Nieuwe Deauville: eerste indruk

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Kwakkel-BE

Nieuwe Deauville: eerste indruk

Bericht door Kwakkel-BE »

Gisteren na het werk mijn nieuwe Deauville (eindelijk) gaan ophalen. Fotos volgen nog ... maar hij is mooooooooooi, zoooo moooooooi (voor degenen die Geert Hoste onlangs nog bezig zagen op TV ;))

Xenon koplamp bevalt zeer goed :) In een tunnel zie ik nu mijn eigen lamp, ipv de lampen aan het dak :D

1 minpuntje helaas ... en daar is al veel over geschreven (op het oude forum): ik heb de indruk dat hij niet 100% stabiel is :(
Vanaf ongeveer 70km/u heeft hij precies last van iets, maar geen idee wat het kan zijn. Op de snelweg @ 120 even geprobeerd t stuur los te laten, en hij bleef wel rechtdoor gaan, maar heb toch het gevoel dat er iets niet klopt :( Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn? Of zit t in mijn kopke? ;) Bel straks zowiezo naar mijn dealer om te vragen of hij er morgen even naar kan kijken, maar als er hier iemand al een idee heeft: laat gerust weten :)
(eens zien of er hier vroege vogels zijn, die om half negen al op t Deauville forum zitten :P)
wadrijder

Bericht door wadrijder »

Heb je een topkoffer er op zitten?
Haal die er dan eerst maar eens af.

Willem
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Ja, er zit een topkoffer op.
Maar die zat op mijn vorige (zelfde model, maar dan van 2006) ook op, en daar had ik geen last van :)
wadrijder

Bericht door wadrijder »

Probeer eerst maar eens zonder.
Misschien heb je nu een ander windscherm en dat werkt in combinatie met de topkoffer allemaal door op de stabiliteit.
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL
Contacteer:

Bericht door Ed Vissers »

Probeer eens je achtervering wat zwaarder te zetten.

Welke banden liggen er onder?
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Scherm heeft zelfde vorm
Enkel kan je t scherm vanaf 2008 zelf hoger/lager zetten.
Topkoffer is voor zover ik kan zien ook niet gewijzigd.

De bandjes eronder zijn de standaardbanden: BT020 vooraan. Achteraan weet ik niet van buiten of ze er ook een BT020, dan wel een BT021 onder hebben liggen, maar heb op de vorige ook BT020 en BT021 gehad, zonder probleem.

Misschien ligt het idd aan de vering, of aan de combinatie van toch iets ander scherm en toch iets andere topkoffer, of misschien is het nog iets anders.
Zodra ik meer weet, zal ik zeker niet nalaten hier te posten ;)

Alvast bedankt voor de reacties :)
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Zaterdag even bij de dealer gepasseert met duo: onderweg geen probleem gehad.
Dealer liet even een technieker ermee rijden, en die zei dat hij niets speciaals merkte.
's Middags een toertje gaan doen zonder duo, en maximaal 80/uur gedaan: ook dat was niet echt een probleem :)

Helaas, deze ochtend terug de autosnelweg op, naar het werk ... en "het" was terug. :(
Wat "het" is, weet ik dus nog niet. Voorlopig rij ik nog even zo verder, en op zijn eerste onderhoud (op 1000km, hij zit nu op een 330) eens grondig laten nakijken.
Scherm lager zetten heeft geen invloed. Zal morgen eens zonder topcase proberen.

*zucht*
Straks beklaag ik het mij toch nog dat ik niet voor de Vstrom heb gekozen :p
wadrijder

Bericht door wadrijder »

Zoals ik al eerder schreef haal je topcase er maar eens af en probleem zal waarschijnlijk verdwenen zijn.
(Dit ook omdat je met duo geen last hebt, wind gaat over duo heen en "kwakt" niet op topcase)
Dat je de ene keer wel en de andere keer geen last hebt komt door de windsnelheid en richting die nooit hetzelfde is.
Ik weet het staat mooooooiii die koffer erop maar ik rijdt alleen nog maar met die koffer als het niet anders kan.

Willem
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Dat vind ik dus eigenlijk geen oplossing :p
ALS het aan de topkoffer blijkt te liggen, zal ik wel eens zoeken naar een andere oplossing (of beter: mijn dealer laten zoeken :p)

Ik blijf het ook raar vinden dat ik op mijn vorige NT700 GEEN problemen had, terwijl die wel hetzelfde was uitgerust :(
(ik ga er nu vanuit dat de windgeleiders aan de handen niet zo'n groot effect op het gedrag van de motor kunnen hebben :) )
wadrijder

Bericht door wadrijder »

Kwakkel,
Zoals je ziet op de foto bij mijn profiel hangt de koffer aan de achterkant buiten de motor.
Komt daar de wind op en langs krijg je sterk overdreven hetzelfde gevoel alsof iemand je motor aan de achterkant van links naar rechts staat te schudden terwijl je rijdt.
Dat is logisch want omdat je koffer buiten de motor steekt werkt hij eigenlijk als een hevel.

Dit kan totaal geen kwaad maar fijn rijden is anders ook om die reden is van fabriekswege de veilige max. snelheid met topkoffer 140 km/u.
Trouwens met mijn vorige motor (Pan-1100) had ik hetzelfde euvel met een topkoffer erop, zij het iets minder omdat de Pan veel zwaarder is .
Haal nu eerst je koffer er eens af kost 2 seconden en zie hoe het dan is, is het niet verbeterd ligt het ergens anders aan en is het beter weet je in ieder geval dat ik gelijk had :wink:

Willem
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Hey Willem,

Uiteraard ken ik de foto: heb namelijk dezelfde motor (tot aan het kleurtje toe :p)

Waar ik een "probleem" mee heb, is dat mijn vorige moto ook hetzelfde was, maar dan in het "petrol blue", en dat ik daar met topkoffer nooit iets van gevoeld heb. Nochtans was het dezelfde topkoffer (merk Honda; er lijkt niets te zijn veranderd model 2006 - model 2008).

Ow, wat betreft de snelheid: ik ga zelden boven de 130, maar "het" doet zich al veel vroeger voor.

Maar ik haal idd deze avond de topkoffer er even af, en bekijk morgen wat dat geeft. :) Dus morgenvroeg rond 9 zal je hier wel een post vinden van hoe t was zonder topkoffer :)
loeki

Bericht door loeki »

@kwakkel be

Ik lees dat je over de autoweg hebt gereden , waren er op dat moment vrachtwagens voor je of een grote bestelwagen , want dat geeft ook een raar gevoel bij het rijden , mijnen deau gaat dan ahw beginnen zwalpen en erg onstabiel aanvoelen , rij wel met ne 650 nog , of is er in de weg spoorvorming misschien .
Laatst gewijzigd door loeki op 18 sep 2008, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Hey Loeki,

Het ligt echt niet aan de weg of aan het andere verkeer hoor :) Daarvoor is het te permanent aanwezig.



Willem,

Heb dus zoals gezegd deze ochtend de rit gemaakt zonder topkoffer, en ik zeg het niet graag, maar je hebt gelijk: zonder topkoffer had ik geen onstabiel gevoel.

Iemand enig idee wat hieraan te doen is, BUITEN de topkoffer eraf te laten? :( Heb namelijk elke dag kleren en schoenen mee naar het werk, om mij daar om te kleden, maar heb (in de zomer) ook een regenpak voor als het onderweg begint te druppelen. Heb dus eigenlijk de plaats in de topkoffer wel nodig :(
picos

topkoffer

Bericht door picos »

hallo kwakkel,

mischien een rubberen duo meenemen :lol:

groeten piet
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Hey Piet,

Zo eentje van xxxxxxxxx

(de verwijzing naar betreffende site heb ik er om moverende reden uitgehaald- Siteadministrator)
wadrijder

Bericht door wadrijder »

Hallo Kwakkel,

Als je de koffer nodig hebt gewoon erop zetten doe ik ook, je weet nu waar het onstabiele gevoel vandaan komt en dat er met je motor niks mis is.
Zoals ik al eerder schreef het kan bij normale snelheden geen kwaad, en er is voor zover ik weet echt niks aan te doen, uiteraard moet je je wel aan het maximale laadgewicht houden.

Of je moet zoals Piet schrijft er een rubber duo tussen zetten zodat de ruimte tussen jou en de koffer is opgevuld.

Willem
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Hey Willem :)

Inderdaad, het kan geen kwaad. Alleen: zo voelt het niet aan :( En als je met een slecht gevoel op je motor zit, beleef je er ook niet veel plezier aan, he :)
Dus zal er eens met mijn dealer over spreken :)

Misschien dat ik ook eens moet proberen met topkoffer + scherm omlaag? En als dat een verbetering is, moet ik misschien een hoger scherm zoeken, of een spoiler erop zetten. Pfffffff, laat t een les wezen: motor NIET laten kennismaken met het asfalt :p
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL
Contacteer:

Bericht door Ed Vissers »

Als dat niet lukt of niet prettig is. Toch je vering van achter wat harder. Gewoon uit blijven proberen wat het fijnste past. Als laatste zou ik dan zeggen wqt aan de vering voor te laten doen. Dikkere olie zou kunnen of zwaardere ( progressieve ) veren.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
DannyL

Bericht door DannyL »

Ik heb/had vergelijkbaar probleem (ook nieuwe 700, zaterdag 1000km beurt) met topkoffer voor kleding op het werk, op de snelweg had ik het gevoel of je met een iets te zachte band op pad was. Ik heb er nu een hogere ruit er op zitten met een "randje" en heb nu minder last van het zwabberen maar is nog niet helemaal weg. Vering aanpassen heb ik nog niet geprobeerd.
Top koffer er af is pas na zaterdag een optie omdat het slot van mijn zijkoffers niet werkt.
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Hey DannyL,

De vering staat ondertussen een tandje harder, maar dit maakt helaas geen verschil voor mij.

Welke ruit heb je er nu opstaan? Heb je een linkje of een merk oid?

Alvast bedankt! :)
DannyL

Bericht door DannyL »

onmogelijkhier

Bericht door onmogelijkhier »

Kwakkel-BE schreef:Hey DannyL,

De vering staat ondertussen een tandje harder, maar dit maakt helaas geen verschil voor mij.

Welke ruit heb je er nu opstaan? Heb je een linkje of een merk oid?

Alvast bedankt! :)
Een tandje zal ook niet helpen, als het goed is dan moet je 6 klikken verder zetten om hem een hele stap strakker te zetten.
Probeer dit een uit, en begin bij de strakste stand en dan zo terug werken.
DannyL

Bericht door DannyL »

Ik heb vanmiddag flink aan de knop van de vering zitten draaien, en ook dat scheelt weer een beetje.
Zaterdag wordt het slot van de zijkoffers gemaakt, dus maandag maar eens zonder top-koffer proberen.
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Thx onmogelijkhier en DannyL,

Zal er eens naar kijken :)
FreBa

Nieuwe D, eerste indruk

Bericht door FreBa »

Dag,
Wellicht een ander (prijzig) idee voor Kwakkel: als de Deauville voor jouw gevoel toch onstabiel blijf(k)t, denk eens aan het laten monteren van verbrede koffers. De topcase kan er dan wellicht af, omdat je dan toch voldoende "laadruimte" voor je kleren en schoenen hebt (?)
Mhg, Fred
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Heb ondertussen de vering harder gezet (hoever kan die? want die knop blijft maar draaien :P), en vind dat ik bochten nu toch wel soepeler neem. Al kan ik me dat zelf ook inbeelden.

Ga morgen nog eens proberen de topkoffer erop te zetten, en zien wat t geeft :)

FreBa: thx voor de suggestie, maar 1 zoals je zelf al aangeeft, is dat redelijk prijzig en 2 dan ga ik waarschijnlijk iets minder gezwind de file door. Als het enigszins mogelijk is, liever dit scenario niet dus :p

Momenteel rij ik maandag en vrijdag met topkoffer, en kleren voor de hele week blijven dan op t werk :)
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Zoals gezegd, vandaag terug met topkoffer gereden terwijl de achtervering 'hoger' staat dan standaard. Vraag me nu niet juist hoeveel, want daar heb ik niet echt op gelet :P Denk niet dat hij al op het maximum staat, want de schroef kan nog verder draaien.

Heb nog steeds last, maar het *KAN* zijn dat het minder is dan voordien. Ben helaas niet helemaal zeker: ik kan het mij inbeelden, omdat ik WIL dat het beter wordt :D Zal hopelijk deze avond iets meer duidelijkheid hebben, na mijn rit terug naar huis :)
DannyL

Bericht door DannyL »

Het slot van mijn zijkoffers is hersteld (fabriek heeft een dingetje op z'n kop er in geschroeft) Topkoffer heb ik vandaag thuis gelaten, vering terug gezet op standje "lekker" en niets aan het handje. Nu moet ik wel zeggen dat er hagelstenen uit de lucht kwamen toen ik op de A12 reed dus de snelheid een stukkie lager was als normaal en ik net van een leen-Fazer af kwam dus je kan het niet helemaal vergelijken met de situatie van verleden week.
Andries Mulder

Re: Nieuwe Deauville: eerste indruk

Bericht door Andries Mulder »

Kwakkel-BE schreef:Gisteren na het werk mijn nieuwe Deauville (eindelijk) gaan ophalen. Fotos volgen nog ... maar hij is mooooooooooi, zoooo moooooooi (voor degenen die Geert Hoste onlangs nog bezig zagen op TV ;))

Xenon koplamp bevalt zeer goed :) In een tunnel zie ik nu mijn eigen lamp, ipv de lampen aan het dak :D

:P)
Hi Kwakkel,
Die Xenon koplamp is dat een extra feature wat jij op jouw Deauv hebt besteld ?
Of zit dat op alle nieuwe Deauville's ?
Kwakkel-BE

Bericht door Kwakkel-BE »

Hey Andries,

Die Xenon koplamp heb ik er zelf op laten plaatsen. Enkel het dimlicht, niet het grootlicht.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”