De Grote Dag

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

De Grote Dag

Bericht door Frank »

Hoi Ingrid,

Morgen de grote dag?
Eindelijk de Deauville halen? (Of rij jij er al op! :oops: )
Graag horen wij je eerste ervaring.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Bericht door Stephan »

Oei oei, als dat zo is, dan wordt dat nog een slapeloos nachtje! ;)
Ingrid Graafland

De grote dag!

Bericht door Ingrid Graafland »

:cry: :cry: :cry: Snif, ben er nog niet overheen geloof ik.. het wordt MAANDAG!!!! het RWD heeft kennelijk HEEEEEEL lang over mijn kenteken moeten nadenken en dat is vanmiddag pas bij de post gearriveerd. Morgen wordt het kentekenplaatje gedrukt ( ;) Ja ja, ik heb de stickers besteld bij Ed!) en dan zou ik hem morgen mogen halen... ware het niet dat ik morgenochtend nog voordat het postkantoor open is vertrek naar duitsland.
Nou moet ik eerlijk toegeven dat met de weersverwachting in gedachten in een warme auto stappen niet echt een vervelend alternatief is!

Maar maandag om half 9 meldt ik me bij Bert en om 9 uur rijdt ik vol trots op mijn blauwe Deauville :brm naar kantoor. ook al sneeuwt het! ik heb er drie weken tandhaken op zitten en wil rijden!
Duimen jullie voor mooi weer? Als de eerste week qua kilometers maken goed uitpakt en mijn extra motorrijlessen gaan goed (leek me verstandig weer even wat puntjes op de "i" te zetten) dan doe ik mee met de Pinksterrit, lijkt me heel leuk om eens wat gezichten bij de Avatar's te voegen.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: De grote dag!

Bericht door Marcel »

Ingrid Pas schreef::.... Maar maandag om half 9 meldt ik me bij Bert en om 9 uur rijdt ik vol trots op mijn blauwe Deauville :brm naar kantoor. ook al sneeuwt het! ik heb er drie weken tandhaken op zitten en wil rijden!
Duimen jullie voor mooi weer? Als de eerste week qua kilometers maken goed uitpakt en mijn extra motorrijlessen gaan goed (leek me verstandig weer even wat puntjes op de "i" te zetten) dan doe ik mee met de Pinksterrit, lijkt me heel leuk om eens wat gezichten bij de Avatar's te voegen.
Hoi Ingrid.

Je weet zeker dat de dealer op maandag open is? Veel zaken zijn dicht omdat ze, ook in de werkplaats, op zaterdag werken.

Vraagje: Wat is tandhaken? Ik heb werkelijk geen idee!
Het zou leuk zijn om je te zien tijdens de pinksterrit.

Veel succes met je nieuwe motor.

Vriendelijke groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ingrid Graafland

De GROTE dag!

Bericht door Ingrid Graafland »

Ik heb hem!!!! na drie laaaaaaange weken :!: "mijn" Deauville (zucht)...En ik ging gelijk met mijn neus in de boter! Een gig file op de A15 tussen Vaanplein en mijn afslag Hoogvliet/vondelingenplaat. :? Maar ik ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen!
Vanavond 'the long way home' genomen en genoten, wat een heerlijke motor :up nou begrijp ik waarom jullie allemaal zo enthousiast zijn. Ik heb er een verhoogde ruit op laten zetten en dat werkt. Geen last van druk op mijn borst of helm en voor mijn gevoel geen negatieve invloed op de rij-eigenschappen.
Een reuze verschil met de Suzuki Bandit waardoor vergelijken van deze twee motoren zeker niet aan de orde is. Mijn zonen en collega's vinden de Deauville een stuk beter bij me passen en zijn allang blij dat ik wat PK's heb ingeleverd.
Er zijn twee nieuwe banden opgezet, ik kreeg als advies mee vooral de eerste tijd een beetje voorzichtig te rijden. Maar ben vergeten hoeveel kilometers inrijden verstandig is? Wat adviseren jullie?

Deze week probeer ik veel kilometers te maken en als dat goed voelt dan waag ik me aan de tour-rit op de eerste pinksterdag!

Groetjes allemaal!
Ingrid
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Ingrid,

van harte gefeliciteerd en dat je er maar heel veel plezier mee mag beleven.

Nieuwe banden. Ga uit van 100 km rustig rijden.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Bericht door Stephan »

Gefeliciteerd Ingrid! Veel veilige en vooral plezierige kilometers ermee gewenst!

...en dan kom je 'm aanstaande zondag niet showen op het 1e Honda Deauville Club Treffen? ;)
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Hoi Ingrid,

Lekker he dat je de deauville nu echt hebt na een paar weken moeten wachten, heel veel plezier ermee.
Als je meegaat met de pinkster-rit kan je je hier aanmelden: http://deauville.forum2go.nl/1e-honda-d ... -t908.html

Voor de organisatie is het goed om te weten hoeveel deelnemers er mee gaan.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Ingrid Graafland

Bericht door Ingrid Graafland »

nieuwe banden 100 km rustig aan? Die heb ik vandaag al gereden, dus dat was een makkie! Ik was even uitgegaan van rond de 1000 km.. Ik ben een echte technoniet en blij dat jullie wat ervaringen willen delen, THANKX!

(ga me nu braaf 8) aanmelden voor de pinkster-rit)
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ingrid, fijn dat jij jouw motor hebt en wij wensen je veel veilige km toe. :up

We zien jouw zondag om 09.30 bij de Q8 op de A16. :brrr
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

Ingrid,


Fijn dat je eindelijk je motor hebt, wat zullen die 3 weken je zwaar gevallen zijn.

Heel veel plezier en veel veilige kilometers.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi Ingrid,

Veel succes met je nieuwe motor. Wat betreft het inrijden van de nieuwe banden. Het gaat er alleen om dat het gladde productie-laagje van de band gereden wordt. Na 100 km is dat er wel vanaf.

Over de Pinksterrit: Ik zie dat je je aansluit bij Frank bij het Q8-station aan de Moerdijk.

Zie ik je daar.

Vriendelijke groet

Marcel
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ingrid Graafland

Bericht door Ingrid Graafland »

Thankx allemaal :mrgreen: !
Het was heerlijk om vanmorgen zonder al te veel oponthoudt over de A15 te snorren. Wat een heerlijk geluid maakt zo'n Deauville! Dit is mijn eerste V-twin, de vorige waren altijd 4-cylinders.
Je voelt gewoon dat deze motoren gemaakt zijn om kilometers te vreten, en dat is precies wat ik van plan ben te doen.
Vanuit mijn kantoor kijk ik precies op de parkeerplaats waar mijn blauwe fiets nu staat te zonnen. Moet af en toe nog even tegen mezelf vertellen dat ie echt van mij is!

Bedankt voor alle toegewenste veilige kilometers! Leuk jullie te ontmoeten aanstaande zondag!

groetjes,
Ingrid
Coen

Bericht door Coen »

Nog 6 nachtjes slapen en dan mag ik hem ook eindelijk ophalen, kan eigenlijk niet wachten, maar ja het is helaas niet anders. Vrijdag is voor mij de grote dag :lol:
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Coen,

dan heb je wel een heel weekend voor de deur om lekker rond te rijden :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Ingrid Graafland

Aftellen!

Bericht door Ingrid Graafland »

hallo Coen,

Ik leef met je mee :lol: Wachten op je Deauville duurt VEEEEEEL te lang! Maar dan... ;) zijn al die mooie en veilige kilometers helemaal aan jou.
Misschien treffen we elkaar eens op 1 van de mooie toerritten? Is fantastisch om veel enthousiaste Deauville rijders met dezelfde glunderende blik in de ogen te zien genieten van een mooie tocht.

Vertel je ons hoe jouw eerste :brrr ervaringen zijn?

groetjes
Ingrid
Coen

Bericht door Coen »

Nog 1 nachtje en dan mag ik hem ophalen :lol: :lol: , en het wordt super mooi weer dit weekend 8) 8)
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Heel veel plezier morgen!!!

Vriendelijke groet

Marcel
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Coen

Bericht door Coen »

En ja hoor, eindelijk is hij er dan !!!!! Mijn eigen Deauville.
:apl :apl :apl :apl

Wat een heerlijk gevoel om na een half jaar weer een keertje een weekendje een motor te hebben. De eerste 500 km zitten er dan ook al weer op. En wat een super machine. Loopt als een zonnetje, en overal waar ik langs kom zeggen ze; hij lijkt wel nieuw, wat een ontzettend gaaf ding. En dat is het ook. De enige 2 minpuntjes tot nu toe, is dat mijn vriendin op mijn rug schuift bij het remmen (ik heb inmiddels zo'n cover voor de achterkant van de buddy besteld) en de druk op de polsen. Ik kom van een allroad af, en daar hang je bijna achterover, dus is ff wennen. Ben wel van plan om z.s.m. stuurverhogers erop te zetten. Lees er namelijk veel goede verhalen over. En nu maar ff afwachten tot de volgende rit komt van de club want dan kan ik hem ook vol trots aan jullie laten zien.

groetjes, :tg
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Coen,

van harte gefeliciteerd met je Deauville. Van die minpuntjes zul je straks geen last meer hebben :)

Ik wens je er veel fijne en veilige kilometers mee :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Hallo Coen,

Na lang wachten was dan zover, je deauville is er, je hebt hem al kunnen proberen dit weekend.
Gefeliciteerd hoor met je mooie aanwinst. :up
Voor onze toertochten verwijs ik je gaar naar onze toer agenda.
http://deauville.forum2go.nl/toeragenda-2010-t1097.html
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”