Pagina 3 van 6
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 02 nov 2013, 19:42
door BertG
misschien moet iemands eigen gevoel en mening iets meer gerespecteerd worden

Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 02 nov 2013, 20:19
door Koen
Ik geloof niet dat er hier veel zijn die zich iets laten ontzeggen vanwege de mening van anderen. Ik vind het meestal juist wel leuk om de mening van anderen te horen. Of ik er vervolgens iets mee doe is een ander verhaal

Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 02 nov 2013, 20:53
door takeldoos
goed gezegd koen,een beetje sparren is altijd leuk. het leuke in dit land is als je maar een beetje tegen de stroom ingaat heb je al een stempel
maar goed ik zeg altijd, kom voor je eigen mening uit.en draai er niet om heen

Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 02 nov 2013, 21:21
door BertG
Waar zie jij een stempel dan?
Wat ik schreef was mijn mening...
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 02 nov 2013, 21:40
door takeldoos
helemaal top,en die respecteer ik

Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 02 nov 2013, 23:03
door Don
Om Koen een beetje op weg te helpen bij zijn keuze, kom ik met het volgende rijtje:
- Kawa 1000 of 1400 typenaam schiet me zo niet te binnen
- Yamaha FJR 1300: vind ik een geweldige machine met een ietwat sportieve houding
- Triumph Trophy: geen ervaring mee
- BMW 1200 RT: vind ik een zeer comfortabele en rustgevende machine
goedkoop zijn deze machines niet, (dank u wel mister BTW en BPM) Dus nog effe doorsparen...

Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 02 nov 2013, 23:53
door PRE
Straatje keren e.d doe ik met mijn ST1300 makkelijker dan met onze NT650 en NT700... en ik weeg slechts 66 kg...

Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 03 nov 2013, 07:09
door Koen
Don,
Kawa 1400gtr is absoluut een kandidaat, als mijn budget het toelaat. Heb er al eens een proefrit op gemaakt en was er helemaal weg van.
Fjr1300 moet ik nog eens op gaan rijden, lijkt me ook wel wat.
Triumph Trophy is nog ver buiten mijn budget, helaas.
R1200rt is geen motor voor mij gebleken, proefrit gemaakt en zithouding is verschrikkelijk.
Maar suggesties blijven welkom!

Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 03 nov 2013, 09:05
door PRE
Zo zie je maar weer het verschil in de mensch... ik vind de R1200RT fantastisch zitten, als het eropaan komt voor mij onovertroffen... alleen rijd, koppelt en schakelt het voor geen meter (als je een Honda gewend bent)
Financieel gezien hoop ik voor je dat de reparatie goed uitpakt en je nog een tijdje door kan op de Deauf

Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 03 nov 2013, 10:58
door Koen
't Is maar goed dat er zoveel verschillende merken, typen en uitvoeringen motoren zijn.
Als mijn Deauf straks weer rijdt kan ik er voorlopig weer tegenaan en dan heb ik genoeg tijd om op m'n gemak te gaan shoppen.
Het lijkt erop dat er nu ook een regeling met de tegenpartij van het ongeval (maart 2010) aan zit te komen, dus dat kan mijn budget positief beïnvloeden.
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 03 nov 2013, 11:02
door Hans V.
Dat zou mooi zijn. Enne... Het mag onderhand ook wel

Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 03 nov 2013, 13:08
door Don
Koen, Een rechtsbijstandsverzekering neemt je in dit soort gevallen veel werk uit handen.
Als je er nog geen hebt, ......... dan weet je wat je te doen staat.
Inderdaad Pre zo veel mensen zoveel meningen.
Hoe lang is het geleden dat je op de 1200 RT hebt gereden ?
Afgelopen zomer op een spilsplinternieuwe 1200 RT gereden,
over het schakelen en koppelen had ik weinig tot geen opmerkingen,
Handelbaarheid en wegligging vond ik meer dan prima, alleen het remmen vond ik een beetje raar,
"gewohnungsbedurftig" en ik rij al heel mijn leven op een Honda motor.
Voor mij echt een kandidaat-opvolger, alleen de prijs hè

Dus toch maar niet ...
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 03 nov 2013, 13:33
door Koen
Don, DAS is al ruim 3, 5 jaar met de zaak bezig, maar met dan zien en brieven schrijven kunnen ze niet. Ik moet uiteindelijk toch zelf beslissen of ik akkoord ga met het voorstel van de tegenpartij.
Ik heb een tijdje gelden getreden op een R1200RT uit 2010, schakelen was geen probleem, ik had alleen te weinig beenruimte.
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 03 nov 2013, 20:45
door ikkieman
Ok, ik begrijp dus dat de shortlist nog wat shorter is geworden. Wat denk je trouwens van een Moto Guzzi Norge, Koen? BMW K1200/1300GT?
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 03 nov 2013, 20:53
door stxrider
Hey Koen,
Het lijkt me logisch dat je na deze operatie nog lekker 2 jaar op de Deauville rijdt om de kosten een beetje terug te verdienen. Tegen die tijd zijn er weer andere motoren en andere prijzen.
Gewoon gelijk een potje maken waar je automatisch geld stort.... en tegen die tijd zie je wel weer........ toch

Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 03 nov 2013, 21:00
door Koen
Jeroen, de Moto Guzzi vond ik niet zo fijn rijden en bovendien erg kaal qua kuipwerk.
De K1200LT zou zeker een optie kunnen zijn, maar ik heb geen idee hoe die zit en rijdt.
Arno, ik had vorige week de situatie dat mijn Deauf een restwaarde van bijna niets had, dus inruilen wad toen geen optie. Een andere kopen was toch al iets waar ik over nadacht, dus wie weet. Als ik nog een leuk bedrag voor deze Deauf kan vangen bij inruil of particulier, dan zeg ik geen nee. Ik weet nu in elk geval zeker dat ie technisch prima in orde is.
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 03 nov 2013, 21:13
door stxrider
Logisch dat het iets of bij niets is. Het is natuurlijk ook het oudere model.
Tegenwoordig kan je beter de motor Particulier verkopen, en dan zonder inruil naar een dealer gaan want dan kan je onderhandelen.
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 03 nov 2013, 21:37
door Koen
Klopt, alleen zou ik een motor die technisch niet in orde is liever niet particulier verkopen.
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 03 nov 2013, 21:49
door ikkieman
Koen, ik bedoel niet de LT, maar de GT. Het verschil is hieronder te zien:
LT:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... C00077.JPG
GT:
http://images.motorcycle-usa.com/PhotoG ... 1200GT.jpg
Persoonlijk zou ik dan voor de GT gaan. Lijkt toch wat ranker te zijn, ondanks een zelfde motorblok.
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 04 nov 2013, 08:15
door Koen
Op beiden heb ik nog niet gereden, als ik het zo zie zouden ze in principe allebei in aanmerking komen. Ik ga 'm in het lijstje erbij zetten
Update: even gekeken, het aanbod van deze BMW's 2e hands is erg beperkt, de 1300 ligt zo te zien een stuk boven budget. De 1200 valt mee, maar de zithouding lijkt wat "sportief", voor mijn rug is een rechte zithouding van belang. Tijd voor een proefritje dus

Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 04 nov 2013, 12:29
door Marcel
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 04 nov 2013, 14:19
door Koen
Dat is zeker een mogelijkheid als de zithouding te ver voorover is. Maar ik ben ook benieuwd naar de beenruimte.
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 08 nov 2013, 17:26
door Koen
Zojuist een telefoontje van Peter gehad, hij heeft een proefritje gemaakt en de motor schakelt super en loopt prachtig. Geen rammeltje, piepje of geluidje meer verkeerd. Morgenochtend ophalen.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. bovendien vandaag bericht gekregen dat de tegenpartij van het ongeval het schikkingsvoorstel verhoogt, dus dat kan afgehandeld worden.
Conclusie:
Ik heb weer een 100% technisch in orde Deauville én budget om uit te kijken naar een zwaardere motor (wat ik toch al van plan was). Iemand belangstelling voor mijn "ouwe" Deauf? Incl. een aardig partijtje reserve-onderdelen "voor het geval dat"

Als ik 'm weer heb komen er wel wat foto's op de Deauville-markt.
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 08 nov 2013, 18:04
door Stephan
Goed nieuws! En wat heb je op het oog?
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 08 nov 2013, 18:16
door Koen
Ik ga later deze maand in Goes rijden op de k1200 lt en gt, de r1150rt en mogelijk nog op een fjr1300.
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 08 nov 2013, 19:14
door takeldoos
heey koen even een stukje wat ik gevonden heb,ps BMW staat ook wel bekend om duur onderhoud en toch wel wat problemen
Mei 2004 heb ik een BMW K1200LT nieuw gekocht.
Vanaf het eerste moment zijn er grote dan wel kleine problemen.
Om eens wat te noemen:
Remlicht blijft branden, ABS werkt plotseling niet, Remdruk valt weg.
Hydraulische bok (ja ja) weigert dienst, terugroep aktie ivm achterrem.
Boardcomputer werkt niet naar behoren. Verkeerde banden.
Zomaar even een greep er is meer.
Maar het belangrijkste is dat er bij stationair lopen (warme motor) er een reutelend geluid te horen is uit het motorblok.
Likjt wel of een diesel rijdt.
BMW beweerdt dat dit normaal is !
Mijn vorige K1200LT (en andere K motoren) hadden dit dus niet.
Het blok is al na 3000km open geweest (zwaar tegen mijn zin)en ze heben wat tandwielen vervangen.
Geen verbetering.
BMW is niet van plan het blok te vervangen. "Het is nu eenmaal de constructie van het blok". Wat naar mijn idee onzin is.
Ik ben dus erg benieuwd wat de algemene ervaring is me de K1200LT (2004) en of er meer K1200LT (2004) rijders zijn die het zelfde reutel geluid in het blok hebben
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 08 nov 2013, 19:16
door ikkieman
Probeer dan ook eens een goldie 1500 als je toch bezig bent.
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 08 nov 2013, 19:25
door takeldoos
heey koen neem je tijd en kijk toch wat meer uit met BMW hoor toch regelmatig veel problemen in mijn omgeving

Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 08 nov 2013, 19:27
door Koen
Jeroen: Goldwing heb ik ook over zitten denken. Zal eens kijken wat er qua aanbod is. Het liefst wil ik geen motor van 15 jaar oud, maar Goldwings van 2000 of jonger zijn nog vrij prijzig. Of ze hebben al minstens 150.000 op de teller
Dolf, ik heb alle tijd om op m'n gemak uit te kijken naar een geschikte opvolger. Het is geen straf om nog een jaartje op de Deauf door te rijden

Van de K1200LT heb ik inderdaad ook al wat gelezen over wegvallende remdruk door falend ABS en nog wat andere zaken. Als ik serieus de aanschaf van zo'n fiets overweeg dan lees ik me nog wat verder in.
Re: Transmissiedempers
Geplaatst: 08 nov 2013, 19:47
door jack-f
Koen, nog veel geluk met jouw "nieuwe" Deauf en succes met het zoeken van een opvolger.