Pagina 1 van 1
Wat... Als....
Geplaatst: 08 feb 2013, 20:45
door Ed Vissers
Als je over voldoende pecunia zou beschikken. Zou je een andere brommer aanschaffen en zo ja.. Welke?
Tja... Een Goldwing... Uhhhh Nou dat weet ik zo net nog niet.
Ok.. Het blok is natuurlijk zeer soepel. De 1600 zescilinder van BMW mag als een racer tekeer gaan. Toch levert die 1600 niet het comfort van de Goldwing. Het zadel is ongeëvenaard.
En toch... Honda heeft geprobeerd de Goldwing te moderniseren. Maar dat is ze maar matig gelukt. Voor 34.000 eu mag je toch op zijn minst een elektrisch bedienbaar scherm verwachten. Tractioncontrol is ook zo'n item. Dat mag op zo'n vlaggenschip toch niet ontbreken.
Wat wordt het dan wel? Een Pan.. Neuhhhh. Die raakt ook gedateerd. Natuurlijk is de Pan een mooie en goed rijdende fiets, maar niet meer van deze tijd. De Pan mist te veel opties die je elders wel vindt.
Wat dan wel??
Ik ben nogal gecharmeerd geraakt van de Triumph Trophy SE. De enige aanpassing is waarschijnlijk aan het zadel te doen, mn voor de duo

Re: Wat... Als....
Geplaatst: 08 feb 2013, 21:12
door ikkieman
Moto Guzzi Norge? BMW R1200RT? Yamaha FJR 1300? Die Triumph die je noemde is een geweldig mooie fiets. Om het oldschool te houden een Nimbus (denk de laatste modellen uit 1959) HD Electra Glide? Victory Vision Tour? Honda Crosstourer? VFR 1200 F? BMW K1200LT? BMW K1200GT?
Je komt dus wel wat verschillende mogelijkheden, Ed.
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 08 feb 2013, 22:15
door Koen
Die Trophy van Triumph is een hele mooie fiets, maar hij lijkt zoveel op de R1200RT dat ik vrees dat ik ook daar niet goed op kan zitten. Te weinig beenruimte.
De Kawasaki 1400 GTR is een fijne fiets, zit én rijdt goed. Zeker een kanshebber, maar als ik écht nergens op hoefde te letten financieel gezien, dan zou er toch zeker ook een proefritje op een GL1800 worden gemaakt. Al is het maar om te weten hoe dat zit en rijdt.
Idem voor die 1600 van BMW, ben er toch wel erg benieuwd naar. Vooral omdat BMW op het "vlaggeschip" wél met de tijd der techniek is meegegaan, dit in tegenstelling tot Honda.
Jammer dat ik geen bankdirecteur ben geworden. Heb weliswaar geen enkele financiële achtergrond, maar ik denk dat ik voor een paar miljoen ook de ABN-Amro, Icesave, DSB-bank en SNS best wel naar de kl.... had kunnen helpen. Niet gehinderd door enige (voor)kennis

Misschien had ik het nog wel veel sneller voor elkaar gekregen dan die sukkels die er nu zaten, zou ik dan extra oprotbonussen hebben gekregen?

Re: Wat... Als....
Geplaatst: 08 feb 2013, 22:22
door jack-f
Koen probeer het eens in je huidige baan,je weet maar nooit, misschien wel een dikke opr.. premie>>

Re: Wat... Als....
Geplaatst: 08 feb 2013, 23:24
door Don
met voldoende pecunia zou ik wel meer dan één "brommer" aanschaffen.
Een grote garage met een kleine woning als aanhangsel.
Het moet wel in de bergen met vlakbij prachtige bochtige wegen.
Uiteraard diverse "brommers" van verschillend pluimage in de garage.
voor elke gemoedstoestand ééntje.
Een privé monteur of monteuse voor het onderhoud zou ook nooit weg zijn.
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 08 feb 2013, 23:54
door jack-f
Droom nog ff lekker verder.

Re: Wat... Als....
Geplaatst: 08 feb 2013, 23:55
door Koen
"I have a dream..."
but not enough money to make it happen
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 09 feb 2013, 04:24
door Jos Fupi
Als geld geen probleem zou zijn => een custom fusionbike laten samenstellen/bouwen die alles bevat dat ik maar kan wensen => het rijcomfort vd goldwing / ong 1000cc V4 / hoog koppel / geschikt voor zandpad tot autobahn / cardan / ABS / tractioncontrol / 6 versnellingen / laag zwaartepunt / voldoende onboard opbergruimte / functionele tourkuip / zuinig in verbruik met grote tank / etc
(Dus eigenlijk alle sterke punten van alle merken/modellen gefuseerd in 1 fiets)
Ik noem hem "de High Definition Combination" kortweg HDC

Re: Wat... Als....
Geplaatst: 09 feb 2013, 09:12
door Don
Hebben we het dan nog over een tweewieler Fuppi ?
Ik heb sterk het vermoeden dat je wensen richting driewieler gaan... of misschien wel een camper.
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 09 feb 2013, 09:23
door Don
Nu we toch aan het dromen zijn... hier dan het vervolg van mijn droom.
Een aantal retrobikes krijgen onderdak, de Kawa W800, de CB1100 en de Bonneville. Daarnaast een aantal snelle lichte stuurfietsen zoals de CB600R o.i.d.
Een echte Amerikaan mag ook niet ontbreken, een kale HD 853 en een nog uit te brengen all round fiets, dit wordt natuurlijk de nieuwe Deauville 900 (met laag zwaartepunt).
Voor de gezelligheid komen af en toe wat vrienden en vriendinnen langs, die mogen kiezen en samen rijden we dan naar het dichtsbijzijnde stadje voor een hapje en een drankje.
Uiteraard is er voor mensen van de Deau-Deau-club altijd een plekkie om te overnachten in de slaapzaal boven de garage.
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 09 feb 2013, 11:47
door ikkieman
Mijn samenstelling:
-Een Deauville voor alledaags
-Een KTM 1190 Adventure voor offroad
-Een Triumph Speed Triple R voor gooi en smijt werk
-Een Triumph Trophy voor het serieuze tourwerk en vakanties
-Een Triumph Bonneville voor Ellen
-Een Honda Crosstourer voor na m'n pensioen om een wereldreis mee te maken.
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 09 feb 2013, 13:57
door roelof
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 09 feb 2013, 16:38
door Cor
En als je vitrinekast met miniaturen vol is, dromen jullie dan verder? Of wordt je zwetend wakker uit je droom terwijl je vrouw naast je zegt "dan doe je ze toch gewoon weg"

.
Maar in elk geval een garage en moeder de vrouw weet het al. Mochten we nog een keer naar een appartement gaan dan wel een met een zeeeeeer ruime berging

.
Anders zet ik de motor

wel in de

woonkamer.

Re: Wat... Als....
Geplaatst: 09 feb 2013, 19:41
door Koen
Cor schreef:Anders zet ik de motor wel in de woonkamer.
Zoiets, Cor?

Re: Wat... Als....
Geplaatst: 09 feb 2013, 19:46
door Jos Fupi
Wat .. Als .. een Moto Guzzi Norge 1200 GT 8v net zo goed rijdt als hij eruit ziet
(Menig motorjournalist heeft er positieve review over geschreven :
http://www.stadsmotor.nl/index.php/moto ... 200-abs-gt" opent="in(nieuw);venster;)
Zou iemand hem dan als potentieel alternatief op z'n lijstje van "te testen toermotor ter vervanging van huidige motor" zetten

Re: Wat... Als....
Geplaatst: 09 feb 2013, 20:56
door ikkieman
Ik wel. Mooi geluidje op een mooie fiets. Alleen zitten er geen vakjes in de kuip voor bijvoorbeeld een lunchpakket of iPhone oplader.
Een Pan, Deuf, Trophy hebben dat stuk voor stuk allemaal.
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 10 feb 2013, 11:08
door Cor
Koen, Het is een leuk idee maar een beetje zwaar. Moet maar gewoon door de dubbele achterdeuren naar binnen en dan een mooi plekje. Beetje poetsen e.d.

Mijn vrouw zal het er alleen niet mee eens zijn.

Re: Wat... Als....
Geplaatst: 10 feb 2013, 11:28
door PRE
Ik zou gaan voor een NT1400V-Four met een elektrische ruit en een rijklaar gewicht van < 225 KG....
Zucht...
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 10 feb 2013, 12:17
door MrRiP
nou ik weet het wel een mooie nieuwe deauville 700 in het rood met brede koffers hoger scherm voor en top koffer in kleur
en voor de hobby tja een kawasaki Z900 om op te knappen .
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 10 feb 2013, 12:19
door Ed Vissers
Ik zou hem niet te licht willen hebben. Ik heb de overtuiging dat een wat zwaardere fiets minder zijwindgevoelig is.
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 10 feb 2013, 12:27
door lexter
Voor mij wordt het dan een moeilijke keuze tussen de Pan European, Yamaha FjR, of een BMW R 1200 RT, of iets van die gading
Ik kan wel zeggen dat ik blij ben dat ik die luxe momenteel niet heb ..
Alex
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 10 feb 2013, 12:42
door roelof
koen, de norge was ik vergeten maar is zeker een van m´n favorieten!! mooi verslag trouwens!!

Re: Wat... Als....
Geplaatst: 13 feb 2013, 07:28
door Don
Ed Vissers schreef:Ik zou hem niet te licht willen hebben. Ik heb de overtuiging dat een wat zwaardere fiets minder zijwindgevoelig is.
Een uit de kluiten gewassen man met leren pak, laarzen en helm gaat toch al gauw richting 100 kg.
Een vrouw van het zelfde kaliber weegt 85 kg.
Voeg daaraan toe bagage van 15 kg, dan zit je al op de 200 kg.
Zet al dit gewicht op een motor van 200 kg. en je zit al op een totaal van 400 kg.
Voor mij zwaar genoeg hoor.
Bedenkt ook dat bij het afremmen de voorband al het werk moet leveren en
bij het accelereren de achterband peentjes zweet.
Zou een fiets met 50 kg meer gewicht veel minder zijwindgevoelig zijn ?
Ik denk dat al het plaatwerk veel nadeliger werkt voor de zijwindgevoeligheid.
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 13 feb 2013, 19:10
door ikkieman
Voor zowel Don als Ed, het heeft allemaal te maken met het zwaartepunt van de motor. Banden zijn erop gemaakt om het een en ander aan te kunnen. Hoe hoger het zwaartepunt, des te makkelijker wordt het gewicht omgeblazen op banden. Laag zwaartepunt heeft dus de voorkeur.
Re: Wat... Als....
Geplaatst: 13 feb 2013, 19:12
door Koen
Don schreef:Een uit de kluiten gewassen man met leren pak, laarzen en helm gaat toch al gauw richting 100 kg.
Dan hadden ze bij ons thuis vast zwaardere kluiten om uit te wassen

Re: Wat... Als....
Geplaatst: 13 feb 2013, 20:13
door Ed Vissers
Jeroen,
natuurlijk speelt dat ook een grote rol.
Als je naar de GL1500 kijkt zou je denken dat hij omver geblazen wordt met een beetje wind. Hij heeft idd een laag zwaartepunt. Maar weegt ook 400 kg. Van zijwind heb ik geen last.

Re: Wat... Als....
Geplaatst: 13 feb 2013, 21:48
door Don
Ja Koen, de ene kluit is de andere niet, zo zijn er Friese, Groningse, Zeeuwse, Brabantse, Limburgse en nog veel meer kluiten. Vergeet de Belgische niet, Brusselse, West Vlaamse, Waalse en wat al niet meer. Sommige Belgische kluiten schijn je niet bij elkaar te kunnen zetten, daar komt geheid oorlog van.
