Beschermende kleding verplicht?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Gebruikersavatar
Claudia
Kawasaki Versys
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:41
Locatie: Goirle

Bericht door Claudia »

wendy schreef:moet geopereerd worden dan
met herstel dan zou ik tot oktober november niet meer kunnen rijden
maar dus ook geen auto rijden of fietsen,
ik doe nu alles te voet of ik wordt weggebracht
erg frustrerend allemaal
mijn motor roept me steeds ,,,maar ik kan alleen maar kijken en aaien :cry:
Jeetje Wendy, dat is balen dat je toch geopereerd moet worden.
En juist nu komt het mooie weer en mag jij niet rijden. :cry:

Wij wensen jou heel veel beterschap en hopen dat je helemaal goed zal genezen.

Stephan & Claudia
Enjoy the little things :b
Groetjes,
Claudia
wendy

Bericht door wendy »

dank je
het is een schrale troost maar heel ooit komt het wel weer goed met me :oops:
het heeft tijd nodig
en veel geduld(maar dat heb ik niet)
ik wil rijden ;)
zeeland rit moet ik ook al vergeten
echt balen joh :rtfm
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Wendy,

ik kan me je ongeduld goed voorstellen. Ik hoop dat je snel geopereerd kunt worden en dat je snel herstelt. Hoewel je daar nu niets aan hebt, we rijden nog meer routes en ook Zeeland zal weer aan de beurt komen.

Beterschap.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
wendy

Bericht door wendy »

ja dat zei mijn man ook al
maar ik vind het wel jammer
msschien kom ik wel effe een bakkie doen in tholen ;)
Rataplan

Bericht door Rataplan »

CaveyH schreef: Het zou goed zijn als binnen afzienbare tijd ook het dragen van beschermende kleding wettelijk verplicht zou worden.

Het boetebedrag zou voor mij zelfs nog wat hoger mogen zijn omdat de maatschappelijke schade bij een motorongeval zonder goede kleding veel groter is. Ik zou niet graag de hulpverlener willen zijn die de resten van iemands lichaam van het asfalt af moet schrapen, lijkt me verschrikkelijk...
Tja........ er zou zoveel moeten verplicht worden en misbruiken worden uitgesloten..........

Het probleem hier is: waar trek je de lijn :?:

Of je nu tegen de vlakte gaat aan 25, 40 of 70 per uur, de lichamelijke letsels zullen weinig verschillen, het is alléén afhankelijk van de omstandigheden. Ongevallen bij hogere snelheden hebben in veel gevallen veel meer lichamelijke schade tot gevolg waar beschermde kleding dan weer minder bijdraagt. Je gaat niet minder breuken of open breuken oplopen omdat je beschermde kledij aanhad; alléén schaafwonden zullen minder zijn. Erger nog, een redelijk percentage ongevallen hebben de dood tot gevolg en daar helpt kledij ook geen moer aan.

Moet kledij dan ook verplicht worden bij brommers aan 25 of 45 km/u :?:
Voor vele mensen is dit vaak hun enig vervoermiddel; de prijs van een degelijke kledij kan gemakkelijk oplopen tussen de 500 & 1.000€, de prijs van nagenoeg een nieuwe goedkoopste brommer.
Voor velen past dit niet in hun budget; gaat men die mensen dan ook gaan verplichten om hun enig vervoermiddel te laten staan :?:

Verder....wat met de "wielerterroristen" :?: :?:
In Nederland kunnen ze nog veel beschaafder fietsrijden, maar in Belgïe wanen er zich veel "koning van de weg".
Niet zelden halen deze fietsers snelheden van 40-50 km/u, rijden op de baan waar fietspaden liggen en nemen overal voorrang.
Nu, motor, brommer of fiets zal geen enkel verschil maken, een val aan 40 km/u zal evenveel schaafwonden opleveren. Fiets of brommer, het is ook een tweewieler al dan niet met of zonder motor, je zit er evengoed "onbeschermd" op.

De lijn......het is niet gemakkelijk die ergens te trekken.......
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

wendy schreef: het heeft tijd nodig
en veel geduld(maar dat heb ik niet)
ik wil rijden ;)
Ik weet precies wat je bedoelt, ik kan nu (gelukkig) weer rijden, maar het heeft wel ruim 3 maanden geduurd... Maar hopen dat 1) het herstel sneller gaat dan verwacht en 2) dat het lang genoeg mooi weer blijft om nog lekker in het najaar te kunnen rijden!

Suc6!
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
wendy

Bericht door wendy »

:cry: :cry:
dank u
ik hoop het ook
wat had jij dan :?: :?:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

wendy schreef: wat had jij dan :?: :?:
Ik ben half maart van de motor gereden bij een wegversmalling, automobilist zag me niet aankomen en gaf dus geen voorrang :x Afbeelding

3 dagen later werd m'n tweede dochtertje geboren, dus errug slechte timing... In plaats van m'n vrouw te kunnen helpen lagen we nu de eerste paar weken samen op bed en moesten anderen voor ons zorgen :(
Ik had gelukkig niets gebroken en inwendig zat ook nog alles op z'n plek, maar wel van alles gekneusd (schouders, rug, ribben, borstbeen...)

Ik dacht zelf binnen een paar weken weer "op de been" te zijn, maar de Arbo-arts en fysio probeerden me te overtuigen dat 6 tot 8 weken toch écht het minimum was. Ik ben nu ruim 3 maanden verder en werk weer halve dagen, kan weer auto- en motorrijden (sinds twee weken) en met nog een paar maanden fysiotherapie moeten ook de laatste (rug)klachten uiteindelijk verdwijnen.

En om terug te komen bij deze topic: ik had een compleet pak aan en had geen enkele schaafwond (OK, mede doordat ik slechts een meter of 4 a 5 had voordat ik tegen de auto tot stilstand kwam, maar toch). M'n pak had wel de nodige scheuren en plekken, dus dat had ook mijn huid kunnen zijn.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1469
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Bericht door Henk Engberts »

Wendy heel veel sterkte, en ik hoop dat je weer gauw op je roepende Deauville mag rijden. :brm
Time flies when I drive my Honda Deauville.
wendy

Bericht door wendy »

zo aan je motor te zien heb je toch een goeie smak gemaakt,
ik krijg steeds het advies om in de ziektewet te gaan,maar ik denk dat ik die ziektedagen nog hard genoeg ga nodig krijgen als ik geopereerd moet worden(wat wel in de lijn der verwachtingen ligt)
klote he als je afhankelijk bent,ik vind dat echt ruk
ik wil mijn ziektewet bewaren voor als ik me weer beter voel(grapje)
;)
wel heftig allemaal hoor :shock:
wendy

Bericht door wendy »

Henk Engberts schreef:Wendy heel veel sterkte, en ik hoop dat je weer gauw op je roepende Deauville mag rijden. :brm
het ziet er niet naar uit :cry:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Afgelopen donderdag kon ik mijn ogen haast niet geloven: :shock:
Was even gestopt bij een tankstation langs de A8, nicostopje, op het moment dat ik weer verder ging werd ik tijdens het invoegen voorbij gereden door een motor met vader en kind (ik vermoed: zoon) achterop.
Ik heb even achter ze gereden en daarna voorbij gegaan.
Motorkleding vader: korte broek - tshirt - blote voeten met slippers, en ohjaaa, omdat het verplicht is een helm.
Motorkleding kind: idem als vader.

ONBEGRIJPELIJK EN ONVERANTWOORD
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Zelfs hier is het gebruik van schuttingtaal niet toegestaan. Maar o, o, o, wat moet ik mij inhouden.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1469
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Bericht door Henk Engberts »

Geert schreef:Afgelopen donderdag kon ik mijn ogen haast niet geloven: :shock:
Was even gestopt bij een tankstation langs de A8, nicostopje, op het moment dat ik weer verder ging werd ik tijdens het invoegen voorbij gereden door een motor met vader en kind (ik vermoed: zoon) achterop.
Ik heb even achter ze gereden en daarna voorbij gegaan.
Motorkleding vader: korte broek - tshirt - blote voeten met slippers, en ohjaaa, omdat het verplicht is een helm.
Motorkleding kind: idem als vader

ONBEGRIJPELIJK EN ONVERANTWOORD
Ik ben dan alleenstaand, maar dat kan je jezelf en je kind toch niet aandoen om zo te gaan rijden.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

De schuttingtaal vloog door me heen ..................................:
Wat een dwaas he

Ik heb er meer in hun beschermend vel zien rijden hoor.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Henk Engberts schreef:
Ik ben dan alleenstaand, maar dat kan je jezelf en je kind toch niet aandoen om zo te gaan rijden.
Zo'n kind gaat denken dat het normaal is dat je zo op de motor zit als het warm is.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1469
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Bericht door Henk Engberts »

Een verplichting om motorkleding te dragen lijkt mij geen overbodige luxe. Het nieuwe kabinet, met de nieuwe minister van verkeer en waterstaat zou zich daar eens mee bezig moeten houden.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Ter bescherming van automobilist en mede inzittenden is het dragen van een veiligheidsgordel ook verplicht, waarom dan beschermende motorkleding niet verplichten ?
Ik zie hier wel raakvlakken.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1469
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Bericht door Henk Engberts »

Dan kan wegmisbruikers van SBS6 ook weer eens een nieuw onderwerp aanhalen. :brrr :rc
Laatst gewijzigd door Stephan op 07 sep 2012, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Hier komt een stuk eigen verantwoordelijkheid van de Nederlandse ingezetene om de hoek kijken. De overheid zou zich wellicht met wat meer en betere voorlichting kunnen bezighouden.
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 13 jul 2010, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1469
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Bericht door Henk Engberts »

Wetgeving ontwerpen vergt nogal wat tijd. Een goede indringende voorlichtingscampagne zal zeker zijn vruchten afwerpen.
Laatst gewijzigd door Stephan op 07 sep 2012, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Ed,

De veiligheidsgordel valt ook niet onder "eigen verantwoordelijkheid" en is is gewoon verplicht. Deze gordel is er alleen maar voor om inzittenden te beschermen, dat doet motorkleding toch ook ????
Als motorrijder zijn we niet vogelvrij, we moeten ons ook aan de regels houden:
Als ik met 175km/u over de A7 ga ben ik ook mijn rijbewijs kwijt als ik pech heb, de agent zegt dan ook niet: eigen verantwoordelijkheid.

Ik vind dit eigenlijk geen punt van discussie.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Misschien een leuk onderdeel bij de theorie-lessen (of zelfs bij het examen) voor het A-rijbewijs: foto's laten zien van de resultaten van valpartijen zonder beschermende kleding. Dit wordt o.a. gebruikt om bijv. ambulance- of politiemensen voor te bereiden op wat ze tegen kunnen komen, er zijn vast wel wat van die foto's te vinden die de boodschap meer dan duidelijk doen overkomen op de beginnende motorrijders...

Dit, samen met een campagne die deze beelden subtiel tussen de wasmiddelen en de deo-sprays presenteert, zou wellicht effect kunnen hebben?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
wendy

Bericht door wendy »

nou ik wil het nog zien gebeuren
wij hebben het zelf altijd heel erg benadrukt om veilige kleren aan te doen ,en nog steeds
maar als de heren denken dat ze zo goed kunnen rijden dat ze toch niet vallen ,nou dan komen ze toch een keer voor een verrassing te staan door gewoon tegen de lamp aan te lopen :roll: :?
Laatst gewijzigd door Stephan op 07 sep 2012, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 mar 2009, 14:00
Locatie: Leeuwarden (NL)
Contacteer:

Bericht door Gerard (GTB) »

Het is toch niet normaal. het kostbaarste wat je hebt (je kinderen) die neem je toch niet zo mee achter op de motor...
wat een #&*^@*&(*#%
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

CaveyH schreef:Misschien een leuk onderdeel bij de theorie-lessen (of zelfs bij het examen) voor het A-rijbewijs: foto's laten zien van de resultaten van valpartijen zonder beschermende kleding.
Wellicht besluiten de kandidaten voor het examen ter plekke om helemaal geen motor meer te rijden.
Ik vind zeker dat er aandacht moet zijn voor beschermende kleding.
Alleen hier aandacht aan besteden vlak voor het examen lijkt me niet helemaal het juiste tijdstip en kan een verkeerde impact hebben.

De wetgever mag zich hier wel wat actiever in opstellen.
Het aantal motoren op de weg is echter zeer klein in vergelijk met het aantal auto's.

Het invoeren van beschermende kleding zal dan ook niet zo'n impact hebben als het invoeren van de gordel voor automobilisten.

Vriendelijke groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

OK, tijdens de theorielessen is misschien inderdaad een betere timing. Kan de instructeur er nog eigen invulling aan geven en verdere tips aan de hand doen. Dan is het effect misschien ook beter.
Laatst gewijzigd door Stephan op 07 sep 2012, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
wendy

Bericht door wendy »

mp1963 schreef:
CaveyH schreef:Misschien een leuk onderdeel bij de theorie-lessen (of zelfs bij het examen) voor het A-rijbewijs: foto's laten zien van de resultaten van valpartijen zonder beschermende kleding.
Wellicht besluiten de kandidaten voor het examen ter plekke om helemaal geen motor meer te rijden.
Ik vind zeker dat er aandacht moet zijn voor beschermende kleding.
Alleen hier aandacht aan besteden vlak voor het examen lijkt me niet helemaal het juiste tijdstip en kan een verkeerde impact hebben.

De wetgever mag zich hier wel wat actiever in opstellen.
Het aantal motoren op de weg is echter zeer klein in vergelijk met het aantal auto's.

Het invoeren van beschermende kleding zal dan ook niet zo'n impact hebben als het invoeren van de gordel voor automobilisten.

Vriendelijke groet

Marcel.
zover als dat ik begrepen heb wordt het vanaf 1januari2011 verplicht om beschermende kleren te dragen
mocht het vertragen zou ik dat een slechte zaak vinden
maargoed daar hebben wij geen invloed op
je bent met het lessen verplicht om beschermende kleren te dragen
dus ieder die examen doet weet dat het verplicht is
veel bekeuren is mijn antwoord dat is met te hard rijden ook
als je het de mensen op een andere manier laat voelen worden ze er op bedacht ,en je hebt natuurlijk altijd die groep die hardnekkig is
ook daar doe je weer niks aan
blijft een moeilijke discussie ;) :roll:
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Zou het invoeren en verplicht stellen van beschermende kleding nog invloed hebben op het aantal motorrijders en de verkoopcijfers?
Er is nu waarschijnlijk een grote groep "mooi weer rijders". Deze zullen niet zo blij zijn met een dergelijke maatregel.

De echte motorrijder laat zich hierdoor natuurlijk niet tegenhouden.

Vriendelijke groet,

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
wendy

Bericht door wendy »

dat heeft geen invloed op de verkoop
particulier staat er ook heel veel te koop
en hoeveel zijn er niet die in vol bepakking beginnen met rijden
het versloft alleen na verloop van tijd ,dat kleren uitgedaan wordt tijdens een rit,ik heb er zelf zat ervaring mee dat er gastjes bij mij aan mijn bureau stonden die net geslaagd waren dat ze een vol teneu hadden gekocht
maar ik wil ze nu nog wel eens zien ,een kleine percentage zal wel niet meer zo fanatiek zijn in het dragen van hun kleding ,
dus dan toch maar een beroep doen op het volle verstand ;) en bekeuren ,gewoon van de weg afhalen is mijn advies,
Laatst gewijzigd door Stephan op 07 sep 2012, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”