Ingeschreven voor VRO1
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14356
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Ingeschreven voor VRO1
Op het forum al heel wat gelezen over de VRO1 cursus.
Iedereen raadt aan dit te volgen. Met de Dragstar is het er echter nooit van gekomen.
Ik heb me alvast ingeschreven voor de VRO1 van 29-05-2010.
Er zij nu nog 15 plaatsen.
Wellicht zijn er nog andere gegadigden?
Groet
Marcel.
Iedereen raadt aan dit te volgen. Met de Dragstar is het er echter nooit van gekomen.
Ik heb me alvast ingeschreven voor de VRO1 van 29-05-2010.
Er zij nu nog 15 plaatsen.
Wellicht zijn er nog andere gegadigden?
Groet
Marcel.
- Geert
- Honda CBF600S
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
- Locatie: Hoorn (NL)
- roelof
- Honda NT700V
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
- Locatie: Emmen( nl )
- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
Re: Ingeschreven voor VRO1
en waar word die cursus gehouden want die wil ik ook wel volgenmp1963 schreef:Op het forum al heel wat gelezen over de VRO1 cursus.
Iedereen raadt aan dit te volgen. Met de Dragstar is het er echter nooit van gekomen.
Ik heb me alvast ingeschreven voor de VRO1 van 29-05-2010.
Er zij nu nog 15 plaatsen.
Wellicht zijn er nog andere gegadigden?
Groet
Marcel.
groetjes milan
- Frank
- Honda ST1300
- Berichten: 7260
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
- Locatie: Strijen (NL)
- Contacteer:
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14356
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Hoi Han,
Je moet in ieder geval een motor meebrengen.
Of dit je eigen motor is , is niet van belang.
Je kunt de motor van je buurman lenen (als die er een heeft). Waarschijnlijk is die er niet zo blij mee, als je daarmee een VRO cursus gaat doen.
Andere optie is huren. Of de verhuurder dan blij wordt weet ik niet.
Feit is wel dat je bij de KNMV je motor extra kunt verzekeren.
Het lijkt mij verstandig om in ieder geval een motor mee te nemen waar je enige rijervaring op hebt.
Ik wist dat ik op enig moment een nieuwe motor aan zou schaffen. Dat is recent gebeurt. Nu ga ik eerst 2 maanden zelf rijden en dan pas de VRO cursus doen. Dan kom ik in ieder geval meer beslagen ten ijs.
Bovendien is het in mei wat beter weer (hopelijk).
Vriendelijke groet
Marcel.
Je moet in ieder geval een motor meebrengen.
Of dit je eigen motor is , is niet van belang.
Je kunt de motor van je buurman lenen (als die er een heeft). Waarschijnlijk is die er niet zo blij mee, als je daarmee een VRO cursus gaat doen.
Andere optie is huren. Of de verhuurder dan blij wordt weet ik niet.
Feit is wel dat je bij de KNMV je motor extra kunt verzekeren.
Het lijkt mij verstandig om in ieder geval een motor mee te nemen waar je enige rijervaring op hebt.
Ik wist dat ik op enig moment een nieuwe motor aan zou schaffen. Dat is recent gebeurt. Nu ga ik eerst 2 maanden zelf rijden en dan pas de VRO cursus doen. Dan kom ik in ieder geval meer beslagen ten ijs.
Bovendien is het in mei wat beter weer (hopelijk).
Vriendelijke groet
Marcel.
Laatst gewijzigd door Marcel op 06 apr 2010, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- roelof
- Honda NT700V
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
- Locatie: Emmen( nl )
ten tijde van de les altijd je eigen grenzen aanhouden en niet proberen de instructeur bij te houden wat je overigens niet zal lukken!!
ik ben ten tijde van de les nooit bezorgd geweest dat de motor zou beschadigen.
ik had hem trouwens ook niet extra verzekerd, destijds €75,00 voor de dag.
ik ben ten tijde van de les nooit bezorgd geweest dat de motor zou beschadigen.
ik had hem trouwens ook niet extra verzekerd, destijds €75,00 voor de dag.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14356
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Ik ben niet zo bang dat ik niet weet wat mijn eigen grenzen zijn. Dat denk ik nl. wel te weten.
Het gaat er juist om dat ik niet weet wat de grenzen van de motor zijn.
Van Geert heb ik vernomen dat deze grenzen verder liggen dan je in eerste instantie denkt.
De instructeur mag me dat dan eens laten zien. Daarna ga ik wel proberen of ik de grenzen kan benaderen.
Indien ik me hierbij niet meer veilig voel, weet ik beter waar mijn echte grens ligt.
Ik heb overigens niet de illusie dat ik een zeer ervaren instructeur ook maar enigzins bij kan houden.
Aangezien mijn motor op het moment van de VRO cursus pas 2 maanden oud is, leek het mij verstandig om toch een extra verzekering af te sluiten.
Better to be save than sorry.
Vriendelijke groet
Marcel.
Het gaat er juist om dat ik niet weet wat de grenzen van de motor zijn.
Van Geert heb ik vernomen dat deze grenzen verder liggen dan je in eerste instantie denkt.
De instructeur mag me dat dan eens laten zien. Daarna ga ik wel proberen of ik de grenzen kan benaderen.
Indien ik me hierbij niet meer veilig voel, weet ik beter waar mijn echte grens ligt.
Ik heb overigens niet de illusie dat ik een zeer ervaren instructeur ook maar enigzins bij kan houden.
Aangezien mijn motor op het moment van de VRO cursus pas 2 maanden oud is, leek het mij verstandig om toch een extra verzekering af te sluiten.
Better to be save than sorry.
Vriendelijke groet
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Geert
- Honda CBF600S
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
- Locatie: Hoorn (NL)
Hoi Marcel.
Ik heb VRO 1 ook gedaan op een deauville.
Met deze cursus is het zeker niet de bedoeling om de grenzen van je motor op te zoeken. Over het algemeen liggen de grenzen aardig verder dan van de berijder. Een ding is belangrijk, je moet je er zelf veilig bij voelen, en niet koste wat kost de instructuer bij willen houden, dat redt je trouwens ook niet. Ze zien snel genoeg waar jouw grens ligt en houden daar ook rekening mee.
Ik heb VRO 1 ook gedaan op een deauville.
Met deze cursus is het zeker niet de bedoeling om de grenzen van je motor op te zoeken. Over het algemeen liggen de grenzen aardig verder dan van de berijder. Een ding is belangrijk, je moet je er zelf veilig bij voelen, en niet koste wat kost de instructuer bij willen houden, dat redt je trouwens ook niet. Ze zien snel genoeg waar jouw grens ligt en houden daar ook rekening mee.
Groetjes
Geert
& Marian
Geert


- roelof
- Honda NT700V
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
- Locatie: Emmen( nl )
vraag wel even naar de polisvoorwaarden.
en ja, beter dat geld kwijt dan je motor een beste schade!!
het kan trouwens best zijn dat je eigen verzekering eventuele schade wel vergoed en dan ben je die extra verzekering niet nodig.
informeer wel vooraf bij je maatschappij of tussenpersoon.
en ja, beter dat geld kwijt dan je motor een beste schade!!
het kan trouwens best zijn dat je eigen verzekering eventuele schade wel vergoed en dan ben je die extra verzekering niet nodig.
informeer wel vooraf bij je maatschappij of tussenpersoon.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
-
- Motorloos
- Berichten: 7378
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
- Locatie: NL
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14356
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Bedankt voor het advies allemaal.
Geert, ik begrijp wat je bedoelt.
Met de grenzen van de motor opzoeken bedoel ik niet de echte grenzen. Dat laat ik aan de instructeur over.
Waar ik het over heb zijn de grenzen die ik zelf nog aankan en waar de motor lachend zijn werk nog doet. Momenteel weet ik dat niet omdat ik niet weet wat de motor aankan.
Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is. Ik vraag me af of ik het zelf nog wel snap.
Geert, ik begrijp wat je bedoelt.
Met de grenzen van de motor opzoeken bedoel ik niet de echte grenzen. Dat laat ik aan de instructeur over.
Waar ik het over heb zijn de grenzen die ik zelf nog aankan en waar de motor lachend zijn werk nog doet. Momenteel weet ik dat niet omdat ik niet weet wat de motor aankan.
Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is. Ik vraag me af of ik het zelf nog wel snap.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14356
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Hoi Feiko,Feiko schreef:Vorig jaar VRO-1, zondag 28 maart a.s. VRO-2.
Op de motorbeurs in Utrecht de laatste plaats voor 28 maart weggekaapt.
Ben benieuwd naar de waterbak.... en berm uitwijk...
Groetjes,
Feiko
Stiekum had ik eigenlijk wel een verslagje verwacht.
Hoe is de VRO-2 bevallen? Ik ben zéééér benieuwd.
Vriendelijke groet
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...