveer een tot anderhalve euro per maand, maximaal ;)
Maar met een 2gb geheugenkaartje erin heb ik toch altijd m'n favo muziek bij de hand :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Tsja, Koen. Ik heb geen vaste lijn dus alle communicatie die ik eventueel via een telefoon doe is via m'n mobiel. Hierdoor kan ik het mezelf dus veroorloven om een 'duur' abonnement te gebruiken. Ook moet ik dan wel een betrouwbaar mobieltje hebben dat dus ook alles doet dat ik wil. Voor mij is dit een iPhone.
Hans van D
Motorloos

Ik heb met altijd geinteresseerd voor nieuwe ontwikkelingen, met name computers, vanaf de eerste homecomputers (o.à. ZX Spectrum). Nadat ik had gezien wat er met een iPhone kan, was ik om en heb er ook een aangeschaft. Heb een vrij goedkoop abonnement maar wel onbeperkt internet.
Mijn abonnement zou nog iets goedkoper kunnen omdat je ook kunt mailen (via internet, dus gratis, althans zonder meerkosten) en een soort sms-jes via internet kunt sturen. Zelfs bellen kan via internet, maar de kwaliteit daarvan is soms minder, bovendien kan dit alleen met hen die net zo'n App (application) op hun smartphone hebben.
Er zijn veel zinvolle maar ookminder zinvolle App's maar dat gaat te ver voor dit item.
Groeten,
Hans

Mart

Bericht door Mart »

mp1963 schreef:Inmiddels heb ik wat muziek op de Zumo gezet.

Bevalt prima zolang:
1) je geen routes rijdt want dan komt Miep er telkens tussendoor,
2) je niet te hard gaat (>110 Km) op de snelweg want dan hoor je het niet.
3) je geen Within Temptation op hebt staan, want daar ga je van scheuren,
4) je geen behoefte hebt aan een radio want die zit niet op de Zumo.

De hardheid van de muziek is op 2 manieren te regelen:
A) via de mixer van de Zumo
B) via de headset op de helm

Nu nog de rest van de MP3 op de zumo zetten.
Marcel,

Uitgaand van de Zumo 550:
1 Miep kun je ook gewoon uitzetten, ik gebruik de navigatie al jaren zonder geklets van Miep
2 Ik kan gewoon van m'n muziek genieten al rijd ik 140. Zitten de speakertjes wel goed voor je oor/geeft je helm teveel geruis??
3 Dat geld dan ook voor Evanescence, Volbeat, Rammstein, DeepPurple (space Truckin, Higway Star, Lazy), Frankie goes to Hollywood, Kraftwerk, etc, etc, etc
4 Radio is optioneel aan te schaffen middels een losse antenne; heb je ook meteen TMC.

A correct
B correct
C Zeer eenvoudig (zelfs met dikke winterhandschoenen) onder het rijden d.m.v. de 4 grote toetsen links voorop de Zumo

Pas je op dat je niet TEveel muziek op de Zumo zet. Ik heb een 4gb geheugenkaart en de Zumo heeft nu een minuut of 8 (!!!) nodig om op te starten, ook de navigatie.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi Mart,

1) Weet ik, maar ik ben lui
2) Speakers zitten goed, N-com systeem van Nolan in een N-103 Helm.
Ik heb altijd al gevonden dat er veel turbulentie om de helm is.
3) Ongetwijfeld.
4) Ik heb een 660, kun je daar ook zo'n setje voor aanschaffen?

C) op een 660 zit alleen een aan/uit-knop en een palletje om het batterijvak open te maken.

Bedankt voor de tip. Ik snap alleen niet hoe het mogelijk is dat het opstarten zo lang duurt.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Lolbroek Smurf

Zelfs een smurf weet dit :lol: :lol:

Het opstarten van de 550 duurt zolang omdat ie steeds 4 gig moet inventariseren. Blijkbaar onthoud de 550 niet wat er op de kaart staat.

Ga ik toch even ergens anders eten :lol: :lol:

( google eens op GTM 12 of XM module voor die antenne )
Gustaf Larson

Duiffie schreef:Gustaf, hij is pas 30 geworden en werkt in de ICT.
Die van mij wordt 3 april verwacht :D
dus nog geen idee wat hij later gaat doen
;)
Hans van D
Motorloos

Dat wordt dan spannend. Alvast veel succes (voor zowel de aanstaande moeder als vader).
Groeten,
Hans

Gustaf Larson

thanx, wordt de tweede, dus misschien maar eens aan een zijspan gaan denken.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”