Nieuwe helm Schuberth C3, C2 of Nolan N-com of ander merk
-
- BMW R1150RT
- Berichten: 1470
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
Nieuwe helm Schuberth C3, C2 of Nolan N-com of ander merk
Graag wil ik over deze helmen jullie ervaringen ontvangen?
Bijvoorbeeld over de pasvorm, ventilatie, dat het vizier niet beslaat, communicatie set, etc, etc
Ik ben wel aan een nieuwe helm toe. Omdat ik in de nabije toekomst ook een Garmin Zumo 660 wil kopen, gaat mijn voorkeur uit naar helmen waarin de ruimte zit voor het inbouwen van de communicatie set. Nolan en Schuberth zijn hier een voorbeeld van.
Ik hoop vele reactie tegemoet te zien.
Alvast bij voorbaat dank.
Bijvoorbeeld over de pasvorm, ventilatie, dat het vizier niet beslaat, communicatie set, etc, etc
Ik ben wel aan een nieuwe helm toe. Omdat ik in de nabije toekomst ook een Garmin Zumo 660 wil kopen, gaat mijn voorkeur uit naar helmen waarin de ruimte zit voor het inbouwen van de communicatie set. Nolan en Schuberth zijn hier een voorbeeld van.
Ik hoop vele reactie tegemoet te zien.
Alvast bij voorbaat dank.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6358
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Ik heb zelf een HJC Is-max systeemhelm (fluoriscerend geel ), bevalt me prima en er is ruimte genoeg voor inbouw van communicatiesetje e.d.
Je hoort over dit type dat je erg veel last hebt van windgeruis, maar ik moet zeggen dat het mij niet erg stoort. Vergeet soms nog wel 's m'n oordoppen en het duurt dan meestal een tijdje voor ik dat merk, dus dat zegt genoeg...
Je hoort over dit type dat je erg veel last hebt van windgeruis, maar ik moet zeggen dat het mij niet erg stoort. Vergeet soms nog wel 's m'n oordoppen en het duurt dan meestal een tijdje voor ik dat merk, dus dat zegt genoeg...
Grtz! Koen
-
- BMW R1150RT
- Berichten: 1470
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
heyhoi
ik ben een eigenaar van de Nolan N103 fluoriscerend geel met N-Com Bluetooth en speakersetje
incl clubkorting was ik bij MotoModa in Eindhoven iets van 575 kwijt.
ik vind de Nolan N103 (politie model) een zeer fijne helm. bij het openklappen van de "kin" zakt deze een beetje in waardoor hij niet zomaar naar beneden klapt.
bijkomend een anti-fog ding, ben er niet zo in thuis (zag hem vandaag in de doos liggen )
had eerst een lager budget en koos toen voor een Caberg Rhino maar die kraakte mij teveel, beetje goedkoop gevoel. heb ik bij deze niet.
de prijzen:
Helm: 399,99
Nolan N-Com BT Module: 199,99
Nolan basic communicator: 64,99
totaalprijs: Best veel!!
10% korting en ik was tevreden over de prijs
en als service hadden ze mn communicatie set ook nog ingebouwd en het werkt als een tierelier
ik ben een eigenaar van de Nolan N103 fluoriscerend geel met N-Com Bluetooth en speakersetje
incl clubkorting was ik bij MotoModa in Eindhoven iets van 575 kwijt.
ik vind de Nolan N103 (politie model) een zeer fijne helm. bij het openklappen van de "kin" zakt deze een beetje in waardoor hij niet zomaar naar beneden klapt.
bijkomend een anti-fog ding, ben er niet zo in thuis (zag hem vandaag in de doos liggen )
had eerst een lager budget en koos toen voor een Caberg Rhino maar die kraakte mij teveel, beetje goedkoop gevoel. heb ik bij deze niet.
de prijzen:
Helm: 399,99
Nolan N-Com BT Module: 199,99
Nolan basic communicator: 64,99
totaalprijs: Best veel!!
10% korting en ik was tevreden over de prijs
en als service hadden ze mn communicatie set ook nog ingebouwd en het werkt als een tierelier
-
- BMW R1150RT
- Berichten: 1470
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
Heb de Schuberth C3 en ben er erg tevreden over. Goede pasvorm en stil in combinatie met een hoog scherm en RMA spoiler.
Heb er ook de SRC Bluetooth systeem op geplaatst in de kraag en is in 1 woord te zeggen slecht. Radio werk zeer slecht. Muziek (MP3) via bluetooth van de Zumo 550 kraakt op 1 kant en is niet te verstaan bij hoge snelheid. Micro zit in de weg bij een neergeklapte helm, er is niet genoeg plaats in de helm en heb er de mouse moeten af doen.
Er komt wel binnenkort een firmware update voor de SRC maar daar wachten we al lang op!. Afwachten of dat een verbetering zal zijn.
Betaald er 290 euro voor en ben niet tevreden.
Heb er ook de SRC Bluetooth systeem op geplaatst in de kraag en is in 1 woord te zeggen slecht. Radio werk zeer slecht. Muziek (MP3) via bluetooth van de Zumo 550 kraakt op 1 kant en is niet te verstaan bij hoge snelheid. Micro zit in de weg bij een neergeklapte helm, er is niet genoeg plaats in de helm en heb er de mouse moeten af doen.
Er komt wel binnenkort een firmware update voor de SRC maar daar wachten we al lang op!. Afwachten of dat een verbetering zal zijn.
Betaald er 290 euro voor en ben niet tevreden.
-
- BMW R1150RT
- Berichten: 1470
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
Felix bedankt voor je bijdrage. Die C3 helmen van Schuberth hangt een behoorlijk prijskaartje aan. Dan mag je wel verwachten dat die goed is. Voor het SRC bluetooth systeem wat niet voldoet is €290,- heel veel geld. Ik hoop dat die firmware update dan gauw komt.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14079
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Hoi Henk,
Ik zou bij de keus van een helm vooral afgaan op het comfort. Er is niets zo onprettig als een verkeerd zittende of klemmende helm.
Volgens mij kun je in bijna iedere helm een communicatieset inbouwen.
Zelf heb ik een Nolon N-com 103, bevalt prima. Het voordeel van zo'n systeemhelm is dat je het kinstuk op kan klappen.
Bovendien vind ik het ingebouwde zonnevizier van extra waarde. Geen gedoe meer met een aparte zonnebril.
Succes met je zoektocht.
vriendelijke groet
Marcel.
Ik zou bij de keus van een helm vooral afgaan op het comfort. Er is niets zo onprettig als een verkeerd zittende of klemmende helm.
Volgens mij kun je in bijna iedere helm een communicatieset inbouwen.
Zelf heb ik een Nolon N-com 103, bevalt prima. Het voordeel van zo'n systeemhelm is dat je het kinstuk op kan klappen.
Bovendien vind ik het ingebouwde zonnevizier van extra waarde. Geen gedoe meer met een aparte zonnebril.
Succes met je zoektocht.
vriendelijke groet
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ik ben geen voorstander van de ingebouwde vizier, bij hogere snelheden (80+) slaat de wind vol in mn ogen.... gebruik zelf liever een extra (ballistische) bril.mp1963 schreef:Bovendien vind ik het ingebouwde zonnevizier van extra waarde. Geen gedoe meer met een aparte zonnebril.
Marcel.
maar dat is mijn ervaring.
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14079
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Hoi mathijs,Bruvma schreef:...bijkomend een anti-fog ding, ben er niet zo in thuis (zag hem vandaag in de doos liggen )....
Zo'n anti-fog ding staat ook wel bekend als een pinlock vizier
Groet
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14079
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Maar tegen inslaande rijwind is juist het buitenste vizier bedoeld.Bruvma schreef:Ik ben geen voorstander van de ingebouwde vizier, bij hogere snelheden (80+) slaat de wind vol in mn ogen.... gebruik zelf liever een extra (ballistische) bril.mp1963 schreef:Bovendien vind ik het ingebouwde zonnevizier van extra waarde. Geen gedoe meer met een aparte zonnebril.
Marcel.
maar dat is mijn ervaring.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Marcel
- Honda NT700VA
- Berichten: 14079
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
- Locatie: Oegstgeest (NL)
- Contacteer:
Rijden met een dichte helm, zeker bij 80+ km/u, is veel veiliger.
De veiligehid van de helm wordt juist ontleend aan het dichtgeklapt zijn van het kinstuk.
Bovendien is de stroomlijn beter waardoor je minder last hebt van de rijwind.
Maar ach, van mij mag een ieder rijden op de manier die hij/zij prettig vindt.
Vriendelijke groet
Marcel.
De veiligehid van de helm wordt juist ontleend aan het dichtgeklapt zijn van het kinstuk.
Bovendien is de stroomlijn beter waardoor je minder last hebt van de rijwind.
Maar ach, van mij mag een ieder rijden op de manier die hij/zij prettig vindt.
Vriendelijke groet
Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6358
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Standaard PMR-setje, heb een koppelingetje gemaakt voor m'n foon maar dat werkt nog niet zoals het moetHenk Engberts schreef: He Koen, is dit een standaard communicatiesetje, of is deze speciaal voor de HJC systeemhelm?
Als m'n budget 't toelaat ga ik wel 's op zoek naar wat beters
Ik rij met het kinstuk opgeklapt tot snelheden van ongeveer 60 km/u. daarboven vind ik het niet prettig meer ivm de rijwind. Bovendien speelt inderdaad de veiligheid ook een rol, al schijnen jet-helmen ook veilig te zijn zonder kinstuk.mp1963 schreef:Rijden met een dichte helm, zeker bij 80+ km/u, is veel veiliger.
De veiligheid van de helm wordt juist ontleend aan het dichtgeklapt zijn van het kinstuk.
Bovendien is de stroomlijn beter waardoor je minder last hebt van de rijwind.
Grtz! Koen
-
- BMW R1150RT
- Berichten: 1470
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
- Locatie: Haulerwijk
bedankt voor de bijdrage Marcel. Het gaat mij niet alleen om de communicatie, maar ook om de veiligheid, comfort, etc.mp1963 schreef:Hoi Henk,
Ik zou bij de keus van een helm vooral afgaan op het comfort. Er is niets zo onprettig als een verkeerd zittende of klemmende helm.
Volgens mij kun je in bijna iedere helm een communicatieset inbouwen.
Zelf heb ik een Nolon N-com 103, bevalt prima. Het voordeel van zo'n systeemhelm is dat je het kinstuk op kan klappen.
Bovendien vind ik het ingebouwde zonnevizier van extra waarde. Geen gedoe meer met een aparte zonnebril.
Succes met je zoektocht.
vriendelijke groet
Marcel.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7059
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Ik heb mezelf dus net zoals CaveyH een HJC IS-Max gehaald. De nieuwe versies zijn al voorbereid op de inbouw van een bluetooth setje. Het enige nadeel is dat ze speciaal gemaakt zijn voor de Chatterbox XBI 2-H. Ik ben deze nog niet tegengekomen op de nederlandse markt. In de US kost ie ongeveer $220.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
- Koen
- Honda Goldwing
- Berichten: 6358
- Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28
Hoe bedoel je "de nieuwe versies"? Ik heb de mijne (na een crash eerder dit jaar) eind mei aangeschaft. Vanwege de kleur (fluoriscerend geel) moest ie speciaal besteld worden. Dan mag ik toch aannemen dat het de nieuwste versie is, maar ik heb niets gemerkt van voorbereiding voor een bluetooth-setje?
Of kijk ik ergens grandioos overheen?
Edit: ik heb niet de is-max (dat was m'n vorige helm), heb nu de fs-max n. Enige verschil is volgens mij dat deze van fiberglass is ipv polycarbonaat. Vorm en dergelijke zijn grotendeels hetzelfde.
Of kijk ik ergens grandioos overheen?
Edit: ik heb niet de is-max (dat was m'n vorige helm), heb nu de fs-max n. Enige verschil is volgens mij dat deze van fiberglass is ipv polycarbonaat. Vorm en dergelijke zijn grotendeels hetzelfde.
Grtz! Koen
Is er al een update met verbetering, want ik wil er eigenlijk wel 1 hebben.Felix schreef:Heb de Schuberth C3 en ben er erg tevreden over. Goede pasvorm en stil in combinatie met een hoog scherm en RMA spoiler.
Heb er ook de SRC Bluetooth systeem op geplaatst in de kraag en is in 1 woord te zeggen slecht. Radio werk zeer slecht. Muziek (MP3) via bluetooth van de Zumo 550 kraakt op 1 kant en is niet te verstaan bij hoge snelheid. Micro zit in de weg bij een neergeklapte helm, er is niet genoeg plaats in de helm en heb er de mouse moeten af doen.
Er komt wel binnenkort een firmware update voor de SRC maar daar wachten we al lang op!. Afwachten of dat een verbetering zal zijn.
Betaald er 290 euro voor en ben niet tevreden.
Er is al enkele maanden een upgrade voor de SRC maar dit is volgens mij enkel een visuele verbetering om de zenders via de pc in te stellen.
De ontvangst is nog altijd slecht . Deze van mij heb ik terug gestuurd naar Schuberth via me dealer op 11/9/10 om het gekraak in de boxen te herstellen en om het blauwe ledje dat aantoond dat de bluetooth is verbonden storing geeft in de radioontvangst weg te werken. Het ledje gaat aan en uit en kan je horen in de radioontvangst. Hoop hem snel na maanden weg te zijn terug te krijgen en deze maal in orde.
De upgrade kan je vinden op de site van schuberth.
http://www.schuberth.com/en/home.html
Voor het ogenblik kan ik je dit echt niet aanraden om te kopen.
Als ik hem terug heb zal ik via het forum laten weten of de problemen zijn opgelost.
Gr,
Daniel.
De ontvangst is nog altijd slecht . Deze van mij heb ik terug gestuurd naar Schuberth via me dealer op 11/9/10 om het gekraak in de boxen te herstellen en om het blauwe ledje dat aantoond dat de bluetooth is verbonden storing geeft in de radioontvangst weg te werken. Het ledje gaat aan en uit en kan je horen in de radioontvangst. Hoop hem snel na maanden weg te zijn terug te krijgen en deze maal in orde.
De upgrade kan je vinden op de site van schuberth.
http://www.schuberth.com/en/home.html
Voor het ogenblik kan ik je dit echt niet aanraden om te kopen.
Als ik hem terug heb zal ik via het forum laten weten of de problemen zijn opgelost.
Gr,
Daniel.
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7059
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Is er ondertussen misschien al wat meer bekend over het SRC-pakket van Schuberth? Lijkt me namelijk best wel fijn om een nieuwe, stillere helm te halen van m'n eerste salaris. Juist omdat die Schuberth zo stil is en de SRC ook te paren is met andere cardo-sets (zoals de G4 en q-serie) lijkt me dit een ideale optie. Ik ga natuurlijk niet een giga bak geld uitgeven aan een helm en comsys als ik net zo goed een G4 kan halen en deze aan de buitenkant kan bengelen en dit beter werkt dan de SRC-optie.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Vandaag de SCR terug ontvangen van Schuberth via me dealer. En het is een nieuwe dat ze terug hebben gegeven. Terug opgeladen en in de helm geplaatst. In één woord geweldig goed. Alles werkt perfect. Verbinding met Zumo is ok ,ook de mp3 van de zumo is goed De radio werkt perfect en het pairen met een GSM is ok. Nu nog testen met de verbinding met de duo. Ben nu tevreden
Gr,
Daniel.
Gr,
Daniel.
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7059
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Ik vind dit een positief bericht, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Voor mij is het weer een forse investering...... Voorlopig maar zoeken naar een andere oplossing.Felix schreef:Vandaag de SCR terug ontvangen van Schuberth via me dealer. En het is een nieuwe dat ze terug hebben gegeven. Terug opgeladen en in de helm geplaatst. In één woord geweldig goed. Alles werkt perfect. Verbinding met Zumo is ok ,ook de mp3 van de zumo is goed De radio werkt perfect en het pairen met een GSM is ok.
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7059
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Nieuwe helm Schuberth C3, C2 of Nolan N-com of ander mer
Heb mezelf afgelopen week een C3 gekocht. Heel fijne helm. Nu doorsparen voor de communicatie. Gelukkig komt het belastinggeld binnenkort er ook weer aan en haal ik daar lekker een SRC-kit van om te testen. Als ie niet goed werkt ga ik ermee terug. Voor Ellen ga ik een Q2 pro halen zodat we lekker kunnen beppen en ze ook nog muziek kan luisteren. Overigens vraag ik me wel af of alle software updates ondertussen de boel alweer gefixt hebben. Update anyone?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
-
- Triumph Trophy SE
- Berichten: 7059
- Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
- Locatie: Gouda
Re: Nieuwe helm Schuberth C3, C2 of Nolan N-com of ander mer
Nou, die SRC-kit is niet echt heel erg aan te raden voor dagelijks gebruik. Die van mij gaat uit zichzelf uit als ik op de 'volume omlaag' knop of de 'telefoon opnemen' knop druk na een jaar zo goed als dagelijks gebruik. Dat de accu terugloopt is nog te snappen, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling voor een apparaat van >€300. Komende zaterdag ga ik het ding maar even inleveren in Eibergen. Zij gaan hem opsturen naar de importeur en vervolgens hoor ik het eea. over de afhandeling. Wel stijl, aangezien ik het apparaat iets langer dan een jaar geleden heb gekocht.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Re: Nieuwe helm Schuberth C3, C2 of Nolan N-com of ander mer
Ik heb tot nu toe met een HJC FS-MAXN gereden, maar begon me bij meerdere snelheden te ergeren aan het windgeruis (zeker als ik wat langere ritten deed)
Vandaag m'n nieuwe (doorwaai)jas opgehaald en gelijk vd nood een deugd gemaakt => proefgereden met paar verschillende helmen die goede pasvorm hadden. (oa Schubert C3 en Scorpion EXO 900 )
En tot mijn verrassing bleek de Scorpion het minste windgeruis te genereren bij snelheden <100 kmh terwijl >100 kmh er geen noemenswaardig verschil zat tussen de Schubert en Scorpion
(Deze 2 produceerden het minste windgeruis gedurende mijn test-sessie en waren behoorlijk wat "stiller" dan m'n HJC )
Mede omdat de Scorpion maar 50% kost (vanaf €269,90) tov de Schubert-prijs (vanaf 539), heb ik direkt een witte Scorpion EXO 900 Furtive besteld
Link naar type/model:http://www.evolutionmotorkleding.nl/pro ... ilver.aspx
Voor liefhebbers, hier een (engelstalig) testverslag uit de USA:
http://www.webbikeworld.com/r2/motorcyc ... n/exo-900/
PS Indien men wil kan deze helm ook heel eenvoudig omgetoverd worden tot jethelm (incl ECE-goedkeur voor zowel jet als integraal)
Vandaag m'n nieuwe (doorwaai)jas opgehaald en gelijk vd nood een deugd gemaakt => proefgereden met paar verschillende helmen die goede pasvorm hadden. (oa Schubert C3 en Scorpion EXO 900 )
En tot mijn verrassing bleek de Scorpion het minste windgeruis te genereren bij snelheden <100 kmh terwijl >100 kmh er geen noemenswaardig verschil zat tussen de Schubert en Scorpion
(Deze 2 produceerden het minste windgeruis gedurende mijn test-sessie en waren behoorlijk wat "stiller" dan m'n HJC )
Mede omdat de Scorpion maar 50% kost (vanaf €269,90) tov de Schubert-prijs (vanaf 539), heb ik direkt een witte Scorpion EXO 900 Furtive besteld
Link naar type/model:http://www.evolutionmotorkleding.nl/pro ... ilver.aspx
Voor liefhebbers, hier een (engelstalig) testverslag uit de USA:
http://www.webbikeworld.com/r2/motorcyc ... n/exo-900/
PS Indien men wil kan deze helm ook heel eenvoudig omgetoverd worden tot jethelm (incl ECE-goedkeur voor zowel jet als integraal)
Re: Nieuwe helm Schuberth C3, C2 of Nolan N-com of ander mer
Over pasvorm is helemaal niets te vertellen.
Ieder zijn eitje is anders gevormd.
De een pas een helm van X, de ander een helm van Y etc.
Veel helmmerken gebruiken maar 2 maten buitenschaal.
De rest wordt opgevuld met schuim en voeringmateriaal.
Vanwege de centjes (van de producentjes), voor ons stervelingen kost het evenveel.
Dan het windgeruis... Dat is ook bijna persoonlijk.
De een is langer dan de ander of heeft een andere zithouding.
Daarbij komt dat een ander windscherm of andere windschermpositie maakt dat er een andere turbulentie ontstaat.
Bij de ene bestuurder maakt dat dat de windstroom net over zijn helm wappert en bij de andere bestuurder dat hij er midden in zit.
Ergo:
Je zult het v.w.b. je keuze moeten hebben van prijs en budget; uiterlijk vertoon; helmmogelijkheden zoals ingebouwd zonnevizier en/of interkom.
Ga passen en ga er absoluut mee proefrijden op jouw eigen motor.
Wat de een prettig past, drukt bij de ander of past niet. Wat de één een mooie helm vindt, vindt de ander afschuwelijk.
Past jouw 'zinksnijder' (neus) en 'horecaspoiler' (onderkin) in de 'eierdop' (helm)?
My two cents.
Ieder zijn eitje is anders gevormd.
De een pas een helm van X, de ander een helm van Y etc.
Veel helmmerken gebruiken maar 2 maten buitenschaal.
De rest wordt opgevuld met schuim en voeringmateriaal.
Vanwege de centjes (van de producentjes), voor ons stervelingen kost het evenveel.
Dan het windgeruis... Dat is ook bijna persoonlijk.
De een is langer dan de ander of heeft een andere zithouding.
Daarbij komt dat een ander windscherm of andere windschermpositie maakt dat er een andere turbulentie ontstaat.
Bij de ene bestuurder maakt dat dat de windstroom net over zijn helm wappert en bij de andere bestuurder dat hij er midden in zit.
Ergo:
Je zult het v.w.b. je keuze moeten hebben van prijs en budget; uiterlijk vertoon; helmmogelijkheden zoals ingebouwd zonnevizier en/of interkom.
Ga passen en ga er absoluut mee proefrijden op jouw eigen motor.
Wat de een prettig past, drukt bij de ander of past niet. Wat de één een mooie helm vindt, vindt de ander afschuwelijk.
Past jouw 'zinksnijder' (neus) en 'horecaspoiler' (onderkin) in de 'eierdop' (helm)?
My two cents.
Laatst gewijzigd door BertG op 26 jul 2012, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe helm Schuberth C3, C2 of Nolan N-com of ander mer
Klopt allemaal BertG ............ mede daarom heb ik ook meerdere helmen uitgeprobeerd icm rijden bij verschillende snelheden op m'n eigen deauf.
Heden ten dage hebben bijna alle helmen standaard : een ingebouwd zonnevizier / navigatie-voorbereiding / anti-condens => dus ook deze Scorpion, naast wat andere extraatjes (oa opblaasbaar wang-/kingedeelte voor extra pasvorm + omvormbaar naar jethelm voor gebruik tijdens extreem warm weer)
De reden dat ik de aanschaf/aanwezigheid van deze helm hier vermeldde is dat het naar mijn idee misschien ook optie is voor andere HDC'ers, die wat anders willen/zoeken.
Ik heb momenteel een HJC en in die helm past mijn combinatie zinksnijder/frontspoiler/zijzeilen(oren dus) heel goed incl ingebouwde luidsprekers van navigatie............. net als bij andere HDC'ers met een HJC helm.
Wat ik enkel wil zeggen tegen die HJC-eigenaren (+ rest HDC) => ga eens naar een motorzaak die Scorpions verkoopt en probeer/test de Scorpion EXO 900 tov de Schubert C3 etc ............... misschien dat hij jullie ook "past"
(Meeste mensen gaan naar 1 motorzaak en kiezen aldaar uit aanbod => bv Motoport heeft de Scorpion niet in z'n collectie, dus kan je daar ook niet uitproberen of deze helm in de toekomst een goed alternatief is voor vervanging huidige helm
Je zult dus andere motorzaak moeten opzoeken die hem in assortiment heeft, mocht je hem willen uitproberen)
Heden ten dage hebben bijna alle helmen standaard : een ingebouwd zonnevizier / navigatie-voorbereiding / anti-condens => dus ook deze Scorpion, naast wat andere extraatjes (oa opblaasbaar wang-/kingedeelte voor extra pasvorm + omvormbaar naar jethelm voor gebruik tijdens extreem warm weer)
De reden dat ik de aanschaf/aanwezigheid van deze helm hier vermeldde is dat het naar mijn idee misschien ook optie is voor andere HDC'ers, die wat anders willen/zoeken.
Ik heb momenteel een HJC en in die helm past mijn combinatie zinksnijder/frontspoiler/zijzeilen(oren dus) heel goed incl ingebouwde luidsprekers van navigatie............. net als bij andere HDC'ers met een HJC helm.
Wat ik enkel wil zeggen tegen die HJC-eigenaren (+ rest HDC) => ga eens naar een motorzaak die Scorpions verkoopt en probeer/test de Scorpion EXO 900 tov de Schubert C3 etc ............... misschien dat hij jullie ook "past"
(Meeste mensen gaan naar 1 motorzaak en kiezen aldaar uit aanbod => bv Motoport heeft de Scorpion niet in z'n collectie, dus kan je daar ook niet uitproberen of deze helm in de toekomst een goed alternatief is voor vervanging huidige helm
Je zult dus andere motorzaak moeten opzoeken die hem in assortiment heeft, mocht je hem willen uitproberen)
Re: Nieuwe helm Schuberth C3, C2 of Nolan N-com of ander mer
Vandaag mijn SRC-kit ter reparatie naar Schuberth opgestuurd.
De micro-USB connector maakte slecht contact waardoor opladen van de accu niet goed mogelijk was.
Het kan ook zijn dat de draadjes, die in het kabeltje zitten en naar de contactjes in de USB connector gaan, gebroken zijn.
Dat is het nadeel van kopen in het buitenland (Polo), als je service nodig hebt, moet die van ver komen.
Nu maar afwachten of die service inderdaad zo geweldig is.
Wordt vervolgd...
De micro-USB connector maakte slecht contact waardoor opladen van de accu niet goed mogelijk was.
Het kan ook zijn dat de draadjes, die in het kabeltje zitten en naar de contactjes in de USB connector gaan, gebroken zijn.
Dat is het nadeel van kopen in het buitenland (Polo), als je service nodig hebt, moet die van ver komen.
Nu maar afwachten of die service inderdaad zo geweldig is.
Wordt vervolgd...