De lange weg naar mijn rijbewijs.

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Gebruikersavatar
Nosegear
Honda ST1300
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 feb 2023, 16:06
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Nosegear »

All about mindset! 85% Van de Nederlandse motorrijders rijdt minder dan 3000 km per jaar. Ze halen het rijbewijs, doen een tijdje niks want de centen zijn op, kopen ergens een oud barrel en sprokkelen aansluitend beetje bij beetje hun tenue bij elkaar. Velen rijden niet langer dan een paar jaar; dan wordt de motor verkocht want ze rijden er te weinig op en het kost teveel. En eerlijk is eerlijk: motorrijden zonder enig doel (rondje om de kerk) dat gaat vervelen.

Maar als ik zie waar jouw trapfiets je allemaal gebracht heeft schat ik dat jouw Deauville zal moeten werken voor z'n geld! :up
Linkerhandje,

Marcel
www.st1100-1300.eu - Hét Nederlandse Pan European forum
Afbeelding
Sonja59
Honda NC750X DCT
Berichten: 810
Lid geworden op: 02 sep 2019, 09:14
Locatie: Gouda

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Sonja59 »

Ik begrijp uit dit verhaal dat we je waarschijnlijk snel zullen ontmoeten op 1 van onze ritten.
Zo leuk om te lezen dat je veel hebt gehad aan alle tips hier op ons forum. Niet in de laatste plaats het mailcontact met Nosegear.
Ik ga jou heel veel succes wensen en duim voor goede uitslagen👍
Groet Sonja
2023 - Heden Honda NC 750X DCT
2013 - 2023 Honda Deauville NT 650

Love is ...................... hitting the road together :brrr :brrr
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Cor »

:le :le :le
Daniel en Nosegear.
Leuk on te lezen hoe het gaat.
We gaan binnenkort weet lezen dat iemand van oor tot oor een glimlach heeft.
Fijn dat je zelfvertrouwen gestegen is.
Nog even en dan staan alle ritten voor 2024 in je agenda :up
We gaan het lezen/horen. 8)
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Stephan »

...en dan zijn voortaan alle avonturen te volgen op het YouTube-kanaal "Bitchy Moods". ;)

Maar zonder gekheid: heel veel 'toi-toi-toi' morgen bij de rijtest van het CBR. :up
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Daniël »

Ik was gisteren bewust vroeg naar bed gegaan, maar in mn dromen ging het niet om een rijtest maar om afrijden waarbij alles wat fout kon gaan fout ging. Om 03:00 werd ik wakker en kon daarna de slaap niet meer vatten..... Voor de piekertest ben ik met vlag en wimpel geslaagd.

Hierdoor was ik al heel vroeg bij de rijschool, dus ik heb netjes gevraagd of ik op het terrein wat AVB oefeningen mocht doen. Ik had tenslotte nog een uur te gaan eer we onderweg zouden gaan naar het CBR. Ge probeerd mn hoofd leeg te maken maar dat vlotte niet echt.
Om even voor half negen waren we (instructeur en ik) bij het CBR.

Kort gesprek gehad over de oude lesmotor en de reden van een verlengd rempedaal, en over de nieuwe lesmotor zonder opzetstuk.
Daarna naar buiten om te kijken of ik mn voet idd op het pedaal paste zoals ik zei, en daarna was het tijd om te gaan rijden.
Beste man kwam niet uit Hoorn maar dacht wel de weg te weten, voor het kruispunt kreeg ik de opdracht om naar de haven èn het industrieterrein Hoorn80 te rijden. Ik dacht eventjes dat ik gek werd, want het was linksaf naar de haven en rechtsaf naar het industrieterrein, dus kloppen op mn helm tot ik een ons woog, geen reactie.
Gelukkig nam mn instructeur het over en hoorde ik welke kant ik op moest, rechtsaf. Rechtaf over een 50 weg en daarna weer rechtsaf de Provinciale weg op waar het 70 is. Gisterenavond zei mn instructeur nog dat ik optrok als een oud wijf, dus nu trok ik het gas goed open. Gevolg: volgauto kon niet meekomen omdat het licht na mij op rood sprong. Ik wist dat als je daar 80 zou rijden je een groene golf zou hebben, dus dat deed ik met heel veel plezier. Na vier groene lichten was het tijd om af te slaan en ergens een plekje op te zoeken om te wachten.

Na het hele industrieterrein te hebben afgereden met alle mogelijke bochten vond de CBR Meneer dat hij nog niet genoeg had gezien, dus hij wilde graag nog een precisie stop, een stopproef, en de vertragingsoefening zien. Lekker handig ook want het was druk op het industrie terrein, dus even keren op de weg zat er niet 1 2 3 in.
Toen was het tijd om terug te gaan, omdat ik de beste man een beetje zat was heb ik een fractie gewacht met optrekken bij het kruispunt terug naar de weg. (handig als je een local bent en weet hoe de stoplichten werken). Dus hij moest wachten terwijl ik lekker doorreed hahaha.

Terug bij het CBR was de beste man overtuigd dat ik kon remmen maar hij had nog wel een paar flinke maars.....
Punt 1 als ik bij een kruispunt sta en ik kan ook de linker rijstrook pakken waar geen verkeer staat dan moest ik dat doen ( de drie PostNL busjes had ie zeker niet gezien, want als ik de linkerstrook had gepakt dan had dan hadden die mij van de weg gedrukt.)
Punt 2 Als ik een oude motor zou kopen dan vreesde hij voor m'n veiligheid omdat het pedaal misschien kleiner zou zijn en ik daardoor niet kon remmen....
Er waren nog wat andere opmerkingen maar die heb ik naast mij neergelegd, ik was allang al blij dat die aantekening nu verdwenen is.

Toen was het tijd om terug te gaan naar de rijschool, ik zat kiplekker op de motor maar helaas bij terugkomst begon de instructeur te bitchen.
Ik zou over alle witte vlakken rijden, over de witte strepen van het zebrapad, en alle pijlen op de weg. Je kan je voorstellen dat ik enorm verbaasd was, toen ik zei dat dat al heel lang niet meer zo is kreeg ik een nog chagerijniger antwoord terug. Het had er vast mee te maken dat ie om half 10 was ingepland voor de volgende lessen en wij pas om kwart voor 10 terug waren.... Beetje een domper voor mij op het goede nieuws.

2 januari heb ik weer les en alle dagen daarna behalve de zondag ook, had nog wat lessen uitstaan dus alles gelijk volgepland tot het examen.
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Daniël »

Nu las ik dat al een paar mensen de gedachte hebben dat ik bij de komende ritten aanwezig zal zijn, daarin moet ik jullie helaas teleurstellen.
Eerst maar eens de motor eigen maken, en daarna veel gaan rijden om ervaring op te doen, in groepsverband rijden is het laatste waar ik aan denk.
Is totaal niet lelijk bedoeld, maar ik wil echt graag meer ervaring hebben eer ik mij aansluit bij een groepsrit. Als ik mijn eigen gevoel zou negeren en mee zou gaan, dan is de kans heel groot dat ik met stille trom ergens afsla, linea recta naar huis ga en nooit en te nimmer meer meedoe. En juist dat wil ik voorkomen.
Laatst gewijzigd door Daniël op 29 dec 2023, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nosegear
Honda ST1300
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 feb 2023, 16:06
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Nosegear »

Good job! One down, one to go! :brtl
Linkerhandje,

Marcel
www.st1100-1300.eu - Hét Nederlandse Pan European forum
Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Cor »

:up :up goed gedaan dus.
En als je het begeerde padje en een motor heb waarmee je een klik hebt is "in een groepje rijden best ontspannen rijden".
Hangt er alleen vanaf wie, waar, wat er gereden wordt en welke plek je hebt.
Communicatie vooraf is dan wel handig. :up
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Stephan »

Goed bezig! :up

...en voor wat betreft deelname aan groepsritten: doe alleen datgene waar je je prettig bij voelt. :D
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Daniël »

Vandaag een mazzeltje, werd vanmorgen gebeld door de rijschool dat ze mij per ongeluk twee keer op 1 dag hadden gezet, dus ik had nog een les over.
Of ik zin had om vandaag te gaan rijden, dat was natuurlijk niet tegen dovemansoren gezegd, en ik kon een uurtje na het telefoontje al opstappen.
En alle stress van gisteren, de nacht ervoor en het gedoe na afloop waren compleet van mij afgegleden (misschien moet ik mijn nickname veranderen in Teflon Daan :lol: ) ik zat zo lekker dat ik baldadig tegen de instructeur zei; kom op Opa, vandaag een beetje gas erop hoor....
Die moest hard lachen omdat ie twee dagen terug nog tegen mij zei dat ik optrok als een "oud wijf"

We reden eens een heel andere kant uit, lekker toeren door de dorpjes ten ZuidWesten van Hoorn, over kleine dijkjes en rustige wegen. Ik zat als vanouds weer met een Big Smile op de motor!
Tevens reed er een oudere man mee, was net zestig geworden en reed al 40 jaar rond zonder motorrijbewijs, die heeft de dag na mij examen en moet klaarblijkelijk een hoop vastgeroeste gewoontes afleren. Ik heb mij er in ieder geval niet door tegen laten houden, want ik reed op kop :D
Alles ging gewoon GOED vandaag, zelfs zo goed dat de instructeur zei: Daan, kies jij maar een mooie route uit terug naar de rijschool.
Ik wilde zo snel mogelijk de snelweg op, juist omdat het zaterdag is is het stukken drukker rond Hoorn, en ik was benieuwd of ik daar bestand tegen zou zijn. Over de A7 naar de Westfrisiaweg en daar een afslag gepakt om via de dorpen weer uit te komen bij de rijschool.

Ik voelde mij helemaal gelukkig dat ik afstapte, blijkbaar was dat te zien want de instructrice van de avb lessen vroeg waarom ik zo blij keek.
Wel verwacht ik binnenkort mijn eerste boete, ik zat zo onwijs lekker op de motor dat ik "ietsjes" harder ging dan toegestaan.Maar die zal ik lachend in ontvangst nemen, niet zo lachend betalen en daarna inlijsten en ophangen in de hal als herinnering.

Kortom een prachtige dag en een mooie afsluiting van een bewogen en moeizaam 2023.
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Cor »

:le :le :tg :twisted: :l :up
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Daniël »

Ik had al verteld dat mijn instructeur vond dat ik optrok als een "oud wijf" en vorige week vrijdag en zaterdag bewezen dat niet te zijn.
Maar als je met z'n 3en rijdt, dan is niet alle commentaar automatisch aan mij gericht. Daar kwam ik gisteren en vanmorgen ook weer achter.

Omdat mijn instructeur houd van zoveel mogelijk afwisseling reden we gisteren zowel door de stad als door de omliggende polders, de leerlinge voor mij begreep niet wat er bedoeld werd met voorsorteren om de dijk op te rijden. Dus Daantje ging er fijn omheen, zag een gaatje in het verkeer en nam z'n beslissing. Ik reed heerlijk 70 op de dijk tot ik in mn oortje hoorde: "Rij nou eens door! Je rijd als een oud wijf! We gaan hier niet remmen in de bocht!" De zin "oud wijf" triggerde mij, dus ik zette het gas erop en legde in de bochten de motor platter dan dat ik normaal zou doen. En zo verdween ik uit het zicht..... Tot ik mijn oortje hoorde: Daan, die opmerkingen waren niet voor jou bedoeld, kan je even stoppen want wij liggen enorm achter je.... :tg

Vanmorgen afgesproken dat ie het "oud wijf" niet meer zou gebruiken omdat ik er van in de war raak en aan mijzelf ga twijfelen of ik het wel goed doe.
Dus wij lekker op pad, vandaag eens geen bebouwde kom maar hoofdzakelijk snelweg en autoweg, in en uitvoegen. Ik zat weer ouderwets met een big smile op de motor, lekker op kop. Kreeg een moeilijk stuk weg voor mn kiezen, twee invoegstroken die apart samen komen en kort daarna drie stroken worden waar ik de rechter moest pakken om de afrit te nemen (hopelijk leg ik het begrijpelijk uit en anders Westfrisiaweg afslag Risdam Noord) Kijken kijken kijken en de eerste strook naar rechts invoegen, toch veel drukker dan verwacht, kijken kijken kijken, nog een keer, dode hoek en hup de afrit op. Hoor ik in mn oortje: en zo doen wij het dus niet! Let nou toch eens op, je kon zien dat die Volvo veels te dicht achter je zat..... Gas erop, het is een motor en geen trutteschudder met jarretel-aandrijving!
Omdat ik oud genoeg ben om te weten waar ie op doelde begon ik aan mijzelf te twijfelen, dat had ik dus niet moeten doen want ik week van mn lijn af in de bocht van de afrit.....

Uiteindelijk een plekje gevonden om te stoppen, toch even een hartig woordje wisselen met de instructeur. Bleek het weer niet aan mij gericht te zijn, maar aan de leerling achter mij. Afgesproken dat ie voortaan voornamen gaat gebruiken, want het leid enorm af zulke instructies in je oortje als het niet aan jou gericht is. En toch is het ook weer een opsteker, ik ben natuurlijk ook net zo geweest als die persoon achter mij, en kijk waar ik nu ben.

Nog drie dagen lessen, 1 rust dag en dan mag ik maandag bewijzen aan het CBR dat ik zelfstandig en veilig kan rijden. Ik kijk er enorm naar uit, dan ben ik van het oortje af, en toch zal ik het soms nog best gaan missen denk ik zo.
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Stephan »

Geweldig om jouw ontwikkelingen zo te volgen. En fijn om te lezen dat het zelfvertrouwen in het motorrijden toeneemt. :up
...back in town! :up
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Cor »

:le :le jij denkt dat je straks af ben van een oortje.
Er zijn diverse mensen die gezamenlijk communiceren :tg
Nog even en dan mag je laten zien wat je kan. :b
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
The Force
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 dec 2021, 19:44
Locatie: Noord-Brabant

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door The Force »

Mooi om zo te lezen hoe je steeds lekkerder en zekerder rijdt.
Lastig inderdaad als je niet weet tegen wie je instructeur spreekt, maar als je zo blijft doorgaan dan heb je daar binnenkort geen last meer van!

Lekker blijven rijden en hou ons op de hoogte :up
‘02 NT650V Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Daniël »

Cor schreef: 03 jan 2024, 19:23 :le :le jij denkt dat je straks af ben van een oortje.
Er zijn diverse mensen die gezamenlijk communiceren :tg
Nog even en dan mag je laten zien wat je kan. :b
:b
Ik ben al aan het kijken voor een Sena systeem Cor, gelukkig veranderd het geluid dan van mono in stereo. Zou erg fijn zijn als ik onderweg naar een muziekje kan luisteren èn de nodige aanwijzingen krijg van de TomTom. Wie krijg ik de instructeur zover om de stem in te spreken voor de TomTom :lol:
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Cor »

Dan zou ik gaan voor de instructrice.
Wil je hier linksaf gaan alsjeblieft? Klinkt liever dan, nu linksaf oud wijf! 8)
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Daniël »

Voorlopig ben ik uit de running, het examen voor aanstaande maandag is afgezegd.

Heb gisteren een ongeluk met de les motor gehad, het hoe en wat is voor mij nog heel erg vaag, en onduidelijk en wat ik weet heb ik van horen zeggen omdat bij mij het licht was uitgegaan. Het is nog steeds niet zeker of ik nou wel of niet ben aangetikt door de tegenligger (ik dacht van wel) wel is het duidelijk dat de tegenligger mijn weghelft op kwam. Helaas is de bestuurder gewoon doorgereden alsof er niet aan de hand was.Ben door het oog van de naald gekropen, heb niks gebroken maar ben bont en blauw, gekneusd, en zit nu aan hele zware pijnstillers. Heel even dacht de instructeur en de leerlinge achter mij dat ik was gaan hemelen, gelukkig wilden ze mij boven niet hebben en begon ik weer te bewegen. Wat wel duidelijk is, is dat het stuur dubbel klapte, ik over de motor ben gevlogen bij impact en dat de motor bovenop mij is geklapt.
Ben vanmorgen tegen beter weten in toch weer opgestapt, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Heb een flinke jas uitgedaan en m'n zelfvertouwen was zichtbaar verminderd, maar ik kreeg alle begrip en niemand zei er wat van.
Dus voorlopig stap ik niet meer op.

Foto's zijn gemaakt door de instructeur nadat ik was afgevoerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Cor »

:shock: :shock: :le :apl gelukkig wilden ze je nog niet hebben.
Mogelijk dat je onbewust toch een bepaalde reactie gedaan waardoor er verder geen botbreuken zijn ontstaan. Eerst bont en blauw maar weer een normale kleur laten krijgen. En ondertussen zelfvertrouwen weer op de rails zetten.
Gaat wel goed komen met jou.
Sterkte :up :up
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
PtrO
Honda NT650V
Berichten: 618
Lid geworden op: 12 aug 2014, 19:26
Locatie: Almere

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door PtrO »

Daniël schreef: 06 jan 2024, 00:51 Voorlopig ben ik uit de running, het examen voor aanstaande maandag is afgezegd.
...
Sterkte, een klappertje verwerken kan een paar maanden nemen.
Probeer in de tussentijd, zo mogelijk met assistentie van de rijschool, te kijken of en wat je motorgevoel en vertrouwen is.
2016 <<< Links en Rechts doet wat met je hersenen >>>
__ Afbeelding (Deauville) Afbeelding (Diversion) __
2015 *** Het was altijd geweldig mooi om weer te gaan ***
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Daniël »

Ik ben op z'n zachtst gezegd enorm verbaasd over het CBR, de rijschool heeft contact gehad met hun en de eerst mogelijke examendatum is 22 april, Eerder kon zgn niet, er waren volgens het CBR geen plekken vrij in de regio.....
Dat het examen is afgezegd door het ongeluk kon niet rekenen op enige vorm van coulance, ik moet er gewoon voor betalen.

Het meest kromme is, dat als ik afgelopen maandag wel examen had gedaan en ik was gezakt, ik twee weken later herexamen kon doen. Dat rijmt totaal niet met wat ze nu zeggen. Iemand hier een idee, ingang of andere optie?
Nu moet ik extra lessen betalen, twee examens èn theorie want die verloopt 7 februari.

Het voelt nu een beetje alsof ik word gestraft omdat ik een ongeluk heb gehad en mijn eigen veiligheid voorop heb gesteld door geen examen te doen.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Marcel »

Een onverwachte wending aan een bijzonder verhaal.
Veel succes met het herstel zowel fysiek als mentaal.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Cor »

:le :shock: :idea: bellen?
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Daniël »

Cor schreef: 11 jan 2024, 09:18 :le :shock: :idea: bellen?
:b
Heb ik al gedaan Cor, kreeg geen enkele vorm van coulance of begrip voor de situatie. Ook alle extra kosten voor al die extra lessen en het opnieuw moeten halen van theorie werd weggewuifd. Laatste wat die mevrouw aan de telefoon zei: "Wij zijn er niet verantwoordelijk voor dat U een ongeluk hebt gehad, het is tenslotte uw keus geweest om het examen af te zeggen....."

:uh
Gebruikersavatar
Nosegear
Honda ST1300
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 feb 2023, 16:06
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Nosegear »

Als ik die foto's zo zie is het een aardige klapper geweest. Inmiddels weet je dus ook dat er toch wat gebroken ribben zijn; gaat inderdaad wel een maandje of wat overheen voordat je daar niet meer een dagelijkse herinnering aan krijgt. Ask me how I know. :lol: (Nee, tot op heden nooit met de motor ter aarde gegaan! <afkloppen>).
Daniël schreef: 10 jan 2024, 10:57Het meest kromme is, dat als ik afgelopen maandag wel examen had gedaan en ik was gezakt, ik twee weken later herexamen kon doen. Dat rijmt totaal niet met wat ze nu zeggen. Iemand hier een idee, ingang of andere optie?
Het reserveringssysteem van het CBR werkt met 'slots'. Een deel van die slots is voor eerste examens gepland en de rest voor herretjes. Om iemand die nou nét niet goed genoeg was de kans te geven zijn opleiding toch vlot af te ronden is een herexamen doorgaans eerder te regelen dan een eerste examen. Maar als ze hadden gewild zou het best mogelijk zijn om zo'n slot voor een her te gebruiken voor een eerste examen. Maar da's dan wél mats . . Een grote verkeersschool zou eventueel een interne ruil kunnen doen met een leerling die ermee akkoord is om wat later te gaan, maar je hebt het seizoen tegen: er zijn weinig scholen die nu veel A-examens ingepland zullen hebben staan. Op één van de scholen waar ik gewerkt heb werd zodra de leerling z'n theorie had gehaald al een praktijkexamen ingepland. Dat gaf de school de mogelijkheid om steeds snel examenruimte te hebben door intern te ruilen. De leerling zelf wist überhaupt zelf niet dat z'n praktijkexamen al was gepland, totdat de instructeur vond dat hij er wel klaar voor was!
Linkerhandje,

Marcel
www.st1100-1300.eu - Hét Nederlandse Pan European forum
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kruimeltje
Yamaha FJR1300
Berichten: 985
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:05
Locatie: Moordrecht

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Kruimeltje »

Even een ideetje, wat als je naar je arts gaat en deze een rapport laat opmaken dat het niet verantwoordelijk is om met deze verwondingen (GEBROKEN RIBBEN) op een motor te rijden.
Dan moet je op medische gronden annuleren.
Stom hé, ik vind het gewoon lekker!!! :brrr
Gebruikersavatar
BrendaH
Honda ST1300
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 apr 2014, 06:24
Locatie: Wierden

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door BrendaH »

Wat een pech :shock: .
Heel veel sterkte met je herstel.
Het CBR had op z'n minst het examen kosteloos moeten verzetten, zij zijn inderdaad niet verantwoordelijk voor je ongeluk.
Maar met zoveel examens per dag zullen ze er niet echt minder van worden wanneer er één met zo'n geldige reden uitvalt.
Ondernemen is vaak geven en nemen, maar dat soort monopoly bedrijven kennen het concept geven blijkbaar niet :wn1

Nogmaals sterkte en ik hoop dat je na deze ervaring niet helemaal afhaakt, want je hebt er al zoveel tijd en energie in gestoken ;)
Groetjes Brenda
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Cor »

:le afhaken?
Dat woord staat volgens mij niet in zijn woordenboek. :up :apl :l
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Daniël »

Ze willen helaas niet flexibel zijn, het enige wat de rijschool te horen heeft gekregen is dat ze de site in de gaten moeten houden voor uitval. Dus als er een plekje vrij komt ze deze dan moeten reserveren, dus dat kan over twee weken zijn maar ook over twee maanden.

Dat ik met ze belde kreeg ik wat anders te horen: In verband met corona........ hebben wij een enorme achterstand opgelopen die wij nu aan het inhalen zijn. Maar op de website, die totaal niet up to date is, staat dat ze in 2023 de achterstanden ingehaald willen hebben en dat de aanvraag voor een examen maximaal 7 weken zal duren....... Ze spreken zichzelf tegen.

Ondertussen is wel m'n nieuwe helm binnen, een Shoei Neotec 2 in mat blauw, 250 euro goedkoper dan het nieuwere model.
Het nieuwe model is blijkbaar wat vorm veranderd want waar ik met een maat XL goed zat bij de 2 , is de Neotec 3 zo krap bij de kin dat ik de grootste maat XXL nodig had. En die moest dan weer opgevuld en op maat gezet worden omdat deze veels te ruim is. Toch best vreemd, dat er zoveel verschil zit tussen de pasvorm van beide modellen.

Ondertussen kan ik niks anders doen dan uitrusten en afwachten tot ik groen licht krijg van de dokter om weer op te stappen.
Wel ben ik heel blij dat het contact tussen mij en de instructeur steeds beter is geworden, bij de rijschool zelf ben ik maar een nummer, maar bij hem totaal niet. Plus praten over wat er is gebeurd en over wederzijdse ervaringen doet ons beiden goed, we hebben het ook over het hoe nu verder. Zodra ik groen licht heb stap ik weer op, februari en begin maart zijn de rustigste maanden dus ik zal veel 1 op 1 les hebben. We hebben het erover gehad om meer te focussen op verkeersdeelname op langere ritten buiten Hoorn, zodat als ik op 22 april examen doe ik veel zekerder en verder ben dan een normale examen kandidaat.

Het plan is om 1x in de week een dubbele les te nemen, dan hebben we drie uur om te gaan rijden. Dan kunnnen we richting Zaandam/Amsterdam waar het verkeer vele malen drukker is dan rond Hoorn, en ben ik veel meer gewend op de motor en in het verkeer zodat het vele malen minder spannend zal zijn als ik eind april vertrek naar de Auvergne.
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De lange weg naar mijn rijbewijs.

Bericht door Cor »

:up niets aan toe te voegen.
Fijne dag en geniet van de positieve zaken.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”