Pagina 1 van 2
Geplaatst: 23 feb 2011, 23:43
door Ed Vissers
Lien,
is het nog gelukt om aan een Deauville te komen?
Geplaatst: 24 feb 2011, 08:09
door desillies
Hoi, ja
Ik heb eergisteren een zielig blauw exemplaar uit 2005 met 31500 km op de teller op de kop getikt.
Zielig omdat ie schade heeft (gehad) en qua poetswerk nooit een lapje heeft gezien.
Maar daarom was ie wel goed betaalbaar...
Om het gelijk maar helemaal goed te doen hebben we op dit moment alle kappen eraf liggen om overal goed bij te kunnen en direct onderhoud te plegen.
Het verhaal dat ie zo'n 6000 km geleden een grote beurt heeft gehad geloven we namelijk ook niet

Geplaatst: 24 feb 2011, 13:16
door Ed Vissers
Dan heb je / jullie wel wat te doen. Alle kappen er af.. Ook de koffers?
Je kunt dan wel overal lekker bij.
Dat wordt flink poetsen dus.
Ik neem aan dat je bij ons de weg weet naar de handleidingen. Ze staan hier voor als je die nodig zou hebben.
http://deauville.forum2go.nl/download-h ... t1734.html
Succes met de "operatie" .
Geplaatst: 24 feb 2011, 16:55
door desillies
Ja alles eraf, kijk maar.....

Geplaatst: 24 feb 2011, 16:57
door Ed Vissers
Zo,
die is nu wel erg kaal. Suc6 met het opnieuw opbouwen en wie weet tot ziens bij één van onze toeren.
Geplaatst: 24 feb 2011, 16:57
door Stephan
Wow, zover heb ik een Deauville nog niet ontleed gezien!
Geplaatst: 24 feb 2011, 17:19
door Coen
hhhmmm blijft er ineens niet zo gek meer van over. Met kappen vind ik hem denk ik toch leuker

Geplaatst: 24 feb 2011, 17:58
door Gerard (GTB)
je herkent niet eens een Deauville.
ik kijk al uit naar het opbouw verslag
Geplaatst: 24 feb 2011, 18:14
door Koen
Wat kunnen een paar stukjes Tupperware (zoals Gustaf ze noemt) toch veel doen, een kaal stuk motor wordt dan ineens een mooie Deauville. Ben benieuwd naar het eindresultaat, veel suc6 en plezier met het opbouwen!
Geplaatst: 24 feb 2011, 18:42
door Hans van D
Dat is wel een erg kale bedoening. En dan te bedenken dat ik op de lesmotor ook zo in de wind zat. Dan toch maat liever de (wind)bescherming van mijn deauf.
Succes met opbouwen en daarna genieten.
Geplaatst: 24 feb 2011, 19:17
door desillies
Hahahahhaa ja het ziet er wel ernstig uit nu hè :-)
Maar ons motto is, als je het doet moet je het goed doen.
Ik popel om verder te gaan met de motor maar eerst morgen naar de beurs, eens zien of ik daar iets kan vinden wat al het oorspronkelijk zwarte plastic weer echt zwart gaat maken....
Geplaatst: 24 feb 2011, 20:25
door ikkieman
Mein Gott! Dit is zo wel heel erg poedelnaakt!
Geplaatst: 24 feb 2011, 20:48
door Marcel
desillies schreef:Hahahahhaa ja het ziet er wel ernstig uit nu hè :-)
Maar ons motto is, als je het doet moet je het goed doen.
Ik popel om verder te gaan met de motor maar eerst morgen naar de beurs, eens zien of ik daar iets kan vinden wat al het oorspronkelijk zwarte plastic weer echt zwart gaat maken....
...als je dat spul gevonden hebt, laat je het dan even weten? ik heb ook wel interesse.
Succes met het opbouwen van de Deauville.
Geplaatst: 24 feb 2011, 22:39
door Catbustingdog
desillies schreef:eens zien of ik daar iets kan vinden wat al het oorspronkelijk zwarte plastic weer echt zwart gaat maken....
Ik zie het zwart in, maar hou ons toch maar op de hoogte aub
Geplaatst: 24 feb 2011, 22:44
door Geert
Een mooi voorbeeld van de definitie: Naked Bike.

Geplaatst: 25 feb 2011, 07:14
door desillies
Catbustingdog schreef:desillies schreef:eens zien of ik daar iets kan vinden wat al het oorspronkelijk zwarte plastic weer echt zwart gaat maken....
Ik zie het zwart in, maar hou ons toch maar op de hoogte aub
Voor de auto bestaat het in ieder geval, dus vind ik het niet in Utrecht dan ga ik naar de Halfords :-) of hebben we dat nou ooit weleens bij de Carrefour gekocht?
Afijn, ik laat het wel horen zodra mijn hersencellen zich dat weer herinneren!
Geplaatst: 25 feb 2011, 09:02
door Lolbroek Smurf
Even op je vraag een klein antwoord
Ik denk dat je het hebt gezien bij de Carrefour, wij als Frankrijk liefhebbers hebben het daar namelijk ook een keer in onze handen gehad.
Maar bij Halfords proberen kan nooit kwaad en anders misschien bij een "beter" autopoets centrum waar ze ook bv leaseauto's poetsen?
Veel succes met het verder in elkaar zetten van de motor, dat ie maar snel zn jas weer aan kan

Geplaatst: 25 feb 2011, 09:41
door Tanja
Geplaatst: 25 feb 2011, 12:13
door Hans V.
Ja, dat is inderdaad heel erg kaal geworden.
(Het doet me opeens denken aan de dag waarop ons jonge katje in de vijver was gevallen, waarna ik haar er snel weer uit moest vissen...)
Geplaatst: 25 feb 2011, 12:36
door Tanja
Ik heb onlangs 1 van de auto's laten poetsen (door mijn wederhelft hahahahahahaha ik doe alleen de motor

) en die heeft voor de plastic stukken van de corsa het volgende gebruikt:
turtle wax black plastic restorer
Gekocht bij automaterialen zaak, voor auto werkt het errug goed, zit geen silliconen in en de auto staat er nog steeds top bij..... de onderdelen waren grijs en nu weer prachtig zwart
Geplaatst: 25 feb 2011, 19:12
door Cor
Brrrrrrr. Wat een kale motor. Zou je een foto willen maken van alles boven de cockpit om te kunnen beoordelen of een navigatie met een te maken RVS beugel bevestigd kan eventueel aanwezig ijzer in die omgeving. Anders moet ik eerst bij mijzelf eerst alles van de cockpit afhalen om er misschien achter te komen dat er niets zit.
Ik hoor en zie graag wat. Hoop overigens dat je een goede dag hebt gehad op de beurs en zij die nog gaan een fijne dag toegewenst.
Geplaatst: 25 feb 2011, 21:58
door desillies
Ja het was van Turtle wax, dat klopt! Toch een gevalletje Halfords dus :-)
Werkte bij onze auto en op de Pan European ook prima.
Foto's van boven de cockpit zal ik morgen tijdens het poetsen maken!
Geplaatst: 26 feb 2011, 15:21
door HoDeVi
jeetjemeneetje, zo zonder 'kleding' is het wel een gevalletje zielig.
Maar ja, je kan dur inderdaad wel makkelijk bij overal. Poets ze en we wachten het resultaat af.
Geplaatst: 26 feb 2011, 18:03
door desillies
Zo, terug uit de schuur waar we een uurtje of 3,5 aan het poetsen zijn geweest.
Het is wel te zien in ieder geval.
Deze motor is echt een allegaartje hoor, jeetje......
De handvaten waren ooit van een exemplaar met handvatverwarming, de afgeknipte draadjes zie je nog zitten, grip heated staat er zelfs nog op.
Het is gewoon een samengesteld ding, niks mis mee op zich maar ik weet nu niet zeker of de km stand van de motor wel klopt, jammer dat ik de vorige eigenaar niet kan traceren.
Maar goed, vanmorgen allerlei inbusboutjes een lucht-, benzine- en oliefilter, remblokken voor en achter en overige dingetjes besteld, wie weet kunnen we volgend weekend dan weer beginnen met in elkaar zetten.
Moeten we eerst nog wel even het gaatje in de uitlaat lassen.
Ik weet wel waar ik voor moet gaan sparen, een verhoogd scherm, een rvs uitlaat, nieuwe remschijven en een ander zadel
Ach op die manier heb je tenminste een doel hè.
Natuurlijk zoals beloofd foto's gemaakt van de situatie bij het stuur onder het plastic, bij deze.
Jammer dat het te schemerig is om een goede foto van het geheel in de schuur/stal/garage te maken, maar goed, je ziet toch wel verschil, toch?
En ook direct de andere Deauville

Geplaatst: 26 feb 2011, 18:48
door Koen
desillies schreef:Ik weet wel waar ik voor moet gaan sparen, een verhoogd scherm, een rvs uitlaat, nieuwe remschijven en een ander zadel
Weet niet of je naar de techniekdag komt (als ik de foto's zie heb je daar weinig meer te doen

) maar ik ga daar kijken of een standaard ruit me beter bevalt dan de verhoogde die ik nu erop heb zitten. Als dat het geval is, heb ik dus een verhoogde ruit over...
Geplaatst: 26 feb 2011, 19:15
door desillies
CaveyH schreef:desillies schreef:Ik weet wel waar ik voor moet gaan sparen, een verhoogd scherm, een rvs uitlaat, nieuwe remschijven en een ander zadel
Weet niet of je naar de techniekdag komt (als ik de foto's zie heb je daar weinig meer te doen

) maar ik ga daar kijken of een standaard ruit me beter bevalt dan de verhoogde die ik nu erop heb zitten. Als dat het geval is, heb ik dus een verhoogde ruit over...
En heb jij al een standaardruit dan?
Anders kunnen we misschien ruilen met bijbetaling van mijn kant

Geplaatst: 26 feb 2011, 19:49
door Missy
Wooow... arme 'fiets'....
Maarruh.. dit is een Revere toch?
Ik schrok even.. want ik had de botjes van mijn Deauville toch ècht op andere plaatsen voor ogen namelijk..
Los van dat alles..

voor het project.
Geplaatst: 26 feb 2011, 19:57
door desillies
Missy schreef:Wooow... arme 'fiets'....
Maarruh.. dit is een Revere toch?
Ik schrok even.. want ik had de botjes van mijn Deauville toch ècht op andere plaatsen voor ogen namelijk..
Los van dat alles..

voor het project.
Volgens de papieren is het een deauville 650 hoor.
Met al het plastic erop is het ook precies een 650
Wat bedoel je met de botjes van jou Deauville ?
Geplaatst: 26 feb 2011, 20:08
door Missy
Oke... maar die 'balk' kan ik op mijn deauville niet zien hoor..
Ik bedoel deze... is ook een Deauville 650, maar heet Revere.
(ik ben een NOOB nog hoor.. vergeef mij mijn onkunde)

Geplaatst: 26 feb 2011, 22:05
door Koen
desillies schreef:CaveyH schreef:desillies schreef:Ik weet wel waar ik voor moet gaan sparen, een verhoogd scherm, een rvs uitlaat, nieuwe remschijven en een ander zadel
Weet niet of je naar de techniekdag komt (als ik de foto's zie heb je daar weinig meer te doen

) maar ik ga daar kijken of een standaard ruit me beter bevalt dan de verhoogde die ik nu erop heb zitten. Als dat het geval is, heb ik dus een verhoogde ruit over...
En heb jij al een standaardruit dan?
Anders kunnen we misschien ruilen met bijbetaling van mijn kant

Ik heb (nog) geen standaard-ruit, maar wil graag een keertje met een standaard-ruit rijden om te kijken of dat veel scheelt. Ik steek namelijk nogal ver boven de verhoogde ruit uit en krijg nu alle wind precies tegen m'n helm. Als ik 20 cm. korter zou zijn zou de verhoogde ruit waarschijnlijk precies goed zijn om de meeste rijwind over me heen te geleiden maar ja... kan er moeilijk 20 cm. tussenuit halen
Als het veel scheelt als ik een lagere ruit heb dan wil ik graag ruilen, helaas weet je zoiets pas als je ermee hebt gereden
