Wie heeft twee motorpakken?

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Ruud

Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Ruud »

Wie heeft van zijn motorkleding twee of meer exemplaren en wat is de reden voor die dubbele aanschaf geweest?
Ik ben wel benieuwd om hoeveel mensen het gaat.
ACSpijksma

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door ACSpijksma »

Hoi Ruud,

Bedoel je twee dezelfde sets motorkleding of een winter/zomer outfit?
Zelf heb ik een doorwaaipak en lente/herfst/winterpak :P

Heb het doorwaaipak puur aangeschaft wanneer het echt te warm is voor mijn andere pak. Met zo'n 25 graden vind ik het prettiger rijden met een doorwaaipak. Mits het droog blijft natuurlijk.....

Gr. Annemarie
Ruud

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Ruud »

Hoi Annemarie,

Nou, ik bedoel het wel zoals jij het beantwoordt. Om welke ren dan ook heeft iemand meerdere pakken, jassen of broeken. Zelf heb ik nog maar één pak met verwijderbare regen- en wintervoering.
Gebruikersavatar
bruur
Suzuki V-Strom
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:03
Locatie: lelystad

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door bruur »

Heb 1 pak met uitritsbare voering, bij regen heb ik een regenpak in me koffer zitten.
Zelfs met de warmte afgelopen voorjaar was het goed te doen en voor de kou heb ik ook geen ander pak nodig deze is warm genoeg.
Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
jack-f

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door jack-f »

Hallo Ruud, ik heb een textiel pak, jas en broek met losneembare binnenvoering, 2x een leren jas en broek omdat ik leer bij droog weer veel prettiger vind dan textiel, een motorspijkerbroek met CE protectie en recent voor de zomer een doorwaai-jas gekocht. De leren jassen en broek via Marktplaats gekocht, wel gaan passen want de maatvoering bij leer is niet te geloven.Bij het ene merk moet je XXL hebben terwijl bij een ander merk L prima past.
Grtz Jack.
ACSpijksma

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door ACSpijksma »

Ow Ruud,

Nog vergeten te vermelden:
Mijn lente/herfst/winterpak heeft een uitritsbare wintervoering maar is verder wel gewoon waterdicht (geen uitritsbaar membraan of zoiets)

Voor mij is dit ideaal en kan ik de meeste dagen met deze set (jas en broek) rijden. Daarnaast heb ik nooit veel gedoe met in/uitritsen van lagen. Hou niet zo van gedoe :P

Gr. Annemarie
Jos
Honda NC750X DCT
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2008, 12:04
Locatie: Uden NL

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Jos »

Ook ik heb twee pakken:
een doorwaaipak bij heet weer
een textielpak voor de overige weersomstandigheden (incl wintervoering dus)

en daarbij nog een leren jas voor warm weer
Met de vriendelijke groeten uit het Brabantse,

Jos
stxrider

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door stxrider »

Ik heb er ook 2.
  • 1x een leren combi.
    1x een goretex broek en jas.
De leren combi, waarmee ik tot nu toe heb gereden boven 0. Afwisselend gecombineerd met mijn goretex jas. De goretex broek is echt voor onder 0 en extreem nat weer als ik toch op de motor ga en niet mijn regenpak wil gebruiken.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7057
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door ikkieman »

Ik heb 2 sets kleding van textiel. De ene is als reserve voor mochten de weergoden mij ZO ongunstig behandelen dat ik echt doorgeregend ben.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Marcel »

In de loop der jaren heb ik er meerdere verzameld. Momenteel staat de teller op 4 stuks, te weten:

1) Mijn oude motorpak, van textiel waarvan ik nu de broek gebruik als ik 's avonds in de kou met de Tomos op pad ga.
Voor de rest bewaar ik het pak voor "meerijders".
2) Bij aankoop van de Deauville heb ik alles nieuw gekocht (Pak van textiel, laarzen, helm, enz). De oude set was ook wel aan vervanging toe (zie punt 1).
3) Een leren broek en jas welke ik 's zomers veel op de Dragstar heb gedragen als het wat warmer werd.
Maar ja, iedere keer in het toilet op je werk van broek wisselen is ook niet alles dus....
4) Werd er vorig jaar een doorwaaijas en broek aangeschaft voor de hete zomerse dagen. Op de Deauville zit je redelijk beschermd en is leer meestal te warm.

Ik ben dus van alle gemakken voorzien. In de koffer heb ik nog een soort PVC regenpak liggen waar echt geen druppel doorheen komt. Ziét er niet uit, maar werkt wél.
Bovendien let ik op het weer om te zien welke combi ik aan ga trekken.
Soms is dat de jas van punt 2 en de broek van punt 3 of 4.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Ed Vissers »

Wij hebben beiden een normaal pak, ook geschikt voor wat kouder of natter weer, en we hebben beiden een doorwaaipak voor als het wat warmer is.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
Honda CBF600S
Berichten: 3408
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:44
Locatie: Hoorn (NL)

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Geert »

Wij hebben allebei een dubbele uitrusting.
Een set normaal, en een set doorwaai voor de warme dagen.
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Don

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Don »

Voor de zomer heb ik een leren Alpinestar jas met hele fijne gaatjes. Lekker luchtig, je voelt de wind echt door het jasje blazen.
Voor de koudere dagen heb ik een linnen jas met uitritsbare voering, voldoet ook heel goed, lekker warm en voorzover ik kan nagaan spatwaterdicht.
M.Schulte

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door M.Schulte »

Ook ik heb twee pakken, 1 doorwaai pak met (in ;) ) ritsbare regen laag en een textiel pak waar ik een voering uit kan ritsen.
Deze laatste is wel waterdicht tot het echt heel hard gaat hozen, dus heb inmiddels ook een regenoverall voor als de sluizen boven echt open gaan.....

Groeten Marco.
jouke breitsma

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door jouke breitsma »

Goeiemorgen,

Laat ik mijn kledingbezit ook maar even melden:
Twee leren broeken , één leren jasje ,
Eén textielbroek en één textieljas {zwart/geel }.
Compleet leer dragen bij heel mooi weer,maar eigenlijk heeft
de combinatie leren broek/textieljas mijn voorkeur,ook al
i.v.m.de gele kleur ,die verwerkt is in mijn textieljas.
Bij regen gauw even een eenvoudige maar uitstekende
regenbroek aan en is ook zo weer uit.
Wel leuk om zo eens te lezen wat iedereen zoal heeft.
Het lijkt mij bovendien wel aardig om zoiets te doen over
ons helmenbezit.
Heb ik dus maar even een nieuw onderwerp van gemaakt.
Allen een goed weekend en gegroet uit Emmen,

jouke, :brm :b
PA1BEN

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door PA1BEN »

Vorig jaar, na de aanschaf van de motor, heb ik een goretex jas en broek gekocht.
Prima spul, behalve dat de broek een maat te klein is.
Daarom ga ik binnenkort nog maar eens op zoek naar een andere broek.

Één van de andere clubleden (Leen) zag ik met een broek met wat er uitzag als bretels.
Dat lijkt mij ook wel wat.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14078
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Marcel »

@Ben,

Let vooral óók op de lengte van de pijpen.
Bij mijn vorige pakken waren deze soms wat kort.
Nu heb ik een broek waarbij de pijpen tot op de wreef van mijn laars komen als ik op de motor zit.
Wel zo prettig bij koud en nat weer.

Altijd de boek (en jas) proberen op een motor die in de zaak staat.
10 minuten blijven zitten, dan weet je ook of er geen drukpunten ontstaan bij de knie-beschermers.

Voor de rest natuurlijk volledig :ot
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
PA1BEN

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door PA1BEN »

Prima tip Marcel, ik zal er op letten.
Nicolette Steegeling

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Nicolette Steegeling »

Ik heb twee sets.

Een leer jack en broek had ik nog van mijn vorige motor. Dat was een naked bike en daar hoorde een leer pak bij vond ik. Staat nu te koop draag het toch niet meer. Is in de winter te koud en in de zomer te warm.

Ik heb twee textielen jassen met voeringen en ik heb een broek met 3 voeringen.

De ene jas staat te koop. Het is een lang model en dat vind ik toch niet lekker zitten.

De jas en broek die ik altijd aan heb kunnen ook in de zomer als doorwaai jas gebruikt worden en in de winter doe ik gewoon een trainingsjack er onder en heb ik het echt niet koud. Rij in de winter ook gewoon door. Alleen als het hard regent dan is hij niet helemaal waterdicht mijn broek gelukkig wel.

Jeroen heeft 1 set en een regen-overall.
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Cor »

Ruud,
Ik heb 1 pak met uitritsbare voering. Dit geldt zowel voor mijn broek als mijn jas. De voering van de broek heb ik nog nooit gebruikt vanwege de stroomlijn van de motor. Zowel ik als mijn vrouw hebben beide dezelfde soort, merk, model broek en laarzen. Inderdaad bij passen een tijdje op een motor zitten. Broek kruipt vaak omhoog.
Beiden hebben we een los fluo jasje waarbij ik, als het mooi weer is, vaak alleen het klittenband van de sluiting vastmaak en niet mijn rits.
Verder nog wel op zoek naar een goed, goedkoop regenpak. Hoeft er niet uit te zien als ik maar droog blijf. Ik heb wel altijd dieseltankhandschoenen om bij een regenbui eerst aan te doen en dan mijn handschoenen er overheen.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1469
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Henk Engberts »

Ik heb 1 pak:

Een textiel jas van Magna met Membraan en een extra wintervoering.
Een textiel broek van IXS met wintervoering.

Ik zit te overwegen om voor de warmere dagen een spijkerbroek te kopen die geschikt is als motorkleding
Time flies when I drive my Honda Deauville.
stxrider

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door stxrider »

Henk Engberts schreef:Ik zit te overwegen om voor de warmere dagen een spijkerbroek te kopen die geschikt is als motorkleding
Motorrad Motorradjeans im Vergleichs- und Sturztest / producttest
jack-f

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door jack-f »

@Henk, ik heb ook de spijkerbroek voor de motor van Lindstrands, CE protectoren op heup en knie, ik ben er erg tevreden over. :up :apl
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Koen »

Henk Engberts schreef:Ik zit te overwegen om voor de warmere dagen een spijkerbroek te kopen die geschikt is als motorkleding
M'n broertje heeft vorig jaar op de motorbeurs zo'n spijkerbroek gekocht met protectoren erin. Kostte geloof ik 69 euro, dus da's best te doen.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
jack-f

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door jack-f »

@Henk, mijn Lindstrands was incl. protectoren € 149,- in de aanbieding bij de motorkledingzaak in Rotterdam € 125,-
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1469
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Henk Engberts »

25 februari aanstaande naar de motorbeurs in Utrecht. Ik zal er wat meer info over inwinnen, en indien het budget het toelaat, en ik overtuigd ben, mogelijk tot aanschaf over te gaan.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
RonalT

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door RonalT »

Ik rij al sinds 1983 motor en heb de afgelopen jaren heel wat motorkleding versleten. Het meeste is al weer in de kliko verdwenen.
  • Maar op dit moment heb ik een leren jeans en een leren jack van MJK uit Oudenbosch.
  • Een EVO jack en broek (textielpak) waarvan de regenvoering en de wintervoering uitritsbaar is, deze is zonder voering lekker te dragen met warm weer. Nog goed te gebruiken en als reservepak aanwezig.
  • Een Clover Crossoverjack en broek (textielpak) waarvan ook alle voeringen uitritsbaar zijn en door de ventilatieopeningen is het ook een heerlijk doorwaaipak. Steviger, lijkt me een betere bescherming te geven en het jack is lichter van kleur.
  • Een een Draggin motorjeans.... vooral voor korte ritten. Even naar kennisen / familie of naar de stad. Niet bedoeld om hele dagen op de motor te zitten.
Gebruikersavatar
roelof
Honda NT700V
Berichten: 867
Lid geworden op: 28 sep 2008, 19:22
Locatie: Emmen( nl )

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door roelof »

ik heb een kunststof pak en een leren broek met jas.
daarbij heb ik een doorwaaijas gekocht, werkt wel maar is niet zaligmakend!!
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
petex

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door petex »

1 nieuw 3 seizoenen pak gekocht textiel.
Ik ga wel op zoek naar een gebruikt pak, wat ik naar mijn werk kan gebruiken en ik daar wat makkelijker weg (durf) te hangen.

Groet,

Peter
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Wie heeft twee motorpakken?

Bericht door Koen »

Ik heb nog zo'n pak wat ik gemakkelijk overal durf weg te hangen. Ben er een keer mee onderuit gegaan, maar heb de protectie laten checken en daar is niks mis mee. Ziet er alleen niet zo mooi uit en ik merkte dat de waterdichtheid met name bij de gaten te wensen overliet ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Helmen, kleding en bagage”