Herfstrit met overnachting 26-27 sept. 2009 (hier aanmelden)

Gesloten
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Wij kregen net een leuke ingeving :) Wij gaan morgen de route verkennen en blijven een dag in Kyllburg hangen :)

Morgen heen en vrijdag terug.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
MrSkippy
Motorloos
Berichten: 860
Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
Locatie: Zwolle (NL)

Bericht door MrSkippy »

EdVissers schreef:Wij kregen net een leuke ingeving :) Wij gaan morgen de route verkennen en blijven een dag in Kyllburg hangen :)

Morgen heen en vrijdag terug.
Veel plezier!
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Dank je wel :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Hey Ed en Diny,

Heel veel plezier de komende daagjes. :lol:

Fijne tocht.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Lolbroek Smurf

Bericht door Lolbroek Smurf »

Heel veel plezier morgen en overmorgen.

Groetjes Mia
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Bericht door Stephan »

Veel plezier. We zijn benieuwd naar jullie ervaring! :D
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

EdVissers schreef:Wij kregen net een leuke ingeving :) Wij gaan morgen de route verkennen en blijven een dag in Kyllburg hangen :)
Wel terug komen met mooi fotomateriaal hoor, kunnen we alvast ook even meegenieten.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
George

Bericht door George »

Ed en Diny,

Veel plezier de komende dagen in Kylburg en we zien het wel op het forum wat ons eind september te wachten staat.

Groetjes :brm George.
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ed en Diny,

Goede reis en geniet er van!

Frank & Yvonne :b
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Iedereen bedankt. Het fototoestel hangt al (of eigenlijk is het nog) klaar. We zullen hier een verslagje met foto's plaatsen.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
renezuiderzee

Rene van Saaze

Bericht door renezuiderzee »

Beste Ed,

Alvast bedankt dat ik mee kan naar de Eifel. Het lijkt mij "gezien de verhalen van Geert"heel gezellig met jullie te gaan rijden. Ik zal nog proberen een kamer te boeken. Ik heb mij reeds op het forum voogesteld. Met vriendelijke groet, Rene van Saaze
renezuiderzee

foto

Bericht door renezuiderzee »

Even een foto er bij ...ziet het er ff gezelliger uit :)
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

We zijn weer terug. Verslag en wat foto's volgen later :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Hoi Ed en Diny

Toppie dat jullie weer veilig thuis zijn.
Leuke daagjes gehad in duitsland ??
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Hoi Ed & Diny,

ik ben razend benieuwd.

Frank
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Een lijvig verslag wordt het niet :)

Eerst iets over de routes.
De heenroute zal ik wat aan moeten passen. In de Ardennen ging het op een bepaald moment helemaal fout. De route leidde langs een weg die gewoon niet meer bestond. Het was ff zoeken om een alternatief te vinden. Ik moet nog kijken of mijn tracklog mee wil helpen :) Mooi rijden was het in ieder geval.

De terugroute was op zich ok. Wel werden we ergens omgeleid ivm wegwerkzaamheden. Of dat volgende maand klaar is weet ik niet, maar ik laat het zo. Eventueel omrijden is geen probleem. Op een gegeven moment gaat de route dwars door Eupen. Ik overweeg dat stukje er uit te halen. Er zitten wat lastige stukken in, met name voor een groep.

Ergo.. Ik zal binnenkort een nieuw bestand op de website zetten.


Dan nu een kort verslag.
Het idee om voor te verkenen kwam afgelopen dinsdag op als het bekende K....n. Snel het hotel gebeld. Er was nog plek. Kyllburg, here we come. Joepie.

Vertraging in de voorbereiding op de woensdagochtend zorgde er voor dat we om ca 11.15 uur vertrokken uit Zoetermeer. Hoppa de A12 op richting Utrecht en vandaar de A2 richting Luik. De A2 is nog steeds tot aan Eindhoven een puinhoop maar op een bankstel valt dat zelfs te doen :) Vlak voor de Belgische grens een picknicklunch gehouden bij de parkeerplaats Knuvelkes.

Afbeelding


Afbeelding

Na de lunch om iets na 14.00 België ingereden en vlak voor Luik de A40 op. Bij Micheroux er af. Na wat kleinde dorpjes dan het idee. Nu gaat het echt beginnen. De Ardennen zijn werkelijk prachtig om te zien en om te rijden.

Afbeelding

We waren dus erg laat met de start en allengs zou het zich aan laten zien dat we, als we de route helemaal zouden volgen, om ca 18.30 aan zouden komen. We besloten de route af te breken en via de kortste weg verder te rijden naar Kyllburg.
Bij het hotel aangekomen was de eerste indruk dik in orde. Een eigen parkeerplaats en voor wie wil een afgesloten garage ( € 3 per nacht ).

Afbeelding

Afbeelding

Het hotel is een leuk familiehotel met een stuk of 20 kamers. Velen met balkon. Het sanitair dat wij op de kamer hadden is voldoende, niet groot of bijzonder luxe. Wel netjes en natuurlijk schoon.

Afbeelding

Nadat we de spullen hadden uitgepakten ons hadden opgefrist zochten we de "bar" op. Duits aandoend maar de ruimte is groot genoeg om daar met 12 personen naast andere gasten even lekker te kletsen en wat te drinken. Na een glaasje gingen we om half 7 aan tafel om te eten. Het eten was goed maar zoals hoort bij half pension is het eten wat de pot schaft. Drie gangen en goed verzorgd. Ook het ontbijt is ok al miste ik wel een glaasje jus.

Tijdens ons verblijf was het aantal boekingen voor de herfstrit even onduidelijk, maar met behulp van Geert kon dat ter pleke worden opgehelderd :)

Onze tussendag hebben we gebruikt om wat langs de Moezel te rijden en een deel van de Hunsrücke te "bekijken" . Dat deden we met een slordige 260 kilomter.

Vanmorgen waren we op tijd uit de veren. Om half 9 aan het ontbijt en om 9.30 vertrokken we voor de terugrit.

De Eiffel is ook bijzonder mooi en heeft mijn persoonlijke voorkeur tov de Ardennen. De rit was geweldig mooi en het was heerlijk sturen. Soms zijn de wegen wat minder maar dat is idem in de Ardennen.

Afbeelding

Na een aantal stops werd het tijd voor een late lunch. Dat kon ook wel na dat ruime ontbijt :) Omstreeks 13.30 streken we neer in een leuk onderkomen met een fantastich uitzicht.

Afbeelding

Volgens ons een prima plek om te lunchen.

Na de lunch aan het laatste stuk begonnen. Wat is het toch heerlijk rijden in de Eiffel.

Ik licht hiermee een klein tipje van de sluier op. Wel dient iedere rijder er rekening mee te houden dat we wat haarspeldbochten tegenkomen. Dat zijn geen enge dingen als je je maar houdt aan een goede techniek om er doorheen te komen :) Als daar vragen of opmerkingen over zijn hoor ik dat graag :)

NB.
Als je in Duitsland dit soort tankstations tegenkomt, denk niet dat ik een eigen handeltje ben begonnen :)

Afbeelding
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Wat duurt het nog lang zeg tot aan de herfstrit.

Je foto's zeggen al aardig wat over de rit, en je verhaaltje maakt dat we er erg veel zin in krijgen :)
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Bericht door Stephan »

Leuk verslag Ed. We kijken naar de rit uit!
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Over 4 weken op tijd het mandje in :) Een goede nachtrust is een must :D

In werkelijkheid is het nog vele malen mooier. Er is onderweg zo veel te zien. Prachtige landschappen en ook hele fraaie dorpjes en gebouwen.
Daarbij is het heerlijk sturen. De rijders en ook de duo's komen niets te kort.
We hebben in het hotel prima geslapen. Het ligt aan de rand van Kyllburg. Als je aan de dalkant van het gebouw "zit"kun je het rustig kabbelen van de Kyll horen. Verder hoor je nog wat vogels. De weg waarlangs het hotel ligt is redelijk rustig. De plek zelf is een oase van rust. Kyllburg is redelijk toeristisch maar niet zo groot. Het centrum is vanaf het hotel lopend goed te bereiken. Op de terugweg moet er wel een stukje "geklommen" worden.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
renezuiderzee

Bericht door renezuiderzee »

Altijd goed om voor te verkennen....een haarspelt meer of minder maakt mij niet uit hoor....waar je vooral op moet letten is gerepareerde wegdekken en vooral wanneer het nat is....ik ben er "bijna klaar voor
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Scherpe haarspeldbochten neem ik meestal in zijn 1e versnelling. Ik trap daarbij licht op de rem en geef een beetje gas. Soms doe ik dat op een slippende koppeling. Dit om voldoende tractie te houden. Aan het eind van de bocht is het zaak op tijd gas bij te geven. Wel beheerst natuurlijk.

Ik begin de bocht altijd heel ruim en blijf zo lang mogelijk aan de buitenkant van de bocht. Ik steek heel laat naar binnen om er voor te zorgen dat ik niet te ruim uit kom. Van belang is het ook om voor je vrij baan te hebben. Dus nooit vlak achter een ander aan en zeker niet achter een auto. Als die stopt en je moet in de bocht ook stoppen kun je het meestal wel schudden.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
MrSkippy
Motorloos
Berichten: 860
Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
Locatie: Zwolle (NL)

Bericht door MrSkippy »

:ot
(OK, misschien niet helemaal, maar altijd al willen gebruiken ;) )
Misschien kunnen we een topic maken over het rijden van haarspelden en in de bergen.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

MrSkippy schreef::ot
(OK, misschien niet helemaal, maar altijd al willen gebruiken ;) )
Misschien kunnen we een topic maken over het rijden van haarspelden en in de bergen.
Eens kijken of dat lukt :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
renezuiderzee

haarspelt

Bericht door renezuiderzee »

Het belanrijkste is dat je haarspelt bochten ..berg op of berg af in je eigen tempo doet.....laat je niet door je voorganger of volger opjagen. Als je een medepassagier hebt heb je extra gewicht...en hebben we haast? wel nee...we wachten altijd op elkaar.......veiligheid voor alles 8)
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Ik ben de routes nog wat aan het bijslijpen op basis van de opgedane ervaring. Binnenkort zet ik ze op de website.

Dus die er nu staan svp niet gebruiken :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Het finetunen van de routes in Mapsource is klaar. Ik zal nog een conversie maken naar ITB-bestanden. Daarna plaats ik de routes op de website.

Het globale reisplan ziet er als volgt uit.
Heen
We verzamelen bij NH Best Hotel te Best om omstreeks 10.00 - 10.15 . In de brasserie van het hotel kunnen we een bakje koffie drinken.
Vertrek vanaf NH Best om 11.00 uur
Bij geschikt weer stel ik voor een picknicklunch te houden op de parkeerplaats Knuvelkes langs de A2 iets voorbij Maastricht. Dat zal zijn tussen 12.00 en 12.30. Dat is wellicht wat vroeg, maar de meesten zullen dan al een flinke tijd onderweg zijn, dus een vroege lunch komt dan wel uit.
Dus.. Bij geschikt weer zelf de broodjes etc meenemen :)
Als het weer minder geschikt is dan is de lunch bij Aire de Barchon langs de E40. Dat is ca 20 km verder. De vrijdag voor vertrek zullen we dat nog "even bekijken"
Kort na Aire de Barchon verlaten we de E40 en dan gaat het echte werk beginnen. Ardennen en Eifel staan op het programma. Na ca 100 km rijden we door Prüm. Los van andere stops stel ik voor hier even halt te houden. Het is weliswaar niet zo ver meer naar Kyllburg maar de Bradwurst is prima. Na Prüm door naar Kyllburg waar we rond 5 uur hopen te arriveren. Het eten is om 18.30 dus er is nog wat tijd om lekker te verfrissen, wat rond te kijken en eventueel wat te drinken voor we aan tafel gaan :)

Terug

Na een degelijk ontbijt vertrekken we tussen 9.30 en 10.00 Eerst een klein stukje naar Badem om te tanken. Daarna is het de eerste uren Eifel dat de klok slaat. Vanzelfsprekend zullen we onderweg weer voldoende rustmomenten inbouwen. Na ca 130 km zullen we lunchen in Dedenborn. Een foto van de locatie staat in een eerder bericht. Het uitzicht is fantastisch en bij mooi weer kunnen we van het terras daarvan genieten.
Na de lunch zulen we nog door verschillende natuurparken rijden waarna we bij Herve de E40 op rijden. Het laatste deel van de route naar het NH Best Hotel is daarmee begonnen :)

Heen ca 265 km
Terug ca 330 km
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

De aangepaste routes (incl itn-bestanden voor TomTom) staan nu op de website.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Bericht door Geert »

Hey Ed,

Je hebt het heel goed voor elkaar joh, je beschrijven ziet er heel goed uit.
Was het maar vast zover, :up
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Bericht door Stephan »

Geweldig Ed, we kijken er ook naar uit. Maar eerst nog een weekje Berlijn. :D
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Dutch Steph schreef:Geweldig Ed, we kijken er ook naar uit. Maar eerst nog een weekje Berlijn. :D
Ga je daar de marathon lopen?
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gesloten

Terug naar “Activiteiten 2013”