Pagina 3 van 4
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 13 nov 2013, 22:26
door coeny
Ik heb 4 jaar een honda cb 500 met ketting gereden ,ook in de winter.
Maar pekelwater vreet je ketting op .
Ik verbruikte dus 1 kettingset per jaar ( koste 270 euro)
Er viel niet tegenop te smeren
Als je alleen met mooi weer de motor gebruikt is een ketting prima.
Maar met al die pekel is het een drama.
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 14 nov 2013, 11:17
door stxrider
Gisteren was ik bij de Honda dealer, en daar stond een nieuwe Cross tourer met een lekke band.
5 bouten los en band eruit echt

zonder iets anders los te halen.
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 14 nov 2013, 12:12
door Marcel
Hoefde de remklauw ook niet losgehaald te worden?
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 14 nov 2013, 18:51
door Rob
Je vraagt wat een alternatief is voor je CB? En een Deauville is dat niet?
Ik heb overigens 50.000 met mijn huidige kettingset gedaan. En die heeft ook zat pekel gezien...
Maar goed, een NC700 is idd wel een heel leuk ding. Weet alleen niet of die ook cardan heeft?
Edit: geen wonder dat ik er niets van begreep... zag de eerste twee pagina's over het hoofd 
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 15 nov 2013, 12:46
door stxrider
m@rcel schreef:Hoefde de remklauw ook niet losgehaald te worden?
Nee,
Hij reed de machine naar binnen. 5 bouten los, en hup wiel tussen de uitlaat en cardan door

echt supersnel!
Waarschijnlijk zit de schijf in het verlengde van de cardanas gemonteerd, want ik heb hem niet meer als de wielbouten los zien halen.
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 15 nov 2013, 13:33
door BertG
Die handige Erik toch

Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 15 nov 2013, 19:14
door stxrider
Of er er is goed over nagedacht bij Honda!

Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 08 apr 2019, 22:44
door Marcel
Gaat dit hem dan worden?
De nieuwe Moto Guzzi V85TT (V85 Tutto Terreno) met …..cardan!
80 PK, 80 Nm, ABS, cruise control, 23 liter tank, ride-by-wire, 3 rijmodi, 853 CC luchtgekoeld, 229 kg, € 13.495,=
....en niet onbelangrijk,: Het ding komt ook goed uit de test.
https://www.testmotor.nl/2019/test-2019 ... uzzi-v85tt
.....op naar Motoport Rotterdam voor een proefrit.
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 09 apr 2019, 11:55
door ikkieman
Weet je het zeker? Heeft niet de bescherming van een Deau.
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 09 apr 2019, 12:16
door Koen
Klinkt op zich goed M@rcel, maarre...
geen koffers. Toch wel een must bij een woon-/werkmotor

Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 09 apr 2019, 12:20
door Marcel
Die zijn gewoon te koop hoor...
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 09 apr 2019, 19:02
door jack-f
Marcel, gewoon doen wat jij wil, doe ik heel mijn leven al en ben er tot op heden niet slechter van geworden

Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 10 apr 2019, 14:36
door Koen
Natuurlijk zijn losse koffers te koop, maar ik ken maar heel weinig motoren die er met zulke koffersets nog een beetje leuk uit zien.
Meestal lijkt het meer op een pakezel of kameel met bulten op plaatsen waar die eigenlijk niet horen.
Dat vond (en vind) ik een van de voordelen bij de Deauville (en de Goldwing

), daar "horen" de koffers gewoon bij het ontwerp.

Ik zeg verder niets...

Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 10 apr 2019, 19:06
door jack-f
Met de motor op de foto, zou ik wel kunnen leven als het voor woon-werk verkeer is. Wat is dat ook al weer??? Woon, Werk verkeer??

Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 10 apr 2019, 20:05
door Marcel
Koen schreef: ↑10 apr 2019, 14:36
Natuurlijk zijn losse koffers te koop, maar ik ken maar heel weinig motoren die er met zulke koffersets nog een beetje leuk uit zien.
Dat ben ik wel met je eens. Niet alles ziet er even mooi uit.
De V85TT heeft echter ook een "Urban kofferset". Die ziet er in ieder geval minder hoekig uit.
De Yamaha Tracer 900 GT is vooralsnog de enige motor waarbij de losse koffers enigszins geïntegreerd zijn.
Dat komt ook omdat bij deze motor de uitlaat onder de motor zit en niet aan de zijkant
Maar ja,.....de Tracer heeft geen cardan.

Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 11 apr 2019, 08:44
door ikkieman
Persoonlijk vind ik voor woon-werk verkeer geen koffers noodzakelijk. Hooguit een tanktas voor de lunch.
Maar wil je een alternatief voor de Deauville, met dezelfde windbescherming kom je denk ik uit op een BMW F800GT met koffers. Maar dan heb je het over €14000 met vergelijkbare basisuitrusting als een Deauville heeft (de zo kaal mogelijke uitvoering van BMW met alleen het comfort pakket voor de middenbok). Het nadeel is dan wel dat je dan een BMW hebt met kortere service intervallen waarbij je in de computer het een en ander moet resetten voor de service intervallen. Het voordeel is dan weer wel dat je geen ketting hebt om te smeren, maar een getande riem die volgens fabrieksopgave 30k km meegaat, maar daarna prima mee kan als noodgevalriem mocht je verse riem scheuren.
Voor iets met een cardan denk ik dat je toch aangewezen bent op iets als een Moto Guzzi V85tt, V9 of V7.
Als een cardan je niets uitmaakt is de keuze toch weer redelijk reuze en afhankelijk van je portemonnee. Een aantal opties bijvoorbeeld:
- Ducati multistrata 950
- Kawasaki Versys 650 of 1000
- BMW F850GS
- KTM 790 adventure
- Yamaha Tracer 700 of 900
- Suzuki Vstrom 650 of 1000
- Triumph tiger 800
- Honda Africa Twin
Ik zeg dan wel afhankelijk van je portemonnee, maar ook zeer afhankelijk van je voorkeur voor blok, of je een 'allroad' fiets wil, smaak van styling, wens van uitstraling en rijpositie.
Overigens moet er wel bijgezegd worden dat de basisuitrusting van al deze voorgenoemde motoren erg van elkaar verschilt, waardoor ook als je 'm gaat uitrusten met handvatverwarming, middenbok, hoge ruit en koffers.
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 11 apr 2019, 12:36
door Cor
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 11 apr 2019, 15:29
door Stephan
De California 1400, daar noem je me toch een prachtige motor, Cor. Is ook mijn favoriet!
Maar stel iemand heeft een Honda NT700V en wil 'm inruilen voor iets anders, wat zou op de huidige nieuwe motormarkt nou een gelijkwaardige vervanger zijn? Belangrijk lijken me de steekwoorden: lichtgewicht, cardan, koffers, kuip, toersegment... Roept u maar!

Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 11 apr 2019, 16:12
door Frank
Scooter?

Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 11 apr 2019, 19:46
door Marcel
…..als je de eis van cardan laat vallen dan is er natuurlijk onnoemelijk veel keus.
Of het allemaal even lekker rijdt is een ander verhaal.
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 27 apr 2019, 19:14
door Henk
Vandaag na 11 jaar met veel plezier met de Deauville te hebben rondgereden
heb ik een rode NC750 van 2014 aangeschaft, maar blijf natuurlijk ons fijne forum
en de mooie tourtochten mee beleven.
groetjes Henk
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 27 apr 2019, 21:17
door Cor
We gaan de piepjes van je knipperlichten missen.
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 27 apr 2019, 21:22
door Marcel
Stephan schreef: ↑11 apr 2019, 15:29
Maar stel iemand heeft een Honda NT700V en wil 'm inruilen voor iets anders, wat zou op de huidige nieuwe motormarkt nou een gelijkwaardige vervanger zijn? Belangrijk lijken me de steekwoorden: lichtgewicht, cardan, koffers, kuip, toersegment... Roept u maar!
V85TT van Moto Guzzi. Geen kuip, maar de rest voeldoet hij wel aan.
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 28 apr 2019, 13:39
door Ed Vissers
Henk schreef: ↑27 apr 2019, 19:14
Vandaag na 11 jaar met veel plezier met de Deauville te hebben rondgereden
heb ik een rode NC750 van 2014 aangeschaft, maar blijf natuurlijk ons fijne forum
en de mooie tourtochten mee beleven.
groetjes Henk
Daar gaat je onderschrift Henk. Ik kan me herinneren dat ik daar nog wat in betekend heb

Veel plezier met je nieuwe.
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 28 apr 2019, 19:15
door Henk
Ed, als hij er is klop ik misschien wel even bij je om e.e.a. te corrigeren.
Ondanks dat het een aantal jaren geleden is dat je mij hebt geholpen ben ik nog steeds een digibeet.
groetjes Henk
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 07 jun 2019, 18:08
door MrRiP
Tja maar een echte vervanger voor de Deauville is lastig te vinden lees ik zo uit de verhalen die hier naar boven komen
Honda heeft er zelf denk ik er ook een probleem mee om het succes van de Deauville te evenaren .
Ik zelf zit ook met het zelfde idee van welke motor?
De Pan die nu heb is me eigenlijks te zwaar (rijden gaat prima hoor) (dus als iemand belang erbij heeft om deze over te nemen pb me dan maar )
maar zoek toch iets lichters maar toch met koffers en windscherm maar toch met wat vermogen dan valt het toch tegen om
wat leuks te vinden
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 07 jun 2019, 20:00
door ikkieman
Ik denk eigenlijk dat je dan uitkomt bij de FJR1300, de BMW K1300gt (doe het niet!), de Kawasaki GTR 1400 of de Moto Guzzi Norge, mits je een full size tourer wil.
Als je toch wat lichters wil met een wat kleinere longinhoud wil is dan toch denk ik de BMW F800gt de enige andere optie als je geen ketting wil.
Als dat geen bezwaar is, is de Triumph Sprint GT een goeie.
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 07 jun 2019, 20:33
door Cor
Conclusie is dus niet een BMW maar even wachten. Triumph is een alternatief maar met koffers minder mooi. Of een jonge 700 opzoeken.
Maar eerst iemand vinden voor die mooie blauwe.

Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 08 jun 2019, 10:35
door ikkieman
Je kan de koffers natuurlijk ook gewoon thuis laten. Doe ik ook altijd met de topkoffer van de trophy.
Re: Alternatief voor de deauville??
Geplaatst: 09 jun 2019, 00:53
door Henk Engberts
Ik heb mijn zoektocht naar wat anders, ook gereden op de PAN 1300, en de FJR 1300, beide machines reden geweldig, maar ik kwam tot de conclusie dat de PAN veel te zwaar is voor mij. Als je ermee rijd dan heb je er geen last van. De FJR heeft een sportief karakter. Nooit verwacht dat ik zou uitkomen bij de BMW R 1150 RT. Is de BMW R 1200 RT misschien een optie Eric (MrRiP)