Zadel duo verlagen

Over het rijwielgedeelte, wielen, banden, remmen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Zadel duo verlagen

Bericht door Stephan »

Heeft iemand ervaring met het laten aanpassen van het duo-gedeelte van het zadel van de Versys 1000 (2019)? ...of van een andere motor?
Dus zodat de duo wat lager komt te zitten. Zou het mogelijk zijn om daar nog wat schuim weg te laten halen, of kom je dan te dicht op de kunststof zadelplaat? Bij onze vorige motoren hebben we vaak via Bagster onze zadels laten aanpassen, maar dit was een standaard aanpassing, zonder individuele wensen en met behoud van de bestaande hoogte.

Wellicht een bezoekje aan Tijger Leathers wagen?
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Zadel duo verlagen

Bericht door Marcel »

Je geeft het zelf al aan.... Er een stukje afhalen kan altijd maar wellicht wordt de zit dan te hard.
Tijger is wel een goed adres, maar wellicht is er ook wel iemand in de buurt va Tilburg die het kan.

Wat is specifiek de reden voor het verlagen van het duo gedeelte?
(Hoezo nieuwsgierig.... :en1 )
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Zadel duo verlagen

Bericht door Stephan »

Ik zie inderdaad dat er in de omgeving van Goirle een tweetal bedrijven zitten die motorzadels bekleden. We zullen er eens een bezoekje aan wagen, maar nu zijn ze nog dicht vanwege de vakantieperiode.

De reden van het verlagen heb ik in een ander topic (klikkerdeklik) toegelicht. ;)

Afbeelding
...back in town! :up
MrRiP
Harley Davidson Sport Glide
Berichten: 699
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:49
Locatie: Vaassen

Re: Zadel duo verlagen

Bericht door MrRiP »

Je kan ook de motor achter verlagen zonder dat je andere schokbreker of veer hoef te plaatsen
Met name dogbones van de achter schokbreker veranderen dat scheelde zo’n 2 cm .
Had ik bij die van mij ook destijds gedaan .deze heb ik bij inruil er weer af gehaald
Die heb ik nog liggen mag je wel eens proberen of dat voor jullie voldoende is
Groet Eric
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 😜👍
Gebruikersavatar
JoopH
Honda ST1300
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:14
Locatie: Wierden

Re: Zadel duo verlagen

Bericht door JoopH »

Brenda heeft destijds haar 650 Deauville gekocht met een verlaagd zadel. Dit was idd gedaan door er een laag schuim af te snijden. Dus na een poosje zere billen. Viking Seats in Dedemsvaart heeft dat schuim toen vervangen door steviger schuim, van dezelfde dikte, haar gewicht meenemend in de juiste keuze. De vent is zo gek als een kwartje, maar hij heeft voor een mooi bedrag, een superfijn zadel gemaakt.
Ik heb toen ook mijn 1100 Pan, en later ook van beide 1300’s
de zadels op maat laten maken, en met een bies in kleur.
De prijs viel ons enorm mee.
Van veel motoren heeft hij een leenzadel liggen, en anders wordt het een winterklusje.
Gas d'r bie! Vake buj te bange!
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Zadel duo verlagen

Bericht door Stephan »

Inderdaad, het is de kunst om niet alleen maar lagen weg te snijden, maar ook een goed vervangingsmateriaal te plaatsen. Precies zoals jij schrijft; steviger schuim ervoor in de plaats. Immers moet er met een dunnere laag schuim hetzelfde gewicht opgevangen worden.
...back in town! :up
Plaats reactie

Terug naar “Rijwielgedeelte”