opblaasbare bedjes

Vragen en antwoorden over motorhotels, motorcampings etc.
Plaats reactie
Barbie

opblaasbare bedjes

Bericht door Barbie »

Als we het in dit topic toch hebben over vakantie en alles wat daarmee te maken heeft wil ik jullie mijn ervaring van afgelopen weekend niet onthouden.
Wij kamperen al jaren met de motor. En dan slapen wij op een luchtbed (met slaapzak vanzelfsprekend).
Nu hadden we al in korte tijd diverse slaapzakken aangeschaft maar ik bleef het altijd maar koud hebben ondanks de comfort-temperatuur van -5 ofzo. En Hans bleef altijd maar heel strak in zn mummy liggen en kon niet omdraaien.
Nu hebben we vorige week wederom nieuwe slaapzakken gekocht maar nu niet naar het formaat gekeken (klein voor op de motor!) maar zijn gegaan voor deken-modellen van Bardani. EN, en nou komt het, we zijn van het luchtbed overgestapt naar selfinflating matjes.
Die schijnen nl veel warmer te zijn dan een luchtbed. In het luchtbed zit nl koude lucht die gaat circuleren. Daarom blijf je altijd op een KOUD luchtbed liggen.
DUS ondanks dat onze tent zaterdagavond bij camping de Motorschuur in Gasselternijveenschemond dichtgevroren zat na al die regen, konden we gewoon lekker warm slapen.

O ja, en wij slapen ook al jaren in Khyam-tenten. Die hebben de stokken met een kliksysteem aan elkaar zitten en die zet je in 3 minutuen ALLEEN op.
Vorig jaar, vóór onze vakantie naar Tjechie, hebben we een groter exemplaar aangeschaft waarin je in het voorgedeelte kunt zitten met twee stoeltje'; model Freelander.
Voor iedereen die met de motor en tent op vakantie gaat een echte aanrader!
Promotor organiseert trouwens in het weekend van 25-26 april een kampeerweekend voor motorrijders.

Zo, dat zijn mijn ervaring op Kampeergebied.

O ja, bed en breakfast 1 keer gedaan in Tjechie in Lipniz nad Sazavou. Een supermooie villa (oud schoolpand) en zeeeeeeeeeer betaalbaar.
zie de link: http://www.bedandbreakfastlipnice.com/

enneeeeeee Ed, waarom maak je geen topic met links naar leuke B&B's en/of motor- en motorvriendelijke campings???? evt opgesplitst in een Nederlands deel en een buitenlands deel....
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Sandra,

daar ben ik mee begonnen op de website :)

Hierkomen de verhalen en vragen met evt de links. Op de website verzamel ik de links :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Barbie

Bericht door Barbie »

KEE ;)
Don

Re: opblaasbare bedjes

Bericht door Don »

je kunt ook een matje onder het luchtbed plaatsen en bovenop het luchtbed een deken en dan pas in de slaapzak kruipen. Als je dan ook nog thermo-ondergoed aantrekt en de slaapmuts niet vergeet, slaap je gegarandeerd warm. Je kunt de zaak ook nog voorverwarmen met warmwaterkruiken.
Voor één persoon past dit wel in de zijkoffers, als je alles goed oprolt.
BertG

Re: opblaasbare bedjes

Bericht door BertG »

Een alu 'reddings'deken onder je luchtbed leggen?
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: opblaasbare bedjes

Bericht door Marcel »

Geen kritiek hoor, maar euh.........kijken jullie wel eens naar de datum van de originele berichten?

Er staan bij Barbie geen (persoonlijke) gegevens meer vermeld en daarmee is ze waarschijnlijk geen lid meer van dit forum.
Ed kan daar vast wel meer over vertellen.

Vriendelijke groet

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Re: opblaasbare bedjes

Bericht door Koen »

Dat degene die het originele bericht heeft gepost dat een hele tijd geleden heeft gedaan, hoeft niet in te houden dat de inhoud van het bericht niet meer actueel is.

Als ik een vraag of opmerking wil posten zoek ik meestal ook eerst even of het ooit al 's gepost is. Zo ja, dan reageer ik op het oude onderwerp in plaats van er een nieuw topic voor te starten.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14063
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Re: opblaasbare bedjes

Bericht door Marcel »

Daarom is het ook geen kritiek ;)
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Re: opblaasbare bedjes

Bericht door Ed Vissers »

Over Barbie kan ik niet meer vertellen dan wat jullie al weten. Zij is geen lid meer.

Verder geeft Koen precies aan hoe we hier met oude berichten om (kunnen) gaan. Daarmee kan ik in gedachten mijn opblaasbare bedje klaarzetten waarmee we weer terug zijn bij het onderwerp :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Motorhotels, motorcampings etc.”