Pagina 2 van 2
Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 07 okt 2011, 22:34
door PA1BEN
Zet mij maar op de lijst, ik ga mee

Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 08 okt 2011, 08:32
door Henk Engberts
Als mijn financiële budget het toelaat wil ik ook wel op deze lijst voor VRO1 in maart of april. Voor mij is locatie Lelystad het beste, i.v.m reistijd.
Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 08 okt 2011, 10:03
door jack-f
Als ik tegen die tijd mijn A-tje heb, wil ik ook wel mee voor VRO-1.

Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 08 okt 2011, 10:28
door PA1BEN
Het lijkt mij verstandig dat dit verhaal over een cursus VRO-1 een eigen draadje krijgt.
Of één van de Deauco's moet een nog beter idee hebben?
http://www.honda-deauville.nl/forum/php ... 596#p49596
Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 08 okt 2011, 14:32
door Don
Ik heb ergens gelezen dat je van de winter in Zuid Spanje een circuit-training kunt volgen.
Er wordt gezorgd voor het transport van je motor naar Z-Spanje.
Ik vraag me af of de zware Deauville wel geschikt is voor een circuit-training
Zelf denk ik dat een gillende lichtgewicht 650 CC viercilinder beter past op een circuit...... alhoewel....
Ik heb wel eens een foto gezien van een Goldwing met de uitlaten schurend over het asfalt, met een mooie vonkenregen als gevolg.
Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 08 okt 2011, 15:18
door Ed Vissers
Een apart eigen onderwerp voor de VRO-1 is prima

Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 08 okt 2011, 15:20
door Ed Vissers
Don schreef:
Ik vraag me af of de zware Deauville wel geschikt is voor een circuit-training
Prima om bochtentechniek me te oefenen.
Zelf denk ik dat een gillende lichtgewicht 650 CC viercilinder beter past op een circuit...... alhoewel....
Ik heb wel eens een foto gezien van een Goldwing met de uitlaten schurend over het asfalt, met een mooie vonkenregen als gevolg.
Dat zul je mij niet zien doen hahaha. In ieder geval niet op een 1500
Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 08 okt 2011, 17:28
door paulB
...maar weer effe on-topic:
Het maakt uiteraard een groot verschil of het gaat om bochten in de zin van zijwegen inrijden of bochten op een slingerende weg weg zonder zijwegen (en die zijn uiteraard de leukste
Voor beide situaties gelden rijtechnieken die we allemaal wel kennen en in meer-of-mindere mate beheersen.
Feit is dat iedereen een voorkeurskant heeft; links of rechts. Dit komt het duidelijkst naar voren bij een oefeningetje 'kort keren'. Je zult daarbij merken dat dit de ene of de andere kant gemakkelijker lukt; je voorkeurskant.
Probeer het maar eens op een leeg parkeerterrein: als je er handigheid in hebt zul je binnen de ruimte van twee naast elkaar gelegen parkeervakken kunnen keren.
Maar let op: geen krassen maken

Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 09 okt 2011, 10:13
door m@rtijn
ik oefen regelmatig met draaien op de weg, 8-jes draaien en slalommetjes. Gewoon waar het kan. Voor mijn deur, als ik de straat inrij. Ik heb ook al meerdere motortrainingen gedaan. Iedere keer leer je ervan. Stapvoets rijden en dan draaien en keren. Mijn vrouw vind het vreselijk. Maar ze voelt zich ook niet zo zeker op de motor. Ik zeg altijd...trainen...trainen..
Aangezien ik in het zuiden des lands woon, is Lelystad wat uit de richting. Hier in de buurt is ook 'n goede motortraining. En niet zo duur. €150,- voor hele dag.
Daar heb ik veel geleerd. Bochtjes draaien in de ardennen tot je er tuureluurs van werd. Scherp links en scherp rechts. Ik vind vooral een scherpe rechtse haarspeld naar boven een uitdaging. Altijd spannend.
Je merkt goed dat de Deauville eigenlijk oorspronkelijk een naked bike was. Hij ligt goed in de bochten.
Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 09 okt 2011, 10:30
door ikkieman
Voor mij staat de VRO-1 begin 2012 gepland van mijn persoonlijk budget vanuit m'n werk. M'n baas zet iedere maand 1% apart dat ik kan gebruiken naar m'n eigen inzicht. Sommigen gebruiken het voor fitnessen, anderen voor managementcursussen en ik wil het voor VRO-1 gaan gebruiken.
Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 09 okt 2011, 13:03
door Koen
Hé, da's ff een idee. Ik heb ook een opleidingsbudget wat ik min of meer vrij zou moeten kunnen besteden. Zal 's informeren of het ook voor zo'n cursus geldt...
Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 09 okt 2011, 13:07
door ikkieman
Koen, je zou kunnen als argument aan kunnen voeren dat je iedere dag met je motor naar het werk komt. Door deze cursus te doen verplaats je je veiliger over de weg en ben je op die manier veiliger. Het voordeel is dus aan de werkgever dan. Of je persoonlijk budget dan ook belastingvrij besteed mag worden aan een VRO-cursus hangt dan wel af van de bui van de werkgever.
Re: Linkse rakker ?
Geplaatst: 09 okt 2011, 13:10
door Koen
Bij mijn werk gaat het om een budget wat (vreemd genoeg) besteed "moet" worden aan niet-functie gerelateerde opleidingen. Als het namelijk een opleiding is die mijn functioneren verbetert dan betaalt de baas die sowieso al, dat gaat niet uit m'n eigen budget.
Of een VRO-cursus echter onder "loopbaanontwikkeling" valt is dan weer de vraag. Maar ik zal het volgende week 's aan m'n baas vragen. Die is zelf ook motorrijder dus wie weet maak ik een kans
