Hobbies, eigenaardigheden en afwijkingen naast motorrijden

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Lupo Deauville
BMW R1200RT
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 apr 2021, 15:24
Locatie: Dongen NB

Hobbies, eigenaardigheden en afwijkingen naast motorrijden

Bericht door Lupo Deauville »

Laat ik ook eens starten met een topic in deze hoek. Nu het einde van het jaar dichterbij komt en er geen ontmoetingsmomenten meer zijn, en niet mogen zijn door Covid, lijkt me dit een aardig topic om de mens achter de motorrijder te leren kennen.
Naast het motorrijden ben ik natuurlijk ook andere dingen aan het doen. Dus ik doe als eerste mijn duit in het zakje:

Ik werk als Aardrijkskunde docent en Techniek docent op een VMBO school. Vooral de bovenbouw trekt mij het meest, dat beginnen net echte mensen te worden ...

In de vakantie kampeer ik graag, veel, vaak en lang. Eerst met de tent, toen een Holtkamper vouwwagen en nu dan een caravan. Nooit gedacht dat ik in zo'n Tupperware doos terecht zou komen. En nu ik er een heb denk ik dat ik dat veel eerder had moeten doen.

Door die vakantie's heb ik een hobby, eigenaardigheid of zo je wil een afwijking gekregen. Messen! Ik ben een messofiel. Zo dat is er uit. Het begon simpel met iedere vakantie een regionaal mes te zoeken. Laguiole en Aubrac, Opinel of Nogent. Zolang het aan de streek verbonden was waar ik de vakantie doorbracht was het goed.
Nu ben ik overgestapt op messen die iets bijzonders hebben, staalsoort, ontwerp, vergrendeling of automaat. En het is alsof de markt het er om doet, er is altijd wel iets dat nieuw is en daarmee begeerlijk. En dan val je toch weer in dezelfde valkuil en komt er wéér een bij. Het totaal valt nog mee al zijn er mensen die me met twee al voor gek zouden verslijten omdat je er maar 1 tegelijk kunt gebruiken.
R1200RT 2010
R1150R 2004
NT650V 1999
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3786
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hobbies, eigenaardigheden en afwijkingen naast motorrijden

Bericht door Cor »

:le messofiel. Weer wat geleerd.
En kamperen is leuk. Ik zeg niet waar ik nu ben maar we maken er bijna te vaak gebruik van. :pro
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
peterh

Re: Hobbies, eigenaardigheden en afwijkingen naast motorrijden

Bericht door peterh »

Ha, dat is leuk! En ik zie al gelijk een klapkar opduiken... :mrgreen: Wij hebben een Combi Camp Country met alle toeters en bellen.

Ik ben programmeur... meer specifiek .NET back end ontwikkelaar (c#).
Andere hobbies met spullen mijnerzijds: fotograferen (ik heb meer Minolta's dan mijn vrouw mag weten, haha), en basgitaar spelen. Voorts luister ik ook graag een moppie muziek, voornamelijk jazz.
Lupo Deauville
BMW R1200RT
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 apr 2021, 15:24
Locatie: Dongen NB

Re: Hobbies, eigenaardigheden en afwijkingen naast motorrijden

Bericht door Lupo Deauville »

Kamperen brengt je even terug naar een eenvoudig basis bestaan. Het mooie is dan dat je leven gewoon doorgaat maar dan op een kleiner oppervlak met minder middelen.

Zo'n Country heb ik in Schijndel bekeken, vooral die keuken sprak ons toen erg aan. Alleen kregen we bijna niets voor de HK Astro bij inruil. Dus die hebben we toen maar flink opgekampeert. Die daarna bij mensen gekomen die er nog graag mee verder wilde. En dat begrijp ik, het opzetgemak, de grote opbergruimte onder het bed, de indeling en het breed op de poten waardoor je met gemak 133 km/u op cruise control over de Péage zoeft zijn de troeven van een dergelijke kar.

Fotograferen doe ik wel graag maar kom er te weinig aan toe. Ook herken ik het aantal / wat bekend is bij de partner ratio. Hoe komt dat toch? Hier thuis val ik niet over de hoeveelheid paar schoenen etc.
R1200RT 2010
R1150R 2004
NT650V 1999
peterh

Re: Hobbies, eigenaardigheden en afwijkingen naast motorrijden

Bericht door peterh »

Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit op een andere manier op vakantie zou gaan dan kamperen.

Vroegâh, toen ik nog jong was, met zijkoffers en topkoffer (135 liter in totaal) en een tanktas, in een klein tweepersoons tweestokkertje, een benzinebrander die ik vulde uit de tank. Vriendin achterop (met een stapel Duckies, leunend tegen de kopkoffer), en de Ardennen of het Zwarte Woud in.
Later met de camper(een verlengde en verhoogde Transit). Leuk hoor, maar kostte een vermogen alleen al om 'm te hebben. Mijn vrouw opperde toen een vouwwagen, en ik kreeg direct van die Alpenkreuzer-visioenen... op de camping een aannemer bellen die dan in twee uur tijd iets bewoonbaars uit die aanhanger bouwde. Wist ok veel van snelklappers. Mijn vrouw liet me filmpjes zien van de Combi-Camp (toen nog een Family), en toen ik er eentje in het echt zag was ik verkocht. En na de eerste keer vakantie helemaal. Weg was het Tupperware-gevoel, ik had weer het gevoel dat ik in een tent sliep!
Na de Family volgde een Venezia en dan nu de Country. Ik zou niet anders meer willen.
Lupo Deauville schreef: 21 nov 2021, 12:48Hier thuis val ik niet over de hoeveelheid paar schoenen etc.
Grappig dat je dat zegt; dat argument herken ik. Ik heb ook eigenlijk maar vijf camera's die ik geregeld gebruik. Drie voor film (een XD7, een X700 en nu een Dynax 9Xi, maar die wordt morgen naar de achtergrond geduwd door een Dynax 7), een Sony A900 voor digitale studio-achtige dingen en een A77 voor dagelijks digitaal gebruik. Mijn vrouw heeft substantieel meer paren schoenen dan ik camera's, en die camera's gaan ook veel langer mee. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hans650
Honda NT650V
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 mei 2019, 18:21
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hobbies, eigenaardigheden en afwijkingen naast motorrijden

Bericht door Hans650 »

Lupo Deauville schreef: 20 nov 2021, 20:19 ....verslijten omdat je er maar 1 tegelijk kunt gebruiken.
Hmm, dat probleem ken ik. Niet met messen, maar er staan hier wel drie beeldschermen. En dat is nog niets want als ik het goed heb zijn er nu vier computers en twee laptops. Hmm... valt tegen, dacht dat ik 5 computers hier had. :? En ja, allemaal werkend ook nog....
Een beetje N+1 virus, niet voor motoren, maar voor computer-dingen
En ik kan ze niet meenemen bij het kamperen op de motor, zelfs de laptops niet.... Triest hoor ;)

Harmony,
Hans.
( heeft soms wel wat te knutselen )
Als ik er niet aan begin weet ik ook niet of ik het af kan maken....
Lupo Deauville
BMW R1200RT
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 apr 2021, 15:24
Locatie: Dongen NB

Re: Hobbies, eigenaardigheden en afwijkingen naast motorrijden

Bericht door Lupo Deauville »

Computers, laptops etc. dat is ook wel een dingetje. Zo snel door huis hebben we hier over de 15 devices, zonder de telefoons. Eerst helemaal weg van WIN computers, nu ik, en daarmee het gezin, ben overgestapt groeit het aantal laptops per half jaar. Die 'oude' dingen werken namelijk nog steeds en doen afzonderlijk dienst op verschillende fronten. Wat dat betreft zit het andere merk wel heel goed in elkaar, helaas erg prijzig bij aanschaf. Maar zet je dat af tegen de tijd dan komt het bijna op hetzelfde neer.
R1200RT 2010
R1150R 2004
NT650V 1999
peterh

Re: Hobbies, eigenaardigheden en afwijkingen naast motorrijden

Bericht door peterh »

Laten we het, in een huishouden met een software-ontwikkelaar en een voormalig ICT-beheerder, over computers maar niet hebben. :tg
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”