Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marcel »

Volledig :ot
:brtl2
:tg
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Stephan »

...maar ja, het is 'praatcafé', hey. :tg
Kan en mag alle kanten op gaan. :up
...back in town! :up
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Cor »

:twisted: van voor naar achter, van links naar rechts, van onder naar boven dus. :brtl2 :D :l
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Cor »

HIER kunnen berichten worden geplaatst over proefrit op een andere motor :nl :en1 :mrgreen:
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Enkele weken geleden heb ik iets gedaan dat voor sommigen van jullie ketterij is. Hoogverraad. Bedrog. Teleurstellend voor iedere motorrijder. Namelijk, ik heb een elektrische motor gehuurd. Een Energica Eva.

Als eerste de vraag waarom? Simpel. Ik wil mijn woon-werk-verkeer kosten omlaag brengen. Mijn werkgever wil niet meewerken aan een leasebedrag (goh, gek he als je in de gezondheidszorg werkt?) en er is al een fietsplan, dus doe je dat maar. Ik zeg nee. Ik wil niet fietsen naar mijn werk. Ik wil motorrijden. Ik wil daarentegen wel mijn maandlasten naar beneden brengen en aangezien de baas voor de elektrische fiets opladen wel wil betalen zal een motor opladen ook vast geen probleem zijn.

Hoe heb ik dit gedaan? Via Motorshare heb ik bij Electric Motorcycles in Barneveld een Eva gehuurd. Kost me €60 per dag inclusief 150 kilometer vrij rijden. Ook niet gratis, maar als je bedenkt dat een Kawasaki Z900 huren bij een motorzaak in de buurt bij mij €85 per dag is met dezelfde kilometers is het een relatief koopje. Zeker als je bedenkt dat je die 150 kilometer al heel snel maakt met een leuk rondritje.

"150 kilometer? Haal je dat dan wel op een acculading?" "Hoe ver kom je met zo'n ding" en "Wat is nou het bereik dan?" zijn veelgestelde vragen die ik al van mijn collega's heb gehoord die zelf motorrijden. Even kort door de bocht gezegd, 150 kilometer kun je halen en hoe ver je komt hangt helemaal af van je rechterhand en het tempo waar je mee rijdt. Snelweg is moordend voor de accu bij wisselende tempo's maar rijd je constant haal je op de accu zo'n 90 kilometer op de snelweg. Rijd je wisselend binnendoor en stadse tempo's is een kilometer of 120 kilometer haalbaar. Maar hoe kom je dan aan die 150 kilometer? Easy. Snelladen. De Energica's kunnen snelladen met 22 kWh. Dat wil zeggen dat vanaf een lege accu, je 80% kan bijladen in een half uur met gelijkstroom (CCS). Dat is zelfs zo goed te doen dat er door Horizon Motorreizen zelfs een verzorgde, meerdaagse rit naar de fabriek wordt aangeboden. Hierbij wordt er soms wel 400 km/dag gereden puur op elektrische motorfietsen. Allemaal mogelijk door snelladen. En zeg nou zelf, zou je niet na een goed uurtje even je benen willen strekken en ontspannen een kop koffie drinken terwijl je de motor klaarmaakt voor nog een uurtje doorrijden? Het kan, maar vereist een stukje omdenken.

Nog een veelgehoord iets is het geluid. Of ja, liever het gebrek aan geluid. Dat is voor mij persoonlijk geen probleem. Ik weet dat dat per motorrijder verschilt, maar het went zo snel om nauwelijks geluid te hebben om je heen. Ja, nauwelijks. Er zit in de motor van de Energica een vertraging. Hierdoor krijg je toch een gierend geluid.

Het is geen Harley, 4-cilinder, of triple, maar een soort van giering die je hoort en waar je heel snel aan went om je snelheid mee te reguleren. Bij een verkeerslicht stilstaand valt je pas op hoe veel herrie het overige verkeer om je heen eigenlijk maakt. En bij het rijden over dijkjes en b-wegen merk je niet dat je nauwelijks geluid hebt. Je hebt immers wel rijwind om je heen.

Dan het rijden zelf. Ja, eigenlijk niks dan lof. Het geheel rijdt als een trein. Het blijft maar trekken, ongeacht of je nu 20 of 80 of 120 km/u rijdt. Dat is echt om het even. Het koppel van 180 nm is altijd aanwezig en valt nog het best te vergelijken met horizontaal bungeejumpen. Je wordt gewoon afgeschoten. Goed vasthouden is dan ook zeker een aanrader als je de gashandel opendraait. Remmen is nauwelijks nodig vanwege de instelbare regeneratie waarmee een paar kW teruggewonnen wordt in de accu. Als je voldoende anticipeert en na een paar dagen de motor goed genoeg kent kom je zonder remmen te gebruiken tot stilstand bij een verkeerslicht. Dat wil niet zeggen dat de remmen niet goed zijn. De Brembo radiaalremmen zijn erg krachtig, hoewel een eerste bite niet overdreven fel is. Misschien dat een andere set remblokjes hierin nog wat meer kan bieden, maar in mijn ogen is dat voor dagelijks gebruik echt niet nodig.
De rijhouding is vrij agressief, maar dat mag ook wel voor een streetfighter. Voor mijn geplande inzetbaarheid is ie een tikje te agressief. Daarom zou ik graag ook niet de Energica Eva, maar de Esseesse9 willen. De wat meer rechtop zithouding past beter bij mij. Maar om een goede indruk te krijgen van het rijden is de Eva voor mij genoeg. 
Ik heb de eigenaar gevraagd wat het nou kost om zo’n ding een beurt te geven en hij geeft aan dat een Energica iedere 10000 km een beurt moet hebben voor een software update en een oliewissel. Dat kost dan zo’n €180 bij elkaar. Geen geld als je bedenkt dat een grote beurt bij mijn eigen motor zo’n €850 kost. En een oliewissel kan je eventueel zelf ook nog doen op de techniekdag van ons.

Samenvattend, het rijdt als een motor, ziet eruit als een motor, klinkt niet als een motor, maar gaat als een kogel en kost om te gebruiken geen drol. Een volle accu voor nop (als de baas betaalt) of voor minder dan €3 als je ‘m zelf thuis overnacht aan de stroom hangt. Ik wil er graag eentje. En iedereen die zegt ‘van z’n langzalzeleven niet’ moet eerst eens zelf gaan rijden voor je er over kan oordelen. Je kan ook niet oordelen over motorrijden als je zelf geen motor rijdt, toch?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Cor »

Omdat ik mijn eigen laadpaal en zonnepanelen heb kost laden mij niets.
Tip. Neem voor openbare laadpalen gebruik van verschillende leveranciers. Lullig als je niet kunt laden omdat een pas het niet doet.
Inderdaad omdenken en :wn1 er is geen gashendel of gaspedaal maar elektronische regeling :mrgreen:
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Henk
Honda NC750
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 jun 2009, 19:59
Locatie: Den Helder

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Henk »

En Jeroen, vind er eerdaags een inruilactie plaats. :wn1 , :mrgreen: .
My hart beats for my red NC750S :brrr
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Inruilen zal het niet worden Henk. Het zal eerder zijn voor er naast. Dat ik de Trophy houd voor de toerritten, verre ritten, herfstritten en zovoorts. En dat er een energica komt voor voor het woon-werk-verkeer, de kleine lokale ritjes en de randstadritjes.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Henk
Honda NC750
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 jun 2009, 19:59
Locatie: Den Helder

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Henk »

:up , :b .
My hart beats for my red NC750S :brrr
Gebruikersavatar
jack-f
Kawasaki Vulcan
Berichten: 991
Lid geworden op: 02 mei 2013, 16:37
Locatie: Vlaardingen

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door jack-f »

:( :( :sh :sh
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Wat bedoel je, Jack?
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marcel »

Goed verhaal als je het mij vraagt. Zeker het overwegen waard en voor woon-werk ook goed te doen.

Misschien moet je nog eens bij de Jong in Alphen gaan kijken. Die zijn dealer van Zero.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Stephan
BMW R1200RT
Berichten: 7983
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Stephan »

Inderdaad,voor woon- werkverkeer een prima optie. :up Altijd interessant om deze ontwikkelingen te volgen. En verandering geeft altijd weerstand. Dat zal ook gelden voor het overgaan op elektrische aandrijving. Hetzelfde geldt voor waterstof. Maar dat is voor motorfietsen nog een stap te ver, denk ik.
...back in town! :up
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Voor Marcel; ik heb al eens eerder op een Zero DSR gereden. De bouwkwaliteit van een Zero komt echt niet in de buurt bij wat een Energica biedt. Zoveel betere afwerking, veel meer kracht en rijcomfort. Plus het snelladen van een Zero is nog steeds ruime 3 kwartier om tot 80% te laden met snelladen. Een Energica kan veel sneller laden door middel van DC (gelijkstroom) snelladen.
Stephan, je hebt absoluut gelijk dat verandering weerstand opwekt. Waterstof zal voorlopig nog geen optie zijn voor motoren, simpelweg omdat de ruimte op een motor veel kleiner is dan op een auto. Je hebt namelijk sowieso je brandstofcel nodig, naast een tank met waterstof. En waterstof neemt relatief veel volume in.

Overigens, een nieuwe zal ik niet kunnen betalen, dus het zal een tweedehandse worden. Over de batterijen maak ik mij niet zo druk. De eigenaar heeft zelf meerdere exemplaren gezien met een ton op de klok sinds 2016 met een vergelijkbare afname van capaciteit als een Tesla, namelijk zo'n 6%-punt per ton.
En elektrische tweewielers heb ik ondertussen al iets meer ervaring mee. Ellen heeft al sinds 3 jaar een elektrische scooter voor haar woon-werk verkeer. Dat ding is echt grappig. Kost €0,30 om op te laden en al bijna 20.000 km probleemloos rijden. En zij rijdt nog steeds evenveel kilometers op haar accupakket als toen we het ding kochten.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Cor »

Je kan niet overal DC laden. Verder ben ik voor.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Dat klopt, Cor. Maar ook als ik AC kan laden kom ik een heel eind verder met snelladen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
MrSkippy
Motorloos
Berichten: 860
Lid geworden op: 25 aug 2008, 22:06
Locatie: Zwolle (NL)

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door MrSkippy »

Cor schreef: 09 apr 2021, 22:46 Je kan niet overal DC laden. Verder ben ik voor.
:b
Is een beetje een kip-ei-verhaal, het plaatsen kost geld om dat geld terug te verdienen heb je afnemers nodig, oftewel elektrische voertuigen. Daarvan komen er meer en meer, 1 op de 5 van nieuwe auto’s is al elektrisch.

Als je het slim doet, heb je een hamburger achter je kiezen en is je auto weer op 94%, of niet, Jeroen?
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Klopt. Zowel het kip-ei-verhaal als het snelle opladen.
Vandaag Jaap-Hein's nieuwe motor opgehaald. Even lunch halen bij de burgerking terwijl de I3 opgeladen werd gaat als een speer.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Cor »

Elektrische voertuigen kunnen gaan als een speer.
Leuk als je er een hebt die er niet uitziet als een Tesla of zo en er als een speer vandoor gaat bij een stoplicht. :mrgreen:
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Kruimeltje
Yamaha FJR1300
Berichten: 985
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:05
Locatie: Moordrecht

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Kruimeltje »

Je kan dan wel gaan als een speer, als je de veiligheid dan maar wel in acht neemt zonder het geluid van een brandstofmeter.
Stom hé, ik vind het gewoon lekker!!! :brrr
Gebruikersavatar
rolf
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mei 2020, 12:29
Locatie: Noorwegen

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door rolf »

Hier in Noorwegen is meer dan de helft van de nieuw verkochte auto's elektrisch, met motorfietsen zie ik die trend nog niet.
Hebben zelf al een jaar of vier een Nissan Leaf, mijn vrouw haar vervoer, en die wil nooit meer terug naar een ICE.
Paar jaar terug zag je hier reclame voor "vectrix" e-motoren en scooters, heb er nooit meer wat van vernomen.
Misschien is hier het seizoen te kort voor e-motoren?
NT700V 2011 :brm
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Cor »

Hoe kouder, hoeveel minder bereik.
En natuurlijk moet het veilig, maar dat moet altijd.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marcel »

Wil Keereweer schreef: 10 apr 2021, 22:58 Je kan dan wel gaan als een speer, als je de veiligheid dan maar wel in acht neemt zonder het geluid van een brandstofmeter.
Kun je deze uitleggen Wil? Ik snap hem niet..... :l
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Kruimeltje
Yamaha FJR1300
Berichten: 985
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:05
Locatie: Moordrecht

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Kruimeltje »

Tja..... uhhhhh sorry Marcel, er moet natuurlijk brandstofmotor staan.
Maar ik neem aan dat jij dat wel had begrepen. :tg
Stom hé, ik vind het gewoon lekker!!! :brrr
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marcel »

:mrgreen:
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
lexter
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:18
Locatie: Vroomshoop

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door lexter »

Vandaag mijn Deauville even naar de dealer gehad om het slot van de beide zijkoffers na te laten kijken.
Als leenmotor kreeg ik een Suzuki VStrom 1050 mee, met net 1200 Km op de teller.
Als je een 700 (zegge 680) gewend bent, is het wel even iets anders...Wat een geweld,.. V Twin blok van 1050 CC
Wat een trekkracht, en eigenlijk in alle 6 versnellingen, Het TC lampje brandde regelmatig... :mrgreen:
Wel wat zenuwachtig in bv stadverkeer, gasrespons is nogal "gevoelig" bij kuilen en drempels.
Maar het is niet mijn motor, althans wat zitpositie betreft en het digitale info schermpje. Het is erg leuk, maar wat onwennig denk ik dan maar.
Als je er langer op gereden hebt, zal het wel vertrouwd raken.
Maar gruwelijk lekkere vlotte motor, en bij het terugschakelen, geen maagpijn, het gaat erg soepel, geen enorme terugslag van compressie en dergelijke.
Dat zal allemaal prima door het motormanagement systeem geregeld worden.
Fijn om eens op gereden te hebben in ieder geval, maar wordt vooralsnog niet mijn volgende keuze.
Afbeelding
12-03-2021 Black Gloss - 2009 Honda NT 700 V Deauville
01-09-2021 Pearl White - 2013 Yamaha Xmax 250

'Four wheels move the body.....Two wheels move the soul....'
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marcel »

Vandaag, waarschijnlik als een van de eersten, een proefrit gemaakt p de NT 1100..
Een verslagje hiervan is geplaatst op de website:
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marcel »

Vandaag, waarschijnlik als een van de eersten, een proefrit gemaakt op de NT 1100..
Een verslagje hiervan is geplaatst op de website:

Zeker weten..... Denk ik....
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Marc700
Honda NT700VA
Berichten: 165
Lid geworden op: 15 feb 2021, 13:39
Locatie: Odiliapeel

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marc700 »

Hoi Marcel,
Met veel interesse en plezier je rijverslag gelezen over de NT1100, dank daarvoor.
Was een handgeschakelde las ik, in eerdere verslagen van proefritten bij de introductie van de NT1100 in Spanje waren dat de DCT's.
Al een punt van discussie denk ik, moeilijk. Wellicht dan ook minder last van de bedieningsknopjes links en een knipoog naar de elektrische rijders ;)
Dit jaar nog niet in de markt voor deze nieuwe machine hoor, maar wel leuk om erover te praten tijdens het diner toch?
Groet,Marc
TomTom Rider550 Cardo FreeCom4+
Cor
Honda ST1300
Berichten: 3785
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:38
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Cor »

Goed verwoord. Het blijft een persoonlijke keuze.
Passagier moet er goed op kunnen zitten. Koffers zijn niet groot maar voordelen zijn er ook.
Gewicht stuk lager en nieuw.
En over smaak valt te twisten. :roll:
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”