Pagina 3 van 3

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 23 feb 2014, 19:56
door Hennie
Het was idd ontzettend druk op de beurs.zo sta je gezellig met jeroen en koen te.praten en zo was ik ze ineens kwijt! Wel een mooi doorwaaijack gescoord voor 80 euro.was toch weer leuk om geweest te zijn.
Hennie

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 23 feb 2014, 20:05
door MrRiP
Cor schreef:Waren 2 gezellige dagen. Eerst lekker en gezellig eten in Hilversum en vervolgens naar de Jaarbeurs. De auto geparkeerd bij Transferium en voor 5 eurotjes totaal heen en terug naar de beurs. Mooie motor gezien, HDC leden, collega van mijn werk.
Maar straks naar bed en morgen weer gezond op om te gaan werken. Moeten nog paar pegeltjes bij voordat onze droom kan worden aangeschaft.
:b

je kan ook eerst een tussen stap nemen een PAN !!

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 24 feb 2014, 08:19
door ikkieman
Het was geweldig druk inderdaad. Overigens weet ik dat oktober de motorbeurs in Keulen is. Het wegblijven van een opvolger voor de Pan European en ook dat deze in het geheel niet aanwezig was in Utrecht doet mij te denken geven dat er in Keulen het een en ander gepresenteerd gaat worden. De goldwing 1800 is in z'n huidige vorm ook daar gepresenteerd. Ik heb overigens al wel wat schetsen gezien van een gelekte VFR1200T... kijk maar eens hier.
Het enige is dat dit schetsen uit 2009 is en gesuggereerd wordt dat er eerst een andere goldie komt.

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 24 feb 2014, 12:10
door HenkH
Jeroen,

Ik heb vrijdag met een Bobo van Honda staan praten over de Pan, met name of er een opvolger in de pijpline zit maar daar had hij nog helemaal niets over gehoord..

Hij zei dus..... "als".. er een opvolger van de Pan komt dan wordt het pas volgend jaar.......

De insteek is dat ze het huidige model dit jaar in aanbiedingen gaan "dumpen".....

Hij moest wel toegeven dat Honda sterk achter loopt en dat de concurrentie van de Pan (Yamaha FJR, BMW R1200RT en Triumph TTSE) erg sterk is....

Henkh

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 24 feb 2014, 16:25
door ikkieman
Van Dolf heb ik begrepen dat ze ook niks gehoord hadden over de CTX1300. Dat zegt dus niet zo veel. Dat het huidige model zo langzaam aan op z'n laatste loodjes loopt spreekt voor zich. 6000 km interval waar triumph het in 16000 km doet... 1:17 gemiddeld waar BMW 1:20 draait... 120 pk op >300 kg waar yamaha 146 pk op 290 kg, BMW: 125 pk op 275 kg. En dan doet Triumph ook nog eens zo'n beetje het complete accessoirepakket voor een prijs van €20590; handvatverwarming, zadelverwarming, TPMS, radio, bluetooth, 12-volt aansluiting... Geef er nog 750 euro bij uit en je hebt zadeltassen voor alle koffers, inclusief een topkoffer. Bij honda moet je er toch echt €2000 bij optellen. Overigens, niet alleen bij Honda, maar ook bij BMW en Yamaha is het hetzelfde feest.
Ik vraag me af of en wanneer ze met een respons komen. Ik denk dat ze wel moeten, omdat ze anders bij Honda echt de boot missen en en groot deel van het betalende publiek mislopen.
Ook verwacht ik dat als Honda binnenkort niet met een opvolger voor de ST1300 komt, de Triumph Trophy SE ineens een stuk minder zeldzaam wordt, net als een blauwe motor tegenwoordig nog niet vaak gezien wordt.

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 24 feb 2014, 16:44
door takeldoos
het is niet zo zeer dat ik een andere motor wil,de pan bevalt mij prima! rijdt super strak en gaat als een kogel !!
en €20.000 voor een motor? dat heb ik er niet voor over wat van merk dat ook zijn mag............... vindt het alleen jammer dat Honda niet met iets nieuws komt, ja die rare Amerikaanse modellen
daar kan ik niks mee, dan liever de truimph maar die vindt ik nogal veel herrie maken en rauw lopen :cf1

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 24 feb 2014, 18:21
door Marcel
Huh? :cf1 Lawaai maken en rauw lopen?
Niets van gemerkt tijden de proefrit van 350 km.

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 24 feb 2014, 18:30
door takeldoos
sorry maar ik vond hem wat tikken en wat rauwig ,zal wel aan de 3 cilinder liggen :wn1

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 24 feb 2014, 18:53
door ikkieman
Was de kop al vervangen? De klepzittingen in de kop waren wat te klein gemaakt, waarvoor de kop netjes kosteloos is vervangen.

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 24 feb 2014, 19:04
door takeldoos
dat zou ik niet weten om eerlijk te zijn :wn1

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 24 feb 2014, 19:12
door ikkieman
Dat is dus een item wat een bekend punt was van de TTSE en TTEX. Hiervoor is een compleet herontworpen cilinderkop, kosteloos erop gezet door Triumph. Beter dan een BMW die 'de toleranties' aanpast zodat een achterwiel dat een halve meter uit het lood loopt nog erbinnen valt. Oh, en dat met drie jaar garantie in plaats van een jaar.

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 24 feb 2014, 19:39
door Frank
Maar Marcel, jij hebt nog steeds niet op een pan gereden. ;)

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 25 feb 2014, 12:53
door Marcel
Wat Jeroen schrijft klopt.
Bij mijn testrit van vorig jaar heb ik ook een soort "tingelen" ervaren. Toen was het "probleem" met de koppen al bekend.

Van rauw lopen heb ik werkelijk helemaal niets gemerkt.
Het lijkt mij dat met drie cylinders dat juist tot een minimum beperkt zou moeten zijn, immer, er zijn bijna geen dode punten.
Bij iedere omwenteling is er altijd wel een cylinder in beweging.
Cylinder 1 staat bovenin
Cylinder 2 in op weg naar boven
Cylinder 3 is op weg naar beneden
En dan ga ik ervan uit dat de krukas netjes in drieen opgedeeld is.

Sterker nog: toen ik na de testrit weer op de Deauville stapte, dacht ik "Wat loopt dat ding onregelmatig" :D

Re: Motorbeurs 2014

Geplaatst: 25 feb 2014, 12:54
door Marcel
....en nee, ik heb nog steeds niet op een Pan gereden.
Gaat nog wel eens gebeuren.