Routes Herfstrit 2021

Gesloten
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Routes Herfstrit 2021

Bericht door Frank »

Ik weet niet hoe het jullie erin staan, maar ik kan niet wachten.
Nog even en we toeren lekker door Duitsland.
Jullie zijn misschien wel benieuwd naar de routes, ik kan jullie vertellen die zullen een dezer dagen geüpload worden.

Een kleine uitleg over de routes.
Edith en ik hebben de routes "proberen" te rijden, de heenreis was een redelijke slijtage slag i.v.m. de wateroverlast.
Daarom is deze op vele plekken herschreven en dat betekend ook wel dat er een paar leuke en mooie weggetjes zijn weggevallen.
Normaal gesproken heb ik ook de lunchplekken gecontroleerd, maar dat is er nu niet van gekomen, zowel bij de heen-, zaterdag- en terugreis. Dus het zou zo maar kunnen dat er bij aankomst voor iets anders besloten moet worden.
De heenreis rijden we de eerste 2 uur snelweg, waarbij we net voorbij Aachen onze eerste stop hebben(met plasmogelijkheid), we vervolgen dan onze reis en gaan dan even de snelweg af omdat de 61 is afgesloten. even een half uurtje binnendoor en gaan dan de 1 op.
Aan het einde van de 1 hebben we links een P, waar we zullen lunchen. Of daar ook een toilet is? :wn1
Vandaar gaan we geheel binnendoor naar het hotel.

Op vrijdag zijn er 2 routes. Een van 211km(Duitsland, laatste stukje Luxemburg) en een van 250km, deze gaat bijna in zijn geheel door Luxemburg en zal voor sommige best pittig zijn.
Advies: de eerste dag zal voor een aantal best vermoeiend zijn en ik raad je daarom aan om dan niet de volgende dag een zware rit te rijden.

De zaterdag rit is lekker relaxed met alles erop en eraan. Ook hier geldt de lunchlocatie is niet gecheckt.

De terugreis zal met 3 groepen gereden worden en is een hele leuke rit. Het begin is lekker relaxed, om daarna nog even wat bochtenwerk te doen, om daarna weer te wennen aan de "gewone" wegen.

Heb ik jullie een beetje enthousiast kunnen maken???? :wn1

De heenreis zal ook voor mij op sommige trajecten een verrassing zijn, spannend!!!!!!

Lees ook nog even de rest van de informatie over de Herfstrit
Laatst gewijzigd door De Deauco's op 29 aug 2021, 11:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast omdat deze niet werkte. Zie ook https://www.hondadeauvilleclub.nl/forums/175/10264
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
Marc700
Honda NT700VA
Berichten: 165
Lid geworden op: 15 feb 2021, 13:39
Locatie: Odiliapeel

Re: Routes Herfstrit 2021

Bericht door Marc700 »

Hoi Frank, we hebben er zeker zin in!
Dank je wel voor je inspirerend verhaal :apl
We redden ons onderweg wel toch? Het beloofd een mooi avontuur te worden :brrr
Marc en Ingrid :b
TomTom Rider550 Cardo FreeCom4+
Gebruikersavatar
Hans59
Honda NT700VA
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:20

Re: Routes Herfstrit 2021

Bericht door Hans59 »

Bedankt voor de uitleg Frank. Een tipje van de sluier opgelicht :apl Veel zin an en benieuwd naar de routes! Ook bedankt voor al het voorwerk bij het organiseren van dit weekend en het voorrijden met Edith. Top!
Tot volgende week donderdag. :b
Groeten Sonja en Hans
Gebruikersavatar
Robertvh
Honda ST1300
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 mar 2017, 13:10
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: Routes Herfstrit 2021

Bericht door Robertvh »

Thnx Frank,

Vraagje die altijd veel discussie opwerpt: Bij het downloaden van de gpx files kan ik altijd kiezen of ik de track of de route importeer.

Welke is het handigste?

Gr.

Robert
Honda ST 1300, Bouwjaar 2003, 49K
Honda NT 700 . Bouwjaar 07-2008. 24K
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Routes Herfstrit 2021

Bericht door Frank »

Robert TomTom of Garmin?
Ik zelf rij altijd route, andere rijden de track.
Wat ik begrijp bij de TomTom is dat wanneer je route rijdt en je rijdt verkeerd , wil hij terug naar het gemiste punt. Bij een track pakt hij de route weer op. Dit geldt volgens mij wel bij de nieuwste TomTom. Let wel op dat hij terug gaat naar de route en niet rechtstreeks naar het eindpunt.
Maar er zijn wijsneuzen genoeg die er meer over weten.
Zelf rij ik een Zumo 660.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gesloten

Terug naar “Activiteiten 2021”