Tijdje uit de running

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1469
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Tijdje uit de running

Bericht door Henk Engberts »

Nog steeds wachten op nieuws van de werkgever. Komt van hoger hand uit Amerika. Tyson Foods, is een beursgenoteerd bedrijf aan de New York Stock Exchange. De afgelopen periode, vanaf januari, tot bijna eind februari, af en toe enkele uren aan het werk geweest. Voornamelijk de afvoer van emballage regelen/organiseren (veel mailen) naar diverse leveranciers, en uiteindelijk laden van de vrachtwagens die het komen ophalen.
Bijna alles is afgevoerd, en sinds deze week zit ik volledig thuis. Nog steeds met doorbetaling van het salaris. Vakantie is best leuk, maar niet op deze manier. Ik wordt er behoorlijk lui van soms. Maar een beetje concentreren, en mijn tijd besteden, aan dingen, die normaal bijna niet aan bod komen. Tot zover even weer wat nieuws over mijn situatie.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Cassini
Honda NT700VA
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 mei 2021, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Re: Tijdje uit de running

Bericht door Cassini »

Door omstandigheden was ik vlak na (of gedurende?) de financiele crisis ook werkloos geworden, onderdeel van een bezuiniging. Je solliciteerde je suf, als 50-plusser zat je in het bakje "agfgeschreven onderdelen, het heeft 4 jaar geduurd voor ik aan de bak kwam, en werk me nu de schompes.

Oftewel: aangezien ik niet veranderd ben (nou ja...mezelf een nieuw vakgebied eigen gemaakt), en de omstandigheden wel zijn aangepast, ben ik aan de bak gekomen. Wapen jezelf mentaal tegen het onterechte gevoel van nutteloosheid, denk aan BV Henk richting werkgever, en benut je tijd (ik deed het met studie, vrijwilligerswerk, en af en toe vadsig lui zijn).

Hou je haaks!
NT 700A V uit 2006
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1469
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Tijdje uit de running

Bericht door Henk Engberts »

Gisteren (29-02-2024) informatie bijeenkomst van mijn werkgever Tyson Foods. Door de enorme schade die de brand heeft veroorzaakt, en na inventarisaties, hebben ik en mij collega's te horen gekregen, dat de locatie Oosterwolde wordt gesloten. In 2020 begonnen als uitzenkracht, en in 2022, werd ik in vaste dienst genomen. Heel zuur en wrang dat er nu einde aan komt. Ik was helemaal op mijn plek, en volede me enorm thuis binnen dit bedrijf. Afwachten op de verdere afhandeling, en wat er voor sociaal plan wordt opgesteld. Deze dagen uitkijken naar een nieuwe baan. Ik heb 2 links geplaatst van een lokale krant, en van omrop Fryslan, die over de sluiting van de fabriek schrijven.

https://nieuweooststellingwerver.nl/oos ... ZG8ZThrBiY

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... -op-straat
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Tijdje uit de running

Bericht door Stephan »

Dat is balen, Henk. Zeker en zoals je zelf al schrijft omdat je je daar zo thuis voelde. Eindelijk een baan die goed voelt en dan zo'n brand. Hopelijk komt er een net zo interessante baan opnieuw op jouw pad. :up
...back in town! :up
Gebruikersavatar
BrendaH
Honda ST1300
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 apr 2014, 06:24
Locatie: Wierden

Re: Tijdje uit de running

Bericht door BrendaH »

Wat ontzettend naar voor je.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je heel gauw weer een fijn plekje mag vinden :up
Groetjes Brenda
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1469
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Tijdje uit de running

Bericht door Henk Engberts »

Even een update. Er is een sociaal plan opgesteld door vakbonden, ondernemingsraad, en directie Tyson Foods. Aanstaande woensdag, 10 april aanstaande, krijgen we meer tekst en uitleg hierover. Waarschijnlijk ook de verdere afhandeling van uit dienst treden. Momenteel ben ik zelf best veel actief nog bij Tyson Foods in Oosterwolde. Bepaalde zaken, die toch nog door mij, en een aantal collega's worden afgehandeld. Ik ben nog niet echt bezig met het zoeken naar een andere baan. Op dit moment kan ik het nog niet afsluiten, heb mijzelf ook beschikbaar gesteld voor werkzaamheden, aangaande het afsluiten, van bepaalde zaken. Afwachten hoe hier op gereageerd wordt. Tot zover het nieuws over mijn werk.

Achteraf had ik de openingsrit wel kunnen rijden, maar door weer een foutmelding, wat betreft de remmen, en enige teleurstelling dat er weer een mankement is aan de bmw, besloten van deelname af te zien.

In totaal lokaal in de buurt een 124 km gereden op de bmw. Bij de 1e rit, gingen er 2 lampjes branden op het dashboard. Problemen met de ABS werd er aangegeven. Ik ben voorzichtig toen huiswaarts gegaan. Geen problemen met remmen, en ook geen andere technische issues vernomen.

Afgelopen zaterdag weer een rit gedaan van ongeveer 45 km. Beide lampjes gingen weer branden. Geen problemen met de rit, alles ging perfect. Na telefonisch contact met Motorhuis Langezwaag, ben ik er geweest, om de motor uit te laten lezen op foutmeldingen. Daar is uitgekomen, dat de remdruk, te hoog is bij de achterrem. Er is iets mis in de ABS pomp. Schijnt een typisch bmw kwaaltje te zijn. Vervangen voor een nieuwe is geen optie. Kosten nieuwe ABS pomp €2400,- dan moet die nog geplaatst worden. Dit ga ik niet doen, deze motor is al 23 jaar oud, en je loopt het risico dat het zelfde akkefietje weer plaats vind in de vervangende abs pomp. Een goedkopere oplossing, is de ABS pomp er tussenuit halen, en zonder ABS verder te gaan. Even zoeken op het bmw forum, waar ik dit kan laten uitvoeren.

Tot zover weer even wat nieuws.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Gebruikersavatar
Henk
Honda NC750
Berichten: 547
Lid geworden op: 08 jun 2009, 19:59
Locatie: Den Helder

Re: Tijdje uit de running

Bericht door Henk »

Ja Henk het is en blijft een BMW :wn1 . :mrgreen: .
My hart beats for my red NC750S :brrr
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”