Daar lig je dan.......
Geplaatst: 27 aug 2011, 22:06
Vandaag was het (bij ons) weer eens droog en had ik tijd om te rijden. Samen met mijn zoon van 10 jaar hadden we er vreselijk veel zin in. Nog even buienradar gecheckt en het zag er goed uit. De route ging door het grensgebied en Duitsland en deden we ook Motoport Zelhem nog even aan.
Toen we daar weggingen was het inmiddels helemaal betrokken en probeerden we om de bewolking (regen) heen te rijden. Dat leek aardig te lukken. We pakten (weer) een stukje door Duitsland en daar gingen de sluizen open........ Langzaam reden we door tot we een benzinestation tegenkwamen om te schuilen. Daar ging het mis. Door de muur van water had ik een stoeprand niet opgemerkt en daar lagen we met z'n tweeen en de motor.
Mijn eerste zorg was mijn zoon. Die had gelukkig helemaal niets en hij vroeg aan mij "gaat het papa" Zelf had ik ook niets. We reden niet hard (5-10kmh) maar je kan raar vallen. Vanzelfsprekend waren we beide geheel in goede motorkleding gestoken, daar hebben we dan ook geluk mee gehad. Ook was er verder geen verkeer bij deze benzinepomp, ook dat was mazzel.
De motor had minder geluk; Fender afgebroken, linker- en topkoffer alsmede spiegel lichtbeschadigd, remhandel gebroken, beschermkap van de valbeugel beschadigd, versnellingspook krom, linker knipperlicht los en verder lijkt het mee te vallen.
Rustig naar huis gereden, gelet op trillingen en bijgeluiden maar deze zijn er niet en even langs de plaatselijke dealer (Rob den Balvert Motoren te Duiven) geweest om een nieuwe remhandel te halen. Die wilde hem er wel direct opzetten en hebben ze de versnellingspook ook weer even rechtgezet.
Thuisgekomen maar eens verder gekeken. Blijkt dat de velg toch ook een opdonder heeft gehad en enigzins beschadigd is (deuk). Ik hoop dat dit nog hersteld kan worden (richten) en ik niet een nieuw voorwiel moet aanschaffen..., volgende week maar eens even horen.
Verder het knipperlicht weer vastgezet. De krassen proberen weg te poetsen (met scratchremover en kleurwas) maar ik moet denk ik toch maar op zoek naar een nieuwe nieuwe linker zwarte kofferdeksel (of een nieuwe NT 700 Club Edition?)
Al met al een enerverende middag.
Toen we daar weggingen was het inmiddels helemaal betrokken en probeerden we om de bewolking (regen) heen te rijden. Dat leek aardig te lukken. We pakten (weer) een stukje door Duitsland en daar gingen de sluizen open........ Langzaam reden we door tot we een benzinestation tegenkwamen om te schuilen. Daar ging het mis. Door de muur van water had ik een stoeprand niet opgemerkt en daar lagen we met z'n tweeen en de motor.
Mijn eerste zorg was mijn zoon. Die had gelukkig helemaal niets en hij vroeg aan mij "gaat het papa" Zelf had ik ook niets. We reden niet hard (5-10kmh) maar je kan raar vallen. Vanzelfsprekend waren we beide geheel in goede motorkleding gestoken, daar hebben we dan ook geluk mee gehad. Ook was er verder geen verkeer bij deze benzinepomp, ook dat was mazzel.
De motor had minder geluk; Fender afgebroken, linker- en topkoffer alsmede spiegel lichtbeschadigd, remhandel gebroken, beschermkap van de valbeugel beschadigd, versnellingspook krom, linker knipperlicht los en verder lijkt het mee te vallen.
Rustig naar huis gereden, gelet op trillingen en bijgeluiden maar deze zijn er niet en even langs de plaatselijke dealer (Rob den Balvert Motoren te Duiven) geweest om een nieuwe remhandel te halen. Die wilde hem er wel direct opzetten en hebben ze de versnellingspook ook weer even rechtgezet.
Thuisgekomen maar eens verder gekeken. Blijkt dat de velg toch ook een opdonder heeft gehad en enigzins beschadigd is (deuk). Ik hoop dat dit nog hersteld kan worden (richten) en ik niet een nieuw voorwiel moet aanschaffen..., volgende week maar eens even horen.
Verder het knipperlicht weer vastgezet. De krassen proberen weg te poetsen (met scratchremover en kleurwas) maar ik moet denk ik toch maar op zoek naar een nieuwe nieuwe linker zwarte kofferdeksel (of een nieuwe NT 700 Club Edition?)
Al met al een enerverende middag.