
Ik heb nu zo'n 500km gereden op de Deauville 700, eigenlijk alleen over binnenwegen en binnen de bebouwde kom, met af en toe een stukje snelweg. Het blok heeft inderdaad net wat meer pit dan de 650, maar trilt ook iets meer boven de 5000 toeren. Van een aan/uit effect, zoals je vaker leest, heb ik nog niets gemerkt. Ook in de lage toeren pakt het blok mooi op, zonder hikjes of hortjes.
De Deauville 700 voelt net wat zwaarder dan de 650, en valt net wat minder makkelijk de bocht in. Dat zal ook een bandenkwestie zijn; op de 650 had ik BT-023's waar ik heel tevreden over was, terwijl hier (nog bijna nieuwe) BT-021's op zitten. In mijn ervaring (met de 650) is dat een iets mindere band. De 700 voelt absoluut stabiel, maar is net wat minder beweeglijk dan ik op de 650 gewend was.
Qua zitpositie moet ik nog erg wennen; na een uurtje rijden krijg ik een beetje last van mijn knieën. Misschien dat een iets hoger zadel zou helpen, of het is gewoon een kwestie van tijd (ik hoop het laatste). Over het scherm heb ik mijn gedachten nog niet echt bepaald; ik heb het nu in de laagste stand, maar van mij zou het nog wel lager mogen. De hoogste stand (ik heb een 2-standen scherm) was in ieder geval niets. Veel teveel herrie aan mijn hoofd.
Zoals ik al zei; de goede punten zijn al uitgebreid aan de orde geweest in de diverse reviews en commentaren. En los van bovenstaande details is het ook een heel prettige en comfortabele motor. Een waardige opvolger van mijn 650!