Externe spanning weggevallen

Van alles over navigatie en communicatie op de motor
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Externe spanning weggevallen

Bericht door Ed Vissers »

Gaarne on-topic blijven
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
stxrider

Re: Externe spanning weggevallen

Bericht door stxrider »

m@rcel schreef:Een echt probleem is het niet want ik gebruik mijn Zumo dagelijks en ik heb hem nog niet aan het gewone stroomnetwerk hoeven hangen om hem op te laden.
Ook al gebruik je je Zumo dagelijks, is het toch verstandig om de Zumo eens per periode (denk in maanden) aan het stroomnetwerk te hangen om hem op te laden. Tijdens het rijden laad je batterij langzaam of niet bij. Oorzaak hiervan is dat de energie gebruikt wordt voor de schermopbouw en steeds weer het verversen van het beeld. Ondanks dat je batterij vol aangeeft, kan je interne batterij minder worden. Aangezien je interne batterij ook gebruikt wordt, en bij intensief gebruik zwakker wordt.
stxrider

Re: Externe spanning weggevallen

Bericht door stxrider »

Koen schreef:Ik heb de contactpunten van de houder (visueel) nagekeken, daar lijkt niets mee aan de hand. Ook de bedrading die achter het paneel van de motor verdwijnt vertoont geen sporen van breuk oid. In de autohouder heb ik dit probleem niet gehad vorige week, dus ik vermoed toch dat het iets met de bedrading of de houder op/in de motor te maken heeft.

Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan nakijken (liefst zonder de hele motor uit elkaar te moeten halen)?
Even met iemand ruilen die jou apparaat gebruikt tijdens een tourrit? Bekijk de stekker verbinding aan de achterkant van de houder? Meestal is de breuk van een kabel bij het gedeelte dat beweegt of bloot staat aan de elementen van weer. Maar meestal is het de houder of het apparaat zelf. Pinnetjes schoonmaken met een tandenborstel. Meten is weten.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14090
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Externe spanning weggevallen

Bericht door Marcel »

stxrider schreef:......Tijdens het rijden laad je batterij langzaam of niet bij......
Nooit iets van gemerkt.
Tijdens spelen op de bank met de Zumo gaf de batterijindicatie nog maar een kwart vol aan.
Volgende dag gewoon mee naar werk gereden (47 km.).
Daarna was de accu gewoon vol.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
jack-f
Kawasaki Vulcan
Berichten: 1000
Lid geworden op: 02 mei 2013, 16:37
Locatie: Vlaardingen

Re: Externe spanning weggevallen

Bericht door jack-f »

M@rcel, ik heb dezelfde ervaring als jij met mijn Zumo 660. Accu laadt gewoon op onder het rijden, zowel op de motor als bij een exceptioneel gebruik in de auto of camper. 8)
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Externe spanning weggevallen

Bericht door Koen »

Bij mij idem, ik heb 'm nog nooit anders opgeladen als via de motor- of incidenteel de autosteun. Gaat al 2 jaar mee en als ik 'm een keer thuis inschakel geeft ie gewoon een volle batterij aan. Misschien dat die slijtage na meer jaren wel kan gaan optreden maar vooralsnog heb ik er geen last van.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
stxrider

Re: Externe spanning weggevallen

Bericht door stxrider »

Het zal ook afhankelijk zijn van het Type wat je hebt. De batterijen hoeven ook niet van hetzelfde soort te zijn als 8 jaar geleden. Kan ook een verschil zijn ;)
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14090
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Externe spanning weggevallen

Bericht door Marcel »

Ik heb een Zumo 660 van nu, 3 jaar en 5 maanden oud, waarmee bijna 90.000 km is gereden, behoudens enkele korte ritjes van max 5 km.

Ook na bijna 3 weken vakantie waarin de Zumo niet gebruikt is, geven de streepjes nog steeds aan dat de batterij helemaal vol zit.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie en Communicatie”