Vakantieplannen 2011

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Ed Vissers
Motorloos

Vakantieplannen 2011

Bericht door Ed Vissers »

Het laatste kwartaal van 2010 moet nog beginnen, maar toch zijn we al bezig met de vakantieplannen voor 2011. In 2008 zijn wij op de motor in de Dolomieten geweest. In juni 2011 gaan wij daar opnieuw naar toe. Of wij dan ook de Stelvio "beklimmen" is nog niet zeker, maar wij zullen daar weer mooie passen rijden.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Wij gaan volgend jaar nog eens een poging wagen om in Marocco te geraken. Dat moet dan deze keer toch wel zonder een bezoekje aan de spoedeisende hulp lukken, hoop ik.

Verder hebben we nog niets gepland. Dus de rest staat nog open; met de camper weg, een motorvakantie of gewoon een huisje huren. Och we zien nog wel. Op mijn verlanglijstje staat ook nog eens om een keer op de motor naar Deauville te rijden (Normandië).

De Stelvio, Ed, ja dat is iets om je vingers bij af te likken. ...ben er zelf nog nooit geweest overigens.
Laatst gewijzigd door Stephan op 13 sep 2010, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Wij zullen ook in 2011 weer twee Wit-Russische kinderen te logeren krijgen in de zomer (als alles lukt qua visa e.d.). Zelf op vakantie gaan slaan we waarschijnlijk een jaartje over.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Omdat ik nog met m'n opleiding zit en in Februari pas net klaar ben denk ik dat ik ook weer een jaartje over moet slaan. Misschien gaan Ellen en ik er in de herfstvakantie volgend jaar even uit. Waarschijnlijk (als het aan mij ligt) naar het Sauerland. Heb gehoord dat daar nogal wel wat moois te rijden is.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Henk Engberts
BMW R1150RT

Bericht door Henk Engberts »

Mijn zuster woont en werkt in het Verenigd Koninkrijk. Ik ben er nog nooit geweest. Het lijkt mij wel een uitdaging en heel avontuur om dat eens met de motor te doen.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Mathijs

Bericht door Mathijs »

dat zie ik dan wel weer :P
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Henk Engberts schreef:Mijn zuster woont en werkt in het Verenigd Koninkrijk. Ik ben er nog nooit geweest. Het lijkt mij wel een uitdaging en heel avontuur om dat eens met de motor te doen.
Henk, dat kan ik je echt aanraden, dit jaar zijn wij een aantal dagen in engeland geweest op de motor,echt geweldig
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Dutch Steph schreef:...Op mijn verlanglijstje staat ook nog eens om een keer op de motor naar Deauville te rijden (Normandië)
Leuk om te lezen Stephan, daar hadden wij het namelijk ook al eens over gehad. Concrete plannen zijn er overigens nog niet, maar het lijkt me leuk om op z'n minst even wat fotootjes te maken bij het bordje van de gemeentegrens...
Ed Vissers
Motorloos

Geert schreef:
Henk Engberts schreef:Mijn zuster woont en werkt in het Verenigd Koninkrijk. Ik ben er nog nooit geweest. Het lijkt mij wel een uitdaging en heel avontuur om dat eens met de motor te doen.
Henk, dat kan ik je echt aanraden, dit jaar zijn wij een aantal dagen in engeland geweest op de motor,echt geweldig
Ook wij kunnen je dat natuurlijk aanraden. Wij hebben de oversteek door de kanaaltunnel (motor op de trein) gemaakt. Een hele leuke ervaring.
We hebben de Cotswolds aangedaan en gebivakkeerd in een klein Engels cottage. Binnen notime hebben we ons 4'en ( met Marian en Geert) tot hekhengers gebombardeerd maar dat is een ander verhaal.

Gewoon de stoute schoenen aantrekken en doen Henk. Wel links blijven rijden aan de overkant ;)
Groetjes,

Ed

Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Veugelke schreef:Leuk om te lezen Stephan, daar hadden wij het namelijk ook al eens over gehad. Concrete plannen zijn er overigens nog niet, maar het lijkt me leuk om op z'n minst even wat fotootjes te maken bij het bordje van de gemeentegrens...
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Dutch Steph schreef:Op mijn verlanglijstje staat ook nog eens om een keer op de motor naar Deauville te rijden (Normandië)
Om alvast in de stemming te komen:

Afbeelding
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Onze 1e vakantie voor 2011 staat ook al weer in de planning.
Wij gaan namelijk in juni samen met Diny en Ed naar de Dolomieten.
Voor ons wordt het de 1e keer dat we deze kant op gaan.
Het gaat ongetwijfeld een supertocht worden, we zullen daar alleen nog wel op zoek moeten naar een geschikt hek om te kunnen hekhengen :D
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
trudi-tramp

Bericht door trudi-tramp »

Vakantie 2011!!!!!!!!!!!!
We moeten nog aan die van 2010 beginnen!
Dat word dan in november ongeveer 5 weken naar zuid Spanje met de camper.
En de motoren gaan mee.
nou ja motoren, Truus heeft inmiddels een motorscooter.
Honda silverwing 6oo cc, en wat is z`n ding snel.

groet`n ut drenhte
Henk Engberts
BMW R1150RT

Geert schreef:
Hebben jullie de overtocht gedaan met de trein, of met de boot?
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Henk, ik kan je de boot afraden. Die wiebelt behoorlijk bij een beetje wind. Je wil toch niet dat je mooie deuf omdondert door het rollen van de boot?
Verschillende autoalarmen af horen gaan door het rollen van de boot van en naar Engeland.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Ed Vissers
Motorloos

Henk Engberts schreef:
Geert schreef:
Hebben jullie de overtocht gedaan met de trein, of met de boot?
We zijn met de trein gegaan. Zoals geschreven een belevenis en heel relaxed.

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes,

Ed

Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ziet eruit alsof jullie geparkeerd staan middenin een tunnel ;)
Wel gezellige manier van reizen zo, denk ik.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos

Ja dat is ook zo. We moesten wel bij de motor blijven maar er was een toilet in de buurt. Gewoon ff kletsen en wat drinken en de "overtocht"zat er al weer op.
Groetjes,

Ed

Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Ja, da's 't voordeel van naar Engeland reizen. Heen in "no-time", alleen terug duurt het ineens 2 uur langer... :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Hoezo dan? Kun je niet terug door die tunnel met dezelfde trein?
:?
Ed Vissers
Motorloos

Uurtje tijdsverschil :)
Groetjes,

Ed

Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Nu snap ik wel waarom je samen moet gaan om ver te komen Hans ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Hans V.

Bericht door Hans V. »

Nou, dus de heenweg ga ik alleen, want dat gaat snel (in no time).
En terug gaat dus niet snel, dus dan ga ik samen.
Heb ik het zo goed begrepen? :oops:
(De vraag is dan weer wel met wie ik terug ga...)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Dat mag je met Anita uitvechten ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
EricvZ
Honda NT700V
Contacteer:

Bericht door EricvZ »

Heb nog geen plannen voor volgend jaar, maar zou dolgraag eens met de motor naar Engeland gaan.

We gaan al een paar jaar met de auto naar Engeland om onze vrienden te bezoeken, maar tot dusver steeds met het gezin en de auto op de boot vanaf Rozenburg (-Hull) of IJmuiden (- NewCastle). Tot dusver altijd prima overtochten gehad zonder al te veel raar weer.
Overtochtjes duren een uur of 12 tot 14 en slapen doe je dan op de boot, kom je gelijk uitgerust aan de overkant.

Kan je vertellen dat de boot niet zo erg is hoor, tuurlijk schud het wel wat, maar alle motoren kunnen met spanbanden worden vastgezet.
Je doet er wel goed aan wat doeken en dergelijke mee te nemen als bescherming tussen je motor en de spanbanden.

Dit jaar ook met de auto vanaf Engeland naar Edinburgh gereden en prachtige landschappen gezien .. Schotland staat dan ook op het lijstje om nog eens met de motor te doen.
Vriendelijke groet, Eric

Honda NSS350A Forza : 3/6/2021:0 -> 01/10/2023:750
Honda NT700VA Deauville : 5/9/2009:3835 -> 02/06/2021:72308
Henk Engberts
BMW R1150RT

EdVissers schreef:
Geert schreef:
Ook wij kunnen je dat natuurlijk aanraden. Wij hebben de oversteek door de kanaaltunnel (motor op de trein) gemaakt. Een hele leuke ervaring.
We hebben de Cotswolds aangedaan en gebivakkeerd in een klein Engels cottage. Binnen notime hebben we ons 4'en ( met Marian en Geert) tot hekhengers gebombardeerd maar dat is een ander verhaal.

Gewoon de stoute schoenen aantrekken en doen Henk. Wel links blijven rijden aan de overkant ;)
Ik plak wel een papiertje aan de kuip met in grootte letters LINKS RIJDEN
Henk Engberts
BMW R1150RT

ikkieman schreef:Henk, ik kan je de boot afraden. Die wiebelt behoorlijk bij een beetje wind. Je wil toch niet dat je mooie deuf omdondert door het rollen van de boot?
Verschillende autoalarmen af horen gaan door het rollen van de boot van en naar Engeland.
He Jeroen Mij lijkt het mij met de trein ook een stuk relaxter.
Laatst gewijzigd door Henk Engberts op 15 sep 2010, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
RonalT

Bericht door RonalT »

Tijdverschil ???
Ed Vissers
Motorloos

Yes sir :)
Groetjes,

Ed

Jos
Honda NC750X DCT

Bericht door Jos »

Vakantieplannen voor 2011 ?
Voor 2011 komen voor mij de Dolomieten en de Alpen aan de beurt.
Tenzij ik me deze winter nog bedenk en nog eens naar de Noordkaap wil.
Dat kriebelt eigelijk ook al weer een tijdje.
In 2006 zat toen echt alles mee ........
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”