Muziek op de motor

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Ed Vissers
Motorloos

Muziek op de motor

Bericht door Ed Vissers »

We rijden al weer 2 1/2 jaar op onze dikke. Muziek tijdens motorrijden is voor ons ook heel gewoon geworden. Onze Goldwing is nl uitgerust met een radio. Standaard is die ook voorzien van een cassettespeler. Bij onze radio is nu het cassetteloopwerk verwijderd. Op die plaats zijn wat electronicadingetjes vastegelijmd/gelast/geplakt/gesoldeerd of hoe dat ook mag heten (electronica is dus niet mijn ding). Het resultaat is dat ik dus geen cassetebandjes meer kan spelen. Maar ik kan er wel een MP3-speler aan hangen. Kunnen we dus mooi tijdens het rijden naar 4 GIG aan mooie mp3-tjes luisteren :) :D
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
MarcelB

Bericht door MarcelB »

Ach ja, en echte motorrijders luisteren liever naar het geluid van hun uitlaat :lol: :lol: :lol: vraag Barbie maar.

Sorry Ed, ik kon het niet laten
Slakkie

vraagje

Bericht door Slakkie »

Hoi Ed,

Weet je nu wat ik me afvraag? Met al dat "kabaal" van het verkeer en motorgeluid en een goede geluidsdichte helm kan ik me niet voorstellen dat je echt wat mee krijgt (laat staan genieten) van de muziek. Of vergis ik me daar in? Zelf maak ik gebruik van de mogelijkheiden die de Zumo 550 heeft. De speakers zitten dus dan in de helm en kan ik de muziek goed horen. Hoewel de kwaliteit van de Zumo nu ook niet bepaald geweldig te noemen is. Het is immers ook geen muziekapparaat maar een navigatiesysteem. Voor mij is dat echter voldoende. Hoe ervaren jullie dat dan als de muziek in de motor zit?

Groet,

Slakkie
RonalT

Bericht door RonalT »

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat onder bijna alle omstandigheden heel goed naar muziek te luisteren is op een GL1500SE via de standaard ingebouwde luidsprekertjes

De enige keer dat het niet lukte was een keer vorig jaar eind juli begin augustus in een vreeessseeeeelijk hoosbui.... maar toen was motorrijden ook niet leuk. Met minder dan 50 km/u over de snelweg, kan je het je voorstellen?

Verder is er tijdens het rijden bij snelheden tot 120 km/uur heel goed naar muziek en naar de fileinfo (nieuws) te luisteren onderweg.
Slakkie

reactie

Bericht door Slakkie »

Is dat echt zó?? Welnu, ik hoor wel eens zo'n discomachine voorbij komen, doch kon me echt niet voorstellen dat je dat door een helm en de geluiden van het verkeer (en eigen motor) goed kon horen. Het blijkt dus wel zo te zijn. Nou ik wens jullie dan ook fijne ritten toe met jullie muziek... Staat wel stoer moet ik eerlijk zeggen......

Groet,

Slakkie
Ed Vissers
Motorloos

En ik kan je vertelen dat dat op een GL1200 ook het geval is :) Bij 120 km/u is de radio nog heel goed hoorbaar.
Groetjes,

Ed

Barbie

Bericht door Barbie »

ja een goede uitlaat is zeker belangrijk, maar ik wil ook graag muziek op de motor.
In het verleden heb ik wel eens een mp-3 speler op mn oren gehad met van die speciale dopjes maar dat vond ik niet geweldig.
Je moet de muziek zo ontzettend hard zetten en ik kan mijn aangemeten oordoppen dan niet in.
Dat is nu ook de reden dat ik mijn TomTomRider II van 1 jaar oud wil gaan verkopen omdat ik dan via de Zumo naar muziek kan luisteren, dat de muziek wordt onderbroken door aanwijzingen én dat ik mijn oordoppen gewoon in kan doen.
Iemand interesse in een TomTomRider II??? Graag reacties via PB.
Slakkie

reactie

Bericht door Slakkie »

Hoi Barbie,

Het klopt inderdaad dat het goed gaat met de zumo. Hou er wel rekening mee dat de Zumo 550 alleen mono geluid heeft. Zelf vind ik de kwaliteit niet echt geweldig, doch ben er wel tevreden mee. De afwisseling tussen de muziek en de meldingen van de navigatie werkt prima.... Ik geloof dat de Zumo 660 wel stereo is.. Als dat voor jou van belang is let daar dan op!!!!..

Groet,

Slakkie
Ed Vissers
Motorloos

Re: reactie

Slakkie schreef:Is dat echt zó?? Welnu, ik hoor wel eens zo'n discomachine voorbij komen, doch kon me echt niet voorstellen dat je dat door een helm en de geluiden van het verkeer (en eigen motor) goed kon horen. Het blijkt dus wel zo te zijn. Nou ik wens jullie dan ook fijne ritten toe met jullie muziek... Staat wel stoer moet ik eerlijk zeggen......

Groet,

Slakkie
Het is ook veel oude rock wat de klock slaat :D
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 15 mei 2009, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Ed

Ed Vissers
Motorloos

Als gevolg van het samenvoegen van Praatcafé en Algemeen over Deauville rijden is het oorspronkelijke bericht van Roelof gewist.

roelof schreef:ik zoek me wezenloos naar een radio voor op de motor.
ik wil hem liever niet inbouwen in het zijvak maar heb er liever een met een gooseneck.
iemand info?
Laatst gewijzigd door Ed Vissers op 17 mei 2009, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Ed

Lolbroek Smurf

Muziek

Bericht door Lolbroek Smurf »

Hey Ed

Weet je dat je toch muziek van je MP3 speler via je cassete kan spelen?
Er is nl een cassete te koop met een stekkertje voor in je MP3 speler en die steek je dan gewoon in je cassete speler :P
Heb dat nl zelf in de auto anders moest ik het hele dashboard slopen.
Ed Vissers
Motorloos

Re: Muziek

Mia schreef:Hey Ed

Weet je dat je toch muziek van je MP3 speler via je cassete kan spelen?
Er is nl een cassete te koop met een stekkertje voor in je MP3 speler en die steek je dan gewoon in je cassete speler :P
Heb dat nl zelf in de auto anders moest ik het hele dashboard slopen.
Daar had ik nog niet van gehoord:-) Maar ik hoefde niets te slopen hahaha. Een kwestie van radio omruilen.
Groetjes,

Ed

roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

echt geweldig is de keuze niet hoor!!
ben echt benieuwd hoe anderen dit opgelost hebben.
science flies you to the moon.
religion flies you into buildings!!
a deauville doesn´t fly!! but takes you to manny places!!
bertje

Bericht door bertje »

Wat mij betreft mag het zelfs gewoon verboden worden om op een motorfiets externe speakers te hebben. Muziek hoort IN DE HELM en niet voor iedere passant hoorbaar (lees stoorbaar).
Ik erger me mateloos aan de rijdende winkeltjes met tonnen accessoires en dito speakers op hun motorfiets. Dat die motorkeuring er maar snel doorkomt, weg met die handel die alleen maar afleidt van het echte motorrijden en bovendien de omstaanders mateloos ergert.

Soms lijken het eigenlijk accessoirewinkels waar men een motortje aan gehangen heeft om de zaak mobiel te maken (kan je ineens de markten aandoen, handig)

Een open uitlaat is inderdaad storend maar een rijdende discotheek op twee wielen ook hoor!

Als je als motorrijder overal welkom wil zijn, zorg dan dat je zo weinig mogelijk opvalt en de omgeving hindert.
RonalT

Bericht door RonalT »

Bertje, ik kan niet zeggen dat men mij niet zal horen. Ik heb er zelf geen idee van hoe hard het is.
Maar het is zo dat mijn radio niet echt hard staat. Het voordeel is dat de radio harder gaat spelen als ik sneller gaat rijden.

En over dat storen....

hoeveel motoren, brommertjes en auto hebben uitlaten die meer lawaai maken dan nodig is? (zogenaamd sportief (huh))
hoeveel auto's hebben radio's die zoveel lawaai maken dat ik bij mij thuis binnen kan horen dat er zo een voorbij komt?

Het is natuurlijk een utopie dat je anderen niet stoort in dit volle landje.
Het is wel mijn idee dat we elkaar zo weinig mogelijk moeten storen, maar er zijn ook mensen die zich erg snel storen aan een ander.
Ed Vissers
Motorloos

Ik sluit mij aan bij Ronald :)
Groetjes,

Ed

roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

ik onthoud mij van commentaar omtrent deze reactie.
maar de stereo op de motor komt er wel ongeacht wat een ander er van vind, zelfs als er regels tegen komen!!
bertje

Bericht door bertje »

roelof schreef:ik onthoud mij van commentaar omtrent deze reactie.
maar de stereo op de motor komt er wel ongeacht wat een ander er van vind, zelfs als er regels tegen komen!!
:roll:
Laatst gewijzigd door bertje op 15 mei 2009, 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.
MarcelB

Bericht door MarcelB »

Eerlijk gezegd stoort het mij ook behoorlijk als ik van die GTI-tjes met geblindeerde ramen voorbij hoor rijden met open uitlaat en keiharde housemuziek. Maar ook voorbij gillende racemonsters hoeven niet op mijn sympathie te rekenen. Net zomin, overigens, als de groepen wielrenners die 3 - 4 breed de weg blokkeren.

Volgens mij moet het criterium zijn dat je anderen geen (over)last bezorgt maar het probleem daarvan is dat zoiets voor iedereen ander is. Maar nog veel belangrijker vind ik, dat je onze vrienden van de hulpdiensten kunt horen. En met een helm op je hoofd is dat toch al een stuk lastiger :? .

Maar kom laat ik hier geen klaag rubriek van maken. Het is prachtig weer.... :evil: en volgende week gaan we lekker motorrijden in het Sauerland :D .
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Tja, muziek op de motor zal altijd controversie blijven veroorzaken...
Via speakers zou de omgeving er last van kunnen hebben, over een koptelefoon zullen sommige mensen weer zeggen dat is onveilig want je bent afgesloten voor omgevingsgeluiden, etc. etc.

Over GTI-tjes met open ramen en volume op de hoogste stand zijn we het allemaal waarschijnlijk wel eens... maar zelfs op onze Deauvilles zijn we nog sneller weg bij een stoplichtsprintje :lol:
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
roelof
Honda NT700V

Bericht door roelof »

tsja een geschreven reactie kan al snel verkeerd overkomen.
in principe ben ik het wel met bertje eens, teveel lawaai is onnodig.
ik wil inderdaad de muziek niet direct op m'n oren om reden dat ik de omgevingsgeluiden niet wil missen.
een luide uitlaat is ook niet altijd prettig.
als ik de muziek op de motor zelf kan horen is het onontkoombaar dat anderen het ook horen.
maar tussen het horen en er last van hebben zal per persoon verschillend zijn.
onmogelijkhier

Bericht door onmogelijkhier »

Zelf heb ik de Zumo op mijn intercom aangesloten, de speakers zitten in onze helmen.
Op deze manier kunnen wij met elkaar praten, maar ook genieten van de MP3 speler in de Zumo.
Ik persoonlijk vind dit beter dan speakers in de motor, en de omgevingsgeluiden horen we ook nog.
Overigens is de Zumo MP3 speler wel degelijk stereo, alleen bij gebruik van BT, direct van de Zumo, is dat niet het geval.
Daar is overigens wel een truukje voor, maar dat kost weer geld :(
Ed Vissers
Motorloos

Re: Muziek op de motor

Een oud draadje. Dat is wel te zien aan het aantal respondenten dat inmiddels van het forum is verdwenen:)

Maar nog steeds actueel?
Voor mij wel. Ik rij wel flink minder maar nog altijd met muziek :)
Groetjes,

Ed

Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Onze Pan klinkt al als muziek in de oren. ;)
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Meestal heb ik wel muziek aan. Ik heb dan vaak de mp3-speler aan via de Schuberth SRCS (Eigenlijk een Cardo Scala Rider G4). Dat, of ik heb dan dubbel stereo via de SRCS en de stereo van de speakers van de radio op de Pan. Werkt verrassend goed. Zelfs als het geheel boven de 120 km/u komt.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
MrSkippy
Motorloos

Bericht door MrSkippy »

Ondertussen rij ik al jaren met ingebouwde (Nolan) Bluetooth speakers en een iPod.
Afbeelding(M.I.A.)
.
Afbeelding a.k.a. Jaap-Hein
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Zo krijgen heel oude draadjes inderdaad een nieuw leven......

Op de Trophy zit een fantastische stereo die regelmatig aangaat. Sticky erin en knallen maar......
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
jack-f
Kawasaki Vulcan

Bericht door jack-f »

Sticky erin, waarin, in de radio of in M@rcel?? :tg
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
Ed Vissers
Motorloos

Een moderne toerfiets is natuurlijk voorzien AOB :tg
Groetjes,

Ed

Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

AOB?
A-sociale Oorverdovende Bonkmuziek? :tg

Ik rij altijd met muziek, op de Deauf was het MP3 via de Garmin, nu radio via de... eh, ja, de radio dus :)

Alleen als m'n dochtertje achterop zit valt er weinig muziek te luisteren, want zodra die begint te kwebbelen dan gaat de radio automatisch zachter.
Dat is dus vanaf het moment dat de intercom aangaat totdat ze afstapt :l
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”