Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ellentb
Honda NT700VA
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 mar 2018, 19:25
Locatie: Goor

Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door ellentb »

Als een onderwerp vanuit wat heb je voor je motor aangeschaft ook deze topic.
Ik ben in mijn auto reeds erg verwend met wireless Apple CarPlay / Android auto en inmiddels fan van CarPlay. Android auto werkt op dezelfde manier, maar ik ben nu eenmaal meer van de Apple. Nou zag ik dat steeds meer nieuwe motoren ook uitgerust worden met dit vernuft. Ook de NT1100.

Vandaar dat ik ben gaan kijken voor een aftermarket optie voor op de motor.
Ik vond deze en heb m besteld:

https://www.temu.com/nl/5-inch-motorcyc ... hnudyq7j3y

Soortgelijk ook uit China te bestellen.

Waarom? Omdat het heel makkelijk werkt, alle data op je telefoon blijft. (Accu gaat dus wel sneller leeg, daarom blijft bij mij de mobiel dus ook opladen op de motor) Daarnaast de vrijheid van apps die je het liefst gebruikt. Bijvoorbeeld Google Maps, Kaarten, MRA, Waze, Flitsmeister enz… En alles werkt ook stem gestuurd. B.v. Hé Siri, navigeer naar het dichtstbijzijnde tankstation. Of bv. Via spraak een appje sturen om te laten weten dat je er aan komt. Het lezen van een Whatsappje kan niet, maar Siri kan het wel voorlezen. Dus je ogen blijven op de weg. Dit alles met enkel voeding naar het scherm en evt telefoon. De onderlinge verbindingen zijn dus allemaal draadloos middels WiFi/bluetooth. Dit alles op een waterdicht scherm, dat makkelijker te bedienen is met bv je handschoenen aan, zoals op een Garmin of TomTom, maar met een vereenvoudigde interface van je eigen vertrouwde telefoon.

Het is dus eigenlijk een simpele weergave van je eigen telefoon. Waarbij je door de communicatie in de helm spraakopdrachten kunt geven van wat je telefoon moet doen. Die kun je, voor de korte ritjes, dus gewoon in je zak laten…

Ik heb het op dit moment nog niet ontvangen, maar zal een update sturen zodra binnen en gemonteerd!
Mocht je nog info missen, laat het dan even weten, dan kan ik waar mogelijk aanvullen ;)
I don't ride a bike to add days to my life. I ride a bike to add life to my days! :brrr
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door Cor »

:shock: wow. Knap. :up
Bedankt voor de info en ik zie het graag een keer.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door Marcel »

Klinkt veelbeloved.
Niet alle nieuwe modellen hebben deze functionaliteit al.
Vooral voor goedkopere modellen is dit een mooie aanvulling.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
ellentb
Honda NT700VA
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 mar 2018, 19:25
Locatie: Goor

Re: Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door ellentb »

:up
Cor schreef: 25 aug 2023, 09:54 :shock: wow. Knap. :up
Bedankt voor de info en ik zie het graag een keer.
:b
I don't ride a bike to add days to my life. I ride a bike to add life to my days! :brrr
Gebruikersavatar
ellentb
Honda NT700VA
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 mar 2018, 19:25
Locatie: Goor

Re: Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door ellentb »

Marcel schreef: 25 aug 2023, 11:51 Klinkt veelbeloved.
Niet alle nieuwe modellen hebben deze functionaliteit al.
Vooral voor goedkopere modellen is dit een mooie aanvulling.
Dat is het ook en het komt nu ook echt wel op, :apl maar de investering in aftermarket staat niet in verhouding tot de investering van een nieuwe motor met deze functie af fabriek. En dus voor velen veel bereikbaarder. :brm
I don't ride a bike to add days to my life. I ride a bike to add life to my days! :brrr
Gebruikersavatar
ellentb
Honda NT700VA
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 mar 2018, 19:25
Locatie: Goor

Re: Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door ellentb »

Vandaag het scherm eindelijk ontvangen, moest even geduld hebben was pre-order. Goed en netjes ontvangen, verschillende mounts erbij en natuurlijk even gekeken. Koppelen met mijn telefoon en communicatie in de helm verliep soepeltjes en was dus zo gepiept. Het opstarten duurt even, maar het scherm zoekt dan zelf de verbinding met de gekoppelde apparaten. Eerste indruk is zeer positief! Maandag even monteren op de motor en even een testritje maken, maar ik heb er alle vertrouwen in! :D
I don't ride a bike to add days to my life. I ride a bike to add life to my days! :brrr
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door Cor »

Benieuwd of monteren en aansluiten lukt en dan 8) :D
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
ellentb
Honda NT700VA
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 mar 2018, 19:25
Locatie: Goor

Re: Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door ellentb »

Missie geslaagd!
Alles aangesloten en kabels zoveel mogelijk weggewerkt. Schakelt automatisch in bij het inschakelen van het contact.
Spraakfunctie werkte in eerste instantie niet goed. Alle bluetooth koppelingen verwijderd en opnieuw gemaakt. Nu werkt het prima!
Me happy! :apl
Afbeelding

Afbeelding
I don't ride a bike to add days to my life. I ride a bike to add life to my days! :brrr
leeneman
Honda Africa Twin
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 dec 2016, 16:45
Locatie: Moordrecht

Re: Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door leeneman »

Mooi gedaan, ik heb ook zo'n systeem op mijn Africa twin gezet ipv mijn Garmin, waar ik me ontzettend aan ergerde.
Heb er de wijnmaandrit gisteren mee gereden, en mijn telefoon, Apple 14 pro max, hoefde ik niet bij te laden.
Het gebruikte bij mij erg weinig stroom.
Ik heb de route app Scenic gebruikt, waar ik de route ingeladen had, en werkte super.
Ook Google maps werkt er eg goed op .
al met al, goedkoop en werkt super!
:nl Honda Africa Twin
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door Marcel »

MIsschien is dit ook een interessant artikel om te lezen: https://www.advrider.com/long-term-revi ... %9302-2023
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
coenox
Honda NT700VA
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 jan 2017, 18:38
Locatie: Ede

Re: Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door coenox »

Ik vind het een interessante ontwikkeling. Ben al een decennium of zo aan het experimenteren. Ooit al eens met een Nokia N8 oals navigatie op mijn CX500 naar Zwitserland gereden. Verschillende zaken geprobeerd en switch nu vooral tussen een TomTom 40 en een iPhone 12 op mijn motor. Belangrijkste voordeel van de TomTom is de robuustheid en het feit dat ik deze tijdens een tankbeurt (met een slot) op de motor kan laten zitten. Die TomTom heb ik tweedehands voor 125 euro gekocht, de prijs voor een Chinees Carplay apparaat.

Als ik nu alles op een rij zet zie ik de voordelen nog niet. Mijn iPhone klik ik op een SP Connect houder met draadloos laden, ik heb dan alles wat ik wil en het werkt gelijk. Ik heb hier al langere ritten mee gereden en mijn iPhone doorstaat de trillingen. Als ik met zo'n carplay toestel ga werken heb ik weer twee apparaten en moet ik de iPhone tijdens lange ritten ook nog eens laden. Het enige voordeel zou het grotere scherm zijn dat met handschoenen is te bedienen. Of zie ik nog andere voordelen over het hoofd?
“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work.”—Thomas Edison
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door Marcel »

Alles op 1 apparaat?
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
coenox
Honda NT700VA
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 jan 2017, 18:38
Locatie: Ede

Re: Apple CarPlay / Android Auto op de Deauville

Bericht door coenox »

Met mijn telefoon heb ik alles op 1 apparaat. Met zo’n scherm heb ik toch nog twee apparaten.

Ik denk dat voor mij het belangrijkste voordeel de afleesbaarheid en aanraakbaarheid van het scherm zou zijn.
“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work.”—Thomas Edison
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”