voor- en nadelen speakerset helm

Over de ins en outs van helmen, motorkleding en bagage
Plaats reactie
Don

voor- en nadelen speakerset helm

Bericht door Don »

Ik heb me laten vertellen dat de bruikbaarheid best wel tegen kan vallen

- boven de 80 km/h wordt verstaanbaarheid snel slechter
- vaak storingen en ruis
- geen compatibiliteit tussen de verschillende merken (het ene merk kan niet met het andere merk communiceren)
- je kunt geen oordopjes dragen, is dus slecht voor je oren
- gehannes met kabeltjes
- duur

Ik heb er zelf geen, heb dus geen ervaring.
Hoor graag jullie ervaring
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: voor- en nadelen speakerset helm

Bericht door Frank »

Na 5 jaar met een bedraden intercom Mit30 te hebben gereden, sinds gisteren een Bluethoot systeem gemonteerd.

Ik heb gekozen voor de Sena SMH5. Gisteren Yvonne gebeld op de motor en bij 130km per uur zeer goed verstaanbaar, ook de muziek was goed. Met het Mit30 systeem was de kwaliteit een stuk minder.
As zondag de intercom verder uitproberen.

Ik heb een extra helmbevestiging voor Pim gekocht, zodat, als Yvonne niet meegaat, met elkaar kunnen communiceren. (bike-to-bike)
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3801
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: voor- en nadelen speakerset helm

Bericht door Cor »

Met de Carlo ook wel deze ervaring, alleen vreemd dat bij zelf bellen het geluid kraakt en als ik gebeld wordt is het geluid glashelder.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: voor- en nadelen speakerset helm

Bericht door Koen »

Ik rij met de Interphone F4, hieronder even per puntje mijn ervaring: