Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Gesloten
Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 1503
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door De Deauco's »

Beste Deauvillers,

Sinds 2010 organiseren wij jaarlijks een techniekdag. Deze werd gehouden in de bloemenveiling van Aalsmeer maar helaas is deze gratis locatie niet meer beschikbaar.
Als gevolg van Covid is de techniekdag helaas de afgelopen 2 jaar helemaal niet georganiseerd.

Omdat de techniekdag altijd een belangrijk onderdeel van onze activiteiten is geweest, willen we deze weer in ere herstellen.
Wij zijn nu op zoek naar een nieuwe locatie waar we (eventueel meerdere jaren) terecht kunnen. Bij voorkeur gratis of tegen een kleine vergoeding.

De kosten van het lidmaatschap (voor 2022 € 5,=) zijn zo laag dat wij als club de jaarlijkse kosten van het huren van een professionele ruimte niet kunnen bekostigen.
Tijdens het deauco-overleg van 7 november j.l hebben we besloten dat, indien wij geen andere locatie kunnen vinden, we een Techniekdag willen organiseren in een "Doe het zelf garage".
De kosten hiervan zijn echter zo hoog dat dit slechts eenmalig kunnen bekostigen. Hierbij wordt ook een kleine bijdrage aan de deelnemers gevraagd (max. € 2,50) maar dan krijg je wel gratis koffie en thee.... :D

Er zijn 2 alternatieven:
1) Het eerste alternatief is dat we de contributie met ingang van 2023 zodanig verhogen dat we daaruit de (dag)huur voor de techniekdag kunnen bekostigen.
Dit zou in houden dat we het lidmaatschap moeten verhogen naar € 10,= hetgeen een verdubbeling is van het huidige tarief.....en dan moeten we nog even afwachten of er voldoende leden overblijven.
2) Het tweede alternatief is dat we de techniekdag afschaffen....hetgeen een enorm gemis zal zijn want aan de Deauville kun je zeer eenvoudig zelf een aantal klussen uitvoeren met eenvoudig gereedschap waardoor je flink wat kosten bespaart. Meer informatie kun je vinden op de website: De techniekdag

Beide alternatieven zijn eigenlijk geen optie.
We doen daarom nogmaals een dringende oproep.

Wie weet er een geschikte locatie voor de techniekdag medio maart 2022?
De exacte datum kan in overleg bepaald worden maar de voorkeur gaat uit naar een zondag.

De locatie dient bij voorkeur te voldoen aan de volgende eisen:
- Overdekte ruimte met plek voor 20 tot 30 motoren.
- Bij voorkeur verwarmd maar dit is niet absoluut noodzakelijk. (Een koude tochtige bollenschuur heeft uiteraard minder de voorkeur.)
- Aanwezigheid van een toiletruimte.
- Liefst een makkelijke aanrijroute maar ook dit is bijzaak.
- Stroom wil nog wel eens handig zijn als iemand een diode wil solderen op zijn/haar Deauville....of voor het zetten van koffie.

Voorwaarden aan de sleutelenthousiastelingen:
- Bescherm de grond met folie of karton.
- Neem alle afvalstoffen inclusief afgewerkte olie mee terug naar huis.
- Laat geen rommel achter.
- Zelf je eten en drinken meenemen.

Weet je een ruimte, laat het ons dan zo spoedig mogelijk weten.
We kunnen dan z.s.m. contact opnemen met de eigenaar van de locatie en/of jou hierbij betrekken.

Alvast bedankt voor de medewerking.
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ger Romijn
Honda ST1100
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 nov 2020, 20:45

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door Ger Romijn »

Een gratis locatie is natuurlijk het prettigst.
Maar waarom zou je niet een bijdrage kunnen doen. Persoonlijk vind ik 2,50 erg weinig. Juist omdat de contributie maar 5,- is.
Er zijn genoeg verenigingen die 25,- of meer vragen. En dan is de discussie er niet. :wn1

Wellicht een optie om dit eens te peilen bij de leden?
- contributie verhogen (risico op minder leden)
- financiële bijdrage bij evenementen (de gebruiker betaalt)

En ondertussen denken we mee over een locatie.
Al vermoed ik dat Friesland niet echt centraal ligt. :brtl2
:brm Blij dat ik ST1100 rij. :up
peterh

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door peterh »

Ger Romijn schreef: 02 jan 2022, 12:13 Een gratis locatie is natuurlijk het prettigst.
[...]
- financiële bijdrage bij evenementen (de gebruiker betaalt)
Goed idee!
Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 1503
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door De Deauco's »

Voor de goede orde....

Het huren van de "Doe het zelf garage".....die dan speciaal op zondag voor ons open gaat, kost ongeveer € 350,= . Dat kunnen we eenmalig bekostigen uit de algemene reserve.
De bijdrage van € 2.50 wordt door de beheerder gevraagd als dekking voor algemene kosten zoals de koffie en thee die beschikbaar wordt gesteld.
Daar wordt niet aan getornd.

Vorig jaar schreven we hetvolgende bij de aankondiging van de techniekdag:
Wij willen daarom eerst inventariseren wie er zeker naar een techniekdag komt als de kosten hiervoor € 10,= bedragen.
Om de Techniekdag door te kunnen laten gaan, dienen minimaal 15 deelnemers te komen.
Dat dekt dan niet alle kosten, maar het verschil zal uit de clubkas worden betaald.
(Hoe meer deelnemers hoe lager de kosten voor de club zullen zijn)
Hierop hebben we 0 ....nul.... aanmeldingen ontvangen.

We merken hierbij wel op dat we vorig jaar nog midden in een lange lockdown zaten en het uberhaupt onzeker was of we een techniekdag konden houden.
Dat heeft uiteraard ook gevolgen gehad voor het aantal aanmeldingen.

Het betreffende onderwerp vind je hier: forums/169/10450 Lees het vooral even in z'n geheel.
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 1503
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door De Deauco's »

Achter de schermen zijn al wat visjes uitgegooid en wordt er druk gehengeld. We hebben alleen nog niets gevangen.
Vandaar deze oproep.
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eegie
Honda NT700VA
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 mar 2021, 13:20
Locatie: Gouda

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door Eegie »

Goedemorgen,

Zal bij onze Asset Manager (AM) navragen wat de status is met de verhuur van ons gebouw in Tilburg.
https://logicor.eu/en/nl/properties/til ... oornstraat

Mag het anders ook net over de grens bij Venlo zijn? Deze locatie staat nog leeg:
https://logicor.eu/en/de/properties/viersen2/viersen2

Beloven kan ik helaas niets. Als de AM al in een verhuuronderhanderling zit, dan gaat het natuurlijk niet door. Maar zoals jullie ook zeggen, zal een visje uitgooien.
peterh

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door peterh »

De Deauco's schreef: 02 jan 2022, 20:08 Hierop hebben we 0 ....nul.... aanmeldingen ontvangen.
Intussen dus alweer twee; da's winst. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door Marcel »

Volgens mij haal je wat zaken door elkaar Peter....
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
peterh

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door peterh »

Zonder nadere verklaring ga ik me niet bewust zijn van wat je bedoelt. De enige uitweg die ik zie is dat je mijn bericht net even iets serieuzer opvat dan de smiley suggereert. :P

Nu even in alle ernst:
Ik denk nog steeds dat Ger's suggestie op een aparte bijdrage voor de sleuteldag te vragen een goed idee is. De contributie voor de HDC is marginaal. Ger geeft ook al aan dat hij daar helemaal geen bezwaar tegen zou hebben. Dus ik geef toe, het zijn geen twee aanmeldingen, maar de animo is al groter dan nul.
Ik geef toe dat je, als je een sleuteldag in Hamburg zou organiseren met als thema "middelen en strategieën voor het weren van de Oostvoornse heidemuis uit je garage" de kans dat ik inschrijf tamelijk marginaal is, maar als je iets doet over de montage van een booster plug (inclusief wat theoretische achtergrond en een stukje technische supervisie en zo) op een aanrijdbare afstand, dan ben ik je man, en wil ik er ook nog extra voor betalen!
Ik denk dat het, ondanks het feit dat het vorig jaar om voor de hand liggende redenen, niet gelukt is, te makkelijk zou zijn om het idee aan de kant te schuiven.

Ik zit me verder af te vragen of het, als je aan een techniekdag een thema hangt (bijvoorbeeld die booster plug), het makkelijker wordt om een partij die daar belang bij heeft (iemand die booster plugs verkoopt, ik roep ook maar wat) te overtuigen dat het zin heeft om één en ander tegen een niet al te commerciëel tarief te faciliteren. Sterker nog, dat heb ik bij de Citroën XM-club zien gebeuren.

Ik ben maar een simpel lid, ik roep ook maar wat. ;)
Gebruikersavatar
Eegie
Honda NT700VA
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 mar 2021, 13:20
Locatie: Gouda

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door Eegie »

Eegie schreef: 03 jan 2022, 07:31 Goedemorgen,

Zal bij onze Asset Manager (AM) navragen wat de status is met de verhuur van ons gebouw in Tilburg.
https://logicor.eu/en/nl/properties/til ... oornstraat

Mag het anders ook net over de grens bij Venlo zijn? Deze locatie staat nog leeg:
https://logicor.eu/en/de/properties/viersen2/viersen2

Beloven kan ik helaas niets. Als de AM al in een verhuuronderhanderling zit, dan gaat het natuurlijk niet door. Maar zoals jullie ook zeggen, zal een visje uitgooien.
Inmiddels de AM gesproken. In Nederland zijn inmiddels al onze panden verhuurd medio Maart dus dat gaat hem niet worden :( Hij had wel een ander idee. Het oude Blokker magazijn in Mijdrecht. Deze is echter niet van ons maar van Blackstone. Ga daar dus ook een visje uitgooien maar dit gaat over meerdere schakels dus duurt langer voor ik iets weet.

Anders blijft eventueel Duitsland - Ruhrgebied over of is dat te ver weg? Wanneer niet te ver weg, kan ik ook bij de Duitse AM navragen
barend
Honda NC750X DCT
Berichten: 1200
Lid geworden op: 04 aug 2011, 19:13
Locatie: west-brabant

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door barend »

misschien in zuid spanje kunnen we op straat zitten lekker in het zonnetje. :lol:
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 :brrr
Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 1503
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door De Deauco's »

peterh schreef: 04 jan 2022, 00:13
Ik denk nog steeds dat Ger's suggestie op een aparte bijdrage voor de sleuteldag te vragen een goed idee is. De contributie voor de HDC is marginaal. Ger geeft ook al aan dat hij daar helemaal geen bezwaar tegen zou hebben. Dus ik geef toe, het zijn geen twee aanmeldingen, maar de animo is al groter dan nul.
Het idee van een aparte bijdrage is prima. Dat idee hadden wij vorig jaar ook. Toen we de animo voor de techniekdag op deze wijze wilden onderzoeken, kregen we dus 0 aanmeldingen.
Zoals gezegd, dat kan ook gelegen hebben aan de omstandigheden.

We hebben het bericht ....
peterh schreef: 02 jan 2022, 15:29
Ger Romijn schreef: 02 jan 2022, 12:13 Een gratis locatie is natuurlijk het prettigst.
[...]
- financiële bijdrage bij evenementen (de gebruiker betaalt)
Goed idee!
...niet gezien als een aanmelding voor deelname aan de techniekdag.
Zo zie je maar weer dat berichten op het forum heel anders geinterpreteerd kunnen worden dan de bedoeling is.

Hoe dan ook..... De wensen die we hebben aangaande de techniekdag zijn reeds lang geleden bepaald. We zien geen noodzaak om hiervan af te wijken.
Niet opgenomen is de centrale ligging. Dat is natuurlijk een relatief begrip.
Tilburg, Venlo en Zuid Spanje zijn niet de eerst locaties waar we dan aan denken....

Ergens in de Randstad voldoet prima omdat hier ook de meeste leden vandaag komen.
Een aanrijtijd van een uur is goed te doen. Woon je in Friesland of Limburg dan ben je wel wat langer onderweg over het algemeen.
Mijdrecht zou (wat ons betreft) een uitstekende locatie zijn.

Bedenk ook het volgende:
Het huren van een ruimte kost nu eenmaal geld. Als we dan een bijdrage vragen en er komt niemand, dan is het weggegooid.
De voorkeur gaat dus uit naar een gratis locatie of een locatie tegen een kleine vergoeding welke door de club gedragen kan worden.
Komen er wel voldoende mensen dan hebben die in ieder geval een leuke dag er is er weer wat geleerd of gedaan.
Sommige komen ook alleen voor een praatje en sleutelen helemaal niet.
Het zou onredeljk zijn om hier toegang voor te vragen.
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
peterh

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door peterh »

De Deauco's schreef: 04 jan 2022, 17:10 Zo zie je maar weer dat berichten op het forum heel anders geinterpreteerd kunnen worden dan de bedoeling is.
De kunst van het communiceren is "zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten". :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eegie
Honda NT700VA
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 mar 2021, 13:20
Locatie: Gouda

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door Eegie »

De Deauco's schreef: 04 jan 2022, 17:10
Ergens in de Randstad voldoet prima omdat hier ook de meeste leden vandaag komen.
Een aanrijtijd van een uur is goed te doen. Woon je in Friesland of Limburg dan ben je wel wat langer onderweg over het algemeen.
Mijdrecht zou (wat ons betreft) een uitstekende locatie zijn.

Bedenk ook het volgende:
Het huren van een ruimte kost nu eenmaal geld. Als we dan een bijdrage vragen en er komt niemand, dan is het weggegooid.
De voorkeur gaat dus uit naar een gratis locatie of een locatie tegen een kleine vergoeding welke door de club gedragen kan worden.
Komen er wel voldoende mensen dan hebben die in ieder geval een leuke dag er is er weer wat geleerd of gedaan.
Sommige komen ook alleen voor een praatje en sleutelen helemaal niet.
Het zou onredeljk zijn om hier toegang voor te vragen.
Toen ik iets meer dan 7 jaar geleden bij Logicor begon, had de AM een property tour beloofd. Waarom is maart niet het goede moment dat eindelijk te doen? Aangezien wij nu ook het management van Mijdrecht doen en ik weet waar het pand is, heb ik alleen de code van het sleutelkastje nodig ;) En als jullie dan toch in de buurt zijn ........... Probeer dus gratis naar binnen te kunnen.
Cassini
Honda NT700VA
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 mei 2021, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door Cassini »

Ik meld me bij deze aan. Wat mij betreft: kosten gedeeld door het aantal deelnemers hoor. Alleen al het fet dat je leert hoe al dat plastic uit elkaar gehaald wordt (en andersom) is mij een lief ding waard.
NT 700A V uit 2006
Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 1503
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door De Deauco's »

Cassini schreef: 08 jan 2022, 22:55 Ik meld me bij deze aan.
Dat is helaas nog niet mogelijk omdat we nog geen ruimte hebben.
Daar wordt echter hard aan gewerkt....

Als het zover is openen een nieuw onderwerp waar je je aan kunt melden.
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eegie
Honda NT700VA
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 mar 2021, 13:20
Locatie: Gouda

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door Eegie »

Goedemorgen,

Zojuist toestemming gekregen om het pand in Mijdrecht te gebruiken (mits nog niet verhuurd tegen die tijd maar dat lijkt onwaarschijnlijk). Verdere details over wat / hoe binnen komen krijg ik nog. Het is een onpraktische indeling (vandaar nog niet verhuurd ;) ) want wat ik begreep moet je met een lift omhoog waar 2 heftrucks (of in ons geval 2 motoren) tegelijk omhoog / omlaag kunnen.
Gebruikersavatar
Eegie
Honda NT700VA
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 mar 2021, 13:20
Locatie: Gouda

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door Eegie »

Aanvullende info ontvangen:

Afbeelding
In de rechter bovenhoek is een klein kantoortje maar wel met WC.
In de linkerbovenhoek zit een roldeur met een ijzeren plaat in de vloer aan de binnenkant. Deze ijzeren plaat is een lift en kan bediend worden met een bedienpaneeltje naast de roldeur. De lift is niet heel snel maar er kunnen wel een paar motoren tegelijk op.

Eegie (Wilco)
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door Cor »

:up hoek Ondustrieweg en Energieweg. 8)
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Cassini
Honda NT700VA
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 mei 2021, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door Cassini »

@Eegie: Leuk hoor! Of we het gaan gebruiken weet ik niet, maar ik waardeer dit zeer!
NT 700A V uit 2006
Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 1503
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door De Deauco's »

Eegie schreef: 12 jan 2022, 09:34 Goedemorgen,

Zojuist toestemming gekregen om het pand in Mijdrecht te gebruiken (mits nog niet verhuurd tegen die tijd maar dat lijkt onwaarschijnlijk). Verdere details over wat / hoe binnen komen krijg ik nog. Het is een onpraktische indeling (vandaar nog niet verhuurd ;) ) want wat ik begreep moet je met een lift omhoog waar 2 heftrucks (of in ons geval 2 motoren) tegelijk omhoog / omlaag kunnen.
Dat is SUPER Wilco. :up :apl
Inmiddels heb je een PB. We handelen dit even "achter de schermen" verder af.

Voorlopig gaat er een slotje op dit onderwerp.
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
peterh

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door peterh »

Cool!

(Slotje is stuk)
Gebruikersavatar
De Deauco's
Bestuur Honda Deauville Club
Berichten: 1503
Lid geworden op: 26 aug 2013, 17:52

Re: Ruimte gezocht voor de Techniekdag van 2022 !

Bericht door De Deauco's »

Verkeerde sleuteltje gebruikt.... :roll:
Met vriendelijke groet,
De Deauco's


Wie wij zijn vind je hier

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Praatcafe”