ervaring helm

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Plaats reactie
jean-marie

ervaring helm

Bericht door jean-marie »

Ik heb een Airoh helm en ben brildrager.
Nu heb ik steeds last van mijn rechter oor.
Eerst dacht ik dat het van de bril kwam, maar de binnezijde
van de helm drukt op bovenste gedeelte van oor.

Heeft daar nog iemand last van ?


Afbeelding
Nicolette Steegeling

Bericht door Nicolette Steegeling »

Hallo,

Ik heb ook een Airoh helm en ik doe altijd een buff over mijn hoofd zodat de oren goed blijven zitten en niet dubbel klappen.

Ik vind een juiste helm toch heel moeilijk. Ik heb heel wat helmen gehad maar ben nog niet tevreden. De meeste helmen zijn te groot en te zwaar voor een dameshoofd. De vorige helm kreeg ik last van mijn nek omdat hij te zwaar was. Deze helm zit wel goed en is lekker licht, alleen veel windgeruis. De volgende helm wordt denkelijk een systeem helm. Wie heeft hier ervaring mee?

mvg Nicolette
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Ik heb een HJC FS-Max systeemhelm. Niet echt zwaar, past (voor mijn hoofd) goed en qua windgeruis vind ik het meevallen. Ik rij wel altijd met doppen in, zeker op de snelweg.

Mijn ervaring met het vizier is minder, als er vocht tussen het vizier en de pinlock komt vreet dit het vizier aan, eerste werd onder garantie vervangen maar de tweede (die dat probleem volgens de leverancier niet zou moeten hebben) begint nu ook.

Bij flinke regenbuien druppelt er af en toe een druppeltje van bovenaf tussen helm en vizier door. Wel irritant maar verder geen ramp.

Ventilatiemogelijkheden vind ik voldoende, ik rij wel vaak met vizier op of klep open. Qua betaalbaarheid is het een prima helm, was voor de fluor-versie ongeveer 280 kwijt...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Coen

Bericht door Coen »

CaveyH schreef:Ik heb een HJC FS-Max systeemhelm. Niet echt zwaar, past (voor mijn hoofd) goed en qua windgeruis vind ik het meevallen. Ik rij wel altijd met doppen in, zeker op de snelweg.

Mijn ervaring met het vizier is minder, als er vocht tussen het vizier en de pinlock komt vreet dit het vizier aan, eerste werd onder garantie vervangen maar de tweede (die dat probleem volgens de leverancier niet zou moeten hebben) begint nu ook.

Bij flinke regenbuien druppelt er af en toe een druppeltje van bovenaf tussen helm en vizier door. Wel irritant maar verder geen ramp.

Ventilatiemogelijkheden vind ik voldoende, ik rij wel vaak met vizier op of klep open. Qua betaalbaarheid is het een prima helm, was voor de fluor-versie ongeveer 280 kwijt...

Koen...

Heb jij er ook een communicatie set ingebouwd??
Zo ja, welke..

Groet,
Coen
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Nog niet, ben dat wel van plan icm aanschaf Zumo 660. Moet alleen ff wachten op de jackpot in de loterij of een andere financiële meevaller ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7057
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Bericht door ikkieman »

Nicolette Steegeling schreef:Hallo,

Ik heb ook een Airoh helm en ik doe altijd een buff over mijn hoofd zodat de oren goed blijven zitten en niet dubbel klappen.

Ik vind een juiste helm toch heel moeilijk. Ik heb heel wat helmen gehad maar ben nog niet tevreden. De meeste helmen zijn te groot en te zwaar voor een dameshoofd. De vorige helm kreeg ik last van mijn nek omdat hij te zwaar was. Deze helm zit wel goed en is lekker licht, alleen veel windgeruis. De volgende helm wordt denkelijk een systeem helm. Wie heeft hier ervaring mee?

mvg Nicolette
Als je een lichte systeemhelm wil zou ik toch gaan voor een C3. Weegt niet meer dan een integraalhelm en is zo stil als op dit moment maar kan. Ik ben zelf ook aan het sparen voor deze helm.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Ik kwam deze site tegen waar een aantal systeemhelmen wordt beschreven. Misschien heb je er wat aan...
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ook ik heb een HJC FS-Max, prima Systeemhelm. Had hiervoor een Schubert en dat is toch wel DE helm, alleen de prijs!!!!!!

Schubert is inderdaad niet zwaar, erg stil en heeft een prima pasvorm. Ik rijd altijd met oordoppen dus valt de herrie van een HJC mee.
Wat ik absoluut een must vind is de pinlock.

In de HJC heb ik mijn intercom ingebouwd en was redelijk simpel.
Trouwens een bekabelde set, Mit 30en ook deze voldoet prima.

Let op, een Systeemhelm zal altijd wat meer herrie geven dan een gewoon intergraal helm.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3802
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Cor »

Ik gebruik ook altijd mijn buff voordat ik mijn integraalhelm over mijn kop trek. Blijven mijn oorflappen een beetje in de normale vorm. Staat anders net alsof ik ben wezen zeilen als ik ergens een kopje koffie gaat drinken na een hele lange rit richting het noordoosten.
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Catbustingdog
Motorloos
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 aug 2008, 11:27
Locatie: Paal (BE)

Bericht door Catbustingdog »

Momenteel heb ik meerdere helmen. Ik gebruik deze naargelang de trip die ik ga rijden.
Voor grote en verre verplaatsingen en verplaatsingen met gebruik van de gps neem ik de mijn systeemhelm, een AIROH MATHISSE. ik heb er vrij veel moeten aanpassen voor ik de juiste maat gevonden had, maar ten lange laatste. Persoonlijk vind ik deze helm niet echt zwaar, en meestal, tenzij op de snelweg rij ik met kinstuk en derhalve ook het vizier opgeklapt. Dat impliceert wel het gebruik van een (stof)-(zonne) bril.
Voor andere verplaatsingen gebruik ik een jethelm van SHARK.
In beide helmen is een setje CARDO Q2 ingebouwd. Bij de matisse is dat de perfecte oplossing, niet is vervelend aan de oren, en de micro plooit fijn naar binnentoe.
Bij de shark is het hangen / wurgen. Dwz dat de luidsprekertjes steeds weer loskomen, en iedere keer ik de helm afzet deze terug op hun plaats moeten gebracht worden en ook wel regelmatig irriteren ter hoogte van de oren.

Verder heb ik nog een oudere integraalhelm, maar deze is ondertussen gepensioneerd, niet echt comfortabel voor mij.

Zodra een nieuwe helm nodig is zal ik op jacht gaan naar een helm die zowel als systeemhelm als als jethelm gehomologeerd is, en waarin de luidsprekertjes van het intercomsysteem eveneens perfect kunnen ingebouwd worden.
sportieve groet :blg
Noël


Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7057
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Bericht door ikkieman »

Noël, daar heeft Nolan zojuist de N71 gevonden. N-com voorbereidt.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
stxrider

Bericht door stxrider »

Als ik een nieuw helm nodig heb neem ik altijd de volgende stappen:
  • * Ik ga als 1e altijd uit van de testen.
    * Internet afstruinen wat een goede prijs is van de (beste) helmen van de test
    * Daarna passen in de winkels, is héél belangrijk! Mijn motormaat kan bijvoorbeeld slechter in de Shubert en past beter in de Shoei.
    * Ook niet onbelangrijk, waar je korting kan krijgen.
Dat is het :roll: geloof ik wel
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1469
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Bericht door Henk Engberts »

Als ik een nieuwe helm ga kopen wordt het de Nolan N-Com 103.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Wij hebben allebei een Shoei Multitec. Na veel helmen gepast te hebben was dit voor ons de nummer 1 in pasvorm. In de praktijk zijn we er erg tevreden over. Het kinstuk is rijdens heel gemakkelijk omhoog/ naar beneden te klappen. De binnenschaal is voorzien van uitsparingen voor een (zonne)bril. Zelf gebruik ik het vizier niet omdat ik al met een groot vizier rijd. Het vizier heb ik altijd omhoog geklapt.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
rider-64

Bericht door rider-64 »

Had eerst Nolan N-com 103 maar toen voor de derde keer de rubbers er tussenuit gingen terug gegeven aan dealer.
Daarna Schuberth C3 in neon gekocht en deze is helemaal geweldig. :)
Gustaf Larson

Bericht door Gustaf Larson »

Ik ben ook brildrager en heb een redelijk simpele helm van HJC (dacht een IS16) ook i.c.m. oordoppen geen last van mijn oren.
Enige nadeel van de helm is dat het vizier te weinig standen heeft om open te blijven staan... Tussen dicht en open 2 standen, komt net niet lekker uit met de luchtstroom over mijn scherm.
jean-marie

Bericht door jean-marie »

Ik heb deze raad eens gelezen http://www.plasticpower.nl/index.php?op ... Itemid=117

Nu weten we ook dat mijn Airoh niet geschikt is voor een rond hoofd !!
Welke hoofdvorm: Aziatisch of Italiaans?
De keuze van je helm wordt grotendeels bepaald door de vorm van je hoofd. Heb je een langwerpig hoofd (meeste Noord-Europeanen), dan kom je waarschijnlijk uit bij een Aziatische helm (zoals Arai, Shoei). Heb je echter een rond gezicht, dan heb je waarschijnlijk een Nolan, Suomy, AGV of een X-Lite op je hoofd.


;)
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Volgens mij heb ik een redelijk bolle kop. Ik heb 2 maal een Shoei helm versleten en heb nu een Nolan N103. :?: :?: :?:
Voor mij gaat de redenatie dus niet op.

Overigens moest ik wel 10-15 helmen passen voordat ik een beetje een goede fit had. Uiteraard speelt de prijs ook mee bij de keuze.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
jean-marie

Bericht door jean-marie »

Jij zegt zelf dat je een bolle kop hebt.
Dus pas die Nolan nu beter op je bolle kop !

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

jean-marie schreef:Jij zegt zelf dat je een bolle kop hebt.
Dus pas die Nolan nu beter op je bolle kop !

:lol: :lol:
Ho, ho, een redelijk bolle kop, hè. Da's toch wat anders. Wel vreemd dat die Shoei helmen ook goed zaten terwijl jij aangeeft dat deze meer voor een langwerpig hoofd zijn. ;)
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
jean-marie

Bericht door jean-marie »

Ik heb dit niet uit gevonden , maar ik heb dit hier gelezen.
http://www.plasticpower.nl/index.php?op ... Itemid=117
;)

Ben maandag naar FC moto gereden in Aachen. En heb mij voor 238,9euro de Nolan N 103 besteld.
Zo maar even 110 euro goedkoper dan in België.
http://www.fc-moto.com
Zelfde maat als mijn airoh , maar zit toch beduidend beter aan mijn oren.

Nolan N 103 Classic N-Com
* mit integrierter Sonnenvisier
* Material: Lexan ML®
* Gewicht: ca. 1600 g
* Visier: Pinlock® & kratzfest (incl. Innenvisier)
* Belüftung: Kinn- und Oberkopfbereich
* Futter: Sanitized® Comfort Padding, herausnehmbar sowie herausnehmbare Wangenpolster
* Verschluss: Microlock
* Prüfungen: ECE 22-05:D
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Dat is wel nuttige informatie voor iemand die een helm gaat kopen.

Laat ik nu ook een Nolan N-103 hebben!!!
Volgens mij hebben we allebei dus een bolle kop :l
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”