Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marcel »

Ik ben het helemaal met Jack eens.
Volg je eigen gevoel en doe wat je zelf wilt......maar dat je de ttse niet mooi vind snap ik dus absoluut niet . :mrgreen:
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Marcel, da's dus ook een kwestie van smaak... ;)
Even zonder gekheid, gefeliciteerd met de aanschaf. Dan blijft natuurlijk wel de vraag of je nog met ons 'armzalige honda rijders' mee wil rijden. ;)
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marcel »

ikkieman schreef:Marcel, da's dus ook een kwestie van smaak... ;)
Daarom mag ik het nog wel niet snappen ;)
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Koen »

ikkieman schreef:'armzalige honda rijders'
Daar reken ik mezelf niet toe hoor :tg
De meesten hier zijn trouwens meer 'zalige Honda rijders' ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
jack-f
Kawasaki Vulcan
Berichten: 991
Lid geworden op: 02 mei 2013, 16:37
Locatie: Vlaardingen

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door jack-f »

Ik rijd graag met armzalige Honda rijders mee, ondanks mijn Kawasaki en sinds kort een Yamaha het blijven toch Japanners?? :tg
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Koen »

Ach, Japanners, Duitsers, Engelsen, als ze een leuke motor kunnen bouwen maakt het toch verder niet uit?

We hadden het er gisteren nog over tijdens de lunch, de HDC is een van de weinige (misschien wel de enige?) merk/type-motorclub waar iedereen welkom is en blijft, ongeacht de motor waar hij/zij op rijdt.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

Klopt, op de FJR-club zijn ze continu aan het zaniken op andere merken en als je een ander merk rijdt tel je niet meer mee.....

Nu is mij dat een rotzorg, toch een irritant clubje :tg

Het is hier wel niet heel druk, maar wel een stuk gezelliger.
HenkH
BMW R1200RT
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 jul 2012, 22:01
Locatie: Ter Aar

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door HenkH »

Jullie zijn GEEN armzalig clubje Honda rijders maar een gezellige leuke groep mensen die graag een tourtje doen.
I
En ik rij graag een stukje met jullie mee hoor, alleen komt het er even nu niet van....vriendin moet tegenwoordig op zondag vaak om 3 uur beginnen en dan in jullie rit nog niet ten einde..

De motorclub hier in Ter Aar gaat 's morgens om 8 of 9 uur rijden (ligt aan de afstand) en is om 1 uur weer terug...
Dan kunnen we nog eten en kan Cora gaan werken...en zijn we toch ff op pad geweest...
En ik kan daarna de motor ff wassen en vertroetelen !!!!

Ik blijf dus graag lid en als het uit komt rijden we graag en tourtje mee..

Henkh
BMW R1200RT LC 2015
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Ed Vissers »

HenkH schreef:
De motorclub hier in Ter Aar gaat 's morgens om 8 of 9 uur rijden (ligt aan de afstand) en is om 1 uur weer terug...
Dan kunnen we nog eten en kan Cora gaan werken...en zijn we toch ff op pad geweest...
Dat is het voordeel van een lokale club. De HDC is een landelijke, zelfs internationale, club. Die moet rekening houden met wat langere aanrijafstanden van de leden. Als je er dan al 150 km op hebt zitten wil je ook nog wel even relaxen voor de toerrit start. :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Koen »

HenkH schreef:Ik blijf dus graag lid en als het uit komt rijden we graag en tourtje mee..
Dat horen we graag Henk!
:up
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Catbustingdog
Motorloos
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 aug 2008, 11:27
Locatie: Paal (BE)

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Catbustingdog »

hier sluit ik me volledig aan bij Jack!
sportieve groet :blg
Noël


Mooie meisjes zijn net eekhoorntjes...
ze vallen voor alle eikels!
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Ik bedoelde het ook meer als sarcasme, Henk.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
HenkH
BMW R1200RT
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 jul 2012, 22:01
Locatie: Ter Aar

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door HenkH »

Dat weet ik wel Jeroen....maar er zijn er ook die dit op een andere manier lezen....


Henkh
BMW R1200RT LC 2015
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Vandaag een Triumph Tiger Sport 1050 gereden.
Kleur: wit
Accessoires: Arrow uitlaatsysteem, CNC bewerkt aluminium voor- en achterremvloeistofhouder, handvatverwarming, bandenspanningssensor, CNC bewerkte aluminium rem- en koppelingshandel, middenbok en comfortzadel.
Motor: 1050 cc triple, 125 pK, 104 nm koppel, 235 kg rijklaar.

Ervaring: Holy moly wat een lolfiets! Ondanks dat het een sporttourfiets is zit je lekker rechtop met een breed stuur voor je toeter. De motor gat als de gesmeerde bliksem. Vol wegtrekken gaat echt heel makkelijk.
Onderin pakt de motor goed op met ruim voldoende koppel zonder bokken en stopt ook goed door een setje radiale remklauwen voor van Nissin. De ABS komt er goed laat in en laat je zelfs een stoppie maken als je wil en goed kunt doseren.
Het sturen gaat goed en geeft je veel vertrouwen over je kunnen en de motor zelf. Zelfs zwaar illegale snelheden op dijkjes geeft zelfs de vraag naar meer, meer, meer, meer. En je voelt dat de motor meer kan en wil zonder dat het eng aanvoelt.
Allemachtig, wat een leuk speelfietsje. Die triple zoemt mooi en die Arrow uitlaat maakt een mooie brom. Trekt lekker op, stuurt goed, remt lekker fel en bijt goed door. Het verbruik heb ik niet op gelet, maar op een funbike maakt dat ook niet echt uit.
Jammer genoeg zijn de spiegels op snelwegsnelheid erg aan het trillen en staan ze te dicht op elkaar. Maar da's ook het enige minpuntje dat ik kon verzinnen.

Voordelen: Sportief rijgedrag, remmen, altijd en overal koppel..
Nadelen: spiegels.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
jack-f
Kawasaki Vulcan
Berichten: 991
Lid geworden op: 02 mei 2013, 16:37
Locatie: Vlaardingen

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door jack-f »

Lijkt mijn Fazer wel! :apl :tg :up
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Dat wel, maar dan met veel meer power.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
jack-f
Kawasaki Vulcan
Berichten: 991
Lid geworden op: 02 mei 2013, 16:37
Locatie: Vlaardingen

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door jack-f »

Nog meer??? :en1 :en1
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

30 pk meer en 43 nm meer.
En ik heb ook op een fazer 600 gereden... Deze was een heel stuk leuker... Een heel stuk... :en1 :en1 :en1
140 km/u over dijkjes waar je 60 mocht... oeps!
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Afgelopen weekend was het proefrijden bij Premium motors van verschillende kawasaki modellen. Zo heb ik m'n lol weer opgekund. Stukje van een half uur ieder gereden op een Kawasaki GTR1400 (concours 1400 voor de amerikanen) en een Kawasaki Vulcan S.

Als eerste heb ik de dikke 1400 gepakt. Daar was ik an sich qua looks wel gecharmeerd van. Ziet er best sportief uit, grote toerfiets, cardanaandrijving, moderne vering en rempartij met een leuke akrapovic einddemper uit de accessoirecatalogus.
Nou, ik was er eigenlijk niet zo heel erg over te spreken. De electronische uitrusting is vrij onlogisch. Wat heb ik in vredesnaam aan de accuspanning tijdens het rijden? Helemaal niks. Doe mij dan maar liever de bandenspanning, verbruik en gemiddelde verbruik. Dit was via het display af te lezen, maar allemaal stuk voor stuk. Wel goed leesbaar, maar ik mis gecombineerde informatie. Zoals huidig verbruik, resterende km's op de tank en tripteller tegelijk. Dat vertelt me namelijk hoeveel liter er nog in de tank zou moeten zitten.
De kawa 1400gtr heeft ook een kuipruit die electrisch verstelbaar is. Nou, laat 'm maar onderin. Bovenin beweegt ie gewoon met snelheden van 80 - 100 km/u een goede 5 cm op en neer! En dat zo'n 10 cm van je snoet vanwege de sportieve zithouding. Nee, dat mag wel wat steviger afgesteld worden.
Ook de akrapovic einddemper hoeft van mij absoluut niet. Veel te diepe brom die je nooit niet hoort tijdens het rijden. En de standaarduitlaat dan? Die steekt zo'n 5 cm achter je koffers vandaan. Ook niet mijn ding.
Verder ben ik ook niet te spreken over de spiegels. Ik heb maar de helft van de spiegels tot m'n beschikking voor het achterom kijken. Of m'n handen zitten in beeld, of de koffers. Je zou zeggen, laat die koffers dan thuis, maar waarom koop je dan zo'n lekker dikke toerfiets.

Wat er dan wel goed is? De motor bouwt goed koppel en vermogen op, geeft goed veel feedback op het stuurwerk en de remmen werken erg goed. Oh, maar zet er dan wel banden onder die de grip kunnen leveren die zo'n meteoor aankan. De BT-021's glipten al bij het minste of geringste serieus remwerk voor door. Wel tof: Standaard handvatverwarming, aanpasbare achterveer en keyless ride. Je hoeft alleen een dongeltje in je binnenzak bij je te hebben.
De zit is erg sportief, zeker als je een dikke toerfiets gewend bent. Daaraan merkt je toch dat dit meer is voor de racers op leeftijd die toch afstanden willen maken maar niet alle bovenlichaamgeweld meer aan kunnen.
Nee, niet mijn fiets. Helemaal niet voor de dikke 18000 euro die ze ervoor vragen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Zoals gezegd heb ik ook op de kawasaki vulcan S gereden. Daar was ik echt positief door verrast!
Zithouding is erg goed. Redelijk sportief voor een chopper, maar je kan er prima kilometers op maken.
Het motorblok is ondanks z'n (voor tegenwoordige begrippen) kleine 600cc goed opgewassen tegen veel geweld. Op een gegeven moment had ik genoeg van m'n trage voorganger en besloot ik er even langsheen te gaan. Let wel, hij reed op een Z800 met 113 pk waar ik slechts 61 pk tot m'n beschikking heb. Goed, misschien komt dat omdat hij nog maar net een half jaar z'n rijbewijs had, maar goed.
Sturen gaat erg lichtvoetig. Heerlijk! Echt een fiets die je goed de bochten in kan steken. Het frame is mooi stijf, je kontje gaat goed aan de kant en je stuurt 'm makkelijk totaan de stepjes naar het asfalt. Echt, hoe makkelijk dit kan is onvoorstelbaar!
Verbruik is ook erg goed. Rijd je op deellast in de 6e versnelling 80 - 100 km/u kom je makkelijk op een verbruik van 30 km/l uit.
Het enige jammere is dat de motor onderin koppel mist en pas vanaf een toertje of 2750 per minuut echt lekker trekt. Maar da's makkelijk genoeg opgelost. Geef 'm iets meer de sporen en hij verrast je met een lekker sportief gedrag voor een chopper.

Dit is eigenlijk in mijn ogen een mooie aansluiting bij de ER-6f en ER-6n waar ie op gebaseerd is. De N is een hooliganfiets qua sturen, de F is een mooie allrounder voor alle dagen en sportief toerwerk. Maar de vulcan? Die is gemaakt voor mensen die met een leren jack, kevlar broek, pothelmpje en korte handschoentjes bij mooi weer lekker willen raggen op de binnenwegen. En dat allemaal voor onder de 10.000 euro? Nou, mooi speeltje!
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Marcel »

Die spiegels op de GTR geven inderdaad belachelijk weinig zicht naar achteren. Zithouding is ook te sportief.
Beide zijn overigens gewoon in de showrom te constateren :en1 .....daarom ben ik niets eens proef gaan rijden. ;)
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Klopt. Maar dat neemt nog niet weg dat ik graag op andere motoren rijd om zoveel mogelijk verschillende ervaringen te hebben. Pas dan kan je naar mijn mening echt oordelen over een motor.
Plus ik vind het gewoon ook erg leuk om van alles en nog wat te rijden. Zo ga ik dinsdag ook nog even in IJsselstein langs voor een proefritje of twee. Kennelijk doet MV Agusta nog even het eea. in de herhaling. De Stradale en Turismo Veloce (beide 800cc triples) kun je dan ook nog even proefrijden.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

Mooie fiets, die Turismo Veloce!
Pas een heel stuk over gelezen ik Moto73 :up
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Koen »

Zo zie je maar weer hoe de ervaring op dezelfde motor kan verschillen. Ik was beter te spreken over de 1400 GTR, vond het zicht naar achteren weliswaar niet ideaal, maar ook niet slecht en de zithouding was goed voor mij.

Windbescherming van de ruit, tja... ik moet een halve serre gebruiken wil ik uit de wind zitten :tg
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7046
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door ikkieman »

Kijk, ik vind het niet erg om in de wind te zitten. Met warm weer zelfs heerlijk! Maare, dan moet je niet een verstelbare ruit gaan bouwen die echt butje werkt.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Bennos

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Bennos »

Je bedoelt zo'n ruit die op mijn Pan zit :tg
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Koen »

Er zijn wat mij betreft inderdaad 2 mogelijkheden: vol in de wind of volledig eruit. Alles er tussenin is niks, want dat levert teveel herrie op.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Nance

Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Nance »

Mijn man heeft een Kawa gtr 1400 met stuurverhogers en die zit echt heel recht op, hij had hiervoor een BMW 1200 lt die hem
Absoluut niet beviel en daarvoor een Honda pan st1300. Het is en blijft ook een persoonlijke keuze welk type motor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Re: Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Frank »

Dat van die BMW is nieuw voor mij! :tg :tg Die Pan beviel toch wel?

:l :l
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Nance

Rijervaring op andere motor dan een Deauville

Bericht door Nance »

Ja zeker de pan beviel zeker de BMW ook wel maar hij wil toch wat sportiever en dat was de pan en dat is de gtr ook en als hij die BMW had gehouden paste er geen deauville meer bij in de schuur voor mij dus ben blij dat hij toch wat sportievers wilde hahaha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”