Herfstrit met overnachting 26-27 sept. 2009 (hier aanmelden)

Gesloten
Jos
Honda NC750X DCT
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
Locatie: Uden NL

Bericht door Jos »

Dan blijk ik toch niet de enige te zijn.
Zo mag ik nog graag regelmatig door mijn foto's heenwandelen van de noordkaaptrip 2006 en de dvd van de trip met de (militaire) bedevaart 2009 naar Lourdes.
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
Andries Mulder

De herfstrit vorige week

Bericht door Andries Mulder »

Hier dan nog even een late reactie van mij (Nooit gewassen Deauville met goede claxon).
Het was een superweekend. Leuke mensen, mooi toeren, goeie route: Het kon allemaal niet suk.
Volgend jaar wil ik dit gezellige weekend beslist weer meemaken.

Andries
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Andries,

de Herfstrit komt volgend jaar weer op de kalender :) Tot die tijd zul je het moeten doen met je herinneringen en foto's. Een flink deel daarvan staat op de website www.honda-deauville.nl . Ik heb getracht ze een beetje in chronologische volgorde neer te zetten. :)

We krijgen natuurlijk wel tussendoor nog wat leuke forumritten.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: De herfstrit vorige week

Bericht door Stephan »

Andries Mulder schreef:Hier dan nog even een late reactie van mij (Nooit gewassen Deauville met goede claxon).
Het was een superweekend. Leuke mensen, mooi toeren, goeie route: Het kon allemaal niet suk.
Volgend jaar wil ik dit gezellige weekend beslist weer meemaken.

Andries
Hey Andries, wat leuk dat we van jou ook nog een reactie krijgen ...we (Claudia en ik) begonnen ons al zorgen te maken!

Haha, aan het enthousiasme te zien is er volgend jaar geen kamer meer over in het hotel. ...straks meldt het hele forum zich nog aan. :)
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Re: De herfstrit vorige week

Bericht door Geert »

Dutch Steph schreef:
Haha, aan het enthousiasme te zien is er volgend jaar geen kamer meer over in het hotel. ...straks meldt het hele forum zich nog aan. :)
Dan huren we Kyllburg gewoon af, hahahahahaa
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Herfstrit met overnachting 26-27 sept. 2009 (hier aanmel

Bericht door Ed Vissers »

Dit was de eerste Herfstrit als HDC. Nu nummer 5 net achter de rug is, is het best leuk deze berichten nog eens terug te lezen. Ik kwam zelfs een verslag tegen van mijn hand :)

De deelnemers van het eerste uur:

Geert en Marian
Frank en Yvonne
Stephan en Claudia
Andries
George
René
Wij (Diny en Ed)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Re: Herfstrit met overnachting 26-27 sept. 2009 (hier aanmel

Bericht door Geert »

Dat is idd al weer 5 jaar geleden zeg,
Was ook een top weekend :D
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re:

Bericht door Ed Vissers »

Ed Vissers schreef:Zaterdagochtend..

6.45 gaat de wekker. We willen tussen 8.00 en 8.15 vertrekken. Ruim de tijd om de tassen in te pakken, maar eerst koffie..
Na zelfs 2 bakken, een hete douche en inpakken van de spullen gaan we op pad. Eerst even in Zoetermeer de bank beroven en dan de A12 op. Rustig weer met een zonnetje dat hier en daar al lekker door de laatste mistflarden prikt, weinig verkeer op de weg, een muziekje uit de speakers van Onze Witte ennatuurlijk waar mogelijk de Cruise Control aan.
We zijn begonnen :D
Na een stop en wat omrijden omdat ze hier en daar een beetje aan wegen werken komen we iets door 10.0 aan bij NH Best Hotel. Frank en Yvonne waren net gearriveerd en stonden nog buiten. Andries, Claudia en Stephan waren al binnen. Een hartelijk welkom volgde en na enkele minuten kwamen Geert, Marian, George en René aanrijden. Ook hen wachtte een hartelijk welkom en na wat drinken en gezellig kletsen gingen we om ca 11.00 op pad.
De A58 een stukje terug tot Oirschot en vandaar via Eersel en Valkenswaard binnendoor naar de A2 bij Leende richting Maastricht. We reden een rustig tempo zodat iedereen goed kon volgen en de groep mooi bij elkaar bleef. Wellicht het laatste mooie weekend zorgde inmiddels toch al voor flink wat verkeer. Er was zeker ook een behoorlijk aantal motorrijders op pad. We kwamen dik een half uur later dan gepland aan bij Knuvelkes langs de A12 vlak voor de grens met België. Noël stond daar al een poosje op ons te wachten. Na een gezellige picknicklunch allemaal weer op de motor richting Luik. Iets voor Luik de E40 op om er bij Hervé weer af te duiken. Het echte "werk" was begonnen. De route was werkelijk prachtig. De wat ruigere Ardennen gevolgd door de Eifel die als het ware wat rustiger "neergelegd" is. Beiden erg mooie gebieden om te rijden. Het kan niet vaak genoeg gezegd zijn :-)
Onderweg zijn we natuurlijk een aantal keren gestopt om even de benen te strekken met al het andere wat daarbij "hoort".
Somewhere in de Eifel moesten we een smalle weg in ( het was eerder een smal weggetje) die smaller en smaller werd. Het was goed te merken dat de bouwer van het kaartmateriaal waar Garmin gebruik van maakt al heel vroeg kaartenbouwer was. De weg die we volgden ging over in een karrenpad uit de tijd van ver voor het begin van de jaartelling. Zo leek het wel tenminste. Keren was niet meer mogelijk. Deze gratis off-road cursus was ongemerkt het programma ingeslopen. Dank zij de stuurmanskunst van 7 piloten en voorbeeldig gedrag van 4 duo's kwamen we ongeschonden uit deze strijd. Het was nu op naar Prüm. De Bratwursten lagen immers al op de bakplaat. Na de Bratwurst en andere versnaperingen namen we afscheid van Noël en vervolgden onze weg naar Kyllburg. Een omleiding was nog ons deel maar het bleef heerlijk rijden geblazen. Tegen 6 uur waren we op bestemming. Een uurtje later dan gepland. We besloten om de motoren buiten te laten overnachten zodat de volgende ochtend al het dode "vee" gemakkelijk van de schermen te verwijderen zou zijn. Dat bleek later niet voor ieder scherm op te gaan. Daarover later meer. Na een snelle incheck de kamer opgezocht. Even snel opgefrist en dan naar de Gaststube. We hadden allemaal dezelfde gedachte dus voor het eten nog net tijd voor een drankje. Tegen 7 uur aan tafel. Er was voor ons keurig een lange tafel gedekt. Het eten was smakelijk en het was uitermate gezellig. Na het eten terug naar de Gaststube voor een koffie en/of wat anders. Er werd druk gekletst en flink gelachen. Tussen half 11 en half 12 gingen de “eersten” en de “laatsten” de kooi in om te genieten van een welverdiende nachtrust.
Zondagochtend….
7.45 het mandje uit. We zouden immers om 8.30 aan tafel. Na douchen etc waren we om 8.30 aan het ontbijt. De groep was snel compleet en het ontbijt smaakte prima. Wat wel opviel is dat het ook met zo’n oergezellige groep aan het ontb ijt een stuk rustiger is dan bij het avondeten :) Na het ontbijt volgde de spullen pakken, betalen en naar buiten. Daar stonden onze kletsnatte (van de dauw) 2-wielers op ons te wachten. Doeken kwamen te voorschijn om zadels, hier en daar wat plastic en de schermen droog te wrijven. Daarbij raakten de schermen meteen van het genoemde dode “vee” af uitgezonderd 1 scherm. We zullen de naam van de berijder niet noemen. Het gaat om een Deauville met Stebel Nautilus, waarvan de voorzijde voorzien is van een natuurlijke lakbescherming opgebouwd door veel kilometers te maken met een zeer zuinig wasvoorschrift.
De motoren werden gestart, de aanwezige randapparatuur aangesloten en het ging op weg naar Badem voor een vroege tankstop ( slechts enkele kilometers buiten Kyllburg ). Na het tanken gingen we dan op weg. Het was inmiddels een uur of 10, de zon scheen en het was nog rustig op de weg. Dat was echt genieten. De omgeving, de mooie route, het mooie weer en het puike gezelschap. Daarbij opgeteld 7 mooie Honda’s, het was idd mooi op de weg. Na een mooie tussenstop zonder koffie op weg naar een tussenstop met koffie. Een gemiste afslag bracht ons daar dus van enig toeval was wel sprake. We waren overigens al lang niet meer de enige motorrijders op pad wat zich op de bewuste locatie ook deed gelden. Hier en daar een slordig geparkeerde BMW-cabrio (iid blik) en voor de rest motoren en motorrijders. Ook aan deze gezelligheid kwam een einde. Andries had besloten om vanaf dit punt rechtstreeks naar huis te rijden zodat we nu met z’n 10’en waren. Na vele vele mooie wegen, prachtige landschappen en verschillende stops kwamen we bij Dedenborn aan. Vanwege de gezellige stops en de extra kilometers als gevolg van een navigatiefout van mijn kant wat later dan gepland, maar in Dedenborn moest geluncht worden. Het terras gaf ons een schitterend uitzicht. De bediening was uitermate vlot en de kok was nog vlotter. De in gedachten zijnde tijdwinst werd theoretisch weer teniet gedaan door de bestelling van René, maar dat bleek in praktijk reuze mee te vallen. Opvallend daarbij was wel dat er mensen zijn waar je het qua postuur niet van zou verwachten maar die in staat zijn met gemak meer te verorberen dan mijn persoontje.:)
De lunch was dus later dan gepland. Het zou vandaag sowieso later worden :) . Na de lunch verder op pad om het laatste stukje Eifel te “nemen” om bij Verviers de E42 op te duiken. In België volgde nog een korte stop. Dat zou door een inschattingsfoutje de laatste zijn als gehele groep. Geert, Marian, René en George zouden ons kort voor Weert verlaten om richting Venlo naar huis te rijden. De parkeerplaats die ik daarvoor in gedachten had was echter net na de afslag zodat van het geplande afscheid alleen het hartelijk naar elkaar zwaaien overbleef. Op dat stuk A2 hebben we nog even onze vaardigheid in het filerijden getoond . In het Praatcafé was de theorie al uitvoerig besproken en hier konden we dat nog eens in praktijk brengen.
De geplande stop werd toch gemaakt waarbij de tijd even vergeten leek. Tja wat wil je. Het was immers nog steeds beregezellig. Uiteindelijk toch met z’n zessen weer op de motor om vanaf Leende binnendoor over Valkenswaard bij Oisterwijk de A58 op te rijden. Het was inmiddels al geheel donker geworden, ik schreef al het zou een latertje worden. Bij afslag Gilze Rijen namen we zwaaiend afscheid van Claudia en Stephan. Nu waren we nog met 4. Kort voor Breda kon ik het niet laten en stuurde Onze Witte nog een keer een parkeerplaats op. Een stopje werd door de gezeligheid een stop. Na van Yvonne en Frank nog eens afscheid genomen te hebben gingen we met hen verder richting A16. Bij de afslag ’s-Gravendeel werd er uitbundig gezwaaid en vanaf dat moment reden we alleen. Nou Alleen.. Voor de late zondagavond was het abnormaal druk op de weg. Om kwart voor elf waren we thuis. Moe en voldaan. Het was een weekend om beslist over te doen. Nu ik dit schrijf krijg ik een wat weemoedig gevoel over mij. Jammer dat het voorbij is. Volgend jaar weer? Ik zeg meteen Ja.
Voor dit weekend komen superlatieven te kort.
En na die eerste keer hebben we er dus al 4 gehad :)
We gaan op voor nummer 6 :up
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
takeldoos
Honda ST1300
Berichten: 1016
Lid geworden op: 18 mar 2012, 12:10
Locatie: ede (gld)

Re: Herfstrit met overnachting 26-27 sept. 2009 (hier aanmel

Bericht door takeldoos »

en nog anders moois ;) :brrr
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Herfstrit met overnachting 26-27 sept. 2009 (hier aanmel

Bericht door Koen »

Oh, was hij er in 2009 ook al bij dan? :wn1
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
takeldoos
Honda ST1300
Berichten: 1016
Lid geworden op: 18 mar 2012, 12:10
Locatie: ede (gld)

Re: Herfstrit met overnachting 26-27 sept. 2009 (hier aanmel

Bericht door takeldoos »

nee,helaas niet wat ik bedoel behalve de eifelrit nog veel ander moois bij de club :D
ik heb ze nog steeds alle 5 op een rij , ze werken alleen in ploegendiensten
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Herfstrit met overnachting 26-27 sept. 2009 (hier aanmel

Bericht door Koen »

Dolf, mijn berichtje was een reactie op Ed's mededeling dat de foto's van Ben geplaatst waren. :lol: Maar ja, als hij dan vervolgens zijn eigen mededeling weghaalt en de mijne laat staan :oo , dan lijkt het inderdaad net of ik op jouw bericht van 18 sept. reageer. :tg :up
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Herfstrit met overnachting 26-27 sept. 2009 (hier aanmel

Bericht door Ed Vissers »

Welk bericht? :tg
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Herfstrit met overnachting 26-27 sept. 2009 (hier aanmel

Bericht door Koen »

klikkerdeklik
Die bedoelde ik ;)

Verplaatsen kan ik niet, dus dan maar verwijzen :tg
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Activiteiten 2013”