Itchy Boots

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Itchy Boots

Bericht door Stephan »

Om de koude donkere winterdagen door te komen struin ik internet af naar inspiratie voor motorreizen. Daarbij stuitte ik op het YouTube-kanaal van Itchy Boots (klikkerdeklik).

Haar naam is Noraly en ze heeft 150.000 kilometer solo de wereld rond gereden en ze telt er nog steeds af! In 2018 heeft deze Nederlandse vrouw haar baan opgezegd, haar bezittingen verkocht en sindsdien fulltime de wereld rondgereisd op de motor.

Elke woensdag en zondag deelt ze haar avonturen op haar YouTube kanaal! Erg inspirerend en leuk om te zien, een aanrader dus! :up

...back in town! :up
Gebruikersavatar
W Nesselaar
Honda ST1300
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 mei 2013, 19:19
Locatie: Maarssen

Re: Itchy Boots

Bericht door W Nesselaar »

Ja klopt heerlijke verhalen en filmpjes ik volg haar al een tijdje ze maak mooie reizen :up :apl
Honda Pan-european ST1300

Afbeelding
Gebruikersavatar
BrendaH
Honda ST1300
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 apr 2014, 06:24
Locatie: Wierden

Re: Itchy Boots

Bericht door BrendaH »

Joop vindt dit ook een heel interessant kanaal, dus ik ben inmiddels al heel bekend met haar stem die 's avonds door de kamer galmd :up
Groetjes Brenda
Bram Troost
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 jun 2023, 09:25
Locatie: Baarle-Hertog

Re: Itchy Boots

Bericht door Bram Troost »

Ik volg er ook al een hele tijd, respect voor deze dame.
Je moet het maar doen zo alleen door landen in Afrika waar dat de wegen dikwijls geen wegen zijn, om over de voorzieningen maar te zwijgen en de veiligheid niet gewaarborgd is.
Nt650v
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Itchy Boots

Bericht door Marcel »

Een collega van mij kijkt ook regelmatig, terwijl hij helemaal geen motor rijdt. :tg

Zelf kom ik er niet aan toe of ik vergeet het gewoon.....
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ruud Bakker
Honda ST1300
Berichten: 1016
Lid geworden op: 30 jan 2015, 13:53
Locatie: IJsselstein

Re: Itchy Boots

Bericht door Ruud Bakker »

Itchy Boots een tijdje gevolgd; inderdaad erg leuk
Maar nu volg ik Midlife Motorcycle Diaries; een engels echtpaar dat mooie ritten van meerdere dagen maakt, vooral in Engeland.
Ook grappig maar niet elke dag een nieuwe aflevering
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Itchy Boots

Bericht door Stephan »

Oh,die zijn ook leuk. Ga ik dus ook even bekijken. Thx voor de tip! :up

Zie ook: https://www.youtube.com/@midlifemotorcy ... ies/videos
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Itchy Boots

Bericht door Stephan »

Ik blijf het prachtig vinden dat ze consequent haar blogs begint met "Good Morning internet, it is ... o'clock in the morning and welcome back to my channel..."

En ze wordt duidelijk gesponsord door Rev'it. Maar goed, de kachel moet ook roken en er moet tenslotte brood op de plank. Verder vind ik het ook mooi dat ze naast de prachtige landschappen en geologische kenmerken van gebieden ook nog maatschappelijke issues durft aan te stippen. We zijn nu bezig met haar reis door Zuid-Afrika en Namibië. Zeer inspirerend. :up

Gezien de professionaliteit van haar fillmpjes en website (klikkerdeklik), ben ik eigenlijk wel benieuwd of ze dit allemaal in haar eentje doet of dat ze gesteund wordt door professionals (promotiemateriaal, sponsoring, website, filmpjes, social media etc...).
...back in town! :up
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3802
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Itchy Boots

Bericht door Cor »

:wn1 ;) :b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: Itchy Boots

Bericht door Daniël »

Het is vast vloeken in de kerk, maar er zijn ook tig interessante blogs en video's te zien van wereldfietsers die verder gaan dan waar Itchy Boots komt. Ook heel erg inspirerend om te zien waar die allemaal heen reizen ver van de gebaande paden.
Wat meer bereikbaar is bijvoorbeeld de Torino Nice Rally, ik heb hem zelf twee keer gereden met de fiets, maar ook met de motor zal het dezelfde beleving zijn (alleen ietsjes sneller)
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Itchy Boots

Bericht door Stephan »

Ja klopt, Daniël. YouTube staat er inderdaad vol van. Zat interessante, maar ook minder interessante, filmpjes te zien. Wij kwamen toevallig bij deze uit en zijn haar reizen gaan volgen.
Het enorme aanbod is ook te wijten aan de groei van internet en dan met name social media. Met als gevolg een 'overkill' aan keuzes.
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Daniël
Motorloos
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 dec 2022, 08:39
Locatie: Hoorn

Re: Itchy Boots

Bericht door Daniël »

Uiteraard snap ik dat jullie als motorrijders naar Itchy Boots kijken Stephan, los van de inspirerende reizen is ze zelf ook niet bepaald een straf om naar te kijken ;)
Ze zal uiteraard hebben meegeholpen met het succes van de Himalayan, ben benieuwd of Royal Enfield haar straks ook van de nieuwe Himalayan gaat voorzien. Heb er zelf ook wel eens aan zitten denken om mijn fietsreizen overnieuw te gaan maar dan met de motor, ben erg benieuwd hoe zo'n Himalayan rijdt. Zou graag mijn Kaspische Zee reis nog eens overdoen, van Katwijk naar Atiraw in Kazachstan. Maar mocht dat ooit gebeuren, dan zal ik een youtube kanaal maken, kunnen jullie mij volgen. Dan rest alleen nog een pakkende bijnaam.... Bitchy Moods :tg
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Itchy Boots

Bericht door Stephan »

Ik heb altijd grote bewondering en respect voor dergelijke avonturiers en ook zeker voor de fietsende reizigers. Chapeau!
Zelf zoek ik toch altijd de comfortzone op met reizen. Wij blijven toch altijd binnen Europa met de motor. Dit terwijl ik zelf als kind nota bene in Afrika ben opgegroeid. Een stukje reis van Itchy Boots is voor mij erg herkenbaar. Zelf zijn wij ook vanuit Zambia in Botswana en Zuid-Afrika geweest. Dus het terugkijken is ook een beetje een "trip down memory lane". Maar de avontuurlijke reisgeest van mijn ouders heb ik kennelijk niet in mijn dna. ;)

Maar als er een kanaal Bitchy Moods komt, neem ik er zeker een abonnement op. :up :tg
...back in town! :up
Ruud Bakker
Honda ST1300
Berichten: 1016
Lid geworden op: 30 jan 2015, 13:53
Locatie: IJsselstein

Re: Itchy Boots

Bericht door Ruud Bakker »

Volgens mij is er ook ergens een filmpje van haar zelf waarin ze uitlegt hoe ze het allemaal doet...............
Kan zo snel de link niet vinden, maar dacht wel op YouTube

Overigens zijn de boeken van Frank van Rijn (wereldfietser) en Oscar Verkamman (motorrijder) ook aan te raden
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Itchy Boots

Bericht door Stephan »

YES!!! Ze reist -as we speak- momenteel door Zambia. Het land waar ik zelf vroeger heb gewoond. Erg leuk om te zien. Ze is nu in het Westen van het land. Wij hebben destijds in het Noord-Oosten gewoond. Dus stiekem hoop ik dat ze richting Tanzania reist, dan komt ze mogelijk door voor mij vertrouwd gebied.

Afbeelding
...back in town! :up
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”