Lekker toeren met deze temperaturen?

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Lekker toeren met deze temperaturen?

Bericht door Koen »

Als ik me 's ochtends in m'n pak hijs om naar m'n werk te gaan, begint het al goed warm te worden. Als ik 's middags terugga is het nog veel erger. Ik begin nu zelfs te twijfelen of het wel zo lekker is om een stukje te gaan toeren met deze temperaturen.

Wat doen jullie om toch lekker te kunnen rijden als het kwik boven de 30 graden staat?
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7988
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Bericht door Stephan »

Wij laten de motor staan met deze temperaturen. Zelfs doorwaai-jasjes zijn nu te warm.
Mathijs

Bericht door Mathijs »

ik heb alle ritsen op mn jas en broek opengedaan voor extra cooling, verder heb ik een 2L camelbak (waterzak) in mn rugzak van mn Jas gedaan voor extra cooling.
ik rijd met open kinstuk van mn systeemhelm, factor X op mn gezichtje :P

en wat ik veel vind schelen is mn windscherm eraf, vaak blijft daar de warmte hangen en nu niet meer zo snel.

en mocht je je evht vervelen dan kun je je motor wassen en zelf onder de slang gaan staan in je stoere zwembroek om zelf ook verkoeling te zoeken :P

maar als je het slim aanpakt zet je de motor gewoon lekker weg, pak een ijskoud pilsje en geniet van de warme schaduw :P
Rataplan

Bericht door Rataplan »

Bwah... valt nog goed mee vind ik, tenzij je stilstaat in de zon.
Terrasje met ne goeie warme koffie helpt ook tegen de warmte.

Anderzijds alle suikerbevattende dranken zoals cola en limonades.......hoe meer je er van drinkt, hoe meer je dorst krijgt.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Dutch Steph schreef:Wij laten de motor staan met deze temperaturen. Zelfs doorwaai-jasjes zijn nu te warm.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik vanochtend m'n auto-met-airco verkoos boven het motorpak. Eerder deze week was het 's ochtends nog wel te doen, maar de terugweg was puffen en zweten
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Slakkie

Naja

Bericht door Slakkie »

Ik ga gewoon met mijn hele pak aan naar het werk. In de middag als ik einde dienst heb gewoon met de korte broek, T-shirt, slippers en petje met het logo van dit forum op. Bekijks en kritische blikken genoeg. Ow neeeee, dat was een ander topic geloof ik over het onverantwoord rijden zonder beschermende kleding, maar wel lekker luchtig!!! (hihihihihih).

Natuurlijk een geintje hoor! Ons liefje blijft lekker staan. Het is een keus. Of "half naakt" op de motor of enigsinds aan de veiligheid denken. Wij verkiezen toch het tweede.. Dus geen toertje voor ons in de huidige hitte.

Zonnige groetjes uit het Zuiden....


Slakkie en (bijna) echtenote
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Deze week nog wel met de motor naar mijn werk geweest, 'smorgens nog wel te doen maar 'smiddags errug warm.
Vandaag de brommer laten staan en aircoblik maar genomen. Wel veel prettiger. ;)
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7057
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Bericht door ikkieman »

Heb medelijden. Morgen rond 13 uur rijles in die snikhitte/plensbui (maar net wat er eerder aankomt) in volledig pak en helm.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Lex

Bericht door Lex »

De mijne blijft alleen bij sneeuw staan.
We hebben lang genoeg moeten wachten op schoon weer, dan ga ik ze nu niet laten staan.
Maar je bent een "echte" of je bent het niet. Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Gelukkig heb ik nu even alle tijd (Ik zit tussen twee banen in en hoef pas in augustus aan het werk). Dus wacht ik tot het eindelijk een beetje afkoelt. Soms is dat pas na 10 uur in de avond en dan ga ik nog even lekker toeren. Gisterenavond bijvoorbeeld werd het Gemert - Boekel - Erp - Uden - Veghel - Dinther - Veghel - Keldonk (of all places) - Laarbeek - Gemert.
En de volgende dag natuurlijk insecten verwijderen . . .
Tanja

Bericht door Tanja »

warm is het... maar het is zomer 8)
Ik tour rustig door, compleet in pak, helm lekker open en zodra ik op plek van bestemming ben als een gek dat pak uit vordat ik zo zweet dat het niet meer wil....!
stef

Bericht door stef »

tja, als je moet dan moet je.. ik heb de motor voor woon-werk, voor mij zit er niets nders op dan door te rijden....
maar dat vind ik gelukkig niet erg. ja het is lekker warm en ik kom nat van het zweet thuis.. ('s morgens is het gelukkig minder warm), nu heb ik een beetje geluk omdat ik op dit moment zomervakantie heb (7 weken ;) ).
dus voor nu is het genieten met dat ijskoude pilsje....

maar terug komen op deze topic, nee ik ga niet toeren met deze temperaturen...
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Toeren zit er ook dit weekend niet in. Wel hebben wij vanmorgen de weekendboodschappen gedaan op de motor. Tevens vlees etc in huis gehaald voor een BBQ dit weekend:)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Tanja

Bericht door Tanja »

stef schreef:tja, als je moet dan moet je.. ik heb de motor voor woon-werk, voor mij zit er niets nders op dan door te rijden....
maar dat vind ik gelukkig niet erg. ja het is lekker warm en ik kom nat van het zweet thuis.. ('s morgens is het gelukkig minder warm), nu heb ik een beetje geluk omdat ik op dit moment zomervakantie heb (7 weken ;) ).
dus voor nu is het genieten met dat ijskoude pilsje....

maar terug komen op deze topic, nee ik ga niet toeren met deze temperaturen...


7 weken???????????????
Gebruikersavatar
Gerard (GTB)
Honda NT650V
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 mar 2009, 14:00
Locatie: Leeuwarden (NL)
Contacteer:

Bericht door Gerard (GTB) »

7 Weken, lekker zeg.

ik moet nog 2 weken werken en heb dan "maar" 4 weken vakantie
Groetjes Gerard :b
:brrr

Pennant Red Metallic Honda Deauville NT650VX bj 1999
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7057
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Bericht door ikkieman »

Ik ben net terug van 2 uur rijles, maar ik was compleet uitgedroogd. M'n pak echter was goed nat. Niet echt aangenaam. Vervolgens begon m'n hoofd ook nog eens te kloppen door alle vochtverlies en zouttekort. Gelijk even opgelost door een patatje te nemen bij de mac.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Heb net nog even staan twijfelen, maar ik heb de motor toch maar laten staan en ben met de auto-met-airco gegaan. Onderweg tientallen motorrijders, de meesten in korte broek & t-shirt (vooral choppers). Een enkele tourmotor tegengekomen, waarvan de berijder dan weer wél volledig in pak was. Verschil in mentaliteit? Of hebben chopper-rijders minder gevoel van eigenwaarde en doet het ze niet zoveel als hun vel over het asfalt schraapt? (OK, off-topic...)

Aangezien ik onbeschermd rondrijden toch echt niet van plan ben, zal ik toch maar ff wat minder touren :(
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

ikkieman schreef: vochtverlies en zouttekort. Gelijk even opgelost door een patatje te nemen bij de mac.
Zou er dan ook een ijskoude shake bijgenomen hebben, anders los je 't maar half op ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Lex

Bericht door Lex »

CaveyH schreef:Heb net nog even staan twijfelen, maar ik heb de motor toch maar laten staan en ben met de auto-met-airco gegaan. Onderweg tientallen motorrijders, de meesten in korte broek & t-shirt (vooral choppers). Een enkele tourmotor tegengekomen, waarvan de berijder dan weer wél volledig in pak was. Verschil in mentaliteit? Of hebben chopper-rijders minder gevoel van eigenwaarde en doet het ze niet zoveel als hun vel over het asfalt schraapt? (OK, off-topic...)

Aangezien ik onbeschermd rondrijden toch echt niet van plan ben, zal ik toch maar ff wat minder touren :(
Dat zijn die mensen die, net als scooterrijders (vespa, ed) op zacht beton vallen.
BertG

Bericht door BertG »

Of ze (choppers) vinden dat ze op hun kont vallen ipv op hun knieën (tourders/racers).
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

EdVissers schreef:Toeren zit er ook dit weekend niet in. Wel hebben wij vanmorgen de weekendboodschappen gedaan op de motor. Tevens vlees etc in huis gehaald voor een BBQ dit weekend:)
....en dat vlees was al gaar toen je thuis kwam?

Om even bij het topic te blijven; Afgelopen donderdag eindelijk een airflow jasje gekocht.
Vrijdag ochtend mee naar het werk gegaan: was prima te doen.
Op de terug weg even langs de delaer.
Dan moet ik over een stukje 80 km weg en toen werd het ook in het doorwaai-jasje toch erg warm.
Maar wat wil je met 30 graden op de temperatuurmeter!
Van de dealer binnendoor naar huis gereden: dat was geen goed idee.
Bij deze temperaturen en 50 km per uur werkt zo'n jas dus niet.

Maar ja, alles beter dan mijn leren jas. Die hing als lood om mijn schouders.

Vandaag en morgen wordt er niet getoert. We gaan luieren in de zon met een klein windje erbij. SUPER!!

vriendelijke groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Een doorwaai jasje is op zich heel lekker als het niet warmer is dan ong. 25 graden, daarboven heb je er nog wel wat aan, maar waait er toch wel warme wind door je jasje, ppffff.
Dit weekend heeft de pan ook rust.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Net een lekker ritje gemaakt en met deze temperatuur is het zeker geen straf, zelfs zonder doorwaai jasje was het heerlijk touren...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Goed idee, zo'n avondritje. In deze warme zomerdagen is dat idd heel lekker.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7057
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Bericht door ikkieman »

Ik heb zonet nog 2 uurtjes les gehad maar dit was echt HEERLIJK toerweer. Ik kan m'n deu ook al horen gillen aan de andere kant van de muur. Ze wil eruit en aandacht!
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

ikkieman schreef:Ik heb zonet nog 2 uurtjes les gehad maar dit was echt HEERLIJK toerweer. Ik kan m'n deu ook al horen gillen aan de andere kant van de muur. Ze wil eruit en aandacht!
Heb je al enig idee wanneer je op moet voor je examen ??
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7057
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Bericht door ikkieman »

Morgen om kwart voor 11 begint het zweten. Uurtje van te voren inrijden.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Ik heb me ondertussen wel voorgenomen dat ik de brommer in de schuur laat als de temperatuur richting de 28 graden gaat, file rijden is dan al helemaal geen pretje meer. :(
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Vanmiddag, na de fikse onweersbuien hier in het oosten van Brabant, even een uurtje wezen toeren. Heerlijk, als de natuur zo'n opfrisbeurt heeft gehad. Komende week gaan de temperaturen gelukkig weer wat normaler doen. Zondag lekker lunchen op het terras van 'de Keizer' hier in Gemert. (Bosse Bollenrit).
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Na een flinke bui ruikt het altijd zo heerlijk buiten.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”