Pagina 1 van 1

Led-alert-light

Geplaatst: 10 okt 2011, 21:37
door Cor
Tip voor duidelijke herkenbaarheid als je op een donkere weg met pech komt te staan.
http://www.promotor.nl/2011/09/20/led-a ... s-gestart/" opent="in(nieuw);venster;
Hopelijk heb je er nooit last van maar je zult er maar om verlegen zitten of je wilt gewoon het ding hebben.
Het is maar dat je het weet.
:b

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 10 okt 2011, 21:41
door barend
Ja , ziet er leuk uit , wel een probleem hij zit met een magneet op de motor vast , kan dus alleen op de tank waardoor hij minder zichtbaar is?? :en1


gr barend

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 10 okt 2011, 21:56
door stxrider
Fout Barend,

In het filmpje leggen ze die dingen achter de motor. Op de tank vind ik maar een :uh raar idee? Dan zou ik hem eerder op de uitlaat klikken (na afkoelen natuurlijk), en daarvoor gewoon op de grond. Maar nooit op je lak!

Maar Jaap is een beginned motorrijder geloof ik. Tenminste wat ik uit zijn stukjes op maak ;)

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 10 okt 2011, 22:12
door barend
Ja , maar hij verteld toch duidelijk dat hij met een magneet vast gezet word, het tweede filmpje had ik niet eens gezien , is iets meer als landingsbaan hihi
met een zachtdoekje er tussen kan hij wel op de lak(ijzer) maar er zit niet veel ijzer, daarom zij ik de tank??

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 11 okt 2011, 21:27
door roelof
leuk maar als je lid bent van de anwb krijg je toch korting?
zullen ze die dingen ook in de winkel hebben?

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 11 okt 2011, 22:17
door FreBa
Dag,
Was vandaag in de ANWB-winkel in Almelo, maar daar hadden ze het apparaat niet.
Dus maar online besteld. Wel mijn ANWB-lidnr. opgegeven, dus korting?
Mhg, FreBa

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 12 okt 2011, 01:37
door BertG
Ok, het was weer zover. Mijn bullshit radar ging weer loeien. :mrgreen:
Of is het mijn rechtvaardigheidsgevoel dat me doet jeuken.

1. In de advertentie van Promotor staat letterlijk:
"In de auto ben je verplicht om een reflecterend hesje bij je te hebben en een gevarendriehoek. "

ONZIN. Beide zijn NIET, ik haal:niet, verplicht in Nederland. Net zoals een brandblusser en EHBO-/verbanddoos.
Zo'n brandblussertje van minder dan 1kg. is zowieso meestal te klein. Of je moet er héél snel bij zijn (en het moet windstil zijn).
En neem geen poederblusser (zoals ze soms in parkeergarages hangen) want dan is je auto total-loss.
Dat spul vreet je elektronica aan en weg ben je.

Een hesje ben je als Nederlander zelfs niet verplicht in andere landen van de EU.
Er is een Europesche regel die aangeeft dat landen geen extra voertuig-eisen kunnen stellen aan ingezetene van ander EU landen (toeristen).
Maar leg dat eens uit aan een Spaanse agent. En als buitenlander moet je meteen afrekenen.
Dus dat betekent achteraf een bezwaarschrift schrijven, vertalen, opsturen en vice versa. :b

In Nederland ben je WEL verplicht iets te doen als je de auto laat stilstaan op een plaats waar je auto niet tijdig door naderende bestuurders kan worden opgemerkt.
Dat kan zijn een gevarendriehoek plaatsen OF je alarmverlichting inschakelen.

2. in de advertentie van Promotor staat verder over een gevaren driehoek:
"Eentje die net onder je zadel past" en verder
"Het driehoekje valt om als de eerste de beste vrachtwagen voorbij is. Bovendien zal ie nauwelijks opvallen."
"Dus wil je voor de veiligheid van je motor dat ie niet over het hoofd gezien kan worden. En da’s nou precies wat de Led Alert Light doet: opvallen."
"En de Led Alert Light past onder zo’n beetje alle motorzadels."

Zo'n Led Alert is niet praktischer van vorm dan een gevarendriehoek.
En wat klagen wij Deauville rijders eigenlijk over ruimte :mrgreen:

3. De Nederlandse politie gebruikt ook Led Flares. :ah
Ondanks dat ze in een politiebus altijd aan de stroom liggen verouderen de accu's van die dingen sneller dan het licht.
En over vrachtwagens gesproken...
De kans dat een personenwagen er (letterlijk, met een wiel dus) overheen rijdt is groter omdat de bestuurder lager zit.
Dat overleeft zo'n ding al niet, laat staan een vrachtwagen.

4. Deze lijkt me trouwens handiger.
Maar de problemen blijven: de accu fit houden en niet tot moes gereden laten worden.
En waar een Flare inclusief stroomvoorziening past.... daar paste die gevarendriehoek ook.

My two cents:
Koop waar je je prettig bij voelt. Maar doe het niet omdat Promotor en de ANWB zeggen dat het moet.

Ik besteed mijn geld liever aan een goede verzekering met repatrouillering en blijf, totdat die dienst er is, liever op veilige afstand het verkeer waarschuwen.
Als je ziet hoe ongelukken op een vluchtstrook gebeuren moet je niet te veel verwachten van een paar LED's.
Laten we eerlijk zijn: als een bestuurder een (vracht)auto met pech niet ziet helpt zo'n (Turbo)Flare ook niet.
En plaats je iets op de weg bedenk dan: bij 120 km/uur is een remweg >100 meter lang (dat is inclusief reactietijd).

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 12 okt 2011, 21:02
door RonalT
Ik heb dan geen bullshit radar, maar wel een vreemd gevoel bij heel veel acties en reclames. Zo inderdaad ook deze....
Er zitten een heleboel haken en ogen aan dit soort producten. Het heeft mij nog niet overtuigd om er een aan te schaffen.

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 14 okt 2011, 21:55
door FreBa
Dag,
Ik heb zo'n ding besteld omdat ik het een geinig ding vind. Niets meer en niets minder.
Voor je veiligheid heb je ook een geel hesje en een gevarendriehoek.
Als ik een nachtwandeling maak (zo gek ben ik ook nog), draag ik een refecterende band met rode ledlampjes om de mouw.
Niet omdat het verplicht is, maar wel om gezond en compleet weer thuis te komen. Op die basis berust ook mijn aanschaf van de/het led-alert-light.
Mhg, FreBa

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 14 okt 2011, 22:05
door Koen
Ik rij regelmatig via een binnendoorweggetje terug van m'n werk naar huis. Toen ik laatst 's avonds een vergadering had gehad nam ik diezelfde route (onverlichte weg). Ik schrok me rot toen ik ineens een tweetal wandelaars tegenkwam die (op zich logisch) tegen de rijrichting in liepen.

Donkere kleding, niets reflecterends aan, laat staan verlichting. Ik rij op die (redelijk smalle) weg altijd goed rechts, dus ik moest flink uitwijken om deze idioten (kan ze niet anders noemen) te ontwijken. 't Is daar een weg voor 60 km/u dus dan gaat 't allemaal ineens erg snel als je ze in het licht van je koplamp ziet.

Het zou op zulke wegen verplicht moeten zijn om ook als wandelaar verlichting te voeren...

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 14 okt 2011, 22:54
door jack-f
Koen, helemaal met je eens. 8)

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 15 okt 2011, 02:50
door BertG
Koen schreef:een tweetal wandelaars tegenkwam die (op zich logisch) tegen de rijrichting in liepen.
Wist je dat.... 'tegen de richting lopen' als voetganger niet meer verplicht is?
De wetgever heeft, en daar zit ook wat in, gemeend dat de zijde 'tegen de richting' voor een voetganger niet altijd de veiligste zijde is om te lopen.

Verder snap ik wel dat jij de voetgangers laat zag.
Maar dan weer niet dat de voetgangers jou niet eerder hoorden en zagen en er vervolgens rekening mee hielden.

Of stokdoof of een MP3 speler op om het te worden waarschijnlijk?
:D

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 15 okt 2011, 09:54
door Cor
Je hebt tegenwoordig van die kleine lampjes die je vast kan maken aan je kleding en net voldoende licht geven om te laten zien dat je ergens loopt in het donker. Ik gebruik die wel aan de halsband van mijn zwarte hond. Als die in het donker loopt ben ik haar anders zelf wel eens kwijt. Er wordt niet voor niets gezegd van zien en gezien worden (en wat heb je er zelf aan gedaan).
Overigens tot morgen allemaal en een veilige thuiskomst gewenst.
:b

Re: Led-alert-light

Geplaatst: 15 okt 2011, 09:57
door Koen
Tegen de richting lopen is dan wel niet verplicht, maar in veel gevallen wel het meest veilig. Maar inderdaad, er zijn uitzonderingen op die regel. Zonder enige vorm van verlichting op een onverlichte weg lopen is in elk geval niet de meest veilige manier ;)

Het verbaasde mij inderdaad ook dat de voetgangers niet leken te reageren op mijn komst, ze bleven gewoon met z'n tweeën naast elkaar lopen en gingen er blijkbaar van uit dat ik infraroodzicht in m'n helm had...

Gelukkig gebeurde het een tijdje geleden, toen ik afgelopen week over diezelfde weg reed lag deze vol modder en verhakselde maïsresten die van de traktor gevallen waren. Een snelle uitwijkmanoeuvre had dan een stuk vervelender kunnen uitpakken (al pas je de snelheid bij zulke omstandigheden natuurlijk al wel aan).