Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Algemene mededelingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Stephan »

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Een kleine 12 jaar geleden werd ik, als een van de eersten, lid van het destijds door Ed Visser opgerichte Honda Deauville Forum. Dit bleek spoedig een stevige basis voor onze huidige Honda Deauville Club. Een jaartje later volgde namelijk een uitnodiging om samen met vier andere enthousiastelingen deze club verder mee op te zetten. Dit team vormde vervolgens het bestuur. Een team waar ik nu alweer elf jaar deel van uit maak.

Met veel plezier kijk ik terug op deze jaren. De verschillende individuele karakters binnen het bestuur hebben me altijd zeer geïnspireerd. Samen hebben we, als hecht team, vorm mogen geven aan deze prachtige club. Waarbij we van een zeer klein groepje Deauville-liefhebbers uitgroeiden tot de huidige club van respectabele proportie. Let wel, onze club is nog steeds groeiende, daar waar juist veel motorclubs tegenwoordig met krimp te kampen hebben.

…maar de titel boven deze tekst verraadt mijn boodschap uiteraard al. Ook mooie belevingen zijn niet oneindig. Het leven bestaat uit het maken van keuzes en prioriteiten. Overigens allemaal leuke en interessante keuzes, moet ik gelukkig en eerlijkheidshalve bekennen. Zoals sommigen reeds weten, ben ik namelijk al enige tijd weer fanatiek aan het tekenen en schilderen. Zie voorbeeld:
Afbeelding
En dat smaakt absoluut naar meer. Echter een dag heeft nog altijd maar 24 uur en een week nog altijd maar 7 dagen, dus wil ik voor deze artistieke hobby nog meer tijd vrij gaan maken. Daarom zal ik mijn bestuursfunctie na elf fantastische jaren neerleggen.

Maar dit betekent zeker niet dat ik afscheid neem van onze geweldige motorclub. Wij, Claudia en ik, gaan na deze Coronacrisis ongetwijfeld heerlijk door met het genieten van de pittoreske clubritten, van het avontuurlijke motorrijden, afgewisseld met culinaire terrasjes en zeker ook van het gemoedelijke gezelschap. Er zijn in de loop van de jaren dan ook mooie en te koesteren vriendschappen ontstaan vanuit de club.

Eigenlijk was het de bedoeling om mijn afscheid tijdens de openingsrit aan te kondigen, maar omdat deze vanwege het Coronavirus niet door kan gaan en het nog niet duidelijk is wanneer we elkaar weer bij een clubrit mogen ontmoeten, heb ik ervoor gekozen om dit besluit nu en via deze weg bekend te maken. Helaas en tevens noodgedwongen een minder persoonlijke wijze. Maar deze omstandigheden laten mij nu even geen andere keuze. We weten immers niet hoelang de maatregelen vanuit het RIVM gehandhaafd blijven.

Tevens wil ik, nu ik jullie aandacht toch heb, nog even van de gelegenheid gebruik maken om een oproep te doen en om mijn hoop uit te spreken dat andere club- en forumleden het initiatief op gaan nemen om een actieve bijdrage te leveren aan het in stand houden en voortzetten van de Honda Deauville Club.
Deze club heeft jullie hard nodig en schreeuwt om proactieve leden. Denk bijvoorbeeld alleen al aan het voorrijden van groepen, het ontwerpen van clubritten, het aanleveren van foto’s, het schrijven van blogs, etc… Achter de schermen van de club wordt namelijk best veel werk verzet door de Deauco’s. Dit is aan de voorkant niet altijd even zichtbaar. Maar geloof me, het bestuur staat soms voor taaie uitdagingen en lastige dilemma’s. Met de huidige grootte van onze club is het niet meer houdbaar om het vele werk alleen nog bij het bestuur neer te leggen. Ik doe daarom een dringende oproep aan iedereen om eens goed te kijken naar wat je zelf zou kunnen betekenen voor onze club en maak dit kenbaar aan het bestuur. Het is een club dóór en vóór Deauville-liefhebbers. We kunnen daarbij ieders talenten en competenties goed benutten. Dit komt ten goede aan de kwaliteit en het voortbestaan van onze fantastische club. Kortom wees meer dan alleen maar een passief consumerend club- of forumlid.

Rest mij nog te zeggen, dat ik me zeer vereerd voel dat ik onderdeel heb mogen zijn van deze mooie uitdaging en dat ik, als Deauco, een bijdrage heb mogen leveren aan wat we tot op heden neer hebben gezet. Ik ben trots op die solide basis waarop de Honda Deauville Club nu steunt. Ik wil daarom ook mijn (oud-) medebestuursleden bedanken voor de geweldige samenwerking, de interessante discussies en de succesvolle ervaringen. Ed, Geert, Frank, Marcel, Jeroen, Jaap-Hein en Brenda …merci, chapeau en keep on the good job!

Afbeelding

En voor nu: blijf allemaal gezond!

Stephan van de Pol
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Frank »

Stephan, bedankt voor jouw tomeloze inzet.
Het was geweldig om met jouw in het bestuur te zitten.
We hopen allemaal weer met deze geweldige club te kunnen gaan toeren en kunnen dan op gepaste wijze afscheid van jouw nemen als bestuurslid.

Helaas zal onze geplande vakantie naar Oostenrijk een jaartje op zich moet laten wachten, maar we hopen dit jaar nog wel wat mooie ritten te kunnen maken.

Nogmaals hartelijk dank!!!!
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Sasfek
Honda ST1300
Berichten: 343
Lid geworden op: 26 okt 2013, 07:43
Locatie: IJsselstein (Ut)

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Sasfek »

Stephan heel erg bedankt voor alles wat je voor deze super club hebt gedaan. Mede dankzij jou is het een groot succes geworden. Ik weet zeker dat we jullie nog vaak gaan zien. Geniet van je tijd die je nu aan je hobby kunt besteden en ik hoop jullie gauw weer te zien.
Dank je wel!!!
:apl :apl :apl
Groetjes Saskia
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Geert »

Stephan,

Een paar jaar geleden stond ik op hetzelfde punt, en ik weet dat het geen makkelijke beslissing is om te nemen.
De jaren dat ik ook in het bestuur zat heb ik de samenwerking met jou altijd als heel prettig ervaren. :D
Mede door jouw inbreng en inspanning staat er toch een geweldige motorclub.

Ook namens mij bedankt voor je tomeloze bijdrage aan de HDC.

Ongetwijfeld zullen we elkaar nog wel spreken tijdens een van de HDC activiteiten.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
BrendaH
Honda ST1300
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 apr 2014, 06:24
Locatie: Wierden

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door BrendaH »

Stephan, wij hebben maar kort samen mogen werken.
Het was een heel prettige samenwerking.
Super bedankt voor al het werk dat je verzet hebt en het is fijn te horen dat je gewoon lid blijft en mee blijft rijden met onze ritten :apl
Groetjes Brenda
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1463
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Henk Engberts »

Stephan, heel veel dank aan wat jij hebt bijgedragen, als een van de bestuursleden, aan dit mooie motorclubje. Heel veel succes, en plezier gewenst, met de nieuwe uitdagingen, en hobby's die er op je pad zijn, en/of gaan komen.

Ook veel sterkte, en veel kracht gewenst, in deze extreme en moeilijke fase, ten gevolge van de coronacrisis, als zorgmedewerker ligt de druk zwaar op jou schouders, en jouw collega's. Laten we gauw hopen op betere tijden, dat we weer gezellig met dit clubje kunnen gaan touren, zodra de maatregelen van onze overheid worden versoepeld/ingetrokken.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Cor »

Stephan en Claudia, bedankt voor de tijd die je naast je werk en privé heb kunnen inzetten voor de club.
Wij hebben er een leuke vriendschap aan overgehouden.
Hopen jullie snel te gaan zien.
Groet Cor en Marieke. :apl :b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
JoopH
Honda ST1300
Berichten: 480
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:14
Locatie: Wierden

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door JoopH »

Stephan, dankjewel voor al je tijd en inzet. Ook Claudia bedankt dat je Stephan hiervoor de ruimte gegeven hebt.
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
Gebruikersavatar
Kruimeltje
Yamaha FJR1300
Berichten: 985
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:05
Locatie: Moordrecht

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Kruimeltje »

Stephan en Claudia, een twee eenheid, want jullie waren altijd onafscheidelijk, bedankt voor alles wat jij, lees jullie, voor deze schitterende club hebben gedaan.
We hopen inderdaad dat we snel weer in groepsverband een mooie rit mogen gaan maken.
We gaan nog veel van die mooie schilderijen van je zien op Facebook ( jammer dat je het niet in opdracht wil doen). :tg
Tot gauw weer,
Arminda en Wil.
Stom hé, ik vind het gewoon lekker!!! :brrr
Gebruikersavatar
jack-f
Kawasaki Vulcan
Berichten: 991
Lid geworden op: 02 mei 2013, 16:37
Locatie: Vlaardingen

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door jack-f »

Stephan en Claudia ook, bedankt voor je inzet voor de HDC. Heel veel succes in de toekomst en mogelijk tot ziens bij een van de toertochten van ons cluppie. :b
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Marcel »

Stephan bedankt voor alles !!

Na bijna 12 jaar een bijdrage geleverd te hebben aan de club als bestuurslid is het, zoals je zelf aangeeft, tijd voor iets anders.

De samenwerking met jou heb ik altijd als heel prettig ervaren.
Ook in hectische perioden hield je het hoofd koel en liet je ons (andere deauco's) ook een keerzijde zien van te nemen besluiten en de implicaties hiervan.
Het is altijd verfrissend om zo iemand met een andere kijk op zaken in het bestuur te hebben. Het verwijd onze eigen blik immers ook.
Ook je heldere en geduldige communicatie met een ieder die een mail stuurde waardeer ik zeer.
We zullen je misschien in het bestuur maar gelukkig blijven jij en Claudia we lid.

Veel succes met het verder ontwikkelen van je creatieve vaardigheden.
Hopelijk kunnen we samen na 1 juni weer genieten van een mooie rit.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
K-see
Honda NT700VA
Berichten: 307
Lid geworden op: 07 jun 2019, 21:04

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door K-see »

:D

Hoi Stephan,

Ik ben nog te kort lid van de club om je te hebben leren kennen als bestuurslid.
Toch bedankt voor de tijd en inspanningen van de afgelopen 11 jaren, en heel veel plezier met het tekenen en schilderen.

:up :up :up
Beter veel te duur, dan niet te koop :!:
MrRiP
Harley Davidson Sport Glide
Berichten: 696
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:49
Locatie: Vaassen

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door MrRiP »

Stephan bedank voor je jaren lange inzet voor achter de schermen van de HDC
Hopelijk zien we jullie vaak genoeg nog bij de evenementen van de hdc :up
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 😜👍
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Stephan »

Luitjes, wat een hartverwarmende reacties allemaal. Ontzettend bedankt en hopelijk zien we elkaar spoedig weer bij een van onze clubritten! :up
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 nov 2016, 20:22
Locatie: Leiden

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Jan »

Hallo Stephan,

Jammer dat je stopt met je werk/hobby als bestuurslid. Maar het is te begrijpen. Ga vooral door met van die prachtige schilderijen maken, want petje af hoor wat je schildert.
Tot ziens bij 1 van onze komende ritten. Hopelijk zo snel mogelijk en dat om meerdere redenen.
Dank je wel.
Lekkah toere jonguh :brm
Honda Deauville NT700VA 2016-heden

Jan :b
Gebruikersavatar
ronwolters
Honda NT650V
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2014, 21:46
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door ronwolters »

Stephan, en ook Claudia,
Bedankt voor je inzet al die jaren. Ik heb nog niet half een beeld van wat je allemaal voor de Club gedaan hebt maar volgens mij heb je dat wel altijd met hart en ziel gedaan. Ga lekker genieten van andere activiteiten en hopelijk blijven we jullie gewoon met enige regelmaat zien bij de ritjes. En verder petje af voor jullie beiden en ook andere motorrijders die in de zorg werken, in deze roerige Coronatijden. :up :up :up
grt Ronald
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Stephan »

Merci! Merci! :b
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Claudia
Kawasaki Versys
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:41
Locatie: Goirle

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Claudia »

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. :oops:
We gaan elkaar zeker nog zien, alleen weten we even niet wanneer.

Houd jullie aan de afspraken van het RIVM, zodat we dit virus onder controle krijgen en straks allemaal weer lekker kunnen gaan genieten van de motorritten.
Laten we hopen dat niet de eerste rit pas de Herfst rit is van dit jaar voor de club. :D
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Frank »

Claudia schreef: 08 apr 2020, 17:00 Laten we hopen dat niet de eerste rit pas de Herfst rit is van dit jaar voor de club. :D
Waar jij je nog steeds voor kunt opgeven met eventueel de bergtraining.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Ed Vissers »

Stephan,

ik moet zuchten van je bericht. Het is niet anders. Dingen gaan zoals ze gaan.
We hebben dat allemaal meegemaakt. Jij bent de laatste.
We stammen uit 2008. Jij, Geert, Frank en ik. We waren met 4. Jaap-Hein werd iets later de 5e.
Wat hebben we meegemaakt en beleefd om de club op de rails te krijgen en te houden. Gesteund door 4 ega's. Laten we dat niet vergeten.
Ik ben nog steeds enorm blij dat jullie wilden aansluiten. Alleen zo konden we goed beginnen. Van ons 4 heb jij de langste adem gehad. Ik schrijf dat met enorm veel respect. Je hebt enorm veel voor de club betekend. Jaap-Hein mag ook niet ongenoemd worden. Hij heeft in de beginperiode, zij het van korte duur agv een langdurig verblijf in een overzees gebiedsdeel , deel uitgemaakt van de Deauco's van het eerste uur. We mogen blij zijn dat er opvolgers zijn aangetreden. Marcel en Jeroen die ook al weer enige tijd meegaan en recent Brenda.
Een club die staat. Daar kan niemand om heen.
Stephan, dat is ook jouw werk. Dat verdient respect en applaus. Dank je voor al je werk
:apl
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Stephan »

Dank je, Ed! :up
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Geursie
Honda NC700S DCT
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2017, 21:06

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Geursie »

Beste Stefan, bedankt!
Ook voor jullie een goede gezondheid gewenst en tot de eerstvolgende rit.
Groetjes, Maarten en Anita
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Stephan »

Merci! 8)
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Bericht door Stephan »

Vanmorgen werd ik bij aanvang van de Limburgrit aangenaam verrast met een officiële afscheidsspeech van Marcel. Merci! Ook bedankt voor het leuke afscheidscadeau. Deze krijgt zeker een mooie plek. De chocolade gaan we deze week ook lekker opsnoepen. Geweldig, luitjes, écht bedankt! :up :apl :D :pro

Afbeelding
...back in town! :up
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen over de Honda Deauville Club”