De automatische versnellingsbak was de belangrijkste reden waarom ik een testrit heb aangevraagd.
Ik was er echt nieuwsgierig naar. Het is geen variomatic maar een heuze 6-versnellingsbak met dubbele koppeling.
Na het starten staat de versnelling in de neutrale stand. Met een druk van je rechterduim kies je voor de Drive-stand of de Sport-stand. Je voelt een heel klein schokje, daarna kun je gewoon gasgeven en wegrijden. Het opschakelen gaat volkomen automatisch en onmerkbaar. Als je goed luistert hoor je het wel aan het motortoerental. Tijdens de Drive- of Sport-stand kun je met je linker wijsvinger opschakelen en met je linker duim terugschakelen. Dus je bent altijd de baas over de automaat. Als je rustig 80 km/u rijdt en je trekt flink op, dan schakelt de automaat een versnelling terug, net als de kickdown bij een automobiel met automaat. Je kunt ook altijd voor de manuele stand kiezen. Je schakelt dan eveneens met je linker wijsvinger of duim. Als je in de manuele stand niet opschakelt en gas blijft geven, grijpt de toerenbegrenzer op een gegeven moment in. Allemaal erg geinig en gaaf. Nooit meer je koppeling lang inknijpen voor een rood stoplicht. Ook in druk stadsverkeer tijdens de spits is dit een zegen. Je hoeft alleen maar gas te geven of te remmen. Links heb je geen koppelingshendel, maar een rem, je remt dus met je linker en rechterhand. Ik had helemaal geen aanpassings-problemen, Een kind kan de was doen. Als het mogelijk zou zijn deze automatische bak op mijn Deauville te transplanteren, zou ik het zo doen.
De zit is rechtop en met de benen vooruit. Dit is wel effe wennen voor degenen die nog nooit scooter hebben gereden. Je zit ook iets hoger dan op de Deauville. Maar na een paar kilometers scheurde ik erop los. In vergelijking met de Deauville stuurt hij erg licht. Het gaat allemaal veel harder dan je denkt. Of je nou op de snelweg met 140 of 150 km/h wil kruisen, (volkomen probleemloos en relaxed) of in de stad iedereen te snel af wil zijn, het kan allemaal. dit is echt een machine voor de politie om snelle opgevoerde scooters en brommers in de kraag te grijpen. Tijdens de test waaide het echt hard, natuurlijk voelde ik het wel, maar ik had geen enkel probleem met de wind. Ook een regenbuitje is me niet bespaard gebleven, ik bleef droog, ook mijn benen en voeten. Laat je waterdichte laarzen en regenbroek dus maar thuis.
De motor maakt weinig toeren, 3000 tpm bij 100 kmu. De deauville maakt dan iets meer dan 4000 tpm. De vering is harder dan de Deauville, de remmen zijn uitstekend, ondanks de enkele schijf, maar wel met ABS. Na de test heb ik getankt en kwam op een verbruik van 1:26 km en ik heb best wel doorgereden. Het is dus niet gelogen van Honda, de Integra is echt zuinig, vlg. mij kun je 1:30 km halen als je het een beetje kalm aan doet. Als ik elke dag een flink end moest rijden naar mijn werk met afwisselend snelweg en stadswerk, dan is deze integra zeker een top kandidaat. Zuiniger en goedkoper kan vlg. mij niet. Alleen de spiegels hadden beter gekund, maar wat dat betreft zijn de Deauville rijders verwend. Oh ja en nog wat tussen je benen heb je een behoorlijke opbergruimte. De benzinetank zit onder je kont. Ik zou zeggen probeer het eens een keertje zelf. Je kunt bij promotor tesrijden tot eind juni 2012. Ik ben geen lid van promotor en heb er ook geen aandelen in. Ik vind het wel een uitstekend initiatief van hun. Ere wie ere toekomt.
test Integra via promotor / ANWB
Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Ga naar
- Het forum
- ↳ Nieuwe forumgebruikers
- ↳ Mededelingen over het forum
- ↳ Forum tips & tricks
- De Honda Deauville Club (HDC)
- ↳ De eerstvolgende activiteit van de Honda Deauville Club is :
- ↳ Lid worden van de Honda Deauville Club
- ↳ Vragen over de Honda Deauville Club
- ↳ Mededelingen over de Honda Deauville Club
- ↳ HDC blogs en magazines
- HDC-activiteiten
- ↳ HDC-activiteitenoverzicht en agenda's
- ↳ Activiteiten 2025
- ↳ Activiteiten voorgaande jaren
- ↳ Activiteiten 2024
- ↳ Activiteiten 2023
- ↳ Activiteiten 2022
- ↳ Activiteiten 2021
- ↳ Activiteiten 2020
- ↳ Activiteiten 2019
- ↳ Activiteiten 2018
- ↳ Activiteiten 2017
- ↳ Activiteiten 2016
- ↳ Activiteiten 2015
- ↳ Activiteiten 2014
- ↳ Activiteiten 2013
- ↳ Activiteiten 2012
- ↳ Activiteiten 2011
- ↳ Activiteiten 2010
- ↳ Toeren met de HDC
- ↳ Algemeen
- ↳ HDC toerritten
- ↳ Deelnemers
- ↳ Deelnemers voorgaande jaren
- ↳ Samen oprijden
- ↳ Foto's
- ↳ Downloaden van de ritten
- ↳ Archief toerritten HDC
- ↳ HDC Landmark Challenge 2025
- ↳ Introductie en spelregels HDC Landmark Challenge 2025
- ↳ Landmark informatie 2025, per maand en tussenstanden
- ↳ Overige activiteiten
- ↳ Clubdiners
- ↳ Techniekdagen
- ↳ Overige activiteiten
- Algemeen
- ↳ Praatcafe
- ↳ Rijvaardigheid
- ↳ Helmen, kleding en bagage
- ↳ Navigatie en Communicatie
- ↳ Camera's
- ↳ Poll's
- Toeren
- ↳ Het HDC-treffen
- ↳ Het HDC-treffen voorgaande jaren
- ↳ HDC Goede Doelen ritten
- ↳ HDC Goede Doelen ritten voorgaande jaren
- ↳ Toerritten algemeen
- ↳ Toerriten algemeen voorgaande jaren
- ↳ Deauville Meets Deauville
- ↳ Deauville Meets Deauville voorgaande jaren
- ↳ Reisverslagen
- ↳ Motorhotels, motorcampings etc.
- ↳ Wat mag wel en wat mag niet in het buitenland?
- ↳ België
- ↳ Duitsland
- ↳ Frankrijk
- ↳ Groot Brittanië
- ↳ Italië
- ↳ Oostenrijk
- ↳ Zwitserland
- ↳ Overige landen
- Techniek
- ↳ Aanschaf van een Deauville
- ↳ Techniek Deauville diversen
- ↳ Techniek Algemeen
- ↳ Techniek Banden
- ↳ Techniek Remmen, Remschijven etc.
- ↳ Techniek Verlichting
- ↳ Techniek Montage Navigatie
- ↳ Techniek NT 1100
- ↳ Techniek NT700V Deauville
- ↳ Overige Technische Zaken NT700V
- ↳ Koffers van de NT700V
- ↳ Techniek NT650V Deauville
- ↳ Overige Technische Zaken NT650V
- ↳ Benzinepomp, Kontaktpunten, Diode
- ↳ Windschermen NT650V
- ↳ Techniek NTV650 / Revere
- ↳ Techniek andere motoren
- ↳ Motorgedeelte
- ↳ Rijwielgedeelte
- ↳ Kuipwerkgedeelte
- ↳ How To's Honda Deauville en NTV650
- ↳ Gebruikershandleidingen
- Te koop aangeboden/te koop gevraagd
- ↳ Advertentieregels. Lees dit eerst alvorens een advertentie te plaatsen!
- ↳ Te koop aangeboden: m.b.t. Honda Deauville NT650V
- ↳ Te koop aangeboden: Honda Deauville NT650V
- ↳ Te koop aangeboden: Accessoires/onderdelen voor de Honda Deauville NT650V
- ↳ Te koop aangeboden: m.b.t. Honda Deauville NT700V
- ↳ Te koop aangeboden: Honda Deauville NT700V
- ↳ Te koop aangeboden: Accessoires/onderdelen voor de Honda Deauville NT700V
- ↳ Te koop aangeboden: Algemeen
- ↳ Te koop aangeboden: Motorkleding, helmen en laarzen
- ↳ Te koop aangeboden: Sloten, camera's, intercoms, gps, onderhoudsproducten e.d.
- ↳ Te koop aangeboden: Motoren (géén Deauville's)
- ↳ Te koop aangeboden: Accessoires/onderdelen voor overige motoren (géén Deauville's)
- ↳ Te koop gevraagd
- Diversen
- ↳ Honda nieuws
- ↳ Links naar leveranciers - fabrikanten